بازدید 24067

فراکسیون ولایت رها شده است و کسی آن را اداره نمی کند/ پایداری ها باید شرایط سخت عضویت فراکسیون را می پذیرند

متأسفانه بحث هایی می شود و برخی ادعا کرده اند که هر کس در فراکسیون ولایت نباشد، ولایت مدار نیست؛ اما باید بگویم همه نمایندگان مجلس ولایت مدار هستند و هر کس در هر فراکسیونی تابع اوامر رهبری است.
کد خبر: ۶۱۹۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹ 31 August 2016
سرانجام پس از ماه ها کش و قوس فراکسیون جدید در مجلس شورای اسلامی رسما اعلام موجودیت کرد و با تغییر نام خود به فراکسیون مستقلان ولایی رسمی عضوگیری خود از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را آغاز کرد.

به گزارش «تابناک»، با انتخاب نام این فراکسیون به عنوان فراکسیون مستقلان ولایی، این شائبه که فراکسیون جدید زیر نظر فراکسیون ولایت ـ که ریاست آن بر عهده لاریجانی است ـ قوت گرفته. با این حال، مؤسسان این فراکسیون همچنان اصرار دارند که فراکسیونشان به هیچ عنوان وابسته به جایی نیست و کاملا مستقل است و حتی نایب رئیس این فراکسیون، پای را فراتر از این می گذارد و می گوید، فراکسیون ولایت، زیرمجموعه فراکسیون مستقلان شده است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: امروز صبح، جلسه فراکسیون مستقلان تشکیل و در این جلسه به اتفاق آرا تصمیم بر این شد که نام فراکسیون مستقلان از فراکسیون مستقلان به مستقلان ولایی تغییر یابد.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا این فراکسیون زیر مجموعه فراکسیون ولایت خواهد بود، گفت: متأسفانه بحث هایی می شود و برخی ادعا کرده اند که هر کس در فراکسیون ولایت نباش، ولایت مدار نیست؛ اما باید بگویم، همه نمایندگان مجلس ولایت مدار هستند و هر کس در هر فراکسیونی تابع اوامر رهبری است.

وی در ادامه افزود: فراکسیون مستقلان مجلس با قدرت در حال پیشروی است و از امروز کار نام نویسی از اعضا را شروع کرده است. برخی اعضای فراکسیون ولایت که به فراکسیون مستقلان رجوع کرده اند، اعلام داشته اند که فراکسیون ولایت رها شده و کسی آن را تقریبا اداره نمی کند. به همین منظور وارد فراکسیون مستقلان شده اند.

وی گفت: فراکسیون مستقلان ولایت، در هفته دو جلسه دارد و جلسات ما نیز مستمر ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به اینکه احتمال دارد اعضای پایداری در آینده بخواهند عضو فراکسیون مستقلان شوند؛ در این صورت، برخور فراکسیون با این افراد چگونه خواهد بود، گفت: هر که بخواهد می تواند وارد این فراکسیون شود، ولی افراد وارد شده، باید شرایط سخت این فراکسیون را بپذیرند.

این نماینده در ادامه افزود: ما نمی توانیم جلوی ثبت نام کسی را بگیریم؛ اما چهارچوب رفتاری نمایندگان در این فراکسیون مشخص است و اگر کسی بخواهد خارج از این چهارچوب ها عمل کند، توسط شورای انضباطی فراکسیون اخراج خواهد شد.

جعفرزاده گفت: گمان نمی کنم اعضای پایداری بخواهند عضو این فراکسیون شوند، ولی تغییر جدیدی در این فراکسیون رخ داده و آن اینکه اجبار حضور نیافتن نمایندگان در فراکسیون های دیگر را برداشته ایم.

وی همچنین ادامه داد: گاه ممکن است وزیری به یک فراکسیون دعوت شود. امکان دارد نماینده ای بخواهد از وی سؤالاتی بپرسد؛ بنابراین، مجبور است در جلسه فراکسیون دیگر شرکت داشته باشد، به همین دلیل ممنوعیت حضور در فراکسیون های دیگر برداشته شد. اما نماینده ها همچنان حق عضویت در فراکسیون های دیگر را ندارند و نمی توانند در فرایند تصمیم سازی و تصمیم گیری در فراکسیون های دیگر شرکت کنند.

جعفرزاده در پاسخ به اینکه برخی نمایندهای فراکسیون ولایت اعتقاد دارند که فراکسیون مستقلان زیرمجموعه آنهاست، گفت: این حرف درستی نیست، ولی از امروز فراکسیون ولایت به زیر مجموعه فراکسیون مستقلان ولایت تبدیل شده و آنها باید زیر مجموعه فراکسیون ما کار کنند.

وی در توضیح مطلب خود گفت: آنها اساس نامه ندارند و تشکیلات منسجمی نیز تا به امروز تشکیل نداده اند و بعد از اینکه در فراکسیون ما نام نویسی کردند، به زیر مجموعه فراکسیون مستقلان تبدیل خواهند شد.

وی در ادامه یادآور شد: شرایط بسیار سختی برای عضوگیری در فراکسیون مستقلان در نظر گرفته شده است. بعد از تکمیل فرایند ثبت نام، لیست اعضای فراکسیون مستقلان منتشر خواهد شد و کسی که عضو این فراکسیون است، دیگر نمی تواند در فراکسیون های امید و ولایت عضو شود.

این نماینده در پاسخ به اینکه تا کنون چند نفر در این فراکسیون ثبت نام کرده اند، گفت: برای روز اول تعداد بسیار کم بود و تا کنون حدود 26 نفر نام نویسی کرده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار