بازدید 3018

ترکیه مواضع کردهای سوریه را بمباران می کند

در پنجمین روز از عملیات نیروهای مسلح ترکیه در شمال عراق با عنوان سپر فرات، توپخانه ارتش ترکیه مواضع ی.پ.گ یگان های مدافع خلق را در 18 کیلومتری جنوب شهر جرابلس سوریه هدف گرفت. روز گذشته نیز جنگنده های نیروی هوایی ترکیه این مواضع را بمباران کرده بودند.
کد خبر: ۶۱۸۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶ 28 August 2016
به گزارش ایرنا، توپخانه ارتش ترکیه در حالی مواضع ی.پ.گ را امروز با شدت بیشتری هدف گرفته است که دیشب دو دستگاه تانک ترکیه در نزدیکی جرابلس مورد هدف موشک ضد تانک قرار گرفت که یک نظامی ترکیه کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.
 
خبرنگار شبکه خبری ان.تی.وی که بطور زنده از مرز ترکیه با سوریه گزارش می داد، با تاکید بر افزایش تحرکات نیروی مکانیزه ارتش این کشور در مرز سوریه، افزود: انفجارهای شدیدی در 18 کیلومتری جنوب جرابلس مشاهده می شود که ناشی از آتش توپخانه ارتش است.
 
در این میان پیشروی نیروهای به اصطلاح ارتش آزاد سوریه در خاک سوریه با حمایت نیروی مکانیزه ارتش ترکیه ادامه دارد و رسانه های این کشور گزارش داده اند که علاوه بر جرابلس که به طور کامل در کنترل این نیرو قرار گرفته، چهار روستای دیگر جرابلس نیز از عناصر داعش پاکسازی شده اند.
 
در همین حال رسانه های ترکیه امروز جزئیات بیشتری از حمله دیشب به دو دستگاه تانک این کشور در شمال سوریه داده اند. رسانه ها می گویند تانکهای ترکیه با موشک ضد تانک کورنت ساخت روسیه هدف گرفته شده است. گفته می شود یک دستگاه تانک ترکیه به شدت آسیب دیده است.
 
ان.تی.وی با اشاره به اینکه برد این موشک های دارای قابلیت هدایت لیزری پنج کیلومتر می باشد و در جریان جنگ 33 روزه نیز از سلاحهای موثر حزب الله علیه رژیم صهیونیستی بوده است، افزود: به دنبال این جنگ روسیه اعلام کرده بود که در صادرات این جنگ افزار کنترل های بیشتری خواهد داشت.
 
عملیات سپرفرات نیروهای مسلح ترکیه که گفته شده هدف از آن پاکسازی عناصر داعش و راندن گروه های تروریستی از طول مرزهای این کشور است، همچنان ادامه دارد و برخی از رسانه های ترکیه از گسترش عملیات و افزایش تحرکات نیروهای مکانیزه ارتش در طول 70 کیلومتری مرز این کشور با سوریه خبر می دهند.
 
گفته می شود ترکیه با پاکسازی منطقه قصد دارد نیروهای وفادار به خود از ارتش آزاد سوریه متشکل از گروه های عرب و ترکمن را در منطقه مستقر کند. مقام های ترکیه می گویند اینها مردمان بومی منطقه هستند که به زور از خانه و کاشانه خود رانده شده اند.
 
ادعا می شود ترکیه بعداز استقرار این نیروها نیز از منطقه خارج نشده و به حمایت های خود از آنچه معارضان سوری میانه رو سوری یاد می کند، در تامین منطقه امن به عرض 70 و عمق 40 کیلومتر در خاک سوریه ایجاد کند.
 
حدود 1500 تن از این عناصر همراه تانک های ترکیه بامداد چهارشنبه وارد خاک سوریه شدند و تا جرابلس پیش رفتند. رسانه های ترکیه شنبه شب از گسترش پیشروی ارتش آزاد سوریه به چند روستای حومه جرابلس خبر دادند.
 
رسانه های ترکیه می گویند دستور آتش به نیروهای مکانیزه ارتش ترکیه، شامل عناصر ی.پ.گ/پ.ی.د نیز است. ترکیه سه روز برای خروج این نیروها از منبج مهلت داده است که این مهلت فردا به پایان می رسد.
 
آنکارا عبور این نیروها به غرب رود فرات را خط قرمز خود اعلام کرده و تصریح کرده است به هیچ وجه اجازه نخواهد داد این مناطق محل استقرار و عملیات کردهای جدایی طلب در شمال سوریه و در طول مرزهای این کشور تشکیل شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل