بازدید 18279

مخالفت خاکستری باهنر با کابینه دهم

در دولت گذشته برخی وزرا بودند که به عنوان نخبه از آنها یاد می شد ما هم آنها را قبول داشتیم. سمبل آنها هم آقای باقری لنکرانی است. اگر مطلع شویم که چرا همکاری با این نخبگان ( لنکرانی) کمتر شده بیشتر قانع می شویم.شاهد عجایبی بودیم.
کد خبر: ۶۱۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۷ 30 August 2009


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بخشی از تصمیمات بزرگ دولت نهم را به عنوان تصمیمات غیرقانونی برشمرد و با انتقاد از عدم حضور چهره های نخبه در کابینه معرفی شده گفت : من به اقلیتی از وزیران حتما رای نخواهم داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، روز یکشنبه در ادامه جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت دهم محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس هشتم به عنوان "مخالف کلیات برنامه دولت" به ایراد سخنرانی پرداخت.

باهنر با بیان اینکه "صحبت کردن به عنوان مخالف کلیات برنامه های دولت به دلیل ارادتمندی ام به رئیس جمهور بسیار سخت استگفت : چون برنامه کلی دولت به مجلس داده نشده است ما ناچاریم برنامه های مختلف وزیران و عملکرد آنها در دولت نهم را بررسی کنیم، البته اشکال آیین نامه این است که سخنران باید یا مخالف باشد یا موافق و حالت خاکستری در این موضوع وجود ندارد.

نائب رئیس مجلس هشتم با بیان اینکه رئیس جمهور در معرفی کابینه از همه حق خودشان استفاده کرده است؛ گفت: ما هم قبول داریم وزیری که باب طبع رئیس جمهور نباشد نمی تواند کار را به سامان برساند اما در قانون اساسی برای مجلس هم وظیفه و حقی تعیین شده است.

وی با انتقاد از درخواست احمدی نژاد از نمایندگان که خواسته بود"همانطور که به اعتبار نامه مجلسی ها رای می دهند به وزیران پیشنهادی هم رای دهند" گفت: این قیاس مع الفارق است ، مجلس باید حتما به وزیران پیشنهادی اعتماد پیدا کند و اعتماد رئیس جمهور به کابینه معرفی شده به معنی الزام مجلس به اعتماد به افراد معرفی شده نیست.

باهنر تصریح کرد: نمایندگان مکلف هستند کارآمدی وزیران را مورد بررسی قرار دهند البته ظاهرا نظر رئیس جمهور این بود که مجلس صلاحیت هالی اخلاقی و کلی را بررسی کند و کاری به کارآمدی وزیران نداشته باشد.

وی ادامه داد: البته قطار دولت حتما باید راه بیفتد و باید اکثریت وزیران رای بیاورند، یعنی یا بر اساس مصلحت یا بر اساس اعتماد این افراد رای بیاورند.

سخنان باهنر که با تذکرهای مداوم برخی نمایندگان که سخنان وی را خروج از آیین نامه و موضع مخالف می دانستند همراه بود با تحلیل آنچه که اقدامات خلاف قانون دولت نهم خوانده شد؛ ادامه پیدا کرد؛ باهنر از تصمیماتی مثل انحلال شوراهای مختلف؛ ادغام صندوق های بیمه ای و انتزاع این صندوق ها از وزارت رفاه؛ انتزاع سازمان حج و زیارت از وزارت ارشاد و واردات غیرقانونی فراورده های نفتی و ...به عنوان تصمیمات غیرقانونی دولت نهم یاد کرد و گفت: مثلا دولت با خودداری از آزاد سازی قیمت محصولات پتروشیمی عملا 600 میلیارد دلار از درآمدهای خودش را روانه جیب دلال ها کرد.

وی در ادامه سخنان خویش با انتقاد از عدم حضور چهره های نخبه دولت نهم در کابینه معرفی شده دهم گفت: بر خی از وزیران در کابینه نهم بودند که افتخار آمیز بودند و سمبل آنان دکتر باقری لنکرانی بود اما چه شده است که این همکاری ها کم شده است ؟

باهنر گفت: برخی از وزیران پیشنهادی در 4-5 وزارتخانه کاملا متفاوت و حتی متضاد با تخصص ها مطرح شدند که این از اعجاب های این دولت است.

وی مجددا تاکید کرد: من به اکثریت وزیران رای می دهم که این سخن وی با اعتراض شدید برخی نمایندگان مواجه شد و باهنر موضع خود را چنین تصحیح کرد که "من به اقلیتی از وزیران حتما رای نخواهم داد."

نایب رئیس مجلس در پایان تاکید کرد: اجرای قانون میثاق ما و رئیس جمهور محترم است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
باهنر روز به روز ماهيت خودش مشخص مي كند
اقا از شما بعید سوتی دادین

را به سمامان برساند

گفتم اینو بگم الان طرفداران احمدی میان بعد
مثلا دولت با خودداری از آزاد سازی قیمت محصولات پتروشیمی عملا 600 میلیارد دلار از درآمدهای خودش را روانه جیب دلال ها کرد.
600 ميليارد دلار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا باهنر اين را گفته؟؟؟؟
خاکستری میتوانست اصلا نظر ندهد تا از این فرصت مخالف یا موافق نظر دهد
ایشون مشغول تولید رانی هلو با برند "لنک رانی" هستند
این باهنر که کاملا موافق بود نه مخالف !! عجب! پس شامها کار خودشو کرده
تورو خدا به این وزیر راه دوباره رای ندین که تنمون بلرزه!!! در ضمن باهنر خیلی تابلو از احمدی نژاد طرفداری کرد!
باهنر همه ادعاهای تو همین بود؟؟ چرا لاریجانی به باهنر تذکر نداد این بابا که نمک گیر بود و موافق صحبت کرد که بجای مخالفت در حالیکه تمام این روزها مخالفت میکرد روی خودشو نشان داد
به نام خدا
من فکر می کنم این هم یک تاکتیک (ضد فوتبال) در مجلس است که متأسفانه نماینده فارغ از تعهدات اخلاقی و بازی جوانمردانه نوبت صحبت مخالف را می گیرد اما عملاً به عنوان موافق حرف می زند. مواردی در قبل هم بوده است. افراد صاحب نفوذ راحت تر هم می توانند نوبت بگیرند اما نمایندگان باید سوگند خود را به خدا و قرآن فراموش نکنند و اگر فراموش کردند هر کاری دلشان خواست بکنند که فعلاً در این دنیا مؤاخذه و محاسبه ای برای آنان در کار نیست. اما
ان ربک لبالمرصاد
باهنر خیلی باحالی بابا ! شام چسبیده ظاهرا ! ناقلا تو که موافقی نه مخالف
فاین تذهبون آقای باهنر!! واقعا هنرمندین شما که به اسم مخالف کاملا از کابینه ی پیشنهادی دفاع میکنید این هنر را هرکسی نداره
خبر تابناک جون کاملادرستبود و هشداری که داده بود شامها کار خودشون رو کردن و الان یکی یکی بعضیا دارن خودشون رو نمایش میدن آقایی که وقت مخالفان را میگری و موافق حرف میزنی چه جوابی به ملت داری ؟ و چه جوابی به پیشگاه خداوند؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار