بازدید 4155
دادستان هرمزگان مطرح کرد:۲۴نفر احضار و ۶نفر بازداشت

جزئیات جدید پرونده کانتینرهای قاچاق

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان آخرین جزئیات پرونده کشف کانتینرهای قاچاق در بندرعباس را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۱۷۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰ 26 August 2016
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان آخرین جزئیات پرونده کشف کانتینرهای قاچاق در بندرعباس را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید اسدی در ارتباط با آخرین جزئیات کشف کانتینرهای قاچاق در بندرعباس و دستگیری تعدادی از کارکنان گمرک و اداره بنادر اظهار کرد: در تاریخ ۲۷ خرداد ۹۵، دو کانتینر حاوی محموله قاچاق در ایست و بازرسی محور بندرعباس-سیرجان کشف می‌شود و پس از بازجویی از رانندگان مشخص شد که چهار دستگاه کانتینر دیگر نیز در انباری در بندرعباس دپو شده که پس از صدور دستور بازرسی، این چهار کانتینر نیز کشف و مجموع کانتینرهای قاچاق به شش عدد رسید.

وی افزود: در تحقیقات به عمل آمده از متهمان، مشخص شد که این کانتینرها مربوط به شخصی با هویت (ط-ح) است و پس از احراز و صحت اطلاعات متهمان و بررسی اسناد مربوطه شامل برگ اظهار و بارنامه‌های صادره صاحب کالای اصلی با هویت (م.ف) شناسایی و بازداشت شد.

اسدی در تشریح اقدامات مجرمانه متهمان گفت: این افراد با مراجعه به اداره گمرک و اظهار کالا در مرحله صدور بیجک الکترونیکی در محوطه اداره بنادر، به برخی کارمندان اداره گمرک، رشوه پرداخت می‌کنند.

وی افزود: همچنین از قبل یک پروانه و یک قبض انبار تهیه کرده و با اضافه کردن شماره قبض انبار به صورت دستی و پرداخت رشوه به احدی از کارمندان با مهمور کردن آن به مهر گمرک چندین کانتینر دیگر را خارج می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان تصریح کرد: در این پرونده ۲۴ نفر که ۲۲ نفر آن‌ها از کارکنان شرکت‌های تحت قرارداد بنادر و گمرک هستند، احضار و تفهیم اتهام شده و مورد تحقیق قرار گرفتند که از این تعداد شش نفر در بازداشت هستند و مابقی با وثیقه مناسب تا تکمیل تحقیقات آزاد شدند.

اسدی با بیان اینکه در این پرونده تاکنون مدارک و مستندات ۱۱۱ کانتینر به ارزش تقریبی ۷۰ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است، یادآورشد: متهمان در ادامه تحقیقات اعلام کردند که صاحبان کالا از روند قاچاق بی‌اطلاع بوده‌اند و خود آن‌ها به جهت عدم پرداخت عوارض و حقوق گمرکی اقدام به قاچاق کالا می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: از طریق شعبه بازپرسی مراتب به مرکز جرایم سازمان یافته گمرک اعلام شده تا ادعای متهمان در خصوص پرداخت میزان وجه حقوق و عوارض گمرکی مورد کارشناسی قرار گرفته و قیمت دقیق و نوع کالاها به تفکیک هر کانتینر اعلام شود و پرونده همچنان در جریان رسیدگی قرار دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار