بازدید 9104

قیمت بلیت سینمای ایران با «فروشنده» فرهادی، نصف قیمت بلیت در آمریکا شد

بر اساس این نرخ گذاری تازه، قیمت بلیت سینما به 4.2 دلار می‌رسد که حدود نصف قیمت بلیت سینما در آمریکاست. «تابناک» پیش از این با بررسی متوسط درآمد مردم ایران و آمریکا و مقایسه این متوسط درآمد با قیمت بلیت سینما در این کشورها تاکید داشت قیمت پیشین بلیت سینما در ایران نیز سه برابر آمریکا است.
کد خبر: ۶۱۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷ 28 August 2016
قیمت بلیت سینمای ایران با فیلم فرهادی نصف قیمت بلیت در آمریکا شد!
اکران فیلم «فروشنده» در شرایطی از این هفته آغاز می‌شود و همزمان پیش فروش این فیلم در حالی از ساعاتی پیش آغاز شده که تماشاگران برای دیدن هفتمین اثر اصغر فرهادی باید بلیت‌هایی 20 تا 50 درصد گران‌تر از سایر فیلم‌های سینمایی را خریداری کنند اما چرا چنین اتفاقی برای این فیلم رخ داده و آیا تنها «فروشنده» با چنین شرایط ویژه‌ای مواجه شده است؟
 
به گزارش «تابناک»؛ اکران عمومی فیلم «فروشنده» از چهارشنبه دهم شهریورماه با 20 سالن سینما در تهران و 15 سالن در شهرستان‌ها شروع می‌شود و بعد از یک هفته، به تعداد سالن‌های این فیلم افزوده خواهد شد. آن‌گونه که علی سرتیپی مدیرعامل فیلمیران خبر داده، شرایط نمایش فیلم در سینماهای حوزه هنری فراهم شده و «فروشنده» سینمای آزادی را هم برای اکران در اختیار خواهد داشت.
 
در آستانه اکران این فیلم سینمایی اعلام شد که قیمت بلیت «فروشنده» 12 هزار تومان برای روزهای شنبه تا چهارشنبه و 15 هزار تومان برای روزهای پنجشنبه و جمعه خواهد بود و در واقع بلیت «فروشنده» 20 تا 50 درصد گران‌تر از سایر آثار سینمایی است؛ تصمیمی که به گفته غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش بر اساس مصوبه این شورا و برای سینماهای مدرن نظیر سینما آزادی، ملت، کوروش و... اجرایی می‌شود.
 
سخنگوی شورای صنفی نمایش در همین ارتباط در پاسخ به پرسش «تابناک» مبنی بر اینکه آیا این استثناء صرفاً برای فروشنده در نظر گرفته شده یا قرار است قیمت بلیت به این میزان برای همه فیلم‌ها افزایش یابد، گفت: برای هر فیلم سینمایی با توافق صاحبِ فیلم و توزیع کننده، می‌تواند این اتفاق بیافتد. این اتفاق مختص فروشنده نیست و فیلم‌های دیگری هم اگر درخواست داشته باشند، می‌تواند این اتفاق بیافتد.
 
قیمت بلیت سینمای ایران با فیلم فرهادی نصف قیمت بلیت در آمریکا شد! 
فرجی تاکید کرد: توزیع کننده یک اثری می‌داند که یک فیلم ظرفیت بلیت 12 تا 15 هزار تومان را دارد و بعد از توافق با سینمادار، این اتفاق می‌افتد. بنابراین قیمت بلیت در کل سینماها افزایش نیافته اما هر صاحب فیلمی که با سینمادار برای اکران فیلم با این قیمت بلیت به توافق برسد، بر اساس مصوبه شورای صنفی نمایش می‌تواند فیلمش را با این قیمت عرضه کند.
 
به نظر می‌رسد مصوبه تازه شروع صنفی نمایش، قدم تازه‌ای برای ایجاد بازار آزاد برای سینمای ایران و عبور از قیمت مصوب برای بلیت‌های سینما است. بر اساس این نرخ گذاری تازه، قیمت بلیت سینما به 4.2 دلار می‌رسد که حدود نصف قیمت بلیت سینما در آمریکاست. «تابناک» پیش از این با بررسی متوسط درآمد مردم ایران و آمریکا و مقایسه این متوسط درآمد با قیمت بلیت سینما در این کشورها تاکید داشت قیمت پیشین بلیت سینما در ایران نیز سه برابر آمریکا است.
 
داستان فیلم تازه فرهادی از ساختمانی در حال فرو ریختن آغاز می‌شود که ساکنان آن از جمله یک زوج متأهل به نام عماد (شهاب حسینی) و رعنا (ترانه علیدوستی)، برای نجات جان خود با عجله در حال فرار از خانه اند. در نهایت خانه فرو نمی‌ریزد، ولی ترکی عمیق روی دیوار منجر به نشت گاز می‌شود و عماد و رعنا مجبور می‌شوند که خانه‌ی تازه‌ای پیدا کنند.

آنها در نزدیکی خانه شان یک واحد بزرگ قدیمی پیدا می کنند که مستأجر قبلی این خانه نیمی از اثاث منزلش را جا گذاشته و رفته و ظاهراً مستأجر خانم سابق، یک شغل سیاه داشته است. خلاصه آنکه داستان در همین آپارتمان با وقوع یک حادثه که فرهادی به شکلی هیچکاک‌گونه مخاطب را گرفتارش می‌کند، پیش می‌رود و این حادثه سرمنشأ تغییرات جدی در بستر داستان می‌شود.

هرچند فیلم تازه «فرهادی» شباهت‌هایی به آثار پیشینش دارد، روایت متفاوتی را پیش روی تماشاگر قرار می‌دهد که به شدت غافل‌گیرکننده و غیرقابل حدس است؛ به عبارت دیگر، همان گونه که خود آقای کارگردان تأکید کرده، این فیلم در ادامه آثار پیشین است، اما در عین حال لحنی متفاوت‌تر از دو اثر پیشینش دارد. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۰
قيمت بليط سينما در آمريكا كه من زندگي ميكنم حدود ٣/٥ دلار هست و براي سالنهاي خاص با امكانات سه بعدي ميتونه تا پانزده دلار بالا بره كه البته بهترين سالنهاي ما مثل سالنهاي اينجا نيست و حدالقل حقوق ٧/٢٥ هست نه روزي ٣٠٠٠٠ تومان....
می خوان کاری کنن مردم دیدن فیلم رو تحریم کنن
آقایان مبنای درآمد مردم را حقوق های نجومی که خودشان دریافت می نمایند قرار داده اند روی این حساب می گویند اگر قیمت بلیت سینما به 16 هزار تومان هم برسد تازه نصف قیمت بلیت در آمریکاست . ملاک جیب خودشان است نه جیب مردم تورم را هم باهمین مبنا محاسبه می نمایند
انگار ملت ... همه قیمتا رو با آمریکا مقایسه میکنند شب و روز هم متاسفانه حتی دولتمردا تکرار میکنن قیمت بنزین نصف آمریکا قیمت بلیط نصف آمریکا ولی نمیگن مزد ساعتی در آمریکا بیشتر از 10 برابر مزد کاگر ایرانه
خب عزیز من ، شما که هی مرگ بر آمریکا میگین بعد میای خودت رو با اونا مقایسه میکنی؟جالبه
واقعا با چه رویی این حرفها زده میشود درامد یک کارگردر امریکا متوسط روزی 100 دلار هست در صورتی که در ایران 5 دلارهست یعنی بیست برابر و اینگونه مقایسه کردن واقعا بی انصافی و گذاشتن کلاه گشاد سر مردم هست والسلام
قضیه هزینه دلاری و حقوق ریالی ه
ارزش پول ما ريال نه دلار چه مقايسه بي منطقي هر موقع دلار گرفتيم مقايسه بفرماييد
عزيزم سالن هاي سينماي آمريكا رو هم با سالن هاي سينماي ما مقايسه مي كردي بعد روي بليط قيمت مي دادي
یه ماه دیگه دانلودش می کنم که تهیه کننده اش حال بیاد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل