بازدید 2438
در کنار کسری بودجه بی‌سابقه

هزینه زندگی در عربستان 4 درصد افزایش یافت

افزایش قیمت حمل و نقل و قبوض مصرفی خانوار در عربستان، هزینه زندگی در این کشور را در ماه جولای ۴ درصد نسبت به سال گذشته بالا برد.
کد خبر: ۶۱۸۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ 29 August 2016
افزایش قیمت حمل و نقل و قبوض مصرفی خانوار در عربستان، هزینه زندگی در این کشور را در ماه جولای ۴ درصد نسبت به سال گذشته بالا برد.

به گزارش فارس به نقل از گلف بیزینس، بنا به اعلام بستر آمار و اطلاعات عربستان هزینه زندگی در این کشور حاشیه خلیج فارس در ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.8 درصد افزایش داشته است.

از جمله مهمترین عوامل افزایش هزینه‌های زندگی در عربستان که در شاخص هزینه زندگی از سوی دولت این کشور ارائه شده است افزایش 20.5 درصدی قیمت تنباکو، 9.4 درصدی هزینه های حمل و نقل، 7.5 درصدی هزینه آب، برق و سوخت خانوار و 6.9 درصدی هزینه‌های سلامت بوده‌اند.

از سوی دیگر هزینه تحصیل در این کشور نیز نسبت به ماه جولای سال گذشته 5.4 درصد افزایش داشته است.قیمت کالاها و خدمات متفرقه در عربستان نیز 4.3 درصد، کفش و لباس 4.2 درصد، لوازم خانه 2 درصد و هزینه‌های ارتباطی نیز 1.1 دررصد افزایش یافته است.

به طور کلی با افزایش 1.6 درصدی هزینه کالاها و خدمات متفرقه در عربستان در کنار افزایش 0.3 درصدی هزینه‌های قبوض خانوار و همچنین 0.2 درصدی هزینه‌های سلامت، هزینه زندگی در این کشور نسبت به ماه گذشته میلادی در ماه جولای  افزایش یافته است.

بنابه آمارهای سال گذشته عربستان به دلیل افت درآمدهای نفتی و به گفته خود مسولان این کشور با کسری بی‌سابقه 98 میلیارد دلاری مواجه بود که البته صندوق بین‌المللی پول این رقم را 140 میلیارد دلار عنوان کرده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی