بازدید 2596

۴۱ سنگاپوری به زیکا مبتلا شدند

وزارت بهداشت سنگاپور 41 مورد ابتلا به ویروس زیکا در بین ساکنان این کشور را تایید کرد
کد خبر: ۶۱۸۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸ 29 August 2016
وزارت بهداشت سنگاپور 41 مورد ابتلا به ویروس زیکا در بین ساکنان این کشور را تایید کرد و خواستار افزایش هوشیاری فعالان حوزه سلامت در این دولت – شهر چنوب شرق آسیا شد.

به گزارش ایرنا، همزمان با تایید 41 سنگاپوری به زیکا، دولت مالزی نیز تدابیر بهداشتی را در مرز دو کشور هنگام ورود و خروج اتباع سنگاپور و مالزی افزایش داد.
 
شبکه خبر آسیا وابسته به سنگاپور روز دوشنبه اعلام کرد از 41 فردی که مبتلا به زیکا شده بودند 34 نفر به طور کامل درمان شدند، اما 7 نفر همچنان در بیمارستانی در این دولت - شهر کوچک مراحل درمان را پشت سر می گذارند.
 
وزارت بهداشت و سازمان ملی محیط زیست سنگاپور در بیانیه ای اعلام کرد که همه موارد ابتلا به ویروس زیکا، ساکنان مناطق 'الجنید کرسنت' و 'سیمس درایو' بوده و یا در این دو منطقه مشغول به کار بوده اند.
 
بر اساس اعلام وزارت بهداشت و سازمان ملی محیط زیست سنگاپور، این افراد به تازگی به کشورهای خارجی که خطر ابتلا به ویروس زیکا در آنها وجود دارد، سفر نکرده اند، بنابراین شیوع این ویروس در سنگاپور رخ داده است.
 
36 نفر از موارد ابتلا به ویروس زیکا، کارگران خارجی هستند که در بخش ساخت وساز سنگاپور کار می کنند. بقیه این افراد شامل یک زن مالزیایی و چهار شهروند سنگاپوری در رده سنی 21 تا 65 ساله هستند.
 
این زن 47 ساله مالزیایی که تنها زن مبتلا به زیکا در این گروه 41 نفره است، نخستین مورد ابتلا به زیکا در سنگاپور با منشا داخلی محسوب می شود.
 
وزارت بهداشت سنگاپور از پزشکان و بیمارستان ها خواسته است بیش از پیش هوشیار باشند و موارد مشکوک به نشانه های ویروس زیکا را در سریع ترین زمان ممکن به وزارت بهداشت اطلاع دهند.
 
مقامات این کشور پیش بینی می کنند موارد بیشتری از ابتلا به زیکا در سنگاپور گزارش شود.
وزارت بهداشت سنگاپور اعتقاد دارد با توجه به اینکه بیشتر مبتلایان به زیکا دارای علائم نسبتا متوسط و یا فاقد علائم هستند و پشه های موجود این مناطق ممکن است در حال حاضر ناقل این ویروس باشند، این امکان وجود دارد که قرنطینه کردن موارد مثبت بر نحوه مدیریت گسترش این ویروس تاثیرگذار باشد.
 
'گان کیم یونگ' وزیر بهداشت سنگاپور نیز در واکنش به این موضوع با این عنوان که به دلیل نبود علائم بیماری احتمال زیادی وجود دارد که این ویروس به کشور وارد شده باشد، گفت: سنگاپور هر روز شاهد تعداد زیادی مسافران بین المللی است، بنابراین موارد وارد شده تقریبا غیرقابل اجتناب هستند.
 
'چی هونگ' از دیگر مقامات ارشد وزارت بهداشت این کشور نیز، این ادعا را که دولت سنگاپور قصد داشته است خبر موارد ابتلا به زیکا را مخفی نگه دارد، رد کرد.
 
ویروس زیکا نام یک گونه از ویروس فرمانرو است و از پشه به انسان منتقل می شود. این ویروس سال 1947 در جنگل زیکا در اوگاندا شناسایی شد و به همین دلیل به آن زیکا گفته می شود.
 
این ویروس ابتدا در قاره آفریقا، آسیا و به ویژه مناطق گرمسیری، مثل جنوب شرق آسیا شایع بود و اکنون نیز در بخش وسیعی از آمریکای لاتین و کشورهای حوزه کارائیب شیوع یافته است.
عامل زیکا مانند ویروس دنگی و تب زرد به عنوان بیماری گرمسیری، پشه ای به نام آئدس است. تغذیه پشه ها از خون بیماران، باعث می شود ویروسی که در بدن برخی از این پشه ها وجود دارد و البته در آنها ایجاد بیماری نمی کند، به انسان منتقل و فرد را مبتلا کند.
 
با شناسایی نخستین بیمار مبتلا به ویروس زیکا در هنگ کنگ، مسئولان بهداشتی این منطقه شرق آسیا نیز هفته گذشته با اعلام آماده باش همگانی تدابیر بهداشتی را تشدید کردند.
 
شیوع ویروس زیکا در مادران باردار خطر بروز نقائص شدید مادرزادی (میکروسفالی) نوزادان و تولد کودکانی با رشد اندک مغز و جمجمه را در پی دارد و به همین دلیل بیشترین دستور منع سفر به کشورهای آلوده برای زنان در سن بارداری صادر شده است.
 
طبق پیش بینی سازمان جهانی بهداشت، امسال احتمال دارد بین سه تا چهار میلیون نفر در قاره آمریکا به این ویروس مبتلا شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار