بازدید 3175

آتش‌سوزی‌های اندونزی، آسمان سنگاپور را تیره کرد

در فصل خشک منطقه، دود ناشی از آتش سوزی زمین های نخل و مزارع در اندونزی آسمان منطقه را از ابرهای سیاه پر می کند و نگرانی در مورد سلامت عمومی، گردشگری و خطوط هوایی را افزایش می دهد
کد خبر: ۶۱۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶ 27 August 2016
بحران سالانه آلودگی هوا ناشی از آتش زدن مزارع پالم در اندونزی بار دیگر تکرار شد و کشورهای منطقه را تحت تاثیر قرار داد و سنگاپور وضعیت هوا را در سطح «ناسالم» اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، این آلودگی های فرامرزی ناشی از دودهای آتش سوزی جنگل ها و مزارع جزیره سوماترا، سال گذشته نیز کشورهای سنگاپور، مالزی و بخشی از تایلند و فیلیپین را تحت تاثیر قرار داد و واکنش منطقه را بدنبال داشت.
 
در فصل خشک منطقه، دود ناشی از آتش سوزی زمین های نخل و مزارع در اندونزی آسمان منطقه را از ابرهای سیاه پر می کند و نگرانی در مورد سلامت عمومی، گردشگری و خطوط هوایی را افزایش می دهد.
 
ماهواره ها روز جمعه 138 منطقه آتش سوزی را در اندونزی ثبت کردند که دود ناشی از آن به سمت کشورهای همسایه از جمله سنگاپور در حرکت است.
 
شبکه خبر آسیا وابسته به سنگاپور روز شنبه اعلام کرد ساکنان بخش های مختلف این دولت – شهر جنوب شرق آسیا اکنون در حال تجربه آلودگی دیگری هستند و آلاینده های هوا از محدوده ناسالم فراتر رفته است.
 
دولت سنگاپور با توجه به کیفیت هوا از افرادی مختلف به ویژه افراد مسن و کودکان و کسانی که بیماری قلبی یا بیماری های ریوی مزمن دارند خواست موارد ایمنی را رعایت کنند.
تنها در جنگل های استان 'ریائو' اندونزی 67 نقطه آتش سوزی گزارش شده و 7 هزار نیرو با استفاده از بالگرد، هواپیما و وسایلی در زمین در تلاش برای خاموش کردن این آتش سوزی ها هستند.
 
دولت مالزی نیز آمادگی خود را برای کمک به اندونزی به منظور خاموش کردن آتش سوزی ها اعلام کرد و قرار است هواپیماهایی را برای خاموش کردن این آتش سوزی ها به منطقه اعزام کند.
به نوشته تارنمای 'کمپاس'، 'یوسف کالا' معاون رییس جمهوری اندونزی نیز ورود دود ناشی از آتش سوزی جنگل ها در ریائو به قلمرو سنگاپور را با توجه به جهت وزش باد اجتناب ناپذیر دانست.
وی با تاکید بر تلاش دولت برای خاموش کردن آتش سوزی ها، گفت: تنها کاری را که می توان برای ممانعت از ورود آلودگی به سنگاپور انجام داد کنترل باد است. آیا می توان جهت باد را کنترل و به باد اعتراض کرد؟
 
آلودگی هوای منطقه جنوب شرق آسیا سال گذشته نیز بدنبال آتش سوزی در بیش از یکهزار و 700 نقطه در چند استان اندونزی که ناسا ثبت کرد، گسترش یافت و این آلودگی به فیلیپین رسید تا چتری از دود، آسمان اندونزی، سنگاپور، برونئی، مالزی و بخشی هایی از فیلیپین و تایلند را فراگیرد.
 
براثر آلودگی های سال گذشته صدها هزار دانش آموز کشورهای منطقه چند روز سر کلاس های درس حاضر نشدند.
 
بانک جهانی تخمین زد اقتصاد اندونزی در سال میلادی گذشته به سبب آتش سوزی های گسترده جنگل ها متحمل 16 میلیارد دلار ضرر اقتصادی شد.
 
این آتش سوزی ها از ماه ژوِئن (خرداد) تا اکتبر (مهر) سال گذشته موجب نابودی 2.6 میلیون هکتار از جنگل ها و مزارع اندونزی شد و آلودگی های زیست محیطی را در جنوب شرق آسیا در پی داشت.
 
برآوردهای اولیه نشان داد آتش سوزی های اندونزی نزدیک به دو برابر انتشار سالانه گازهای گلخانه ای در استرالیا این نوع گازها را منتشر کرد.
 
از اندونزی تا سال گذشته به عنوان دهمین کشوری نام برده می شد که بالاترین آلودگی کربنی را داشت، اما فصل خشکسالی و آتش سوزی های سال 2015 میلادی جایگاه این کشور را در این بخش افزایش داد و پس از چین و آمریکا قرار گرفت.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی