بازدید 1721
در پاسخ به تذکر یک نماینده

قراردادهای نفتی از تیررس مجلس خارج نیست

رییس مجلس شورای اسلامی، قراردادهای نفتی را از تیررس مجلس خارج ندانست و گفت: نگران نباشید؛ اگر اصلاحات مورد نظر شورای تطبیق مصوبات دولت با مجلس مدنظر قرار نگیرد، برای بررسی مجدد به دولت فرستاده می شود.
کد خبر: ۶۱۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳ 23 August 2016
رییس مجلس شورای اسلامی، قراردادهای نفتی را از تیررس مجلس خارج ندانست و گفت: نگران نباشید؛ اگر اصلاحات مورد نظر شورای تطبیق مصوبات دولت با مجلس مدنظر قرار نگیرد، برای بررسی مجدد به دولت فرستاده می شود.
  به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در جلسه علنی روز سه شنبه این سخنان را در پاسخ به تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر گفت.
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس در تذکری آیین نامه ای با اشاره به جلسه غیرعلنی روز یکشنبه مجلس برای بررسی قراردادهای نفتی با حضور وزیر نفت اظهار داشت: از 8 صبح تا 11 مباحثی علی الظاهر غیرعلنی مطرح شد که هیچ کدام به اعتقاد ما محرمانه نبود.
وی با بیان اینکه خواستار برگزاری جلسه ای علنی بودیم و باید غیرعلنی شدن را به رای می گذاشتید، تصریح کرد: حالا اشکالی ندارد، بالاخره تدابیر جنابعالی است.
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس گفت: در آن جلسه جمع بندی کردید که اشکالات الگوی جدید قراردادهای نفتی به هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین برود و بررسی، کم و زیاد شود و اشکالات به دولت رفته و مجدد مصوب شود.
وی با طرح سوالی اظهار داشت: از یکشنبه ساعت 11 که جلسه غیرعلنی تمام شد، چه زمانی هیأت تطبیق موفق شد به این سؤالات رسیدگی کند؟ کی این جمع بندی به هیأت دولت داده شد؟ و چه زمانی هیأت دولت آنها را مصوب کرد که دیروز رسانه ها اعلام کردند همان الگوی نفتی توسط معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ شده است.
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اینجا دانسته یا ندانسته مجلس دور خورده است، گفت: من با مصوبات قبلی کنترل کردم و دیدم هیچ تفاوتی نکرده است و اشکالات اساسی که در این قوانین نفتی وجود داشته و به ضرر ملت ایران است مجددا در آن موجود است.
علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ تذکر شفاهی حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر اظهار داشت: ضابطه ای برای غیرعلنی شدن مجلس نداریم و یک جلسه غیرعلنی برای ارائه گزارش وزیر نفت بوده است تا توضیح دهد.
وی افزود: با توجه به اینکه نظرات درباره الگوی جدید قراردادهای نفتی متفاوت است، من گفتم از نظر من علنی بودن یا غیرعلنی بودن آن تفاوتی نمی کند اما اگر غیرعلنی باشد یک فوایدی دارد که راحت تر می توانید بحث های خود را انجام دهید.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منظور از غیرعلنی برگزار شدن جلسه نمایندگان با وزیر نفت نامحرم بودن مردم نیست، مردم محرم هستند اما اگر بعضی مطالب علنی گفته شود دیگرانی از دشمنان هم هستند که بشنوند؛ نمایندگان رأی دادند که جلسه علنی نباشد.
لاریجانی با تاکید بر اینکه هیأت تطبیق قوانین کار خود را انجام می دهد و نظرات را گرفته و به دولت منتقل می کند، تصریح کرد: این مصوبه ای که شما می فرمایید مصوبه قبلی است نه دیروز، اما اگر فرض کنید همه اینها را هیأت تطبیق داد و اعمال نشد، دوباره به هیأت تطبیق می آید و آنجا رد می کند.
وی گفت: یعنی از تیررس مجلس خارج نیست و مصوبه جدید هم به هیأت تطبیق می آید. آنجا نگاه می کنیم اگر قانون رعایت نشده باشد می گوییم قابل قبول نیست و باید اصلاح شود، لذا نگران نباشید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار