بازدید 14360

سخنان رئیس جمهور درباره لغو کنسرت‌ها صرفاً یک مانور سیاسی است؟

پس از سخنان رئیس جمهور، این پرسش پیش روی قرار می‌گیرد که اگر تصمیم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پذیرش لغو کنسرت‌ها در مشهد اشتباه بوده، چرا هیچ برخورد قاطعی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نشده و اگر صحیح بوده، چرا نقدهای اینچنینی مطرح می‌شود؟! آیا انتقاد صرف، به معنای پذیرش لغو کنسرت‌ها در مشهد، صرفاً یک جدال کلامی برای حفظ روحیه هواداران نیست؟
کد خبر: ۶۱۶۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷ 22 August 2016
سخنان رئیس جمهور درباره لغو کنسرت‌ها صرفاً یک مانور سیاسی است؟
موضع‌گیری تازه رئیس جمور درباره پذیرش عدم برگزاری کنسرت‌های موسیقی در مشهد که البته منجر به سلسله درخواست‌هایی برای عدم برگزاری کنسرت در برخی شهرهای دیگر شده، این پرسش را پیش آورده که آیا آنچه امروز حسن روحانی بر زبان آورد، یک ژست منتقدان بوده که عمدتاً کارکرد سیاسی دارد؟
 
به گزارش «تابناک»، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور در مراسم دیدار با جامعه پزشکی کشور که صبح امروز برگزار شد، با بیان اینکه بی‌قانونی خوب نیست و بی قانونی به نام دین و دلسوزی بدتر است، گفت: افتخار ما این است که کشورمان کشور قانون است و امام (ره) بارها بر اینکه حکومت اسلام و جمهوری اسلامی حکومت قانون است، تأکید کردند، زیرا اگر قانون زیر پا رود، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

رئیس جمهور اشاره مستقیمی به بحث لغو کنسرت‌ها در مشهد که توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم رسماً پذیرفته شد، داشت و گفت: یک جا می‌خواهد کنسرتی برگزار شود. مجلس قانون گذاری شکل می‌گیرد، در حالی که ما مجلس شورای اسلامی داریم و هر که صبح بیدار می‌شود و یک تریبون پیدا می‌کند، نمی‌تواند قانون گذاری کند، و وزیر نیز نباید  تبعیت کند، چون وزیر باید تابع قانون باشد.

رئیس دولت یازدهم با تأکید بر اینکه از نظر من هیچ وزیری در برابر هیچ فشاری نباید کوتاه آید و عقب نشینی کند، افزود: اگر قرار است قانونی وضع شود، باید از طریق مجلس اقدام شود و مراحل خود را در شورای نگهبان طی کند و در نهایت رئیس جمهور آن را ابلاغ کند تا عملی شود.
 
سخنان رئیس جمهور درباره لغو کنسرت‌ها صرفاً یک مانور سیاسی است؟ 
سوای اینکه  هر ناظر منصفی موافق گفته‌های رئیس جمهور باشد یا نباشد، موضع‌گیری رئیس جمهور در نقد عدم برگزاری کنسرت‌ها در خراسان و پذیرش عدم برگزاری کنسرت در مشهد توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این دولت و شکل‌گیری حاکمیت محلی در امور مختلف از جمله امور فرهنگی، قابل تأمل است؛ اما هر قضاوت‌گرِ بی‌طرفی در قبال مواضع تازه روحانی ممکن است با تامل برخورد کند و موضع رئیس جمهور را مطابق با مشی رئیس جمهور و دولت نداند.
 
در واقع پس از سخنان رئیس جمهور این پرسش پیش روست که اگر تصمیم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پذیرش لغو کنسرت‌ها در مشهد اشتباه بوده، چرا هیچ برخورد قاطعی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نشده و اگر صحیح بوده، چرا نقدهای اینچنینی مطرح می‌شود؟! آیا انتقاد صرف، به معنای پذیرش لغو کنسرت‌ها در مشهد، صرفاً یک جدال کلامی برای حفظ روحیه هواداران نیست؟
 
اگر این موضع روحانی نیز همچون بسیاری از مواضع دیگر فاقد عملگرایی نیست، چرا رئیس جمهور به جای سخنرانی، در اقدامی عملگرایانه به وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و کشور دستور نداد تا سلسله کنسرت‌های موسیقی سنتی منطبق با آیین‌های و شعائر دینی و با تکیه بر چهره‌هایی چون سالار عقیلی، علیرضا قربانی، شهرام ناظری و جمعی از اساتید موسیقی سنتی ایران در خراسان ظرف مدت حداکثر یک ماه برگزار شود؟!
 
آیا این روش‌ یا حتی یک قانون‌گذاری ساده و شفاف در دولت و تبدیل آن به لایحه و تصویب در مجلس درباره الزامات برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای جلوگیری از حواشی اینچنینی، رویکرد عملگرایانه و واقعی‌تری نبود تا مشخص شود حرف‌های امروز رئیس محترم دولت یازدهم، یک شعار سیاسی و تبلیغاتی برای فروکش کردن نقدهای اهالی فرهنگِ حامیِ دولت، نسبت به دولت نیست؟
 
متأسفانه از سخنان امروز دکتر روحانی در فضای مجازی نیز برداشت سیاسی‌کاری شده که شاید برداشت نادرستی بوده باشد؛ اما به هر حال وقتی مکرراً موضع‌گیری‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگ، همراه با برون‌دادِ عینی برای عموم ناظرانِ بی‌اطلاع از پشت پرده‌ها همراه نباشد، افکار عمومی برداشت بهتری نخواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۷۷
انتشار یافته: ۲۱
نویسنده محترم فکر کنم هوش شما بالاتر از اون باشه که ندونی بحث، بحث اجرا شدن یا نشدن یک کنسرت نیست.
بحث، بحث دهن کژی به قانون هست.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
شما مثل اینکه موضوعو نگرفتی بحث عمله برادر عمل
دو صد گفته چون نیم کردار نیست
اگه واقعا رئیس جمهور میخواد کاری بکنه باید در عمل نشون بده و گر نه حرف زدن که هنر نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
خب مگه رئیس جمهور طبق قانون اساسی، مسئول اجرای قانون نیست؟ خب قانون رو اجرا کنه؟ میگید نمیتونه؟ مگه نمیدونست داره چه پستی رو در چه شرایطی قبول میکنه؟ اگر میدونست نمیتونه، کاندیدا نمیشد
آقای روحانی هم باید (بقول شما) عملی جواب این بی قانونیها را بدهد وهم تریبونی... هر جفتش لازمه، که فعلا فقط دومی محقق شده.
... این فرمایشات جهت خالی نبودن عریضه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
بازم به روحانی به اتفاق همه دوستانم رای میدم
ژست سیاسی چیه ؟!!! نظرشان را صراحتا" بیان کرده اند . کجای قانون برگزاری کنسرت ممنوع است ؟ اگر هست باید همه خبر داشته باشند .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
اگر نظرشان این است پس منتظر کنسرت در مشهد هستیم
تو را به خدا بگذارید شهر مشهد فقط زیارتی باشد.
شما ضربه مغزی شده ای؟ آیا از دولت می خواهی که وزیر خود را به خاطر کوتاه آمدن در یک مورد استیضاح کند؟ شما از کجا می دانی که با ایشان برخوردی در حد و اندازه اشتباهش انجام نشده است که در بوق و کرنا می کنی و مقاله می نویسی؟ ...
فرض را بر این بگذاریم که حرف های رئیس جمهور یک مانور سیاسی است. خوب وقتی در بین تعداد زیادی جزیره قانون گذاری و تصمیم گیری ( غیر از مجلس ) محاصره شده یا باید سکوت کند که نشانه تسلیم محض در مقابل گروه های متنوع قانون گذاری و تصمیم گیریست و یا حداقل نظر خود را بگوید. کار درستی هم کرده و کار دیگری هم نمی تواند بکند. آیا درست است که کشور را ملتهب کند آنطور که احمدی نژاد هر روز میکرد و همه دنیا هم شاهد باشند؟. منتقدین راه حل بدهند که جای روحانی بودند در باره موضوع کنسرت ها چه می کردند؟ با علم به اینکه یک موضوع حساس و بسیار تنش زاست.
آقای روحانی واقعا فرد روشن و متعهد و دلسوز هستند...
متاسفانه كشور 76ميليون جمعيت داره با 80ميليون رئيس جمهور .
خالص انتخابات است ولی هیچی معلوم نیست سال دیگه یهو دیدی همه چیز کن فیکون شد.
اگر خیلی راست میگه وزیرش رو اخراج یا توبیخ کنه
صد درصد درسته و روحانی فقط بلده حرف بزنه وگرنه من جای رییس جمهور بودم اول وزیر رو برکنار میکردم بعد شخصا یه کنسرت که تو مشهد گذاشته میشه شرکت میکنم ببینم کی جرات داره بهمش بزنه . روحانی فقط و فقط به فکر سال بعد برای انتخابات است و بعد انتخابات و پیروزی دیگه همین چند جمله انتقاد هم نمیکنه .
تمام ایران مال شما و کنسرتاتون ! لطفا حداقل بیخیال مشهد بشید پیرزن و پیرمرد حقوق پس انداز کمیته امدادشو نمیده بره مشهد کنسرت ببینه ! اگه مشهد نشین ها هم کنسرت میخوان لابد پولشم دارن بیان تهران یا شهر قشنگ ! دیگه ای پای کنسرت نوابغ موسیقی جهان !!!
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
منفی هاتو بشمار
چطور یک امام جمعه از تریبون صبح پیغامی می دهد، فردایش در سطح استان اجرا می شود، تازه ضد قانون هم هست، بعد رئیس جمهور حرف می زند، نصیحت وار و هیچ اجرایی هم در اجرای قانون در آن دیده نمی شود؟!
تابناك جان پخش نظراتت با نظر هست سعي كن كه صاحب نظر باشي ولي بي نظر .
آخه آقای روحانی چه وزیرش رو بازخواست بکنه چه نکنه هیچ تغییری نمیکنه تویه شرایط. هرکس دیگه ای هم وزیر باشه بازم تفاوتی نداره. یه جاهایی هست که یه افراد خاصی هم خودشون قانون تصویب میکنن و هم خودشون اجرا میکنن و هم خودشون با کسایی که بخوان دخالت بکنن برخورد میکنن. زور هیچ کس حتی رییس جمهور هم بهشون نمیرسه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار