بازدید 17241

حداقل انتظار این بود که حرمت خبرنگاران آن هم در مجلس شکسته نشود

مهدی مقدسی
کد خبر: ۶۱۹۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 31 August 2016
مهدی مقدسی طی نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ضمن استقبال از سفر رئیس جمهور به استان مرکزی که ان شاءالله به زودی انجام خواهد شد انتظار داریم دولت با دستی پر به استان آفتاب سفر کند و تصمیمات مناسبی اتخاذ نمایند.

وی افزود: رفع آلودگی هوا در اراک و اختصاص منابع اعتباری مورد نیاز برای اجرای مصوبات دولت و همچنین احیای تالاب میمان و حل مشکلات شرکت آلومینیوم سازی اراک و دادن ردیف ویژه برای خط حمل و نقل ریلی درون شهری و رعایت ، عدالت توزیع منابع آلایندگی براساس مطالعات علمی بخشی از خواست مردم از رئیس جمهور است.

وی تصریح کرد: اختصاص اعتبارات مناسب برای تکیمل راه های مواصلاتی در حوزه انتخابیه که بخشی از آنها سال‌هاست بلاتکلیف مانده‌اند مورد تاکید است چراکه قابل باور نیست در فاصله حدود 250 کیلومتری مرکزی کشور راه‌های نامناسب با آمار تصادفات و تلفات بالا داشته باشیم. بحث درمان نیز یکی از دغدغه‌های اساسی مردم منطقه است که تکمیل و توسعه بیمارستان های ولیعصر و آیت لله خوانساری و تجهیز تنها درمانگاه کوی علی ابن ابی طالب اراک بخشی از این دغدغه هاست.

مقدسی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به جایگاه صنعتی اراک گفت: متاسفانه صنایع بزرگ و کوچک و متوسط اراک که روزی گل سر سبد کشور بودند در حال حاضر حداکثر با 40 درصد توان، کار می کنند و دارای مشکلات اساسی هستند. بنابراین حداقل انتظار این است که وزیر صنعت معدن و تجارت در راستای عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی به این مسائل توجه ویژه نمایند. البته جای این گلایه وجود دارد که چرا مصوبات امیدوار کننده سفر قبلی هیان دولت هنوز عملی نشده و مشکلات کارخانجات واگن پارس و ابکو همچنان به قوت خود باقی مانده است.

وی با بیان اینکه جایگاه و منزلت فرهنگیان نیازمند توجه بیشتر است تصریح کرد: بازنشستگان محترم فرهنگی و بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی نیازمند توجه بیشتر هستند و لازم است حقوق این عزیزان متناسب با تورم افزایش یاید و امید است دولت در برنامه ششم توسعه و بودجه‌های سنواتی اهتمام ویژه ای در این خصوص به عمل آورد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: استان اراک استانی است با جمعیت کارگری بالا و توسعه خدمات تامین اجتماعی در این منطقه یک نیاز جدی است و باید حل دغدغه کارگران با شرافت مورد توجه قرار گیرد. همچنین در بحث مدیریت شهری نیز مردم اراک مشکلات فراوانی دارند و حداقل انتظار این است که دولت محترم در سفر پیش رو نسبت به تقویت مدیرت شهری برای ارائه خدمات مطلوب اقدام لازم را به عمل آورد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار