بازدید 3159

تخریب دفاتر حزب « جنبش متحده قومی» پاکستان

دولت پاکستان پس از اظهارات جنجال برانگیز رهبر حزب «جنبش متحده قومی» در مورد این کشور تعدادی از دفاتر این حزب را تخریب و تعدادی را نیز تعطیل کرد.
کد خبر: ۶۱۸۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰ 27 August 2016

به گزارش مهر به نقل از «داون نیوز»، پس از اظهارات جنجالی «الطاف حسین» رهبر حزب «جنبش متحده قومی» (Muttahida Quami Movement) در مورد پاکستان  دولت اسلام آباد ۱۳ دفتر غیر قانونی این حزب را در شهر کراچی تخریب و ۲۱۸ دفتر دیگر را تعطیل کرد.

الطاف حسین رهبر حزب «جنبش متحده قومی» که در لندن بسر می برد در اظهارات جنجال برانگیزی پاکستان را کشوری خطاب کرد که ریشه تروریسم در منطقه بشمار می رود و شعارهایی بر ضد این کشور سر داد.

پس از سخنرانی الطاف حسین برخی از کارکنان این حزب به دفتر شبکه تلویزیونی «ای آر وای» در شهر کراچی حمله بردند و آنرا به آتش کشیدند.

پس از اظهارت جنجالی الطاف حسین، نیروهای امنیتی پاکستان در شهر کراچی «فاروق ستار» از رهبران این حزب را بازداشت کردند تا در مورد اظهارات الطاف حسین توضیحاتی ارایه دهد. فاروق ستار نیز ارتباط خود را با رهبر حزب «جنبش متحده قومی» انکار کرد.

نیروهای امنیتی پاکستان در عملیات گسترده ای علاوه بر بازداشت تعدادی از کارکنان حزب مذکور که در بوجود آوردن ترور و ناامنی در کراچی نقش فعالی دارند اقدام به تخریب و تعطیلی دفاتر غیر قانونی این حزب در شهر کراچی کرده است.

دولت اسلام آباد طی نامه ای به دولت انگلیس خواستار برخورد با اقدامات الطاف حسین بر علیه پاکستان شده است.

لازم به ذکر است اعضای حزب «جنبش متحد قومی» اغلب از مهاجرینی تشکیل شده است که پس از جدایی پاکستان از هند و به استقلال یافتن این کشور در سال ۱۹۴۷ میلادی در شهر کراچی مستقر شده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار