بازدید 31712
۵
بسته خبری «تابناک»؛

عذرخواهی یک مقام دولتی از معاون احمدی نژاد/روایتی از دو تصمیم استراتژیک رهبر انقلاب/ پاسخ پورمحمدی به نامه مطهری/ رونمایی از کاندیدای جدید اصولگرایان/ نوبخت زیر حرفش زد!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «نظر بهزاد نبوی درباره انتخابات 94»، «نسبت مستقلان با ولایت و امید»، «درخواست حداد عادل از مجریان تلویزیون»، «روایت جالب توکلی از رقابت انتخاباتی‌اش با هاشمی»، «نظر جنتی درباره افزایش حملات علیه دولت»، « واکنش سخنگوی شورای نگهبان به درگیری مجلس» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۱۸۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵ 29 August 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

پاسخ پور محمدی به نامه مطهری

مصطفی پور محمدی با اشاره به نامه اخیر علی مطهری خطاب به وی اظهار داشت: امام بزرگوار به ما یاد داد که در زمین دشمن بازی نکنیم و صحنه مبارزه و بازی را ما تعیین و ترسیم می کنیم و نقشه را خودمان می کشیم. در صحنه های گذشته و در دفاع از انقلاب و کشور این امام(ره) و یارانش بودند که با راه مناسب و عکس العمل بجا و اجرای دقیق دستورات و فرامین الهی کشور را از شر دشمنان، استکبار و منافقین نجات دادند. ما نیز همین راه را ادامه می دهیم و باز هم می گویم که در زمین دشمن بازی نخواهیم کرد. در رابطه با این نامه حرفهایمان را زدیم و صحبت های امروز نیز پاسخی جدی برای او بود. وی در پاسخ به این سؤال که علت و ضرورت انتشار این فایل صوتی را چه می دانید گفت: متاسفیم از اینکه به خواسته دشمن عمل می کنند. مهر این خبر را منتشر کرد.

 

اخبار جدید از اختلاس و تبانی در صندوق ذخیره فرهنگیان

امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان قریب به هزار نفر عضو دارد و هزاران میلیارد تومان سرمایه مربوط به فرهنگیان در آن است. بر اساس گزارش‌هایی که به ما رسیده و مراجعاتی که از فرهنگیان عزیز داریم، ‌شاهد اختلاس و تبانی و مسائل گوناگون در این صندوق هستیم. در این رابطه برخی افراد بازداشت شده‌اند و تحت نظارت دستگاه‌های نظارتی، در حال بازجویی هستند. الف این خبر را منتشر کرد.

 

در انتخابات شوراهای شهر لیست اصلاح‌طلبی می‌دهیم

علی صوفی عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: بین کاندیداهایی که برای انتخابات شوراها ثبت‌نام می‌کنند، دست اصلاح‌طلبان در بستن لیست باز است و هیچ نیازی به ائتلاف با جریان‌های دیگر نخواهد بود و درانتخابات شوراهای شهر لیست اصلاح‌طلبی می‌دهیم شهردارها نباید افرادی باشند که وقتی پای کار می‌آیند اهل معامله باشند. افرادی که هویت داشته باشند، اهل معامله نیستند اینها ایجاب می‌کند که جلوی این ضررها را بگیریم در نتیجه این فایده را در این انسجام خواهیم دید. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

 

شان اصولگرايان بيش از اين است كه با احمدي‌نژاد مساوي شوند

اکبرترکان در تحلیلی از وضعیت اردوگاه اصولگرایان برای انتخابات سال ۹۶ گفت: در جبهه اصولگرایی، عده‌ای با توجه به مواضع معتدل و عاقلانه‌ای که دارند، نزدیکی بیشتر با روحانی را می‌پسندند، از این جمله پالس‌های مثبتی است که آقایان لاریجانی، مصباحی‌مقدم و... می‌فرستند. اصولگرايان مدتي تحت تاثير افراطيون قرار گرفتند و اصلي‌ترين چهره اصولگرايان از آنها فاصله گرفتند. نتيجه‌اش هم اين است كه الان وجهه اصولگرايان ضربه خورده است. اين به خاطر آن است كه اصولگرايان تحت تاثير تندروها قرارگرفته‌اند و از شخصيتي مثل آقاي ناطق فاصله گرفته‌اند. بايد بگويم اينها زيان كردند. زيانشان اين است كه الان در افكار عمومي جامعه تا مي‌گويند اصولگرا، همه ياد احمدي‌نژاد مي‌افتند. به نظر من، شان اصولگرايان بيش از اين است كه با احمدي‌نژاد مساوي شوند. حيف اصولگرايي است. اميدوارم اصولگرايان حركتي اساسي كنند و به خودشان بيايند و شرايط خود را با چهره‌هاي قديمي مثل آقاي ناطق وفق دهند. خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

داداگاه با آزادی مشروط امید کوکبی موافقت کرد

سعید خلیلی وکیل امید، با اعلام خبر موافقت دادگاه با آزادی مشروط موکلش گفت: با نظر موافق رییس قوه قضاییه و با رای شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، باقی‌مانده محکومیت حبس آقای امید کوکبی مشمول آزادی مشروط قرار گرفته است و با این وصف دیگر ایشان به زندان بازنخواهد گشت. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

 

نظر بهزاد نبوی درباره انتخابات 94

بهزاد نبوی وزیر دولت‌های رجایی و موسوی درباره نگاه شهید رجایی به آزادی‌های سیاسی و اجتماعی در همایش «محمد علی رجایی ، مردمی یا پوپولیست گفت: در آن زمان همه انقلابیون در سراسر جهان بیشتر از اینکه ضد استبدادی باشند، ضد استعماری بود که این مسئله یک اصل بود. ویتنام، کوبا یا الجزایر برای ما اسطوره بودند و به مرحوم ناصر یا کاسترو و ... احترام می‌گذاشتیم، بدون اینکه توجه کنیم ممکن است داخل کشور استبدادی عمل کنند. اگر توجه هم می‌شدد در اثر اتفاق بود، مثلا سید قطب اعدام می‌شد و می‌فهمیدیم فضای مصر خیلی مساعد نیست و انتقاد می‌کردیم چرا بازرگان با استبداد دوهزاروپانصد و ساله مخالف است نه با استعمار صد و پنجاه ساله. شاید خطاهای ما باعث شود گمان کنید خیلی وضع قبل انقلاب خوب بوده، اما حتی انتخابات محدود سال ۹۴ از زمان شاه آزادتر بود؛ به شکلی که تنها یک نماینده الهیار صالح توانست وارد مجلس شود و آزادی احزاب هم تنها در فاصله ۳۹ تا ۴۲ بود؛ آزادی مطبوعات هم که اصلا نبود. در زمان رجایی چند انتخابات برگزار شد، حتی اپوزیسیون مسلح ادعای تقلب در آن انتخابات نداشت و احزاب اپوزیسیون تا دهه ۶۰ که ترورها اتفاق افتاد و دست به اسلحه بردند، دفتر داشتند. روزنامه پیام مجاهد تا سی خرداد شصت هم شماره داد. کسی نمی‌توانست قبول کند حکومتی که استعمار را نابود کرده به سمت استبداد برود چراکه بحث آزادی یک بحث تحقق یافته تلقی می‌شد. خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.


واکنش سخنگوی شورای نگهبان به درگیری مجلس

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در کانال تلگرامی خود نوشت: باسمه تعالی امروز یک شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵ در خبرها آمده بود که یک نماینده مجلس با خبرنگار یکی از خبرگزاری‌ها برخورد فیزیکی داشته است. صرف نظر از اینکه دلائل این برخورد چه بوده و حق با چه کسی است، اصل این رفتار به هیچ وجه توجیه پذیر نیست و باید کرامت و شخصیت همه افراد، مخصوصا خبرنگاران عزیز رعایت شود و بدانیم که حمایت از این قشر، حمایت از آزادی و نقد دلسوزانه است. اگر هم اشتباه احتمالی سرزده است با قول احسن (وجادلهم بالتى هى احسن) اصلاح کنیم که گفته اند: دلائل قوی باید و معنوی نه رگهای گردن به حجت قوی

 

جلسات مداوم موتلفه برای انتخابات۹۶

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی از آغاز فعالیت‌های حزب متبوعش در سال۹۶ زیر نظر جامعه روحانیت مبارز خبر داد.محمدنبی حبیبی با اشاره به فعالیتهای تشکل متبوعش در انتخابات 96 اظهار کرد: از حدود سه ماه پیش جلساتی را برای انتخابات سال 96 زیر نظر جامعه روحانیت مبارز آغاز کردیم و این جلسات به‌صورت مداوم ادامه خواهد داشت.وی درباره مسئولیت ستاد انتخابات حزب مؤتلفه، گفت: هنوز فردی برای این مسئولیت انتخاب‌نشده است.دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی درباره گزینه‌های این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: تاکنون گزینه‌ای برای ریاست‌جمهوری از سوی حزب مؤتلفه انتخاب‌نشده است.حبیبی بهبود معیشت مردم و اقتصاد کشور را از اولویتهای اصلی کاندیداهای ریاست جمهوری دانست و گفت: فردی که قرار است به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود باید بهبود معیشت مردم و اقتصاد کشور را جزء اولویتهای اصلی خود بداند و آن را در اسرع وقت پیگیری کند.

 

ادعای حمایت لاریجانی و باهنر از روحانی

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی معتقد است که علی لاریجانی، غلامرضا مصباحی‌مقدم و محمدرضا باهنر که همگی از شخصیت‌های تاثیرگذار در طیف اصولگرایی هستند، در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو قطعا از حسن روحانی حمایت می‌کنند.یدالله طاهرنژاد می‌گوید اصلاح‌طلبان درباره برخی توقعات و انتظارات برآورده‌نشده خود با حسن روحانی گفت‌وگو خواهند کرد اما این موضوع به معنای حمایت مشروط از او در انتخابات ریاست‌جمهوری نیست و جریان اصلاحات سیاست سال ۹۲ را ادامه داده و از روحانی حمایت می‌کند.عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران اولی‌ترین و محوری‌ترین کار دولت در سال پایانی را ایجاد رونق اقتصادی می‌داند و می‌گوید: همکاری و همراهی سایر قوا و دستگاه‌ها و نهادهای نظامی در این راستا بسیار قابل‌توجه است.این مطلب در خبرآنلاین منتشر شده است.

 

رونمایی از کاندیدای جدید اصولگرایان

حسین نجابت می‌گوید: احمدی‌نژاد برای انتخابات 96 نمی آید چون احتمال اینکه او صلاحیتش تأیید نشود وجود دارد. احتمال این اتفاق هم زیاد است.قالیباف، لاریجانی، باهنر، زاکانی، فروزنده، نادران، باقری لنکرانی، جلیلی، پورمحمدی، ابوترابی فرد، توکلی، علی اکبری، رحمانی فضلی، ضرغامی، رضایی، قاضی زاده هاشمی و حدادعادل شخصیت هایی هستند که نجابت نام آنها را برد اما یادآور شد که رضایی، جلیلی و حدادعادل اعلام کردند نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 96 نمی شوند. وقتی او با این سئوال مواجه می شود که لاریجانی، باهنر، باقری لنکرانی و قاضی زاده هاشمی نیز اعلام کردند تصمیمی برای ورود به رقابت سیاسی پیش رو ندارند، جواب می دهد: آنها ظرفیت این کار را دارند حالا یا خود می گویند تصمیمی ندارند یا دوستانش این احتمال را رد می کنند یا گفته می شود هنوز تصمیم نگرفته است.اما در میان همه نام‌های مطرح شده حسین نجابت فعال سیاسی اصولگرا نزدیک به جمعیت ایثارگران فقط از کاندیداتوری یک نفر دفاع کرد و او کسی نبود جز الیاس نادران.این مطلب در خبرآنلاین منتشر شده است.

 

نسبت مستقلان با ولایت و امید

عضو فراکسیون مستقلان مجلس، با اشاره به نسبت میان این جمع با دو فراکسیون ولایت و امید گفت: فهرست امید در انتخابات مجلس، بر ۳ پایه شکل گرفت که این سه رکن، سال آینده هم در کنار هم خواهند بود.بهروز نعمتی درباره مخالفت رئیس مجلس با جدا شدن مستقلان از فراکسیون ولایت و توصیه وی برای اتحاد، اظهار داشت: تعدادی از دوستان با این نظر آقای لاریجانی موافق هستند و تعدادی نیز مخالفند.وی ادامه داد: فراکسیون ولایت جمعیتی است که خود آقای لاریجانی تشکیل داد و استنباط شخصی من این است که ولایت، ادامه همان فراکسیون رهروان مجلس سابق است که از همه طیف‌های اصولگرایی و حتی برخی اصلاح‌طلبان می‌توانند در آن حضور داشته باشند و با این رویکرد چتر گسترده ای پهن شده است.عضو شورای مرکزی فراکسیون اعتدال مجلس تصریح کرد: با وجود این چتر گسترده، در حال حاضر برخی دوستان با قرار گرفتن مستقلان در زیرمجموعه فراکسیون ولایت مخالفند.نعمتی گفت: آقای لاریجانی در چهار سال گذشته ثابت کرده است که به همه فکرها احترام می‌گذارد و استنباط من این است که فراکسیون ولایت نیز راه فراکسیون رهروان را ادامه خواهد داد.این مطلب در مهر منتشر شده است.

 

عذرخواهی یک مقام دولتی از معاون احمدی نژاد

عضو هیات تجدید نظر تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری گفت: «مطالبی که در مورد آقای بقایی معاون اجرایی رییس جمهوری سابق گفته ام، صحت ندارد و از بابت این سخن مطرح شده از وی عذر می خواهم.»حجت الاسلام و المسلمین محمد اشرفی اصفهانی روز دوشنبه با ارسال نمابری به ایرنا اظهار داشت: «آنچه که اینجانب در جلسه افطاری آذری های مقیم تهران در سال 94 در مورد آقای بقایی گفته ام و در روزنامه قانون منتشر شده بود، خلاف واقع بوده است.»بر اساس اخبار رسانه ها، وی سال گذشته در این جلسه افطاری اتهاماتی را به حمید بقایی نسبت داده بود.

 عذرخواهی یک مقام دولتی از معاون احمدی نژاد/روایتی از ۲ تصمیم استراتژیک رهبر انقلاب/ پاسخ پور محمدی به نامه مطهری/ رونمایی از کاندیدای جدید اصولگرایان/ نوبخت زیر حرفش زد!

آیت الله مصباح از جلیلی و احمدی نژاد مایوس شده

غرضی در گفت‌وگویی با سایت انتخاب در پاسخ به سئوالی در مورد احتمال کاندیداتوری جلیلی و احمدی نژاد گفت: آیت الله مصباح يزدي از اطرافيانش مايوس شده است. ایشان مدت مدیدی حیثیت خودشان را در گروی دفاع از این آقایان گذاشت و با توجه به عملكردي كه افراد داشتند از آنها مایوس شد.

 

احتمال صدور حکم معاونت در قتل برای سعید مرتضوی

وکیل پدر محسن روح الامینی از جان باختگان بازداشتگاه کهریزک گفت: به لحاظ حقوقی امکان دارد که شعبه ۲۲ در دادگاه تجدید نظر با استدلال متفاوت نامبرده را درخصوص معاونت در قتل مرحوم روح الامینی و نیز گزارش خلاف واقع بر خلاف نظر شعبه دیوان عالی و شعبه کیفری استان سابق محکوم کند. سید حسن کمالی جلودار درباره ی آخرین وضعیت پرونده کهریزک گفت: این پرونده در حال رسیدگی در تجدید نظر است. در رابطه با جنایات بازداشتگاه کهریزک علاوه بر مامورأن مربوطه که با حکم دادگاه نظامی یک تهران به قصاص و زندان محکوم شده بودند، سعید مرتضوی دادستان وقت تهران، سعید زارع دهنوی معروف به "حداد ” سرپرست وقت دادسرای ویژه امنیت و علی اکبر حیدری فر دادیار ویژه دادسرای امنیت؛ با حکم شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به اتهام مشارکت در بازداشت غیر قانونی محکوم به انفصال از مشاغل قضایی و دولتی شدند.برنا این خبر را منتشر کرده است.

 

روحانی و ناطق باید خطیب جمعه شوند

مسیح مهاجری در گفت‌وگو با عصر ایران گفت: معتقدم که آقای هاشمی رفسنجانی باید به نماز جمعه بازگردد؛ چون به نماز جمعه رونق می‌داد از طرفی نظام باید نظرات موافق و مخالف را تحمل کند. معاند را نباید تحمل کند ولی مخالف را باید تحمل کند. معتقدم علاوه بر آقای هاشمی رفسنجانی دو نفر دیگر باید خطیب نماز جمعه باشند؛ یکی آقای ناطق نوری و دیگری آقای روحانی. افراد بسیاری هستند؛ ولی این دو مشهورند. سخنرانی روز قدس در ماه رمضان بی‌رونق بود درست است که شرکت مردم به آن رونق داد؛ ولی آن زمان که آقای هاشمی رفسنجانی یا آقای ناطق نوری صحبت می‌کردند مردم با جان و دل گوش می‌دادند؛ اما امروز فقط برای اصل انجام وظیفه در راهپیمایی شرکت می‌کنند. کسانی که حرف حساب می‌زنند حضور ندارند ما باید از سرمایه‌های نظام استفاده کنیم. اینها برای نظام تلاش کردند؛ چرا نباید از آنها استفاده کنیم؟ افکار عمومی نیز چنین سؤالی دارند و بزرگ‌ترها باید پاسخ آن را بدهند. سرمایه‌های بسیاری داریم که از آنها استفاده نمی‌کنیم که ضرر خواهیم کرد. معتقدم کسانی که تریبون در اختیار دارند باید یک نفر آدم خوش‌فکر را به طرفداران رهبری اضافه کنند؛ در حالی که کسانی که تریبون‌ها را در اختیار دارند روزی ۱۰ نفر را طرد می‌کنند و این روش غلطی است و باید تغییر کند.

 

درخواست حداد عادل از مجریان تلویزیون

رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی به منظور شرکت در جلسه هم اندیشی »بررسی راهکارهای توسعه و تقویت ادبیات فارسی در برنامه های شبکه یک» صبح امروز در جمع مدیران و مجریان این شبکه حضور یافت. رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی درباره نقش رسانه ملی در حفظ و حراست از کیان زبان فارسی گفت: خیلی از مجریان و گویندگان فکر می‌کنند اگر در برنامه از واژه‌های بیگانه استفاده کنند، جایگاه بهتری نزد مخاطب پیدا می‌کنند. او از مجریان برنامه‌های ورزشی نام برد و یادآور شد: شاید نتوان اسم بسیاری از رشته های ورزشی را معادل سازی کرد ولی چرا گزارشگر یک مسابقه در طول گزارش بارها و بارها به جای واژه «زمان» از کلمه «تایم» استفاده می‌کند. متاسفانه استمرار بکارگیری چنین کلماتی در درازمدت عادی شده و تغییر آن دیگر مشکل خواهد شد. او از مجریان درخواست کرد زبان فارسی را در اجراهایشان رعایت کنند و در معادل‌سازی با لغات بیگانه، به زبان فارسی با زبان طنز آسیب نرسانند.ایسنا این خبر را منتشر کرد.

 

نوبخت زیر حرفش زد!

محمدباقر نوبخت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه دستگاه های نظارتی به ویژه سازمان بازرسی کل کشور که ناظر بر حسن اجرای قانون است در برابر هر کدام از این افراد که تخلف یا جرمی مرتکب شده اند باید برخورد کند و قوه قضائیه به این موضوع رسیدگی کند، افزود: از هیچ فرد متخلف و مجرمی حمایت نمی کنیم.وی گفت: حتی کسانی که بدون تخلف و جرم در این موضوع بودند به خاطر اینکه از این ارقام استفاده غیر عادلانه کردند بدون استثنا نسبت به همه اینها اقدام می کنیم. نوبخت در توضیح سخنان خود به هنگام تودیع و معارفه رئیس صندوق توسعه ملی که بازتاب زیادی در رسانه های مختلف داشت گفت: با توجه به اینکه صندوق توسعه ملی ذخایر بیشتری از بانک مرکزی در اختیار دارد بنابراین کسی که مسئولیت صندوق را دارد در واقع امانت دار بزرگمان است و این به آن معنی نیست که اگر کسی در این صندوق تخلف کرد، متخلف، امانت دار بزرگ نامگذاری شود.سخنگوی دولت تصریح کرد: در برابر ذخایر ارزی که همه ما به آن حساس هستیم و برایمان مهم است، ذخایر و سرمایه های اصلی در واقع سرمایه های انسانی هستند و مدیران و نیروی انسانی سرمایه های بزرگ کشور محسوب می شوند.وی گفت: این به این منزله نیست که اگر کسی تخلفی کرد چون سرمایه انسانی است پس تخلفش نادیده گرفته شود کما اینکه در مجموعه صندوق توسعه ملی مدیران با تجربه و خدومی نیز در گذشته بودند و هستند.نوبخت گفت: صریحا معتقدم همانطور که باید از ذخایر ارزی مراقبت کنیم، همانطور از ذخایر انسانی نیز باید مواظبت کنیم و هیچ فرصتی ایجاد نکنیم که اینها دچار اشتباه شوند.

 

غرامت ۱۳۱ میلیاردی عربستان به ایران چه شد؟

عربستان که در سال ۲۰۱۱، میزان خون‌بها را ۳۰۰ هزار ریال سعودی برای وقایع غیرعمد و ۴۰۰ هزار ریال برای جرایم عمدی تعیین کرد، طبق همین حکم فقهی باید برای فاجعه منا که منجر به کشته شدن حدود هفت هزار زائر شد، ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال سعودی (۱۹۹۵ میلیارد تومان) بپردازد که میزان غرامت جانباختگان ایرانی رقمی حدود ۱۳۱ میلیارد تومان می‌شود که عربستان تا کنون از پرداخت این غرامت و حتی پذیرش حکم این دیه نیز سَر باز زده است. با آن که مقامات حج ایران گفته‌اند عربستان در زمان مذاکرات حج، "تلویحا" با پرداخت دیه به جان‌باختگان منا موافقت کرده و حجت‌الاسلام «قاضی عسکر»،ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز گفته است «عربستان پرداخت دیه را نفی نکرده، لیکن نحوه اجرای آن باید توافق شود»، اما با این حال دولت عربستان تا کنون رسما و بیرون از اتاق مذاکرات، چنین موضوعی را تایید نکرده و حتی بنابر اظهارات مقامات سایر کشورها، یک ریال غرامت نه تنها بابت آن فاجعه، بلکه برای حادثه جرثقیل نیز پرداخت نکرده است.ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

 

روایت جالب توکلی از رقابت انتخاباتی‌اش با هاشمی

پرونده کتاب شماره ۳۶ ماهنامه اندیشه پویا به این کتاب اختصاص یافته است. احمد توکلی در بخشی از این پرونده با یادآوری خاطره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۷۲ می‌نویسد: در برابر اقدام غیر قانونی صداوسیما ابتدا به ناطق نوری تلفن کردم و گفتم: آقای ناطق چرا شما از قانون دفاع نمی‌کنید؟ من که به شما گفته بودم برای بازارگرمی نیامده‌ام و در رقابت با آقای هاشمی جدی هستم. آقای ناطق به شوخی گفت: شما گفتی اما فکر نمی‌کردم تا این حد جدی باشی!

 

نظر جنتی درباره افزایش حملات علیه دولت

علی جنتی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - در روزنامه «ایران» می‌نویسد: فیلسوفان قدیم، اخلاق را مقدمه سیاست می‌دانستند؛ آنچنان که ابونصر فارابی، غایت دانش‌ها و ارزش‌های انسانی را در «سیاست مدن» می‌جست. با این حال، اخلاق و سیاست در طول تاریخ، تناقضی دیرین و دائمی داشته‌اند. اخلاق، نه فقط در حکومت‌های خودکامه قدیم دائماً پایمال شده، بلکه حتی در نظام‌های دموکراتیک معاصر نیز به قربانگاه عملگرایی سیاسی رفته است؛ تا آنجا که برخی گمان کرده‌اند «سیاست» ذاتاً ضد «اخلاق» است. وزیر ارشاد می‌گوید: سازمان‌دهندگان حملات علیه دولت با هدف اعمال سلطه بر مردم وگسترش دایره تجسس در عقاید و رفتار آنان می‌کوشند تا ساز و کار «خود - مصلحت‌انگاری» را جایگزین الگوی «رضایتمندی شهروندان» کنند.

 

روایتی از ۲ تصمیم استراتژیک رهبر انقلاب

حسین امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل و معاون سابق عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه گفت، وقتی صدام به کویت حمله کرد، آمریکایی‌ها می‌خواستند صدام را از کویت بیرون کنند و با نزدیک به 30 کشور ائتلاف تشکیل دادند که فراموش نمی‌کنم یکی از بحث‌های جدی مجلس ما در آن زمان، این مسئله بود. در آن مقطع خطیر، مقام معظم رهبری با حفظ مواضع اصولی ما و محکوم‌کردن جنایت صدام در کویت، اجازه ندادند که ما در کنار صدام حسین قرار گیریم و این واقعاً یک تصمیم استراتژیک و بسیار مهمی بود که در آن عرصه گرفته شد.

مقطعی که آمریکایی‌ها برای سرنگونی صدام وارد شدند، درست دورانی که تاریخ مصرف او برای آن‌ها پایان یافت. در آن زمان، صدام احساس می‌کرد باید به سراغ ایران بیاید چراکه از نگاه او در آن شرایط هیچ‌کس به جز ایران ضد مداخلات آمریکا نیست و فکر می‌کرد اگر به سراغ ایران بیاید، ما در کنار او قرار خواهیم گرفت.

آن زمان نیز ایران با سیاست بسیار روشن و واضح، نه به آمریکا کمک کرد، نه از اشغال عراق توسط این کشور حمایت کرد و نه اجازه داد که صدام بخواهد از موضع ضدآمریکایی ما سوءاستفاده کرده و ایران را درگیر جنگ کند.

در واقع در دو مرحله، دو جنگ تحمیلی با درایت مقام معظم رهبری از سر کشور کوتاه شد. با این تصمیمات تاریخی، ایران از فضای اشتباهات طرف‌های مقابل و بازیگران پرمدعای خارجی، در راستای تأمین حداکثری امنیت کشور و منطقه استفاده کرد. هنوز که هنوز است، دوستان کویت، مقامات کویت و خاندان حاکمیت فعلی در این کشور به نیکی از مواضع دقیق و حکیمانه جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران‌ها به نیکی یاد می‌کنند. تسنیم این خبر را منتشر کرده است.

 

واکنش باشگاه پرسپولیس به خبر جدایی برانکو

مدیرروابط عمومی باشگاه پرسپولیس با تشریح وضعیت ادامه همکاری با رامین رضائیان، به خبر جدایی برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس هم واکنش نشان داد و گفت: سفر برانکو به دوبی چیز جدیدی نیست.

 

آیت‌الله جوادی آملی خطاب به آیت‌الله هاشمی چه گفت؟

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار با آیت‌الله جوادی آملی در منزلشان واقع در دماوند، با ابراز خوشحالی از بهبودی نسبی وضع جسمی ایشان، گفت: وجود حضرت‌عالی که خیلی آرام و نجیبانه در حوزه علمیه کار می‌کنید، نعمتی برای انقلاب است. آیت‌الله جوادی آملی نیز در آغاز این دیدار با خیرمقدم و ابراز رضایت از پیشرفت‌های دانشگاه آزاد اسلامی، خطاب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: خداوند عنایتی به شما کرده که چه بخواهید و چه نخواهید، از استوانه‌های این نظام هستید.ایشان با بیان این جمله که «هر نعمتی با مسئولیتی همراه است»، گفت: یکی از ویژگی‌های شما، صبر است که به قول معروف، کیمیاست و خداوند هم به شما داده است.آیت‌الله جوادی آملی، با ابراز تأسف از تخریب‌هایی که صورت می‌گیرد، صبر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را ستود و گفت: تشکیل حکومت و زمینه‌سازی برای راهنمایی انسان‌ها، آرزوی همه انبیاست و این انقلاب، فرصتی برای ماست که مردم را راهنمایی کنیم و در این راه، از تلخی‌ها نرنجیم و باید صبر کنیم.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵
یادم می یاد اول انقلاب هر کس کار خلاف میکرد مثلا ضبط ماشین میدزدید وسط میدون شهر شلاق میزدند
الیاس نادران یعنی احمدی نژادی دیگرکه این باعث شکستی دیگربرای اصولگرایان معتدل است
شان مردم ایران بیشتر از این است که آبگوشت بزباش بسازند مردم ایران موشک و انرژی هسته ای و هوا فضا و پهباد و داروهای خاص می سازند و باور کنید اینها با همت مردم و دانشمندان دلسوز و متعد انجام شده و اصولگرایان نیز جزو همین قشر مردم متعهد می باشند
تبلیغات منفی برای رقیب و تبلیغات داغ با امکانات دولتی برای فر خاص شروع شده اما اگر خدا بخواهد قضیه سال 84 تکرار خواهد شد
عربستان اگر خون بهای ایرانیان را داد خون بهای یمنی ها را چکار کند؟ عربستان با زبان خوش غرامت نمیدهد.
سازمان‌دهندگان حملات علیه دولت با هدف اعمال سلطه بر مردم وگسترش دایره تجسس در عقاید و رفتار آنان می‌کوشند تا ساز و کار «خود - مصلحت‌انگاری» را جایگزین الگوی «رضایتمندی شهروندان» کنند.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان