بازدید 2733

توافق سوآپ ارزی بین ژاپن و کره جنوبی

دو کشور ژاپن و کره جنوبی مذاکراتی را در راستای توافق برای سوآپ نفتی آغاز کرده تا تبادل ارزی ۲ کشور شکل ساده‌تری به خود بگیرد.
کد خبر: ۶۱۹۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ 30 August 2016
دو کشور ژاپن و کره جنوبی مذاکراتی را در راستای توافق برای سوآپ نفتی آغاز کرده تا تبادل ارزی ۲ کشور شکل ساده‌تری به خود بگیرد.

به گزارش فارس به نقل از کریاتایمز، کره جنوبی و ژاپن توافق کرده اند تا مذاکرات خود را برای اجرای سوآپ ارزی آغاز کنند.

این توافق در دیدار یو ایل هو، وزیر اقتصاد کره، و تارو آسو، وزیر اقتصاد ژاپن، در سئول شکل گرفت.

پیش بینی می شود دو کشور با رسیدن به توافق جامع در این زمینه ماه ها فاصله داشته  باشند.

در صورت حصول توافق در این زمینه هر یک از دو کشور می توانند ارز خود را در اختیار کشور دیگر قرار داده و به جای آن دلار دریافت کند.

این توافق همچنین می تواند در زمان نوسان ارزش دلار که طی ماه های گذشته و با گمانه زنی ها نسبت به احتمال افزایش بهره دلار در آمریکا افزایش یافته است، راهگشای دو کشور در دور ماندن از بحران های ارزی باشد.

از سوی دیگر این توافق می تواند دو کشور را از عواقب ناشی از بحران های منطقه ای نظیر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز مصون بدارد.

جنت یلن، رئیس کل بانک مرکزی آمریکا، طی روزهای گذشته در یک نشست سیاست‌گذاری پولی، اعلام کرد که شرایط برای افزایش نرخ بهره دلار در آمریکا تقویت شده است.

در صورتی که نرخ بهره دلار افزایش یافته و متعاقبا ارزش این ارز بالا برود اقتصادهای نوظهور نظیر کره را در تنگنای اقتصادی قرار داده و آنها را به سوی بحران مالی سوق دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها