بازدید 33114
بسته خبری «تابناک»؛

ماجرای هشدار رهبر انقلاب به یکی از سران فتنه/ خاطره برادر هاشمی از امام (ره) درباره موسیقی/ زمزمه استیضاح ۵ وزیر در مجلس/ واکنش شدید یک نماینده به اظهارات وزیر دفاع/ جزییات مذاکرات نمایندگان بویینگ در تهران

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «سفر ابراهیم یزدی به خارج از کشور پس از 8 سال»، «کنایه‌های هاشمی به مقامات سعودی»، «پیش‌بینی وزیر اسبق اطلاعات درباره انتخابات 96»، «واکنش لاریجانی به ماجرای تحقیق و تفحص از بنیاد شهید»، «شروط احتمالی اصولگرایان برای حمایت از روحانی» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۱۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷ 21 August 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

واکنش غرویان به لغو کنسرت‌ها در مشهد

غرویان در مورد اجرا نشدن کنسرت در شهر مشهد نیز گفت: این سخنان مبنای فقهی ندارد. نمی‌شود گفت دو دو تا در مشهد می‌شود چهارتا در شیراز می‌شود پنج‌تا. اگر کنسرت و موسیقی از نظر شرعی و فقهی مجاز است در هر شهری حلال است. حلال و حرام خدا که استانی نیست. عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: باید علمی و فقهی بحث کنیم و ببینم کنسرتی که در حال حاضر اجرا می‌شود از نظر شرعی حلال است یا حرام؟ اگر حلال است همه جا حلال است و اگر حرام است همه جا حرام است.وی تصریح کرد: اختلاف نظر فقهی میان علما وجود دارد و چیز خوبی هم هست اما بحث این است که با جوسازی و شعار نمی‌شود کار فرهنگی کرد و مشکلات فرهنگی با این قیبل کارها حل نمی‌شود. باید این مباحث از نظر قفهی و علمی مطرح شود و برای آن راه حل پیدا کرد. این مطلب در عصر ایران منتشر شده است.


زمزمه استیضاح ۵ وزیر در مجلس

سایت خبری تحلیلی نماینده مدعی شد؛ از راهروهای مجلس شنیده شده است، احتمال می‌رود به زودی استیضاح تعدادی از وزرای کابینه کلید بخورد.بنابراین ادعا، استیضاح بیژن زنگنه «وزیر نفت»، محمدرضا نعمت‌زاده «وزیر صنعت، معدن و تجارت»، علی ربیعی «وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی»، علی طیب‌نیا «وزیر اقتصاد و امور دارایی» و فانی «وزیر آموزش و پرورش» مطرح است.این مطلب در سایت نماینده منتشر شده است.


توصیه مشاوران روحانی به وی

کانال خبری پویش اصلاحات طی مطلبی در تلگرام آورده است که برخی از مشاوران حسن روحانی به وی پیشنهاد کرده‌اند که با توجه به فضای سیاسی پیش رو در انتخابات آینده دیگر کاندیدای ریاست جمهوری نشود.بر پایه این خبر این کانال اصلاح‌طلب در مطلب خود بطور مشخص ذکر نکرده است که اسامی این مشاوران چیست اما تأکید داشته که این افراد از مشاوران موثر رئیس جمهور هستند.


شروط احتمالی اصولگرایان برای حمایت از روحانی

حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا گفت: «بنده اولین نفری بودم که از احتمال حمایت اصولگرایان از آقای روحانی صحبت کردم. منتهی این حمایت چهار شرط دارد: اول اینکه آقای روحانی برجام را به فرجام برساند و دوم اینکه اقتصاد کشور را رونق داده و اقتصاد مقاومتی را اجرا کند و سوم اینکه نقشه فرهنگی مدنظر خود را اجرا کند و چهارم اینکه شعارهایی که در زمان انتخابات داده بود را به نتیجه برساند.»وی ادامه داد: «با این حال اگر اصولگرایان بر روی فرد خاصی به اجماع برسند که بتواند رقابت تنگاتنگی با آقای روحانی داشته باشند قطعا از این نامزد حمایت خواهند کرد و برای پیروزی وارد صحنه خواهند شد نه اینکه بخواهند آتش انتخابات را گرم کنند.» کنعانی مقدم درباره اینکه تحقق این چهار شرط چه نفعی برای اصولگرایان دارد، گفت: «ما دنبال این نیستیم که رئیس جمهور اصولگرا باشد یا آقای روحانی باشد. دغدغه ما مشکلات کشور و رفع معضلات اقتصادی و رفاه مردم است و فرقی نمی کند که چه دولتی این موضوعات را بتواند عملیاتی کند. اما اگر احساس کنیم آقای روحانی در این چهار سال نتوانسته حداقل ها را به نتیجه برساند از ایشان حمایت نخواهیم کرد.»این مطلب در فرارو منتشر شده است.


کمیته انتخابات جمعی از احزاب اصلاح‌طلب تشکیل شد

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی از تشکیل کمیته انتخابات جمعی از احزاب اصلاح‌طلب خبر داد.رسول منتجب نیا گفت: با توجه به ضرورت تقویت احزاب و لزوم توسعه فعالیت‌های حزبی و با عنایت به آسیب‌شناسی اقدامات تعدادی از اصلاح‌طلبان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در نشست جعمی از احزاب اصلاح‌طلب کمیته انتخابات به منظور مدیریت دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تشکیل شد.وی افزود: در این کمیته جمعی از احزاب اصلاح‌طلب عضویت دارند و مشخصات ستاد اجرایی آن متعاقبا اعلام خواهد شد.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.


مناطق آزاد استاد فرار مالیاتی هستند

کامل تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در حاشیه نشست خبری سازمان امور مالیاتی درباره مناطق آزاد گفت: ما صراحتاً مخالف افزایش مناطق آزاد هستیم. اگر قرار است تولید و فعالیت اقتصادی در مناطق آزاد صورت بگیرد در همین مناطق هفت‌گانه‌ی کنونی انجام بدهند. مناطق آزاد باید در فعالیت‌هایشان تجدیدنظر کنند و به سمت اهداف واقعیشان حرکت کنند.معاون وزیر اقتصاد همچنین با انتقاد از فرار مالیاتی مؤدیان در مناطق آزاد افزود: مناطق آزاد در پرداخت مالیات و خوداظهاری فرارهای مخصوصی دارند.


گردشگران ایرانی، سر ترکیه هوو آوردند!

پس از کودتای ترکیه، برخی آژانس‌های ایرانی سعی کردند با تبلیغات گسترده، مقاصد دیگری را با تشابه‌های نسبی جایگزین مقصد پرطرفدار ایرانی‌ها کنند؛ گرجستان، جمهوری آذربایجان، بلغارستان و حتی روسیه با ارائه‌ تسهیلات ویزایی و مشوق‌های قیمتی موفق شدند بخشی از مسافران ترکیه را بُر بزنند.به تایید برخی آژانس‌دارهای ایرانی، تقاضای سفر به هر یک از این کشورها در تابستان امسال به نسبت سال پیش، حداقل دو برابر بیشتر شده است.اکبر غمخوار - عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران -می‌گوید: در بین این کشورها استقبال از گرجستان، بیشتر از سایران بوده است؛ به نحوی که برای اقامت مسافران ایرانی در شهرهای گردشگرپذیر این کشور با کمبود هتل روبه‌رو شده‌ایم.البته او این نکته را متذکر می‌شود که رشد سفر ایرانی‌ها به گرجستان هنوز در حدی نبوده که کل مسافران ایرانیِ ترکیه را جذب کرده باشد.


شکایت فریدون آسرایی از اپراتور تلفن همراهش

فریدون آسرایی برای پیگیری مبلغ برداشت شده بعنوان ارزش افزوده، از اپراتور تلفن همراهش شکایت کرد.فریدون آسرایی خواننده پاپ موسیقی کشورمان در خصوص انتشار پیام اینستاگرامی خود مبنی بر سوءاستفاده اپراتور تلفن همراهش گفت: مدت‌هاست که به دلیل ارسال دو پیامک، بی‌اجازه از حسابم برداشت می‌شود و من به‌ تازگی از این قضیه اطلاع پیدا کرده و به‌ دنبال یک وکیل خوب برای شکایت هستم.وی افزود: تا چند وقت پیش ریز مکالمات، تماس داخلی و خارجی در قبوض تلفن می‌آمد ولی دیگر اثری از آن نیست و فقط مبلغ نهایی را می‌زنند. من اتفاقی به این موضوع پی‌بردم و آن زمانی بود که برای تبدیل 3G به 4G به یکی از مراکز مراجعه کردم و دوستم مرا در جریان گذاشت.آسرایی تصریح کرد: من یک بار برای حمایت از تیم‌ملی و یک بار هم برای رای دادن در «شب‌ کوک» پیامک زدم که متوجه شدم از آن زمان هر ماه بالغ بر 30 هزار تومان تحت عنوان ارزش‌افزوده به مبلغ پرداختی اضافه می‌شود. من نه عضو طرحی بودم و نه می‌خواستم شوم. من با آن پست مردم را هوشیار کردم که مراقب باشند و عضو هیچ طرح پیامکی مخابرات نشوند.وی با انتقاد شدید از این موضوع گفت: مردم باید خیلی مراقب باشند و هر پیامکی را دنبال نکنند. این اتفاق به‌طور قطع فقط برای من نیفتاده است و فکر می‌کنم یک خبرنگار هم از این موضوع شکایت کرده بود. فروردین‌ماه «شب‌ کوک» تمام شد اما هنوز بدون اطلاع از حساب من برمی‌دارند و من تازه متوجه شده‌ام.


شباهت انتخابات ریاست جمهوری با کوهنوردی

«سیدعزت الله ضرغامی» به تازگی مطلبی با عنوان «قله دماوند» در اینستاگرام خود منتشر کرده که متن کامل آن در ادامه می‌آید:35 سال پیش با دانشجویان کوهنورد دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک آن روز) به قله دماوند رفتیم .هفته قبل "آقا محمد مهدی " دامادم ، به همراه دوستانش قله دماوند را فتح کرد. خوشحال شدم . بالاخره یک نفر در خانواده راهم را ادامه داد!!دو عکس پایین دقیقا از یک زاویه گرفته شده . شهید حسن ساوه و شهید علی هادی پور از دانشجویان مسلمان پیرو خط امام به ترتیب در بالای سر و سمت راست من قرار دارند . درجاتشان عالی !


واکنش لاریجانی به ماجرای تحقیق و تفحص از بنیاد شهید

دیدار اعضای فراکسیون شاهد با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز (یکشنبه 31 مردادماه) برگزار شد.بنابراین گزارش، لاریجانی در ابتدا با ابراز خرسندی از ایجاد فراکسیون شاهد و فرزندان آن‌ها در مجلس شورای اسلامی، گفت: این فراکسیون یکی از فراکسیون‌های خوبی است که نمی‌توان وجود و اثر آن را انکار کرد و ان‌شاالله شما فرزندان شاهد باعث خیر و برکت و نورانیت مجلس شوید. افتخار ما وجود شما فرزندان شهید است که شعله‌هایی از آتش عشق شهدا هستید. رئیس مجلس گفت: تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در مجلس قبل انجام شد و بعد رفت در کمیسیون ماند و اصلا متوجه نشدیم چه شد و با توجه به اینکه انجام دوباره آن نیز هزینه چند صد میلیونی دارد، ما در پذیرش آن تعلل می‌کنیم.خانه ملت این خبر را منتشر کرده است.


ماجرای هشدار رهبر انقلاب به یکی از سران فتنه

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار ائمه جماعات مساجد استان تهران، مساجد را پایگاه «اجتماع، مشورت، مقاومت، برنامه ریزی و حرکت اجتماعی و فرهنگی» خواندند و با اشاره اینکه در اوایل فتنه به یکی از سران فتنه گفتم شما در ظاهر با نظام هستید و به گفته خودتان در حال اعتراض انتخاباتی هستید اما بدانید که مدیریت این جریان به دست بیگانگان می افتد و آنها با استفاده از کار شما، اصل نظام را هدف می گیرند. رهبر انقلاب افزودند: آنها -البته اگر با نگاه خوشبینانه به ماجرا بنگریم- حرف اینجانب را نفهمیدند و وارد شدند و همه دیدند که چگونه انتخابات، بهانه ای برای حمله و نفی اصل نظام شد. ایشان خاطرنشان کردند: برخی می گویند یک حرفی آن موقع زده شده، بگذریم؛ اما باید توجه داشت که اگر در طرفداری از کسی حرفی زده می شود که مخالف سخنان و مواضع اوست، آن شخص باید اعلام مخالفت کند وگرنه به حساب او گذاشته می شود.


کلمه رمز به دنیا از دیدگاه رئیس جمهور

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز یکشنبه همزمان با 31 مرداد روز صنعت دفاعی با حضور در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از توانمندی‌های این وزارتخانه در حوزه هوایی بازدید و به ایراد سخنرانی پرداخت. وحانی گفت: در زمینه موشک‌ها و پهپادها کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است. ورود S300 به ایران یک کلمه رمز برای دنیاست. اولین نامه‌ای که درباره S300 نوشتم در سال 1368 بود. در سال 68 نامه‌ای به رهبری نوشتیم که نیاز به اس 300 داریم.وی افزود: در برجام موفقیت‌ها و پیروزی‌های فراوانی به دست آوردیم که یکی از این موفقیت‌ها پیروزی اخلاقی ملت ایران بود.


نخستین مخلوق خداوند چه بود؟

حجت‌الاسلام و المسلمین جواد فخار طوسی، مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در گفتگویی در خصوص قدرت تفکر انسان گفت: خداوند در آیه 70 سوره اسراء می‌فرمایند «و لقد کرمنا بنی ادم...» برخی از مفسران از جمله مرحوم علامه طباطبایی این کرامتی که خداوند به انسان داده است را «عقل» ترجمه می‌کنند. بنابراین عقل، قدرتی است که خداوند تنها به انسان داده است و طبق روایات، نخستین مخلوق خداست.باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرده است.


یکی از بیماری‌های جامعه امروز ما به روایت وزیر ارشاد

جنتی تصریح کرد: براساس تجربه بنده که بیش از 30 سال است، یکی از بزرگترین بیماری‌هایی که جامعه ما امروز به آن مبتلا شده و جزو بیماری‌های صعب‌العلاج است، عدم تحمل دیگران است که هر فکری که با سلیقه ما سازگار نیست چه در حوزه علمی، چه سیاسی و ... را سعی نمی کنیم درک کنیم و تلاشمان این است که حذفش کنیم و این یک نگرش خسارت جبران ناپذیری را تا به حال به جمهوری اسلامی وارد کرده است.وزیر ارشاد بیان کرد: در تاریخ هزار ساله فقه شیعی، علمای بزرگ ما هر کدام در رابطه با یک مسأله واحد، نظریه های گوناگونی داشتند و با یکدیگر بحث و مناظره می‌کردند که در اثر همین اظهار نظرها و تضارب آرا بوده که فقه شیعه تا این حد در اجتهادش رشد کرده است اما در حال حاضر و شرایط موجود کشور، این موضوع به شکلی است که شخصیت های علمی و فقهی در این زمینه جرأت اظهار نظر ندارند.ایسنا این خبر را منتشر کرده است.


خاطره برادر هاشمی از امام (ره) درباره موسیقی

محمد هاشمی درباره تصمیم وزیر ارشاد مبنی بر برگزار نشدن کنسرت موسیقی در شهر مشهد گفت: فکر می‌کنم با وجود نظر رهبری نباید تصمیماتی این‌ گونه در مورد کنسرت‌ها گرفته شود.«جماران» نوشت: «رییس اسبق صداوسیمای جمهوری اسلامی درباره مشکلات پخش موسیقی از صداوسیما در زمان امام و بعد از رحلت ایشان گفت: برخورد امام(ره) و برخی علما با پخش موسیقی از صداوسیما متفاوت بود. ضمن احترامی که به انتقادات آقایان می‌گذاشتم، همواره تاکید داشتم که من به فتوای امام عمل می‌کنم. پخش موسیقی در صداوسیما در آن زمان با موجی از اعتراض برخی علما و مراجع مواجه شده بود.من خدمت امام رسیدم و موضوع را مطرح کردم. از محضرشان خواستم شاخص و مصداقی را برای پخش موسیقی بیان کنند تا ما بدان عمل کنیم.ایشان فرمودند: ما حکم را می‌گوییم. شما باید خودتان مصداق را پیدا کنید. من عرض کردم با وجود این انتقادات لااقل مرجعی را برای تعیین مصادیق به ما معرفی کنید. ایشان فرمودند: به (مرحوم) آیت‌الله منتظری رجوع کنید. ما خدمت آیت‌الله منتظری رفتیم و موضوع را طرح کردیم. ایشان هم حاضر به تعیین مصداق نشدند.من در همین ارتباط هم با بسیاری از مراجع و علمای محترمی هم که با پخش موسیقی از صداوسیما انتقاد داشتند، دیدار و گفت‌وگو کردم ولی علی‌رغم تمام انتقاداتی که داشتند، هیچ‌کدام حاضر به تعیین مصداقی برای این کار نشدند و من ضمن احترامی‌ که به تمام آقایان می‌گذاشتم، در مقابل انتقادات تنها به گفتن یک جمله بسنده می‌کردم که من به فتوای امام عمل می‌کنم.بعد از رحلت امام(ره) هم خدمت رهبری رسیدم. عرض کردم که فتوای جنابعالی درباره پخش موسیقی در صداوسیما و پاسخگویی به متشرعین در این ارتباط چیست؟ ایشان به من فرمودند: فتوای من در مورد موسیقی همان فتوای امام است.»


پیش‌بینی وزیر اسبق اطلاعات درباره انتخابات 96

یونسی می‌گوید: من معتقدم حسن روحانی در انتخابات سال آینده نه تنها موفق خواهد شد بلکه رای بیشتری از سال ٩٢ هم کسب خواهد کرد. در حقیقت در رقابت سال آینده اهرم حامیان دولت و طبقه‌ای که از روحانی حمایت می‌کند بسیار تاثیرگذارتر از اهرم‌های مخالفان روحانی است.روزنامه «اعتماد» آورده است: این روزها همه از فشارهایی می‌گویند که به دولت تحمیل می‌شود؛ فشارهایی که به باور بسیاری در ماه‌های آینده وروزهای منتهی به انتخابات سال ٩٦ بیشتر نیز خواهد شد. این نخستین‌بار نیست که یک دولت تحت فشار مخالفانش قرار می‌گیرد و با بحران روبه‌رو می‌شود.


جزییات مذاکرات نمایندگان بویینگ در تهران

اصغر فخریه کاشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به مذاکره با سه گروه فنی، قراردادی و مالی بویینگ در تهران گفت: چند روز پیش نمایندگان بخش‌های مختلف ایرباس در ایران حضور داشتند و تیم های تخصصی دو طرف وارد مذاکره شدند.وی با بیان اینکه تواقفی در پروسه مذاکره با بویینگ ایجاد نشده است، ادامه داد: مذاکره با بویینگ بدون هیچ محدودیتی برای خرید هواپیما ادامه دارد و در سفر نمایندگان بویینگ به ایران درباره مسائل فنی و مشخصات هواپیماها، متن قرارداد و شرایط مالی برای انجام این معامله مذاکره شد.قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه این قرارداد مباحث فنی بسیار پیچیده ای دارد، گفت: درباره تمام جزئیات و مشخصات هواپیما، حتی رنگ هواپیماها باید مذاکره شود که به طور قطع مذاکره برای تمام این جزییات، پروسه زمان بری خواهد داشت.فخریه کاشان درباره سفر اخیر نماییندگان بویینگ به ایران گفت: در سفر اخیر نمایندگان بویینگ به ایران، هر کدام از سه گروه قراردادی، مالی و فنی بویینگ در بخش‌های تخصصی خود با تیم‌های ایرانی وارد مذاکره شدند و نتایجی هم در بر داشت.


واکنش شدید یک نماینده به اظهارات وزیر دفاع

حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا در واکنش به اظهارات حسین دهقان ویر دفاع در خصوص استقرار بمب افکن های سوخو-۳۴ روس در پایگاه شهید نوژه همدان و اینکه این مساله در حوزه تصمیم گیری های شورای عالی امنیت ملی است نه مجلس، گفت: طبق قانون اساسی نمایندگان مجلس حق اظهار نظر در تمام امور داخلی و خارجی کشور را دارند.فلاحت پیشه اضافه کرد: به ایشان در این خصوص تذکر داده‌ایم و دوباره این تذکر مطرح خواهد شد چرا که وزیر دفاع حتما باید شأن و جایگاه مجلس را حفظ کند.او تاکید کرد: با یک تشر نظامی نمی‌شود مجلس را ساکت کرد. به هر حال در موقعیت به وجود آمده نسبت به همکاری ایران و روسیه دغدغه‌هایی وجود دارد. تذکر نسبت به همکاری های نظامی با روسیه تذکری مبتنی بر خسارت‌ها با پشتوانه‌های تاریخی است.


کنایه‌های هاشمی به مقامات سعودی

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار سلیم الجبوری، رئیس مجلس عراق، با تأکید بر اهمیت تمدن، فرهنگ، تاریخ، جغرافیا، منابع و ترکیب جمعیتی عراق در منطقه و حتی در جهان، گفت: اگر وحدت و همکاری همه مردم که قانون اساسی مسیرش را ترسیم کرده، در عراق جدی گرفته شود، کشوری بسیار مهم در معادلات سیاسی خواهد بود. وی با اظهار تعجب از رابطه پنهان و آشکار مسئولان برخی کشورهای اسلامی با صهیونیست‌ها، گفت: چطور ممکن است که حاکم یک کشور اسلامی با صهیونیست‌های غاصب سَر و سِر داشته باشد، در حالی که می‌داند مسلمانان را از خانه‌ها و زمین‌های خویش بیرون و در کشورهای دیگر آواره کرده است.


سفر ابراهیم یزدی به خارج از کشور پس از 8 سال

شماره تازه ماهنامه «عصراندیشه» با تصویر آیت‌الله حسینعلی منتظری بر روی جلد حاوی گفت‌و‌گویی با دکتر ابراهیم یزدی هم هست که به‌خاطر لحن متفاوت، موجب تشکیک‌هایی در برخی محافل سیاسی شده است.با این حال این چهره باسابقه سیاسی هر چند تأیید نکرده اما مطالب منتسب به خود را تکذیب هم نکرده بلکه یادآور شده است: «قرار بود طبق روال معمول، مطالب آن پس از پیاده شدن نوار مصاحبه جهت اصلاح و تایید برای من ارسال شود. از آنجایی‌که این کار صورت نگرفته و متن مصاحبه را ندیده‌ام لذا بدین‌وسیله اعلام می‌دارم مطالب مندرج در نشریه فوق‌الذکر موردتایید نمی‌باشدعصر اندیشه» به سردبیری پیام فضلی‌نژاد می‌کوشد در طیف اصول‌گرایان همان نقشی را ایفا کند که «مهرنامه» به سردبیری محمد قوچانی در اردوگاه اصلاح‌طلبان و روشنفکران دارد. از این نظر، حضور و رقابت این دو هم به‌سود فضای سیاسی است، هم فکری و هم مطبوعاتی.در توضیح کانال اطلاع‌رسانی نهضت آزادی اما یک نکته دیگر نیز جلب توجه می‌کند؛ این‌که «دکتر یزدی در حال حاضر در خارج از کشور به سر می‌برداهمیت این خبر را هنگامی بیشتر درمی‌یابیم که بخش پایانی مصاحبه او با ماهنامه اندیشه پویا را در بهمن سال گذشته یادآور شویم: «من همیشه در برابر بچه‌هایم احساس شرمندگی می‌کنم. من از وقت آنها می‌دزدیدم. حالا هم که هشت سال است هیچ کدام‌شان را ندیده‌ام. مشکل این است که نمی‌دانم پیش چه کسی باید بروم و برای چه کسی باید نامه بنویسم و درخواست کنم که اجازه دهند برای دیدن بچه‌هایم بروم. شما اگر کسی را می‌شناسید بگویید من بروم پیشش یا از طرف من به او بگویید چرا نمی‌شود من بروم دیدن بچه‌هایم؟»بدین‌ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که ابراهیم یزدی پس از 8 سال و نیم امکان خروج از کشور را پیدا کرده اما آیا می‌توان این سفر را یک علامت مثبت برای گشایش بیشتر فضای سیاسی و رفع موانع مشابه دانست یا تنها به خاطر سن و سال این سیاستمدار کهنه‌کار 85 ساله بوده است؟


واکنش توکلی به اظهارات ترکان

احمد توکلی در واکنش به اظهارات اکبر ترکان علیه خود گفت: «ترجیح می‌دهم سکوت کنم و وقت خود را به جای مشاجره با ترکان صرف رسیدگی به امور مردم و صحبت با نمایندگان و کارشناسان کنماحمد توکلی، نماینده سابق مجلس در واکنش به اظهارات اکبر ترکان گفت: «ترجیح می‌دهم سکوت کنم و وقت خود را به جای مشاجره با ترکان صرف رسیدگی به امور مردم و صحبت با نمایندگان و کارشناسان کنمگفتنی است که اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد روز گذشته در برنامه متن و حاشیه شبکه سه سیما در پاسخ به انتقادات توکلی درمورد مناطق آزاد وی را فردی شکست خورده نامیده بود.ترکان با اشاره به صحبت های احمد توکلی در خصوص شکست مناطق آزاد گفت: منطقه آزاد شکست خورده است یا آقای توکلی؟اشاره ترکان احتمالاً به رأی نیاوردن توکلی در دهمین دوره انتخابات مجلس شواری اسلامی بود که از حوزه انتخابیه تهران نامزد شده بود.دبیر شورای عالی مناطق آزاد در ادامه گفت: باید بگویند در کدام یک از اهداف مشخص شده برای مناطق آزاد ما شکست خورده ایم ولی باید گفت که هنوز به مطلوب خود که رهبری تعیین کرده اند نرسیده ایم.تسنیم این خبر را منتشر کرده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل