بازدید 5838

رهبر‌القاعده خطاب به ابوبکر‌البغدادی: از خوارج بدترید

کد خبر: ۶۱۷۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۰ 24 August 2016
سرکردۀ داعش با تأکید بر اینکه داعش و سرکردۀ آن در تلاشند تا میان صفوف مسلمانان دودستگی و تفرقه ایجاد کنند، افزود: «گروه ابراهیم البدری (ابوبکر البغدادی سرکردۀ گروه داعش) از خوارج بدتر شده اند و علاوه بر تکفیر مردم مسلمان، علما، صالحان و مجاهدان را هم تکفیر می کنند».

به گزارش ایلنا ، الظواهری در سخنانی که روز یکشنبه از سوی القاعده منتشر شد، گفت: «داعش هر کسی را که با آنها مبارزه کند کافر و همسرش را زناکار می داند. هرکسی را که با آنها جنگید تکفیر کردند حتی اگر برای اقامۀ دین و شریعت تلاش می‌کرد. انگار آنها پیغمبرند که محاربان خود را تکفیر می کنند».

سرکردۀ القاعده از داعش خواست ادله ای از قرآن برای کفر القاعده و حقانیت کسانی که با بغدادی بیعت کرده اند، ارائه کند.

وی افزود: «ما امروز از البدری می خواهیم در بیانیه ای رسمی، ادله ای موثق برای اثبات تکفیر ما بیاورد ... و نیز اسامی و مشخصات کسانی که با بغدادی بیعت کرده اند و تاریخ بیعتشان را اعلام کند، به خصوص کسانی که از بین نیروهای سابق صدام و بالاخص نیروهای اطلاعاتی او به داعش پیوسته اند ... و این که به چه حقی چنین کسانی را بر سرنوشت مسلمانان مسلط کرده است».

الظواهری با هشدار دربارۀ بیعت با ابوبکر بغدادی گفت: «به کسانی که با ابراهیم البدری بیعت کرده و به گروه او پیوسته اند هشدار می دهم که همگی شریک جرم او در تکفیر مسلمانان و ایجاد تفرقه میان مجاهدان و جنایت علیه انسان ها هستند».

 
تعداد بازدید : 30
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر