بازدید 3975
تالار شیشه ای حافظ

سکون شاخص در اولین روز کاری شهریور ماه

امروز شاخص بورس مانند دیروز از ابتدا با افزایش تقاضا مواجه شد اما هر چه از زمان بازار می گذشت شاهد تقویت عرضه بودیم به طوری که این افرایش عرضه تا پایان ادامه داشت و درنهایت باعث عدم رشد شاخص گردید. امروز درحالی دماسنج بازار سرمایه خنثی بود که ارزش معاملات در بازار بورس و فرابورس جمعا به بیش از 650 میلیارد ریال رسید که نشانه خوبی برای بازاز می تواند باشد.
کد خبر: ۶۱۶۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸ 22 August 2016
امروز شاخص بورس مانند دیروز از ابتدا با افزایش تقاضا مواجه شد  اما هر چه از زمان بازار می گذشت شاهد تقویت عرضه بودیم به طوری که این افرایش عرضه تا پایان ادامه داشت و درنهایت باعث عدم رشد شاخص گردید. امروز درحالی دماسنج بازار سرمایه خنثی بود که ارزش معاملات در بازار بورس و فرابورس جمعا به بیش از 650 میلیارد ریال رسید که نشانه خوبی برای بازاز می تواند باشد.

به گزارش تابناک اقتصادی، با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 95.06.01 شاخص بازار اول با 1.49واحد کاهش به رقم 55179.20 واحد و شاخص بازار دوم برخلاف شاخص بازار اول، با افزایش 7.54واحد به رقم 167610.50 واحد رسیدند. شاخص قیمت بورس(وزنی- ارزشی) نيز در روز جاري با 0.11واحد کاهش به رقم 27817.50واحد رسيد. شاخص کل بورس در اولین روز کاری بورس در آخرین ماه تابستان با کاهش 0.31واحدی به رقم 78086.10واحد رسید و شاخص کل فرابورس با کاهش 2.70واحد به رقم 802.60واحد رسید.گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 4123میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 2438 میلیارد ریال رسید.

امروز شاخص بورس مانند دیروز از ابتدا با افزایش تقاضا مواجه شد  اما هر چه از زمان بازار می گذشت شاهد تقویت عرضه بودیم به طوری که این افرایش عرضه تا پایان ادامه داشت و درنهایت باعث عدم رشد شاخص گردید. امروز درحالی دماسنج بازار سرمایه خنثی بود که ارزش معاملات در بازار بورس و فرابورس جمعا به بیش از 650 میلیارد ریال رسید که نشانه خوبی برای بازاز می تواند باشد.امروز شاخص بورس با  کاهش 0.31 واحدی رقم 78086.10 واحد را به ثبت رساند.تعداد معاملات در روز جاری 66814 و 943 میلیون برگه سهم مورد معامله قرار گرفت.ارزش بازار بر روی رقم 3234474 میلیارد ریال ایستاد.در این روز بیشترین تاثیر مثبت را به ترتیب شرکت های سرمایه گذاری غدیر،ایران خودرو،ایران ترانسفو و سایپا و بیشترین تاثیر منفی را به ترتیب شرکت های پالایش نفت بندرعباس،فولاد مبارکه اصفهان،پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تبریز بر شاخص کل بورس داشتند. بیشترین حجم معاملات را نمادهای خساپا،میدکو2،ورناح و خزامیا به خود تخصیص دادند.برترین تقاضا ها در نماد شرکت های ایران خودرو دیزل،رینگ سازی مشهد، دارویی درازک و کنتورسازی ایران و و برترین عرضه ها در نماد شرکت های فولاد امیرکبیر کاشان،ایران ارقام،حق تقدم شرکت کابل البرز،داروسازی زاگرس فارمد پارس به ثبت رساندند.بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شرکت های رینگ سازی مشهد،پتروشیمی آبادان،افست و ایران خودرو دیزل و بیشترین کاهش قیمت را نماد شرکت های تامین ماسه ریخته گری،فرآوری مواد معدنی ایران،پالایش نفت تبریز و معادن بافق در بورس رقم زدند. 

  بیشترین اثر بر شاخص کل(واحد)  بیشترین ارزش معاملات(میلیارد ریال) بیشترین حجم معاملات(میلیون سهم)
 وغدیر 64.52+ میدکو2 223 خساپا 133
 شبندر 55.3- بترانس 219 میدکو2 107
 خودرو 41.37+ خساپا 160 ورناح 59
 فولاد 30.78- خودرو 121 خزامیا 57

امروز براساس پیغام ناظر،شاهد بازگشایی نماد شرکت های بیمه آرمان پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم نقدی، سرمایه گذاری توسعه شهری توس گستر،سرمایه گذاری آذربایجان،ایران ارقام و سیمان دورود با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم،سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ایران پس از تشکیل جلسه هیات مدیره مبنی بر تصویب افزایش سرمایه و درنهایت بازگشایی حق تقدم سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا با توجه به اعلام مهلت پذیره نویسی و توقف نماد معاملاتی شرکت های پتروشیمی پردیس،سیمان شرق و سیمان سپاهان با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم و حق تقدم شرکت سیمان سپاهان با توجه به توقف نماد اصلی بودیم.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار