بازدید 13277
خبرگزاری «فاکس نیوز» عنوان کرد؛

افزایش 50 درصدی مقابله نیروهای نظامی ایران و آمریکا در سال 2016

بنا بر گزارش خبرگزاری فاکس نیوز و به استناد گفته های مقامات ارشد نظامی ایالات متحده، مواجهه های پر ریسک و خطرساز میان نیروی دریایی ایلات متحده و نیروهای نظامی ایران در منطقه خلیج فارس در سال 2016 رشد 50 درصدی داشته است.
کد خبر: ۶۱۸۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 27 August 2016
بنا بر گزارش خبرگزاری فاکس نیوز و به استناد گفته های مقامات ارشد نظامی ایالات متحده، مواجهه های پر ریسک و خطرساز میان نیروی دریایی ایلات متحده و نیروهای نظامی ایران در منطقه خلیج فارس در سال 2016 رشد 50 درصدی داشته است.

به گزارش «تابناک»، مقابله و مواجهه اخیر نیروهای نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شناور آمریکایی در خلیج فارس در هفته گذشته، منجر به برخی واکنش ها در سطح جهانی شده و اکنون خبرگزاری فاکس نیوز در مصاحبه ای که با چند تن از مقامات ارشد نیروی دریایی ایالات متحده داشته است، اشاره کرده که این گونه اتفاقات در سال جاری میلادی و تا کنون رشد 50 درصدی داشته است.

ویدئویی که ناو آمریکایی از مواجهه اخیر منتشر کرده، نشان می دهد که چهار قایق تندروی متعلق به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فاصله ای نزدیک از دو شناور آمریکایی مستقر در خلیج فارس حرکت کرده و مانور می دهند.

تعداد بازدید : 206

دانلود


بنا بر ادعای مقامات ارشد ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس، در سال 2015 تقریبا سی مقابله و مواجهه پر ریسک و خطرساز میان نیروهای نظامی ایران و ناو ها و شناورهای آمریکایی در خلیج فارس رخ داده و به ادعای همین مقامات، رفتار نیروهای نظامی ایران تهاجمی بوده است.

بر اساس همین دعاوی، تا کنون و در نیمه سال 2016 تعداد این گونه از مواجهه های نظامی بالغ بر 26 مورد بوده و مقامات نظامی آمریکا ادعا می کنند، در سال میلادی جاری با سرعت، افزایش 50 درصدی این گونه اتفاقات را در خلیج فارس شاهد هستیم. این مقامات همچنین عنوان کرده اند که مجموعه مقابله هایی که در آنها ردی از قایق های تندروی سپاه پاسداران وجود دارد به شکلی قابل توجه افزایش یافته است.

«ویلیام اربان»، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین، با اشاره به مواجهه اخیر هفته گذشته در خلیج فارس، آن را «غیر حرفه ای و خطرناک» خطاب کرده و مدعی شده است در این مقابله شناور آمریکایی اقدام به شلیک منور، افزایش سرعت و انجام مانورهای فرار برای جلوگیری از مواجهه مستقیم با قایق های تندروی سپاه کرده است، در حالی که این قایق ها از برقراری تماس رادیویی نیز سر باز زده اند.

روز پس از این ماجرا، به ادعای فاکس نیوز در بخش شمالی خلیج فارس، ناو USS Squall که یک شناور گشت زنی است، در حالی که یک شناور نظامی ایران به فاصله حدود 150 متری آن رسیده بود، اقدام به شلیک سه گلوله از توپ 50 کالیبری خود به نشانه هشدار می کند.

این رخدادها در پی دستگیری تعدادی از ملوانان آمریکایی صورت می گیرد که در ماه ژانویه سال جاری با شناور گشت زنی خود وارد آب های ایران در جزیره فارسی شدند و نیروی دریایی سپاه اقدام به توقیف شناور و دستگیری ملوانان کرده و بعد از چند روز آنها را آزاد ساخت.

خبرگزاری فاکس نیوز دست به تفسیری از این مسائل زده و آن اینکه با وجود امضای توافق هسته ای میان ایران و غرب نشانه ای از کاهش تنش ها و مقابله های اینچنینی میان ایران و آمریکا دیده نمی شود و به نقل از ژنرال آمریکایی مستقر در بغداد «جوزف وتل» می گوید که رفتار ایران بعد از توافق هسته ای به شکلی اساسی تغییر نکرده است.

افزایش 50 درصدی مقابله نیروهای نظامی ایران و آمریکا در سال 2016

وتل گفته است: آنچه ما را نگران می کند، این است که سربازان آمریکایی در اغلب اوقات زمان کافی برای رویارویی با این گونه اتفاقات ندارند و ما تنها ظرف چند دقیقه باید تصمیم درست را در برابر این رفتارها اتخاذ کنیم.

خبرگزاری فاکس نیوز در ادامه با پیش کشیدن برخی دیگر از مسائل از جمله آزمایش های موشکی ایران، سعی بر آن دارد که بر موضوع عدم تغییر رهیافت و رفتار ایران در خصوص آمریکا تأیید کند. این خبرگزاری همچنین سخنان وزیر دفاع کشور را به عنوان شاهدی بر مدعای خود آورده است.

حسین دهقان اخیرا در رابطه با این مواجهه بین نیروی دریایی آمریکا و قایق های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته بود: تأمین امنیت کشور در دریا و در خلیج فارس به عهده واحدهای دریایی ماست و به طور طبیعی برای نظارت بر تردد و شناروهای بیگانه این قایق دائم در حال پایش تحولات هستند و به طور طبیعی این در آب‌های سرزمینی خود ما صورت می‌گیرد، اگر هر شناور بیگانه‌ای وارد آب‌های ما شود، به آن‌ها اخطار می دهیم و اگر تجاوز باشد مقابله می‌کنیم.

«پیتر کوک»، معاون مطبوعاتی پنتاگون در واکنش به این سخنان وزیر دفاع کشورمان گفته است: ما امیدواریم، این مسائل ادامه پیدا نکند، زیرا از این گونه رفتارها هدفی جز افزایش تنش در یکی از مهم ترین بخش های جهان دنبال نمی شود؛ تنشی که ما به دنبال گسترده کردن و دامن زدن به آن نیستیم.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۰
فاکس نیوز که دست نومحافظه کاران هست. درضمن اگر آبراه های بین المللی است, برای همه است پس دست قایق ها درد نکنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
پارک هم جای همه است ولی کسی نباید با موتور بیاد تو پارک و ویراژ بده و بعدم بگه مگه چی شده حالا به کی زدم مگه . اگه هم این ناو آمریکایی وارد آبهای سرزمینی ما شده که دستشون درد نکنه و جلوش اینجوری مانور دادند . ولی اگه وارد نشده بود به نظرم لزومی نداره بریم رو اعصاب طرف.
کیو کیو بنگ بنگ
قیافه این گوینده خبر فاکس نیوزه یه جوریه
تنگه ی هرمز نثغش مال ایران و نصفش مال عمان ، چیزی به نام آبراه بین المللی نداریم
همیشه یه جا ما یه اشتباه انجام میدیم و پیامدش رو کل سیستم تحمل میکنه.قایق سپاه چرا تنهایی به گشت زنی رفته که اون شناورآمریکایی جرات پیدا کنه با تنها یافتن اون خودی نشون بده و به خودش اجازه بدهتیر اخطار شلیک کنه.اینجوری اونا بخشی از شکستهای لذت بخش گذشته شون رو در نظر جهانیان آن هم با آن شانتاژ خبری جبران میکنن و این برای ما بد هست.نباید قایق سپاه تنهایی به سمت شناورهای آمریکایی و کویتی میرفت باید مثل دفعه قبل دسته جمعی حرکت کنند تا هم نشان از انظباط عملیاتی و هم نشان از آمادگی جمعی یگانهای دلاور ما همیشه تو ذهن شون باشه و جرات گذاشتن انگشت رو ماشه نداشته باشن.بخاطر خون ناحق ریخته بیگناهان ایرباس مان به خون کثیفشان تشنه ایم.یا علی.
ایران روشهای اسانتری را هم می تواند به کار برد از جمله رصد لیزری ناوهای دشمن و اخطار به ناوهای متجاوز و شرح مختصات وارد شده به انان و در صورت عدم توجه ناوهای متجاوز شلیک منور و در نهایت گزارش این اقدامان به سازمان ملل و اخطار به دولتهای متبوع این ناوهای متجاوز است که همگی این روشهتدارای منافع برای ایران است
در صورت بروز جنگ تمام عیار و حمله ایران به جرایر دیگه گارسیا (ایالات متحده سناریو پرل هازلبر ) را شروع کرده و خوزستان و سایر صفحات شمالی خلیج فارس را بعنوان غرامت جنگی از ایران جدا خواهد کرد. متاسفانه همسایگان عرب ایران هم حاضر به پرداخت هزینه جنگی و هزینه نگهداری قشون امریکا در منطقه خواهند شد بصورت دمینو وار این حوادث منجر به شورش داخلی و اشغال شمال ایران بدست روسها هواهد شد.
دوف دوف
سه شلیک اخطار امریکا، دستاورد دولت روحانی از برجام بود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل