بازدید 6056
۷
جهانگیری:

بودجه کشور تنها کفاف حقوق کارمندان را می‌دهد

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه بودجه کشور تنها کفاف حقوق کارمندان را می‌دهد، گفت: دولت خیلی عیالوار و بزرگ شده و درآمد 210 هزار میلیارد دلاری دولت تقریبا برابر با هزینه‌های جاری است.
کد خبر: ۶۱۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴ 30 August 2016
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه بودجه کشور تنها کفاف حقوق کارمندان را می‌دهد، گفت: دولت خیلی عیالوار و بزرگ شده و درآمد 210 هزار میلیارد دلاری دولت تقریبا برابر با هزینه‌های جاری است.

به گزارش فارس، علی جهانگیری عصر امروز در جلسه شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: پیشرفت کشور و عبور از مشکلات جز با سرمایه اجتماعی میسر نیست؛ باید از اعتماد مردم حراست شود که دیر به دست می‌آید و دیر هم از دست می‌رود و باید طوری عمل کنیم که این اعتماد و همچنین امید مردم به آینده روز به روز بیشتر شود.
وی افزود: عده‌ای سعی می‌کنند مردم را نسبت به نظام دلسرد کنند و فکر می‌کنند این به نفع گروه خاص آنها است در حالی که اگر مردم از نظام ناامید شوند از همه ناامید می‌شوند.

بزرگترین سرمایه کشور اعتماد و امید مردم به آینده است
معاون اول رئیس جمهور بزرگ‌ترین سرمایه کشور را اعتماد و امید مردم به آینده دانست و گفت: وقتی مردم نسبت به آینده امیدوار باشند مشکلاتی را که مسؤولان با سال‌ها تلاش قادر به حل آن نباشند حل می‌کنند.

جهانگیری اذعان داشت: ما در یک دیپلماسی نفس‌گیری که در دنیا بی‌سابقه بوده و یک طرف اتحادیه اروپا، سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و یک طرف ایران حضور داشت، سربلند از ا مذاکرات بیرون آمدیم و قطعنامه‌های مصوب شورای امنیت را لغو کردیم.
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه قطعا باید توافقات را پیگیری کنیم، بخشی از تحریم‌ها برداشته شده و باید با پیگیری به جایی برسیم که همه مسائل حل شود، افزود: اقتصاد ما نیاز دارد که با بازار دنیا کار کند و حتما باید در دنیای داد و ستد دنیا جایگاه متناسب با شان خود داشته باشد.

امنیت ایران مثال‌زدنی است/ نیروهای امنیتی و نظامی کار بزرگی انجام داده‌اند
این مسؤول گفت: ایران در منطقه ناامنی واقع شده و نیروهای مسلح و امنیتی ما کار بزرگی انجام داده‌اند و ثبات و امنیت کشور را در هر شرایطی تمام و کمال حفظ کرده‌اند و ملت ایران کمترین دغدغه‌ای در ارتباط با امنیت خود ندارند و دنیا می‌گوید ما برای اینکه این منطقه را امن کنیم چاره‌ای نداریم که از حضور ایران بهره بریم؛ ما برای ثبات و امنیت منطقه کمک خواهیم کرد.
معاون اول رئیس جمهور در عین حال خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی مهمترین کاری که باید انجام دهیم توجه به مسائل اقتصادی است.

وی با اشاره به 118 میلیارد دلار درآمد نفتی در سال 90، اظهار داشت: امسال در بهترین شرایط درآمدهای نفتی ما 30 میلیارد دلار است؛ هرچند میزان فروش نفت را نسبت به دو سال گذشته دو برابر شده و دو میلیون و 500 هزار بشکه نفت صادر می‌کنیم.
جهانگیری اذعان داشت: در زمینه ثبات اقتصادی کار بزرگی کردیم؛ از شهریور سال 89 تا دی ماه سال 90 دولت وقت دچار بحران شده که با افزایش لحظه‌ای قیمت ارز مواجه می‌شود و برای پایین آمدن قیمت ارز در 17 ماه 22 میلیارد دلار پول مملکت را حواله کردند و در نتیجه قیمت ارز از هزار تومان به سه هزار و 600 تومان رسید.

واردات گندم به صفر رسیده است
این مسؤول با بیان اینکه در سال 92 در برخی از استان‌ها میزان ذخیره گندم به سه روز رسید و حالا میزان ذخیره گندم در آذربایجان‌شرقی 700 روز شده و باید فکری برای نگهداری و یا فروش این میزان گندم بکنیم؛ افزود: در بخش کشاورزی سال 91 حدود 6.7 میلیون تن گندم وارد کشور شد و امروز میزان واردات گندم ما به صفر رسیده است.
معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: بعد از این اقتصاد کشور نیازمند سیاست‌های عالمانه‌ای است که همه روی آن توافق داشته باشند که در این جهت سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقاوم معظم رهبری ابلاغ شده که مورد اجماع و توافق همه اقتصاددانان با گرایشات مختلف هستند.
وی خاطرنشان کرد: آذربایجان‌شرقی مهم‌ترین استان صنعتی کشور است و بخش خصوصی این استان حرف‌هایی برای گفتن دارد و اگر این بخش خصوصی حرکت کند جاهای دیگر کشور را هم به حرکت در می‌آورد و همه باید همت کنیم اقتصاد مقاومتی حرکت کند.

صادرات غیرنفتی امسال با 10 میلیارد دلار افزایش به 50 میلیارد دلار می‌رسد
جهانگیری با بیان اینکه هفت هزار و 500 واحد راکد داریم که باید ساماندهی کنیم و پذیرفته نیست اینکه کسی بتواند در این زمینه گامی بردارد ولی کوتاهی کند و هیچ عذری قابل قبول نخواهد بود؛ افزود: سال گذشته میزان صادرات غیرنفتی 40 میلیارد دلار بوده و امسال باید به 50 میلیارد دلار افزایش یابد و در این زمینه استان‌هایی مثل آذربایجان‌شرقی باید نقش ویژه ای به عهده گیرند.

نباید به مرحله‌ای برسیم که مقام معظم رهبری از قاچاق سیستمی ابراز نگرانی کنند
معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: مبارزه با قاچاق با قاطعیت باید انجام شود و نباید به مرحله‌ای رسیده باشیم که مقام معظم رهبری از قاچاق سیستمی ابراز گله‌مندی داشته باشند و استان‌های مرزی در این ارتباط جدیت بیشتری داشته باشند.

بودجه کشور تنها کفاف حقوق کارمندان را می‌دهد/ دولت خیلی عیالوار و بزرگ شده است/ درآمد 210 هزار میلیارد ریالی دولت تقریبا با هزینه‌های جاری است

جهانگیری با اشاره به لزوم واگذاری طرح‌های نیمه تمام، تصریح کرد: بودجه کشور تنها کفاف حقوق کارمندان را می‌دهد 700 هزار میلیارد تومان اعتبار جهت ساماندهی اینها لازم است؛ هیچ بازنشسته‌ای از دولت بیرون نمی‌رود بلکه پاداش بازنشستگی می‌گیرد و از ردیف بودجه به یک ردیف دیگر انتقال می‌یابد یعنی دولت خیلی عیالوار و بزرگ شده و 210 هزار میلیارد دلاری درآمد دولت تقریبا برابر با هزینه‌های جاری است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه هدف اصلی ایجاد گروه‌های تکفیری‌ها از جمله گروه داعش ضربه زدن به امنیت جمهوری اسلامی ایران بوده است، گفت: امروز همه به این باور رسیده‌اند که برای امنیت‌سازی و ثبات‌سازی در منطقه چاره‌ای جز مشارکت ایران وجود ندارد و اگر ایران در مقابل داعش نمی‌ایستاد، امروز پایتخت برخی کشورهای منطقه در اختیار این گروه تروریستی بود.

وی با بیان اینکه ایران در منطقه‌ای ناامن و بسیار حساس واقع شده است بر ضرورت قدرشناسی از عملکرد نیروهای مسلح و امنیتی کشور و ثبات و آرامشی که در کشور وجود دارد تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید داشتند و فرمودند که امنیت از نعمت‌هایی است که تا از بین نرود قدر آن شناخته نمی‌شود.
جهانگیری با بیان اینکه کشورهای اطراف ما نظیر بحرین ، عراق، یمن، پاکستان، افغانستان و... امروز مشکلات متعددی در زمینه امنیت دارند و کانون ثبات و امنیت در منطقه ایران است و مردم ما کمترین دغدغه نسبت به امنیت ندارند، اظهار داشت: در شرایطی که کشور از امنیت و ثبات مناسبی برخوردار است، مهمترین کار ما این است که اقتصاد کشور را به حرکت درآوریم. دستاوردهای حاصل شده در بخش اقتصادی قابل توجه است و نباید کوچک شمرده شوند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در زمینه ثبات‌سازی در اقتصاد کشور گفت: در سال 92 که اقتصاد کشور متلاطم شده بود قیمت ارز بصورت لحظه‌ای تغییر می‌کرد و ارز کشور را در بازار تزریق کردند تا قیمت آن را پایین بیاورند.

وی با اشاره به اینکه ظرف 17 ماه 22 میلیارد دلار ارز مملکت را در دبی و استانبول عرضه کردند تا قیمت ارز را کاهش دهند، افزود: وقتی این سخنان گفته می‌شود، برخی می گویند مگر سوپرمارکت است که به این راحتی ارز کشور را بفروشند اما دقیقاً به همین شیوه نسبت به این کار اقدام کردند و منجر به افزایش تورم و مشکلات متعددی در اقتصاد کشور شد.

جهانگیری همچنین با اشاره به کاهش بهای نفت و تاثیر منفی این اتفاق در اقتصاد بسیاری از کشورهای نفت‌خیز افزود: بسیاری از کشورهای نفت‌خیز با کاهش ارزش پول ملی مواجه شدند اما در ایران این موضوع به نحو مطلوبی مدیریت شد.

وی یکی از دلایل موفقیت عدم تاثیرپذیری اقتصاد ایران از کاهش بهای نفت را اعتماد مردم به مدیریت و آینده کشور ارزیابی کرد و گفت: این اعتماد باعث شد مردم به بازارها هجوم نبرند و به همین دلیل است که تاکید می کنیم باید قدر اعتماد مردم دانسته شود و از آن حفاظت گردد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۹
انتشار یافته: ۷
البته که کفاف نمیدهد.
حقوقهایی که از رییس مایکروسافت هم بیشتر است کمر هر دولتی را میشکند. یک بانک ورشکسته ایرانی به مدیرش حقوقی که میدهد از رییس جمهور امریکا هم بیشتر است.
یارانه ها را که قطع کردید دیگر چه بهانه ای دارید؟؟؟؟
وقتی یک مدیر نسبتا جزء حقوقی اینچنین بالا میگیرد آنوقت سایرین چقدر میگیرند؟؟؟؟!!!
قطعا علت عدم مبارزه با چنین ظلمهایی چیز دیگری است والا دلیلی ندارد در یک کشور اسلامی نسبت به ظلمی چنین آشکار بی تفاوتی لحاظ شود.
مسوولین عزیز کشور قیمت دلار را افزایش دهید تا هم بودجه دولت افزایش یابد هم جلوی قاچاق و واردات بی رویه گرفته شود. قیمت کنونی دلار به هیچ عنوان منطقی نیست
چندین سال است که قیمت ارز افزایش نیافته است و این اصلا به نفع اقتصاد کشور نیست فرار ارز از کشور به عناوین مختلف بسیار زیاد است چرا نفت بفروشیم و دلار ارزان در جامعه تزریق کنیم و مصرف کننده کالای خارجی شویم. تا دیر نشده قیمت دلار را به نرخ واقعی 6000 تومان برسانید.
قیمت آب اکنون رایگاه است
قیمت بنزین رایگاه است
با این شیوه فقط منابع کشور هدر میرود.
مالیات 3برابر شده، هزینه های آب و برق و...2برابر شده، برای انجام کارهای دولتی از مردم چند برابر پول میگیریدو... حال بودجه ندارید؟
اگر محدودیت بودجه جدی است چرا یارانه ها را ادمه میدهید
پس این پولا کجا میره بنده کارمند و همکارانم، رنگشون رو نمیبینیم؟
یکی از جاهایی که بودجه کلانی را هدر میدهد دانشگاها هستند. چون کشور در بسیاری از رشته ها ار نظر فارغ التحصیل فوق اشباع است. و می توان با حذف دانشکده های مازاد از پولی که در قالب حقوق استاد و نگهداری و..... هرز میرود جلوگیری کرد
بودجه کشور تنها کفاف حقوق کارمندان را می‌دهد/ دولت خیلی عیالوار و بزرگ شده است: حقوق های نجومی را حذف کنید خیلی از مشکلات حل خواهد شد . تازه می توانید دو برابر کارمندان فعلی حقوق بدهید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان