بازدید 3891

نبود خوراک اولیه تولید عاملی برای تعطیلی کارخانجات قند

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه تعطیلی کارخانجات قند صرفا برای نوع شکر و وضعیت بازار نیست،گفت:بلکه ما خوراک اولیه تولید شکر را به نحو مطلوب در اختیار نداشتیم.
کد خبر: ۶۱۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ 28 August 2016
علی اکبری درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره نرخ شکر،گفت:شتاب مقطعی ایجاد شده در نرخ کالاها نتیجه حضور دلالان است که نرخ را  یا بالا می برند و یا کاهش  می دهند و این درحالی است که  دامپینگ و احتکار نیز دو عاملی هستند که در افزایش نرخ شکر تاثیراتی دارند.

نماینده مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم عرضه به موقع شکر در بازار نیز در افزایش نرخ شکر تاثیرگذاشته است،افزود:چغندر قند برای تولید شکر به نحو مطلوب در اختیار نیست و این امر عاملی است که تولید داخلی شکر را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده است.

واسطه ها در تمام موضوعات اقتصادی شتاب مقطعی ایجاد می کنند

اکبری ادامه داد :یکی از موضوعاتی که تولید چغندر قند را با مشکل روبرو کرده است؛کم آبی و پرزحمت بودن تولید این محصول است.

وی تصریح کرد:کشت چغندرقند گویا قرار است با کشت های به سبک کشورهای  آسیای جنوبی،عملیاتی شود و این در حالی است که تعطیلی کارخانجات قند صرفا برای نوع شکر و وضعیت بازار نیست؛بلکه  ما خوراک اولیه تولید شکر را به نحو مطلوب  در اختیار نداشتیم.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه بخشی از نرخ شکر مربوط به عرضه و تقاضا است،گفت: واسطه ها در تمام موضوعات اقتصادی شتاب مقطعی ایجاد می کنند؛بنابراین باید از حضور واسطه ها در این عرصه جلوگیری کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی