بازدید 7646
در دیدار «کری» و «لاوروف»؛

توافق جدید آمریکا و روسیه در مورد سوریه

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا بعد از ملاقات طولانی با همتای روس خود این مذاکرات را سازنده و مفید نامید و گفت آمریکا و روسیه به یک راه حل روشن برای آتش بس سوریه رسیدند.
کد خبر: ۶۱۷۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۳ 27 August 2016

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا بعد از ملاقات طولانی با همتای روس خود این مذاکرات را سازنده و مفید نامید و گفت آمریکا و روسیه به یک راه حل روشن برای آتش بس سوریه رسیدند.

به گزارش «تابناک»؛ دیدار جان کری و سرگئی لاوروف وزرای خارجه آمریکا و روسیه برای رسیدن به یک راه حل عملی جهت صلح دائمی در سوریه روز جمعه در ژنو آغاز شد.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا بامداد شنبه گفت کشورش با روسیه بر سر اکثر گام‌های لازم برای تجدید آتش‌بس در سوریه، به «راه حل‌های روشن» جدیدی دست یافته است.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد، ما نزدیک شده ایم؛ اما دو کشور عجله ای برای صدور یک توافق با روسیه درباره همکاری در سوریه ندارند.

در مقابل سرگئی لاوروف هم در پایان این دیدار به خبرنگاران گفت هنوز مسائل کوچکی باقی مانده که برای حل آنها باید گفت و گو ها ادامه پیدا کند.

آمریکا و روسیه دور جدیدی از تلاش‌های خود برای حفظ و تقویت همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های نظامی و کمک‌های انسان‌دوستانه به سوریه را روز جمعه در حالی از سر گرفتند که خشونت و درگیری در آن کشور جنگ زده همچنان ادامه دارد و تلاش های برای برقراری یک آتش بس سراسری هنوز به نتیجه نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، به دنبال تصمیم ایالات متحده برای گنجاندن روسیه در فهرست کشورهای شریک آمریکا در مورد بحران سوریه و ورود واحدهای نظامی ترکیه به مناطق شمالی آن کشور، جان کری وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف همتای روس او در شهر ژنو سوئیس با یکدیگر ملاقات کردند.

صبح جمعه و پیش از شروع نشست، واشنگتن و مسکو هیچکدام صحبتی که نشان از امیدواری آنها برای رسیدن به توافق فوری در نشست امروز باشد، نکردند؛ هر چند تلاش‌های دیپلماتیک برای برقراری آتش بس موقت در حلب که در ماه‌های اخیر صحنه درگیری‌های شدید نیروی‌های دولتی و مخالفان بشار اسد بوده است ظاهرا در حال رسیدن به نتیجه است.

سازمان ملل متحد مصرأ خواستار برقرای آتش بس موقت ۴۸ ساعته برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم جنگ زده شهر حلب در شمال غرب سوریه و ۳۱۰ کیلومتری دمشق است؛ خواسته‌ای که به رغم حمایت طرفین درگیر سوری و کشورهای حامیان آنها، هنوز عملی نشده است.

روسیه روز گذشته با برقراری آتش بس ۴۸ ساعته با اهداف انسان دوستانه در حلب موافقت کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل