بازدید 3605
با احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا

طلا به کمترین قیمت ۵ هفته گذشته رسید

رویترز اعلام کرد: با تقویت تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره، قیمت فلز زرد در بازارهای جهانی کاهش یافت و به کمترین میزان ۵ هفته گذشته رسید.
کد خبر: ۶۱۸۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ 29 August 2016
رویترز اعلام کرد: با تقویت تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره، قیمت فلز زرد در بازارهای جهانی کاهش یافت و به کمترین میزان ۵ هفته گذشته رسید.

به گزارش فارس امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا با 1.8 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت 1318 دلار و 70 سنت به فروش رفت.

امروز قیمت فلز زرد در کمترین زمان به قیمت 1316 دلار و 10 سنت و در بیشترین زمان به قیمت 1320 دلار و 90 سنت معامله شد.

قیمت امروز این فلز گرانبها نسبت به یک ماه گذشته با کاهش 31.7 دلاری مواجه شد اما در مقایسه با سال گذشته افزایش 184.9 دلار را رقم زد.

در گروه سایر فلزات گرانبها هم نقره با افت 11 سنتی و پالادیوم با کاهش 2 دلاری مواجه شد اما فلزات پلاتینوم و رادیوم افزایش‌هایی به ترتیب 2 و 5 دلار را تجربه کردند.

خبرگزاری رویترز درباره دلیل کاهش قیمت طلا نوشت: بعد از اینکه جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در صحبت‌های خود از احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در آینده نزدیک خبرداد ارزش دلار تقویت شد و قیمت فلز زرد کاهش یافت. پیش از این گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر اینکه آمریکا نرخ بهره را افزایش خواهد داد، تقویت شده بود.

رئیس فدرال رزرو پیشتر با این توجیه که وضعیت اقتصادی و مشاغل آمریکا بهبود یافته است، قول افزایش نرخ بهره را داده بود و در جلسه هفته گذشته  در روز جمعه به افزایش نرخ بهره تاکید کرد.

از زمان به روی کار آمدن جان اتی‌الن طی یکسال گذشته بحث افزایش نرخ بهره در آمریکا مطرح شده و به رغم بحث‌های متعدد تنها یک بار نرخ بهره در این کشور افزایش یافته و به 0.25 تا 0.5 درصد رسیده است و قرار شده طی 4 بار افزایش نرخ بهره به 2 درصد برسد.

پیش از این در حدود یک دهه نرخ بهره آمریکا در محدوده صفر باقی مانده بود. کاهش امروز، قیمت فلز زرد را به کمترین میزان 5 هفته گذشته رساند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل