بازدید 32789
عصرانه اقتصادی؛

از «بدهکاری ۸۰ میلیارد دلاری ایران ۶ ماه پس از برجام» تا «ضبط ۷۰۰ خودرو لوکس وارداتی یک زن روستایی»

در این عصرانه، نخست نگاهی به تغییرات امروز بورس همراه با تحلیلی از بازار سرمایه می‌اندازیم و سپس با گران‌ترین خودرو وارداتی تیرماه آشنا می‌شویم. در ادامه، نموداری از بازار مسکن را نشان می‌دهیم و از آخرین قیمت نفت، بازار طلا، سکه و ارز خواهیم گفت. همچنین از فاینانس‌های دولت در دوران پسابرجام نوشته‌ایم و جدیدترین قیمت محصولات ایران خودرو را در جدولی نشان می‌دهیم. در پایان از کشوری که در انتظار آسمان ایران است و جزئیاتی جدید از ضبط ۷۰۰ بنز و پورشه وارداتی به نام یک زن روستایی خواهیم گفت.
کد خبر: ۶۱۸۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷ 29 August 2016
در عصرانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار سرمایه، تحلیل بورس، سکه، طلا، مسکن، خودرو و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»، در این عصرانه، نخست نگاهی به تغییرات امروز بورس همراه با تحلیلی از بازار سرمایه می‌اندازیم و سپس با گران‌ترین خودرو وارداتی تیرماه آشنا می‌شویم. در ادامه، نموداری از بازار مسکن را نشان می‌دهیم و از آخرین قیمت نفت، بازار طلا، سکه و ارز خواهیم گفت. همچنین از فاینانس‌های دولت در دوران پسابرجام نوشته‌ایم و جدیدترین قیمت محصولات ایران خودرو را در جدولی نشان می‌دهیم. در پایان از کشوری که در انتظار آسمان ایران است و جزئیاتی جدید از ضبط ۷۰۰ بنز و پورشه وارداتی به نام یک زن روستایی خواهیم گفت.


رشد 32 واحدی‌ شاخص‌ و قصه‌ ناتمام‌ بلوک زنی

امروز شاخص بورس بر خلاف روز کاری قبل، روز پرنوسانی را پشت سر گذاشت، به گونه ای که نخست با افزایش تقاضا با گذشت پنج دقیقه از بازار رشدی حدود پنجاه واحد را به ثبت رساند؛ اما در ادامه شاهد نوسان سینوسی بازار و سرانجام درشد 32 واحدی شاخص بودیم که نباید از تأثیر بلوک زنی غافل شویم.



به گزارش تابناک اقتصادی، با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 95.06.08 شاخص بازار اول با 24.58واحد افزایش به رقم 54414.30 واحد و شاخص بازار دوم همانند شاخص بازار اول، با افزایش 60.26واحد به رقم 167443.30 واحد رسیدند. شاخص قیمت بورس(وزنی- ارزشی) نيز در روز جاري با 11.51 واحد افزایش به رقم 27552.70 واحد رسيد. شاخص کل بورس در سومین روز کاری بورس در هفته جاری با افزایش 32.47واحدی به رقم 77346.10 واحد رسید و شاخص کل فرابورس بازهم مانند دو روز گذشته و امروز همانند شاخص بورس، با افزایش 4.70واحد به رقم 820.50واحد رسید.گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1515میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1538 میلیارد ریال رسید.

تحلیل امروز بازار سرمایه

در گروه خودرو و قطعات ساخت، صف های خرید متعلق به سهام شرکت های آهنگری تراکتورسازی ایران، چرخشگر، تولیدمحور خودرو، موتورسازان تراکتورسازی ایران، کمک فنرایند امین، صنایع ریخته گری ایران و ریخته گری تراکتورسازی ایران و در مقابل صف های فروش متعلق به شرکت های فنرسازی خاور و سازه پویش بود. بیشترین حجم معاملات این گروه را شرکت های سایپا و آهنگری تراکتورسازی ایران به ترتیب با بیش از 86 و 19 میلیون سهم به خود اختصاص دادند. در گروه مواد و محصولات دارویی، شرکت های فرآورده های تزریقی ایران، لابراتور داروسازی دکتر عبیدی، شیمی دارویی داروپخش و دارویی رازک با صف خرید بسته شدند.

نکته جالب توجه این گروه را شرکت داروسای زاگرس فارمد پارس به خود اختصاص داد، به گونه ای که دیروز در صف فروش بود و امروز در نزدیکی صف خرید و 4.66 درصد مثبت به کار خود پایان داد. در گروه قندوشکر، از 14 سهام موجود و فعال در این گروه، همه سهام 6 شرکت با افزایش قیمت و سهام 8 شرکت با کاهش قیمت روبه رو شدند. تنها سهم امروز که در صف فروش قرار داشت، شرکت قند لرستان بود. در گروه محصولات شیمیایی، صف های خرید را شرکت های پتروشیمی مارون، پتروشیمی آبادان و صف های فروش را شرکت های پتروشیمی فارابی، پتروشیمی فناوران، دوده صنعتی پارس به خود اختصاص دادند.

گروه سرمایه گذاری ها، میانگین درصد قیمت پایانی 0.41 منفی و میانگین درصد آخرین قیمت نیز در این گروه 0.84منفی بود. تنها صف خرید متعلق به شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان و در مقابل شرکت گروه صنایع بهشهر ایران با 4.4 درصد منفی در نزدیکی صف فروش به کار خود پایان داد. در گروه فلزات اساسی، بیشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای وتوکا و فولاد به ترتیب با بیش از 24 و 12 میلیون سهم بود. بیشترین ارزش معاملات در این گروه متعلق به شرکت های وتوکا و ذوب به ترتیب با بیش از 42 و 16 میلیارد ریال است. میانگین درصد قیمت پایانی این گروه0.01 مثبت و میانگین درصد آخرین قیمت این گروه 0.30منفی بود.


گران ترین خودرو وارداتی تیر ماه را بشناسید


به گزارش میزان، بنا بر آمار گمرک در تیر ماه سال جاری یک دستگاه BMW i8 دو در هیبریدی با تودوزی چرم رنگ آبی صدر نشین گرانترین خودرو های وارداتی شد.

ارزش مدرن ترین بی ام و هیبریدی 202 هزار و 998 دلار در گمرک ثبت و از امارات متحده عربی به ایران صادر شده است.

گفتنی است، ارزش ریالی این خودرو 615میلیون تومان ثبت شده است. در کنار این خودرو هیبریدی گران قیمت، 4 دستگاه خودرو بنز E250 به ارزش دلاری 146 هزار و 17 دلار به ایران وارد شده که ارزش گمرکی این 4 دستگاه 891 میلیون و 577 هزار و 736 تومان به ثبت رسیده است.


بازار مسکن کدام استان‌ها داغ‌تر است؟

به گزارش اقتصادنیوز، بر اساس آمارهایی که از میزان معاملات مسکن در کل کشور توسط مرکز آمار منتشر شده و در آن اطلاعات جامعی از قیمت مسکن، اجاره‌بهای مسکن و همچنین میزان معاملات هر استان در نیمه دوم سال 1394 آمده، استان تهران با 32.1 درصد بیشترین و استان کهگیلویه و بویراحمد با 0.2 درصد کمترین سهم از معاملات خرید و فروش منزل مسکونی در کل کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

عصرانه اقتصادی


آهنگ انتخابات از خودروسازی‌ها بلند شد

به گزارش فارس، در آستانه دور دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری، برخی انتصاب ها در بنگاه‌های اقتصادی، رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته است. در همین راستا، اواخر هفته گذشته انتصاب جدیدی در هیأت مدیره یکی از شرکت‌های خودرویی صورت گرفت که فرد منصوب شده دارای نسبت فامیلی با یکی از مقامات ارشد دولتی دارد. وی در حالی به عنوان عضو هیأت مدیره این شرکت خودرویی تأمین کننده قطعه منصوب شده که قبلاً یکی از فروشندگان قطعات به ویژه مخازن سوخت خودرو به همین شرکت بوده است. گفته می‌شود قرار است این عضو جدید هیأت مدیره به عنوان مدیر عامل همین شرکت شود.

افزایش قیمت بنزین در امارات

وزارت انرژی امارات در گزارشی، بهای سوخت در امارات متحده عربی طی ماه آینده میلادی ( سبتامبر) را اعلام کرد که قیمت بنزین بیش از ۲ فلس افزایش یافت. طی ماه آینده میلادی قیمت هر گالن بنزین سوپر با اکتان ۹۸ با قیمت 1.75 درهم با افزایش ۲ فلس و هر گالن بنزین خصوصی با اکتان ۹۵ با قیمت 1.64 درهم با افزایش ۲ فلس و همچنین هر لیتر گازوئیل به ارزش 1.72 درهم با 4 فلس کاهش طی ماه آینده به فروش خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، دولت امارات متحده عربی از اوایل سال جاری میلادی هر ماه بهای فروش انواع سوخت را بنا بر هزینه ها و فروش نفت و گاز خود تعیین می کند که طی سه ماه گذشته میلادی، امارات شاهد نوسانات قیمت سوخت است.

کشوری که در انتظار آسمان ایران است

یکی از مشکلات عمده که موجب شده شرکت‌های هواپیمایی ایران تا امروز موفق به امضای قرارداد نهایی با کمپانی های سازنده هواپیما نشوند، موضوع مجوز اوفک است، زیرا شرکت بوئینگ آمریکایی است و نیاز به مجوز اوفک (دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا ـ که زیر مجموعه‌ اداره کل خزانه داری فدرال آمریکا است ـ دارد و شرکت ایرباس هم در برخی قطعات تولید هواپیما وابسته به کشور آمریکاست و باید از این کشور مجوزهای لازم را دریافت کند؛ از جمله شرکت های هواپیمایی که مترصد امضای قرارداد فروش هواپیما به ایران است، شرکت هواپیمایی امبرائر برزیل است که در چند ماه گذشته، اخباری مبنی بر مذاکرات میان مسئولان ایران و این شرکت هواپیمایی به گوش رسیده است.

اما یکی از موانعی که همچنان در خرید هواپیما از سوی ایران وجود دارد، مجوز اوفک است که حتی برای خرید این هواپیماهای برزیلی هم ایران به آن نیاز دارد. در واقع به گفته مسئولان امبرائر، تا زمانی که این مجوز صادر نشود، امکان فروش هواپیماهای کوچک به ایران وجود ندارد. بنا بر اعلام این شرکت تاکنون اوفک هیچ تأییدیه‌ای برای فروش هواپیما نداده است.

دلار 3545 تومان قیمت خورد

در پايان معاملات امروز، هشتم شهریور ماه در بازار آزاد ارز ايران قیمت هر دلار آمریکا 45 ريال نسبت به روز گذشته کاهش یافت و به 35 هزار و 453 ريال رسيد و قیمت هر يورو هم نسبت به ديروز با 506 ریال افزایش 40 هزار و 75 ریال تعیین شد . همچنین درهم امارات با افت 9 ریالی 9 هزار و 692 ریال قیمت گذاری شد.



فاینانس‌های بی‌حساب و کتاب دولت یازدهم در دوران پسابرجام

به گزارش «نسیم آنلاین»، وزیر اقتصاد دولت یازدهم در روزهای پایانی هفته گذشته به تبریز رفت و در اظهار نظری اعلام کرد، قرار است،  دولت تدبیر و امید 70 میلیارد دلار فاینانس از کشورهای چین، کره جنوبی، ژاپن، ایتالیا و آلمان دریافت کند که در تاریخ بی‌سابقه بوده است. اگر این 70 میلیارد دلار فاینانس را با 10 میلیارد دلار فاینانسی که قبلا در قرارداد ایرباس قرار بود از فرانسوی ها بگیریم جمع بزنیم، اقتصاد کشور با برنامه ای که دولت روحانی ترسیم کرده با 80 میلیارد دلار بدهی رو به رو خواهد شد که این بسیار خطرناک و تأمل برانگیز است. باید دید دولت روحانی در ازای بدهکار کردن اقتصاد ایران به کشورهای دیگر می تواند رونقی که سه سال است، وعده آن را می دهد محقق کند؟

از سوی دیگر، این اظهار نظر در شرایطی بر زبان وزیر اقتصاد دولت روحانی جاری شد که ایران در نهادهایی مانند بانک جهانی و بانک توسعه اسلامی حضور دارد و سالانه میلیاردها دلار حق عضویت به این نهادها پرداخت کرده و از جمله بزرگترین سهامداران این دو بانک به حساب می‌آید. با توجه به این مسأله، آقای طیب‌نیا باید به این پرسش پاسخ دهد که طی سه سال گذشته، چند دلار از مجامع این نهادهای بین‌المللی که ما در آنها عضویت داریم برای طرح‌های زیربنایی کشور و بخش خصوصی جذب شده است؟

طلا به کمترین قیمت ۵ هفته گذشته رسید

به گزارش فارس امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا با 1.8 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت 1318 دلار و 70 سنت به فروش رفت. امروز قیمت فلز زرد در کمترین زمان به قیمت 1316 دلار و 10 سنت و در بیشترین زمان به قیمت 1320 دلار و 90 سنت معامله شد. قیمت امروز این فلز گرانبها نسبت به یک ماه گذشته با کاهش 31.7 دلاری مواجه شد؛ اما در مقایسه با سال گذشته افزایش 184.9 دلار را رقم زد.

بهای نفت کاهش یافت

به گزارش مهر به نقل از رویترز، نفت برنت امروز در هر بشکه ۴۹.۲۲ دلار معامله شد که ۷۰ سنت یعنی ۱.۴ درصد نسبت به‌ دیروز کاهش داشت. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت نیز با ۷۵ سنت کاهش (۱.۶ درصد) قیمت ۴۶.۸۹ دلار در هر بشکه را تجربه کرد.

مقصد و مبدأ بیشتر کالاهای تجاری ایران کدام کشورها هستند؟


به گزارش اقتصادنیوز، نخستین مقصد کالاهای صادراتی ایران در روز شنبه سی ام مرداد، دوشنبه یکم شهریور، سه‌شنبه دوم شهریور و پنجشنبه چهارم شهریور کشور عراق است. اولین مقصد صادراتی ایران در روز یکشنبه 31 مرداد نیز افغانستان و در روز چهارشنبه سوم شهریور کشور تایوان است.


همچنین نخستین مبدأ کالاهای وارداتی ایران در روز شنبه سی ام مرداد، دوشنبه یکم شهریور، سه‌شنبه دوم شهریور و پنجشنبه چهارم شهریور کشور چین است. کشور سوئیس نیز اولین مبدأ واردات ایران در روز یکشنبه 31 مرداد است. در روز چهارشنبه سوم شهریور نیز امارات متحده عربی اولین کشور مبدأ کالاهای وارداتی ایران است.

ضبط ۷۰۰ خودرو لوکس وارداتی یک زن روستایی!


مدیرکل گمرکات مازندران ظهر دوشنبه در نشستی، از ضبط ۷۰۰دستگاه پورشه، بنز و آزارا یک زن روستایی و یک شاطر با کارت بازرگانی اجاره ای در نوشهر خبرداد و گفت: از سال 88 الی 92 باکارت بازرگانی یک خانم بوشهری تعداد700 دستگاه خودروی لوکس به کشور وارد شده که اخیرا به خاطر بدهی مالیاتی 18 میلیارد تومانی این خانم تعداد 10 دستگاه از خودروهای وی درگمرک نوشهرتوسط سازمان مالیاتی توقیف شد.

وی تشریح کرد: در یک مورد با سواستفاده از وکالت و صدور کارت بازرگانی به نام یک زن روستایی که زندگی کاملا فقیرانه داشته، مبادرت به واردات حدود ۷۰۰خودروی از نوع پورشه، بنز و آزارا در گمرک نوشهر می کنند که به هیچ وجه این زن روستایی خبر از واردات خودرو نداشته است.

از

مدیرکل گمرکات مازندران در ادامه گفت: در مورد دیگر نیز کارت بازرگانی اجاره ای به نام یک فرد نوشهری که به عنوان شاطر نانوا و تخلیه کننده آرد بوده است ۲۲میلیارد تومان کالا وارد شده که اصلا این فرد خبر از کارت بازرگانی نداشته است.


سکه ۱۷۰۰ تومان گران شد

در بازار آزاد امروز دوشنبه هشتم شهریور ماه، بهای هر قطعه سکه بهار آزادی با 1700 تومان رشد قیمت، یک میلیون و ۱۱۳هزارتومان معامله شد.

از



جدیدترین قیمت‌ها از محصولات ایران خودرو


 ایران خودرو
 ردیفنام خودرو قیمت بازار(تومان) قیمت کارخانه(تومان) 
 1 سمند SE 28,000,000 27,594,000
 2 سمند LX  30,600,000 30,290,000
 3 سمند EF7 30,900,000 30,130,000
 4 سمند EF7 . دوگانه سوز 32,900,000 32,080,000
 5 سمند سورن ELX سال 37,100,000 36,901,000
 6 سمند سورن ELX توربو  38,000,000 37,948,000
 7 دنا با موتور EF7 44,500,000 42,549,000
 8 پژو GLX 405 دوگانه سوز 32,000,000 30,806,000
 9 پژو SLX 405 32,300,000  30,873,000
 10 پژو پارس سال 36,100,000  35,484,000
 11 پژو پارس LX  40,000,000 37,468,200
 12 پژو پارس ELX  40,900,000 39,087,000
 13 پژو پارس اتوماتیک . ELX 48,600,000  45,330,000
 14 پژو 206 . تیپ 2 34,000,000 32,666,000
 15 پژو 206 . تیپ 5 37,500,000 36,848,000
 16 پژو 206 صندوقدار V8 37,500,000 37,388,000
 17 رانا LX 32,700,000 33,389,000
 18 رنو تندر E2 . دو ایربگ 38,900,000 37,441,000
 19 رنو تندر اتوماتیک E2 47,800,000 47,352,000




سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۰
وجدانی نمودار دایره ای مسکن رو میشه تشخیص داد این ادم ی سلیقه درصد رو جلو استان میزد
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
منم نفهمیدم درصد استانمون کدومه، و استان های بعد از تهران کدومند
با این حجم بدهی دولت بلید دادگاهی شود، یوتان با خیلی کمتر از اینها ورشکست شد
ضبط ۷۰۰ خودرو لوکس وارداتی یک زن روستایی! این چه افتضاحی است . بابا یک دفعه بگویند دولت نداریم یا دولت فقط مربوط به یک قشر خاص است و همه را خلاص کنند.
روحانی عزت ایرانی را مانند اقتصاد آن از بین برد
اگر از روحانی سوال شود چرا اینقدر بدهکاری؟ می گوید مقصر احمدی نژاد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
روحانی کاملا درست و منطقی میگه. احمدی نژاد کشور را به عصر قاجار برگردوند.
من می گویم این خودورهای وارداتی لوکس را بفروشند و پولش را بدهند به روستایی های ان خانم . حالش را ببرند .. بخدا اگر یک خودورو لوکس را معدوم کنند صاحبش اینقدر دلش نمی سوزد که اگر انرا به کسی بدهند . یک دارت بدهند دست یک نفر یکنقشه از خانه های روستا هم بزنند دیوار به خانه هرکس که خوردم ماشین مال او . بخدااینقدر دلشان می سوزد که نگو . شما شده که چیزی را گم کنید مثلا یک عینک هی دلتان می سوزد هر وقت یادش می افتید ولی مثلا ان عینک برود تو خیابان بیافتد برود زیر ماشین دلتان خیلی نمی سوزد می گویید خوب خراب شد به کسی هم نرسید !!!
در خصوص مجوز خرید هواپیماهایی که وابستگی به صنعت آمریکا دارند و مجوز خرید آنها برای ایران صادر نمی‌شود باید مقابله به مثل کنیم.
مثلا مبگوییم هواپیماهایی که حداقل 10 درصد از قطعات آنها آمریکایی است، حق عبور از آسمان ایران را ندارند و یا باید عوارض بیشتری را پرداخت نمایند.
البته این یک نظر است و مطمئنا کارشناسان حرفه‌ای و خبره این صنعت بهتر می‌توانند در این خصوص اظهار عقیده کنند.
عمق فاجعه بیش از این حرفاست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر