بازدید 17931

روز قزوین اقتصاد شهری را متحول می کند

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: برنامه های متنوع روز قزوین موجب معرفی شهر تاریخی قزوین ، ایجاد نشاط و شادابی در مردم و تحول در اقتصاد شهری می شود.
کد خبر: ۶۱۸۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ 28 August 2016
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: برنامه های متنوع روز قزوین موجب معرفی شهر تاریخی قزوین ، ایجاد نشاط و شادابی در مردم و تحول در اقتصاد شهری می شود.

سعید وزیری نژاد در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در محل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با تشریح برنامه های پیش بینی شده در روز قزوین اظهارداشت: برای معرفی شهر تاریخی و فرهنگی قزوین از ۵ سال پیش با پیشنهاد برگزاری مراسم «روز قزوین» بستر خوبی در شناساندن قابلیتهای این شهر فراهم شد و امسال با استفاده از تجربه گذشته قادریم میزبان شایسته ای برای میهمانان داخلی و خارجی باشیم.

وی افزود: حدود ۱۵ دستگاه اجرایی در کنار مجموعه شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی و ۱۰ دستگاه وابسته از ماهها قبل برنامه ریزی لازم را انجام داده اند تا این روز، با شکوه خاصی در استان برگزار شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تصریح کرد: برنامه های روز و هفته قزوین از ۵ تا ۱۱ شهریورماه و اجلاس شهرهای جاده ابریشم روزهای ۱۳ و ۱۴ شهریور ماه برگزار می شود و می تواند رویداد بسیار مهمی در تاریخ استان باشد.

وزیری نژاد اظهارداشت: در مدت ۱۰ روز چهره شهر قزوین با فضاسازی و گل کاری و صحنه آرایی متحول خواهد شد و میزبانی رویدادهای مهمی را بر عهده داریم که می تواند این شهر را در سطح داخلی و بین المللی مطرح کند  

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با اشاره به پیشینه قزوین اظهارداشت: قزوین با ۹ هزار سال سابقه از قدیمی ‌ترین سکونت‌ گاه‌های کشور است و داشتن باغستان‌های سنتی، نخستین خیابان کشور، بناهای تاریخی مانند سرای سعدالسلطنه به عنوان بزرگ‌ ترین کاروان سرای درون شهری کشور جایگاه خاصی به این شهر داده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین مطرح کرد: تمام آثار ارزشمند مربوط به قزوین در «روز قزوین» برای نسل جوان و نوجوان و بزرگسال تشریح می‌شود تا بدین گونه حس تعلق قشر جوان را نسبت به شهر قزوین افزایش دهیم.

فضای شور ونشاط در شهر حاکم می شود

وزیری ‌نژاد تصریح کرد: برگزاری روز قزوین در کنار معرفی توانمندی های شهر و استان فرصت مناسبی برای ایجاد شور و نشاط و شادمانی در شهر است تا مردم و گروههای سنی مختلف بتوانند چند روز فارغ از دغدغه های زندگی با شرکت در برنامه ها اوقات فرح بخشی را برای خود رقم بزنند.

وی یادآورشد: برنامه‌های روز قزوین به صورت غیرمتمرکز در اکثر نقاط شهری برگزار خواهد شد و امیدواریم مورد توجه، استقبال و استفاده عموم قرار گیرد و بیشتر این برنامه ها از شبکه های سراسری و سیمای استانی پخش خواهد شد تا جمعیت غیر حاضر نیز بتوانند در این فرصت با شهر قزوین آشنا شوند.

وزیری نژاد اظهارداشت: برنامه قزوین عهد صفوی با نگاهی به سبک زندگی عصر صفوی، نمایشگاه‌های عکس قدیم قزوین، مفاخر و مشاهیرقزوین، اسناد شهر کنونی قزوین، جنگ شبانگاهی به مدت ۹۰ دقیقه در  شبکه پنج سیما و شبکه استانی قزوین از دیگر برنامه های این روز است.

پوشش رسانه ای کامل مراسم روز قزوین

وی از برنامه شب‌های فیروزه‌ای به عنوان دیگر مراسم روز قزوین یاد کرد و اظهارداشت: بازدید از سرای سالمندان و اجرای برنامه های شاد نمایشی و سرود برای سالمندان قزوین در این ایام تدارک دیده شده است.

وزیری ‌نژاد خاطرنشان کرد: جشنواره بادبادک‌ها در بوستان باراجین، مسابقه مجازی کتاب‌خوانی، جشنواره قیمه‌نثار ازدیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین درهفته قزوین است که شب شعر، داستان وقصه‌گویی با لهجه قزوینی هم در برنامه ها پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تصریح کرد: ویژه برنامه مؤسس مدرسه صالحیه با همکاری حوزه علمیه قزوین با حضور روحانیون و شخصیت های استانی و کشوری با برجسته کردن و به تصویر کشیدن نقش برجسته صفویه در توسعه مدارس دینی در روز قزوین برگزار می شود.

برگزاری مسابقات متنوع ورزشی در روز قزوین

وزیری‌نژاد یادآورشد: بسته پیش بینی شده در مراسم روز قزوین در بخش های مختلف تدارک دیده شده که می تواند نشاط و شادابی موثری را در سطح شهر ایجاد کند که مسابقه بین‌المللی تنیس روی میز، همایش ویلچررانی معلولان و جانبازان، مسابقات شطرنج، کبدی، والیبال ساحلی و کشتی جام قزوین و چوگان از آن جمله است.

وی غبارروبی از امامزاده حسین(ع) را یکی دیگر از برنامه‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در روز قزوین ذکر کرد و گفت:تصاویر نوشته‌های جهانگردان بزرگ مانند مارکوپولو، ناصرخسرو جمع‌آوری شده و در این ایام در سرای سعدالسلطنه در معرض دید عموم قرار می گیرد.

وزیری نژاد تصریح کرد: عرضه و معرفی شیرینی های قزوین، آداب و رسوم، شناساندن مفاخر و شخصیت های برجسته فرهنگی، ادبی و مذهبی قزوین، معرفی محصولات باغی و زراعی، در این ایام پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اضافه کرد: شبکه مستند به مدت ۱۴ شب مستند همسفر را با معرفی بخش های مختلف قزوین پخش خواهد کرد که اجلاس جاده ابریشم نیز از ۵ شبکه سیما پخش خواهد شد که مردم کشور را در جریان این رویدادهای مهم قرار خواهند داد.

هنرمندان قزوین در روز قزوین همکاری دارند

وی بیان کرد: تلاش کرده ایم تا از ظرفیت هنرمندان استان در روز قزوین بخوبی استفاده کنیم و در زمینه های عکاسی، فیلمبرداری، طراحی، بازیگری، اجرای موسیقی، از هنرمندان استان استفاده کرده ایم تا در کنار هنرمندان کشور تلفیقی از یک هنر جذاب خلق شود و تجربه برای جوانان قزوین باشد.

وزیری نژاد یادآورشد: در سال گذشته ۳۰۰۰ دقیقه برنامه تلویزیونی از روز قزوین به روی آنتن شبکه های سراسری و استانی رفت و امسال هم دهها ساعت برنامه از رسانه ملی پخش خواهد شد تا قزوین بخوبی معرفی شود.

وی گفت: تورهای شهر گشت برای انتقال گردشگران و میهمانان سایر استانها به مناطق دیدنی و تاریخی از برنامه هایی است که می تواند مردم را با پیشینه تاریخی این شهر بخوبی آشنا کند.

رونمایی از دو کتاب

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اظهارداشت: همزمان با روز قزوین از دو کتاب به نام های «قزوین در آیین خاطرات» و «تاریخ نفاشی قزوین» رونمایی خواهد شد تا این اتفاق فرهنگی نیز رقم بخورد.

روز قزوین اقتصاد شهری را متحول می کند

وزیری نژاد بیان کرد: روز قزوین فرصتی برای شناخت صنایع دستی و سوغاتی های شهر قزوین است و این رویداد می تواند با ورود صدهامیهمان ایرانی و خارجی به رونق کسب و کار اصناف و هتل داران کمک کند و موجب تحول اقتصادی استان و شهر قزوین شود.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار