بازدید 26666

شش تصویر منحصربفرد از فضا +ویدیو

فضای پیرامون ما بسیار شگفت انگیزتر از چیزی است که از این پایین می بینیم؛ بخش زیادی از این شگفتی به واسطۀ فاصلۀ بسیار زیاد از چشم ما پنهان می‌ماند. عکس‌های این مجموعه، بخشی از این جهان شگفتی را از فاصله‌ای بسیار نزدیک برای شما نمایان ساخته است.
کد خبر: ۶۱۷۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰ 24 August 2016

فضای پیرامون ما بسیار شگفت انگیزتر از چیزی است که از این پایین می بینیم؛ بخش زیادی از این شگفتی به واسطۀ فاصلۀ بسیار زیاد از چشم ما پنهان می‌ماند. عکس‌های این مجموعه، بخشی از این جهان شگفتی را از فاصله‌ای بسیار نزدیک برای شما نمایان ساخته است.

به گزارش «تابناک» هر ساله ناسا تصاویر شگفت انگیزی از پدیده های مختلف کیهانی در اختیار ما می گذارد؛ تصاویری که با دیدن آنها، بیش از همیشه به این نکته پی می بریم که انسان خودمحور که زمانی زمین و خود را مرکز کائنات می پنداشت، ذره ای کوچک از این جهان بزرگ بیش نیست.

تصاویر زیر شش پدیده شگفت انگیز از این جهان بی انتها را به نمایش در می آورد.

تماشا کنید: شش عکس منحصر به فرد از فضا


1-سطح جنوبی کهکشان راه شیری؛ در این عکس که به وسیلۀ تلسکوپ «آزمایش مسیریاب آتاکاما» در شیلی گرفته شده تا حد خارق‌العاده‌ای بزرگ‌نمایی شده است. این تلسکوپ که از نوع آپکس (Apex) است، به ستاره‌شناسان در مطالعۀ گازها و گردو خاک‌های سرد نزدیک دمای صفر مطلق کمک می‌کند و این، جایی است که ستاره‌های جدید شکل می‌گیرند. (ESO/APEX/ATLASGAL CONSORTIUM/NASA/GLIMPSE CONSORTIUM/PLANCK)


تماشا کنید: شش عکس منحصر به فرد از فضا


2- ستارۀ WR 31a یک ستاره از نوع Wolf-Ray است که در این تصویر با یک ابر Wolf-Ray احاطه شده؛ ابری آبی و حباب مانند که از غبار و گازهایی مانند هیدروژن و هلیوم تشکیل شده است. این حباب حاصل برخورد میان بادهای سیاره‌ای و لایه‌های بیرونی گاز هیدروژن است که از ستاره به بیرون رانده شده‌اند. این ستاره تنها چندصدهزار سال دیگر عمر می‌کند و در پایان عمر کوتاه خود، یک انفجار درخشان فرااختری را به نمایش می‌گذارد. (EUROPEAN SPACE AGENCY)


تماشا کنید: شش عکس منحصر به فرد از فضا


3- این عکس یک تصویر منحصربفرد و شگفت‌انگیز از قطب شمالیِ پلوتون را به نمایش می‌گذارد و جزئیات بی‌نظیری را از ناهمواری های زمین شناختی این سیارۀ کوتوله نمایان می‌سازد. بر سطح این قسمت از سیاره، دره‌ها و گودال های عظیمی به چشم می خورد که بزرگترین آن‌ها 45 مایل عرض دارد و احتمالاً حاصل ذوب شدن یخ‌های زیر سطح سیاره هستند. قطب شمال پلوتون، یک رنگ عجیب زرد و خاکستری دارد که در تصویر بالا، برای مشخص شدن جزئیات کمی بر آن‌ها تأکید شده است. (NASA/JHUAPL/SWRI


تماشا کنید: شش عکس منحصر به فرد از فضا

4 - یک عکس شگفت‌انگیز از شفق قطبی زمین که از ایستگاه فضایی بین‌المللی گرفته شده است. «تیم پیک» عکاس این عکس‌ در 23 فوریه آن ها را بر روی توئیتر خود فرستاد و در زیر این عکس نوشت: «ایستگاه فضایی همین الان درست از بالای یک مه غلیظ از شفق قطبی عبور کرد... وهم‌آلود اما زیبا».(ESA/NASA)


تماشا کنید: شش عکس منحصر به فرد از فضا

5-موزۀ ملی هوا و فضای امریکا 61 عکس از «مدارگرد شناسایی ماه» ناسا منتشر کرده است. این عکس ها ابعاد جدید و غیرمنتظره‌ای از ماه را به نمایش می‌گذارد و نشان می‌دهد، پوستۀ ماه هنوز هم در حال تغییر است. عکسی که در اینجا مشاهده می کنید، تصویری زیبا از دهانۀ آتشفشان «جوردانو برونو» در ماه است؛ یکی از بسیار آتشفشان‌هایی که سطح ماه را پوشانده‌اند. (NASSA/GOODARO/ARIZONA STATE UNIVERSITY)


تماشا کنید: شش عکس منحصر به فرد از فضا

6- فضاپیمای کاسینیِ ناسا یک عکس از سه ماهِ زحل گرفته که از چپ به راست، «میما»، «انکلدوس» و «تتیس» هستند.

(NASA/JPL-CALTECH/SPACE SCIENCE INSTITUTE)


تعداد بازدید : 265
دانلود
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۴
سبحان الله
فوق العاده بود.
خیلی جالب بود.
دمتون گرم
خیلی عالی بودند
لطفا مطالب مربوط به فضا واسمان را بیشتر کنید
خیلی عالی هستند
مرگ بر امریکا
پاسخ ها
سپهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
خاک بر سرت سامی
عکس نیست . کدوم عکس یادتون رفت بگذارید
تابی جون مطمئنی اشتباه ترجمه نکردی؟ دهانه آتشفشانی در ماه؟ آنهم یکی از بسیار دهانه های آتشفشانی که سطح ماه را پوشانده اند؟!!!
اینجاست باید گفت الله اکبر
خیلییییییییییییییی زیباست ممون
الله اکبر
فتبارک الله احسن الخالقین
مطمئن هستم، این انسان هایی که هر روز وقتی صبح از خواب بیدار میشن روی زمین دنبال جنگ و نزاع بر سر قدرت، پول، مذهب یا هر چیز دیگه ای هسن را اگر یکبار برای تماشای عظمت کائنات به فضا بفرستیم پس از بازگشت حتما مسیر دیگری را برای ادامه زندگی برمیگزینند...
""بیش از همیشه به این نکته پی می بریم که انسان خودمحور که زمانی زمین و خود را مرکز کائنات می پنداشت، ذره ای کوچک از این جهان بزرگ بیش نیست.""
کجای کاری برادر که هنوز هم بسیارند انسانهایی که خود را محور کائنات می پندارند.
ماه که آتشفشان نداره.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر