بازدید 4940

توطئه بالکانیزاسیون عراق با فریب اقلیم کردستان

نمایندگان ملت بررسی کردند
کد خبر: ۶۱۸۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱ 28 August 2016
خاورمیانه سال ها است که در وضعیت آشوب قرار دارد و هر سال که می گذرد موج تازه ای از بی ثباتی، کشتار و رنج بشری نصیب مردم این منطقه می شود.

 برنامه های غرب از افغانستان تا عراق و از لیبی تا سوریه، مستقیما باعث ایجاد یا تشدید آشوبی شده که امروز در منطقه شاهدش هستیم و به روند رو به رشد بی ثباتی در آن کمک کرده است. در یک جمع بندی می توان گفت که واشنگتن ضمن اضمحلال دولت های خاورمیانه به دنبال تجزیه آنها است.
سید راضی نوری

تجزیه عراق و سوریه ، مقدمه تشکیل «اسرائیل بزرگ»

سیدراضی نوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: ایالات متحده و رژیم صهیونیستی از سال های میانی ریاست جمهوری بوش پسر براساس استراتژی «کوندالیزارایس» وزیر خارجه اسبق آمریکا طرح خاورمیانه جدید را با راهبرد ایجاد کشورهای خرد در دستور کار قرار داد.

نماینده مردم شوش دانیال در مجلس شورای اسلامی گفت: توطئه تجزیه عراق با تکیه بر جدایی اقلیم کردستان از بغداد توسط مزدوران آمریکا پس از تهاجم آمریکا به عراق رسما توسط عناصر آمریکایی دنبال شده است. مرزبندی موهوم شیعه و سنی نیز اقداماتی است که سازمان جاسوسی سیا در دستور کار داشته است.

وی در ادامه گفت: جدایی طلبی اقلیم کردستان که با الگوگیری از تجزیه شبه جزیره بالکان مطرح شده است می تواند تبعات ناخوشایندی برای سوریه ، ترکیه ، عراق و ایران داشته باشد.

راضی نوری تاکید کرد: توطئه « تشکیل اسرائیل بزرگ» اقدامی است که براساس از بر تا بهر دنبال شده است.

وی گفت: سخنان و مواضع آقای طالبانی با تکیه بر حفظ اتحاد عراق یکپارچه به عنوان یک راهبرد منجر به شکست توطئه های غربی شده بود.

این نماینده مجلس دهم گفت: براساس اطلاعات موجود نگرانی درباره نفوذ صهیونیست ها برای تکرار پروژه فلسطین اشغالی در مورد اقلیم کردستان وجود دارد. تل آویو تلاش می کند با ادعای سرمایه گذاری نبض اقتصادی اقلیم کردستان را در چنگ داشته باشد.

وی تاکید کرد: پروژه نفوذ رژیم صهیونیستی به اقلیم کرستان به طور جدی توسط آمریکا حمایت می شود تا در میان بلبشوی خونینی که داعش ایجاد کرده است ، منافع نامشروع تل آویو تامین شود.

راضی نوری گفت: نگرانی جدی جمهوری اسلامی این است که برخی اختلافات میان اقلیم کردستان با بغداد همانند آبی در آسیاب دشمنان برای این کشور تبعات کشنده ای داشته باشد.

وی تاکید کرد: امنیت و یکپارچگی عراق به عنوان اصلی ترین راهبرد ایران در خاورمیانه توسط  تهران دنبال می شود. اختلافات با کش مکش سیاسی در عراق به نفع هیچ کس در این کشور نیست ، تجربه داعش نشان می دهد که تروریست های تکفیری و نیروهای منفعت طلب از اختلافات نهایت بهره را می برند.
محسن کوهکن

اقلیم کردستان طعمه شیرین برای داعش

محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: مجموعه تحولات عراق ظرف چند سال اخیر به گونه ای بوده است که اقدامات تروریسستی به عنوان اصلی ترین تهدید تمامیت ارضی این کشور را مورد تهدید قرار داده است.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تروریست های تکفیری داعش که با همراهی مزدوران وفادار به رژیم بعثی تا نزدیکی های بغداد پیشروی کرده بودند توسط نیروهای مردمی حشدالشعبی ، حشدالعشایر تحت نظارت جمهوری اسلامی به عقب رانده شدند.

وی در ادامه با تاکید بر این که اقلیم کردستان طعمه شیرین برای داعش است ،  گفت: تجربه تهاجم داعش نشان داد که غربی ها عراق را در موقع بحران کشنده تنها گذاشتند ، در این میان اقلیم کردستان برای داعش طعمه شیرینی بود که ایران آنها را نجات داد. سردار سلیمانی در عملیات نجات اقلیم نقش مستقیم داشته است.

کوهکن تاکید کرد: سلاخی کشورهای خاورمیانه راهبردی است که آمریکا به شکلی علنی دنبال می کند و در این راه از حربه هایی نظیر داعش و استقلال طلبی دنبال می کند.

وی گفت: سیاست مشخص جمهوری اسلامی تاکید بر تفاهم گروه های سیاسی عراق به دور از مذهب و قومیت در جهت حفظ تمامیت ارضی عراق است.

این نماینده مجلس دهم با اشاره به سفر احتمالی مسعود بارزانی به تهران گفت: مقامات اقلیم کردستان در سال های خفقان رژیم بعثی تحت حمایت ایران بودند و امروز نیز این روند ادامه دارد.

وی تاکید کرد: تهران خواهان حل و فصل مشکلات اقلیم با بغداد است تا تمامیت ارضی عراق حفظ شود.

فریب خطرناک برای کسب منفعت

دکتر علی لاریجانی در واکنش به طرح تجزیه عراق گفته است که «صد در صد مخالف تجزیه عراق هستیم، همان طوری که مرجعیت عراق این موضع را اتخاذ کرده است.»

رئیس مجلس شورای اسلامی موضع آیت الله سیستانی در این خصوص را مهم دانست و گفت: «ما باید بدانیم که پروژه دشمنان در عراق و سوریه ادامه دارد و مساله این دو کشور با یکی دو پیروزی حل نمی‌شود.»

شایان ذکر است ، نمایندگان فراکسیون‌های مختلف سیاسی در پارلمان عراق تلاش برای استقلال اقلیم کردستان را نشانه ورشکستگی سیاسی و کسب امتیازات بیشتر قلمداد کرده اند.

در یک نگاه می توان استنباط کرد که  پس از یک دوره طولانی تخریب و آشوب در خاورمیانه، مردم این منطقه شاید آنقدر از وحشت جنگ به ستوه آمده باشند که نظم تحمیلی غرب را به عنوان ابزاری برای پایان دادن به درگیری بپذیرند، گرچه همین نیروهای غربی مسئول شکل گیری بخش عمده این آشوب غیرقابل تحمل هستند.

بالکانیزاسیون عراق به 3 منطقه جداگانه از سال 2003 به شکل غیر رسمی مطرح شد. در سال 2006 نقشه احتمالی آینده خاورمیانه توسط سرهنگ «رالف پیترز» به گونه ای طراحی شد که در آن عراق به سه منطقه تقسیم شده بود: یک عراق سنی به سمت غرب، یک کشور شیعه عرب در شرق، و یک کردستان آزاد در شمال.

رئیس اقلیم کردستان عراق پس از بروز و ظهور داعش در موضع گیری هایی خواهان جدایی از بغداد شده است. «مسعودبارزانی» ضمن انتقادات گاه و بی گاه بغداد را به باد انتقاد گرفته است تا جایی که پیشنهاد همه پرسی استقلال را مطرح کرده است. در میان تمام نگرانی ها درباره سرنوشت اقلیم کردستان ، سفر مسعودبارزانی به تهران می تواند ثمرات خوبی برای این منطقه و کشور عراق داشته باشد.

گفتنی است که نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در دیدار با سناتور جمهوری خواه آمریکا از آمادگی این اقلیم برای حل تمامی اختلافات با بغداد سخن گفت. «نیچروان بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در دیدار با «جان کومی» سناتور جمهوری خواه آمریکا و هیأت همراه وی اظهار داشت: از کشورهای متحد به ویژه آمریکا به دلیل حمایت نظامی از اقلیم کردستان تشکر می کنیم.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص روابط میان بغداد و اربیل تاکید کرد: اقلیم آماده است تا تمامی مشکلات خود با بغداد را از طریق گفتگو حل کند. امیدواریم در دوره پیش رو، شاهد نشست ها و دیدارهایی به منظور افزایش هماهنگی ها و همکاری ها باشیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر