بازدید 19694

بزرگترین نهاد جاسوسی دنیا «NSA» هک شد / ابزار جاسوسی NSA به حراج گذاشته شد

آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا NSA که به عنوان بزرگترین و قدرتمندترین نهاد جاسوسی سایبری و تکنولوژیک در سراسر دنیا شناخته می شود، مورد حمله هکری قرار گرفته و هک شده است.
کد خبر: ۶۱۶۳۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱ 21 August 2016
آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا NSA که بزرگترین و قدرتمندترین نهاد جاسوسی سایبری و تکنولوژیک در سراسر دنیا شناخته می شود، آماج حمله هکری قرار گرفته و هک شده است.

به گزارش «تابناک»، یک گروه هکری ناشناس به نام Shadow Brokers ادعا کرده که موفق به نفوذ به شبکه های پیشرفته ترین نهاد جاسوسی دنیا یعنی NSA شده است. این گروه هکری همچنین گفته، به یکی از نرم افزارهای NSA که برای هک رایانه ها و شبکه های متعلق به دولت ها و شرکت های بزرگ مورد استفاده قرار می گرفته دسترسی پیدا کرده است.

این گروه هکری همچنین اقدام به انتشار حدود 300 مگابایت داده ای که از طریق این عملیات هکری از NSA به دست آورده بر روی اینترنت کرده است تا ادعای خود را ثابت کند. متخصصان امنیتی فایل ها را تجزیه و تحلیل و ادعای این گروه هکری را تأیید کرده اند.

بزرگترین نهاد جاسوسی دنیا «NSA» هک شد / ابزار جاسوسی NSA به حراج گذاشته شد

همچنین این گروه هکری اقدام به حراج نرم افزار سرقت شده جاسوسی NSA بر روی فضای Dark Web کرده که می تواند برابر یک میلیارد بیت کویین برای آنها درآمد داشته باشد. در حال حاضر، هر بیت کویین برابر با 581 دلار است که در مجموع بیش از 581 میلیارد دلار بهای این نرم افزار جاسوسی خواهد بود.

همچنین این گروه هکری ادعا کرده اند که این بسته نرم افزاری شامل یک سلاح سایبری «بسیار پیشرفته تر و بهتر از استاکس نت» است. قرار است این گروه هکری، بخش دیگری از این بسته نرم افزاری جاسوسی را رایگان در اختیار همه کاربران اینترنتی گذارد.

این گروه هکری همچنین ادعا کرده، به شکلی موفقیت آمیز توانسته است، بخش Equation Group در نهاد NSA را نیز هک کند. وجود این بخش در NSA برای اولین بار از سوی شرکت امنیتی سایبری کسپرسکی در سال 2015 افشا شد و از این گروه به عنوان یکی از پیچیده ترین گروه های سایبری در تمام دنیا یاد می شود؛ پیشرفته ترین گروه هکری سایبری که تا کنون وجود داشته است.

این بسته نرم افزاری در واقع بخشی از مجموعه اقدامات جاسوسی گسترده از سوی NSA است که برای اولین بار در سال 2014 افشا شد. در آن زمان اوباما به همه نهادهای ایالات متحده دستور داد تا آسیب پذیری های امنیتی کشف شده را برای ارتقای امنیت در اختیار متخصصان و شرکت های مربوطه قرار دهند؛ اما این دستور شامل مواردی که مستقیم با امنیت ملی ایالات متحده آمریکا در ارتباط بود را در بر نمی گرفت.

«ویلیام بینی» متخصص امنیت سایبری و یکی از اعضای سابق NSA در مورد جمله هکری اخیر گفته که این اقدام به احتمال بسیار، کار یکی از اعضای داخلی NSA است. وی می گوید که شبکه های NSA به لحاظ فیزیکی از اینترنت مجزا هستند و در نتیجه یک نفر از داخل NSA – کسی شبیه به ادوارد اسنودن – به احتمال بسیار، این نرم افزار را در اختیار گروه هکری Shadow Broker قرار داده است.

وی بیان کرده است که چنانچه این ابزار در اختیار دولت های خارجی و متخصصان امنیتی سایر کشورها قرار گیرد آنها میتوانند با مهندسی معکوس این نرم افزار اقدام به بازسازی نمونه های جدیدتر و پیچیده تری از این ابزار با مقاصد مختلف کنند. به گفته بینی ایران در حال حاضر به نظر مشغول مهندسی معکوس کرم استاکس نت است تا از آن برای مقاصد خود استفاده کند.

بزرگترین نهاد جاسوسی دنیا «NSA» هک شد / ابزار جاسوسی NSA به حراج گذاشته شد

این در حالی است که ادوارد اسنودن بر این باور دارد که روسیه پشتیبان و حامی گروه هکری Shadow Broker است. وی در یک توییت در رابطه با همین موضوع گفته است: شواهد و اسناد ضمنی و همچنین خرد متعارف می گوید که روسیه مسئولیت این حمله به NSA را بر عهده داشته است.

وی بیان کرد، این حمله هکری به وضوح نشان خواهد داد که هر جاسوسی و حمله سایبری که توسط این نرم افزار صورت گرفته، از سوی ایالات متحده انجام شده و همین می تواند تبعات مهم سیاست خارجی برای ایالات متحده داشته باشد، به ویژه اگر یکی از این حملات سایبری متوجه متحدان آمریکا شده باشد.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر