بازدید 2387

لاریجانی: ایران صددرصد مخالف تجزیه عراق است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ایران صد در صد مخالف تجزیه عراق است، همان طوری که مرجعیت عراق این موضع را اتخاذ کرده است.
کد خبر: ۶۱۸۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 27 August 2016
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ایران صد در صد مخالف تجزیه عراق است، همان طوری که مرجعیت عراق این موضع را اتخاذ کرده است.

به گزارش مهر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با حجت الاسلام «اکرم الکعبی» دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق اظهار داشت: تحلیل شما از منطقه درست است و عربستان سعودی در این موقعیت جغرافیایی فعالیت‌های منفی زیادی دارد، اما مهم این است که عربستان همواره ناموفق بوده و با شکست مواجه شده است.

وی ادامه داد: یک سال و نیم است که عربستان با کشور یمن در حال جنگ است، اما همانطور که مشاهده می‌کنید، در این جنگ پیشرفتی نداشته است. سعودی‌ها در موضوع سوریه هم گفتند که طی دو هفته کار این کشور تمام است و اکنون از آن حرف پنج سالی می‌گذرد.

وی در خصوص موضع ایران در بحث آینده عراق تصریح کرد: ما صد در صد مخالف تجزیه عراق هستیم، همان طوری که مرجعیت عراق این موضع را اتخاذ کرده است.

رئیس قوه مقننه، موضع آیت الله سیستانی در این خصوص را مهم دانست و گفت: ما باید بدانیم که پروژه دشمنان در عراق و سوریه ادامه دارد و مساله این دو کشور با یکی دو پیروزی حل نمی‌شود.

لاریجانی خاطرنشان ساخت: ما پس از انقلاب بحران‌های امنیتی در مناطق مختلف کشور همچون کردستان داشتیم. نیروهای سپاه و بسیج در آن زمان علاوه بر کار نظامی، کار فرهنگی انجام می‌دادند و این رمز پیروزی آن‌ها بود.

وی در پایان این دیدار خطاب به دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء گفت: ما با همه وجود از شما حمایت می‌کنیم، چراکه شما فرزندان خوب امام خمینی(ره) در اسلام ناب محمدی هستید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر