بازدید 6260
۳

اظهارنظر کاخ سفید درباره تحویل «اس-300» به ایران

کد خبر: ۶۱۹۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۵ 31 August 2016
معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید با بیان‌ اینکه تحویل سامانه دفاع موشکی به ایران نقض قطعنامه‌های سازمان ملل متحد نیست، اذعان داشت که این رویداد موجب تقویت توانایی موشکی ایران می‌شود.

به گزارش فارس، وبگاه «صدای آمریکا» نوشت: «بن رودز» مشاور امنیت رییس جمهوری آمریکا در نشست خبری روز دوشنبه کاخ سفید در پاسخ به سئوالی درباره تحویل سامانه دفاع موشکی «اس-300» ساخت روسیه به ایران گفت، بارها از مسکو درخواست کردیم این موشک‌ها را به ایران تحویل ندهد، چرا که موجب تقویت توانایی موشکی ایران که موجب نگرانی است، خواهد شد.

بن رودز با بیان این‌که در هر حال تحویل این سامانه موشکی به ایران نقض قطعنامه‌های سازمان ملل متحد نیست، در مورد استقرار آن در تاسیسات اتمی زیرزمینی «فردو» گفت، ایران فعالیت‌های غنی سازی را در این مرکز متوقف کرده و تمرکز ما بر اجرای دقیق برنامه برجام است.

«تام کاتن» سناتور جمهوریخواه و عضو کمیته خدمات نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا نیز در زمینه استقرار موشک‌های دفاع هوایی «اس-300» مدعی شد، استقرار این سامانه موشکی در تاسیسات فردو اشاره‌ای آشکار بر میل ایران در حفظ توانایی ساخت جنگ افزار اتمی حتی با بیان پیروی از توافق هسته‌ای دارد.

کاتن در ادامه گفت: «اگر دولت اوباما در دستیابی به یک میراث، عجله‌ای در از بین بردن تحریم‌های بین‌المللی که رویکرد جنگ طلبانه ایران را متوقف می‌کرد، نشان نمی‌داد، این کشور قادر به دستیابی و استقرار چنین جنگ‌افزارهای بی‌ثبات کننده‌ نمی‌شد.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
اگر به ایران اس 300 دادند درعوض به عربستان بمب اتم و انرژی هسته ای بدون دردسرهایی که بر سر اسران آوردند می دهند.همیشه قدرتها عربستان را بالای خاورمیانه ودرصدر قدرتها قرار داده اند.
منطق امریکا :چون می خواهید از خودتان دفاع کنید پس جنگ طلب و دنبال سلاح اتمی هستید باید سیستم دفاعی خود را تعطیل کنید فقط امریکا و اسراییل و کشورهای عربی حق دارند تجهیزات روز و سیستم های دفاعی پیشرفته داشته باشند چون اف 14 های 40 سال پیش هم برای انها خطرسازند
چقدر پر رو هستید
یعنی سامانه دفاعی هم نخریم تا شما هر وقت خواستید راحت بتوانید به ما حمله کنید؟
عجب استعمارگرانی هستید شما!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر