بازدید 3100

تمایل بانک های لبنان برای حضور در ایران

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تاکید رئیس جمهور محترم مبنی بر گسترش مراودات اقتصادی و تجاری با کشور لبنان گفت: گسترش روابط تجاری و اقتصادی بدون بانک‌ها میسر نیست به همین دلیل برنامه ما این است که فعالیت هایمان را روی توسعه روابط بانکی متمرکز کنیم. در این صورت زمینه برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی فراهم می شود.
کد خبر: ۶۱۸۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲ 29 August 2016

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تاکید رئیس جمهور محترم مبنی بر گسترش مراودات اقتصادی و تجاری با کشور لبنان گفت: گسترش روابط تجاری و اقتصادی بدون بانک‌ها میسر نیست به همین دلیل برنامه ما این است که فعالیت هایمان را روی توسعه روابط بانکی متمرکز کنیم. در این صورت زمینه برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی فراهم می شود.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، ولی اله سیف در دیدار با حسین حاج حسن، وزیر صنایع لبنان، گفت: تجربه روابط بانکی ما با دیگر کشورها نشان داده است که افتتاح حساب متقابل بانک‌های مرکزی نزد یکدیگر، تسویه مبادلات بانکی را تسهیل می‌کند و روابط بانکی را عمق می‌بخشد.

رئیس شورای پول و اعتبار با بیان اینکه توافق‌نامه برجام اثر تحریم‌های ظالمانه علیه نظام مالی و پولی ایران را مرتفع کرده است، افزود: در حال حاضر مشکلات و مسایلی که از تحریم‌‌های اقتصادی دامن‌گیر شبکه بانکی ایران شده بود کاسته شده‌اند و محدودیتی در ایجاد مراودات بانکی با ایران وجود ندارد؛ در نتیجه فرصت مناسبی فراهم شده که لازم است مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

سیف به ظرفیت‌های متعدد ایران برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی اشاره و تصریح کرد: مقررات مناسبی در ایران برای جذب سرمایه گذاری‌های خارجی وجود دارد که سازمان جذب سرمایه خارجی متولی این امر است و سرمایه‌گذاری‌های خارجی در ایران را تضمین می‌کند.

رئیس کل بانک مرکزی درخصوص اقدامات انجام شده برای بهبود ساختار بانکی ایران گفت: کشور ما اقداماتی در خصوص مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم انجام داده که منجر به افزایش مطابقت نظام بانکی ایران با استانداردهای جهانی شده و برقراری روابط بین المللی بانکی را تسهیل کرده است

وی افزود: به موجب اقدامات یاد شده، گروه ویژه اقدام مالی (FATF) نیز وضعیت ایران را در لیست خود بهبود داده و امید است که جایگاه ایران در نشست های آتی بهتر شود. علاوه بر این، واحدهای اطلاعات مالی (FIU) دو کشور نیز می توانند همکاری‌های متقابل را آغاز کنند.

وی به قابلیت‌های وسیع کشور لبنان برای جذب سرمایه‌های ایرانی اشاره کرد و گفت: علاوه بر ظرفیت اقتصادی دو کشور برای روابط تجاری و اقتصادی باید در نظر داشت که کشور لبنان نیز نزد سرمایه گذاران ایرانی، دروازه ورود به بازار‌های آفریقا و اروپا به شمار می‌آید و ایران در منطقه‌ای با بازار مصرف چهارصد میلیونی قرار گرفته است.

همچنین سیف در این جلسه پیشنهاد کرد سوئیچ ملی کارت‌های بانکی دو کشور برای تسهیل پرداخت‌های خرد متصل شوند.

رئیس کل بانک مرکزی ضمن ابراز امیدواری از به ثمر نشستن مذاکرات طرفین، خواستار شد نشست‌هایی با حضور هیات نمایندگان بانک‌های مرکزی دو کشور، تشکیل شود و نسبت به تهیه و تدوین متن تفاهم‌نامه بانکی اقدام کنند تا در ملاقات آینده روسای بانک های مرکزی دو کشور به امضا برسد.

در این جلسه وزیر صنایع لبنان نیز با ابراز خرسندی از حضور در ایران، به تمایل و اراده سرمایه‌گذاران و تجار لبنانی برای حضور در ایران اشاره کرد و گفت: برای گسترش و تعمیق روابط تجاری، مشکلات و مسایلی که مانع این امر شده باید شناسایی و رفع شوند. این مسئله مستلزم ایجاد روابط بانکی شفاف و گسترده است و در این راستا، بانک‌های لبنانی نیز همچون بانک‌های اروپایی، خواهان آغاز فعالیت در ایران و تاسیس شعب بانکی هستند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان