بازدید 44193

برنز دلچسب حسن رحیمی در المپیک/ جشنواره فنون ایرانی و ضربه فنی حریف کوبایی+ویدیو

کشتی آزاد المپیک برای تیم ملی ایران با برنز حسن رحیمی آغاز شد. حسن رحیمی بعد از یک دور استراحت، ناتساکانیان ارمنی را با توفان ده ثانیه ای خود پنج بار فتیله پیچ کرد ، سپس در کشتی برتر ویکتور لبدوف روس قهرمان سابق جهان را شش بر یک برد ولی در نیمه نهایی به اعجوبه گمنام و 20 ساله ژاپنی باخت. حسن باتجربه در رده بندی رنه رودریگز کوبایی را با جشنواره ای از فنون ناب ایرانی ضربه فنی کرد تا بالاخره یک افتخار المپیکی هم در ویترین خود داشته باشد.
کد خبر: ۶۱۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹ 19 August 2016
دور دوم/ حسن رحیمی 13 - گارنیک ناتساکانیان 0 / توفان10ثانیه ای رحیمی و تمام

 در آغاز رقابت‌های وزن 57 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک 2016 ریو، بعد از ظهر امروز (جمعه) حسن رحیمی به مصاف حریفی از ارمنستان رفت. رحیمی  مقابل این آزادکار ارمنستانی با اجرای پنج فتیله پیچ پیاپی و بی نقص بعد از نخستین خاک کردن ، با نتیجه 13 بر صفر به برتری دست یافت و گام به مرحله یک‌چهارم‌ نهایی گذاشت. نماینده کشورمان در دیدار بعدی خود با «ویکتور لبدف» از روسیه روبه‌رو می‌شود.

تعداد بازدید : 1356
پیروزی حسن رحیمی در نخستین کشتی


دور سوم/ حسن رحیمی 6 - لبدوف روس 1 / حسن روزگار ویکتور را سیاه کرد

شنیده بودیم حسن رحیمی آماده است و حتی تا حد مدال طلا تمرین کرده اما در جدال با لبدوف روس این آمادگی را دیدیم. او نفس حریف پرافتخار و پرمدال خودش را گرفت و یک لحظه امان به او نداد. لبدوف که یکی از مدعیان اصلی این وزن است، با نتیجه 6 بر یک به رحیمی باخت و رحیمی راهی مرحله نیمه نهایی شد.

تعداد بازدید : 1047
برد ارزشمند رحیمی بر لبدوف و صعود به نیمه نهایی


نیمه نهایی/ رحیمی 5 - ری هیگوچی 10 / غافلگیری مقابل توفان شرقی

حسن رحیمی در حالیکه تصور نمی کرد برای رسیدن به فینال مشکلی داشته باشد، در بند یک جوان 20 ساله و گمنام ژاپنی اسیر شد و تا به خود آمد 7 امتیاز عقب بود. حسن هر بار که زیر گرفت بجای گرفتن امتیاز پایش را گرو داد و امتیازها را تقدیم این اعجوبه تندوتیز و کاربلد ژاپنی کرد.
حسن رحیمی در وقت دوم از همان ابتدا یورش برد اما هر بار که امتیازی می گرفت امتیازی هم از دست می داد تا جایی که این کشتی گیر، 10 پوئن به حریفش واگذار کرد تا با شکست به رده بندی برسد.

تعداد بازدید : 1015
شکست تلخ رحیمی در پای فینال به حریف ژاپنی


رده بندی/ حسن رحیمی 9 (ضربه فنی) - رودریگوئز 0/ برنزی با شمایل طلا

حسن رحیمی در 57 کیلو با پیروزی در  دیدار رده‌بندی مقابل کشتی‌گیر کوبایی موفق به کسب مدال برنز شد. رحیمی که در نیمه‌نهایی با نتیجه 10 بر 5 غافلگیر و مغلوب ری هیگوچی از ژاپن شد و از حضور در فینال بازماند در رده‌بندی برای کسب مدال برنز مبارزه جانانه ای کرد. وی در دیدار رده‌بندی‌ با نتیجه 9 بر صفر و ضربه فنی از سد بونه رودریگوئز کشتی گیر نامدار کوبایی گذشت و مدال برنز را از آن خود کرد.

برنز دلچسب حسن رحیمی در المپیک/ جشنواره فنون ایرانی و ضربه فنی حریف کوبایی+فیلم کشتی ها


تعداد بازدید : 1074
پیروزی سزاوارانه رحیمی بر حریف کوبایی


دارنده یک نشان طلا ، یک نقره و 2 مدال برنز جهان که درالمپیک قبل درعین ناباوری مقابل حریف هندی ناکام بود ، باردیگر به عنوان نماینده وزن اول کشتی آزاد ایران انتخاب شده وبه مصاف حریفان می رود و به دنبال پنجمین مدال مهم خود و البته مهمترین آنهاست.

به گزارش تابناک ورزشی، رحیمی ازاصلی ترین امید های کسب مدال طلا درکاروان کشتی آزاد است و چند سالی است که وضعیت تثبیت شده ای در57 کیلوگرم دارد.حسن که با حذف وزن 61 کیلوگرم در المپیک، حضور بعضی از مدعیان این وزن از جمله علی اف آذربایجانی، قهرمان جهان رانیز در این وزن می بیند کار دشواری دارد.

رحیمی 6 - لبدوف روسیه 1 / حملات پیاپی رحیمی روزگار لبدوف را سیاه کرد/حسن در نیمه نهایی+فیلم کشتی ها

در 57 کیلوی المپیک ریو، 20 کشتی گیر حضور دارند. رحیمی در دور اول با قرعه استراحت روبروست و در دور دوم به مصاف گارنیک مناتساکانیان از ارمنستان می رود. این کشتی گیر سال 2014 در وانتا فنلاند نفر سوم اروپا شد. حسن در صورت پیروزی به مصاف برنده لبدوف روس و ساندیپ تومار ازهند می رود. 

لبدوف که سابقه قهرمانی جهان را دارد و به خاطر دوپینگ سال 2006 در رده سنی جوانان تا آستانه محرومیت از رقابتها نیز پیش رفت و در نهایت مجوز حضور در مسابقات را به دست آورد از رقیبان اصلی رحیمی است.هر چند سابقه شکست چند باره از نماینده کشورمان را در کارنامه دارد.لبدوف سال قبل در بازی های اروپایی باکو هم با شکست اوالد آلمانی قهرمان این بازیها شد. روسها که در رقابت های قهرمانی اروپا در لتونی با حاجی مراد رشید اف قهرمان شدند ، بازهم به لبدوف با تجربه دل بستند. ویکتورلبدوف سال قبل هم با غلبه بر جانگ از کره شمالی ، عنوان سومی جهان در لاس وگاس را به دست آورد.

درگروه رحیمی البته یانگ کیونگ ایل دارنده 2 مدال طلای جهان و یک برنز المپیک از کره شمالی، بونه رودریگز دارنده مدال برنز جهان از کوبا و اردنبات مغول دارنده مدال برنز جهان از مغولستان هم حضور دارند.

درآن سوی جدول نیز خینچگاشویلی گرجستانی که سال قبل در لاس وگاس حسن رحیمی را شکست داد و قهرمان جهان شد و نائب قهرمان المپیک لندن نیزهست ، حضور دارد و همینطور حاجی علی اف دارنده 2 مدال طلای پیاپی وزن 61 کیلوگرم جهان در جهانی 2014 تاشکند و 2015 لاس وگاس.از ولادمیر دوبوف بلغار که دارنده مدال نقره و برنز جهان است نیز می توان از دیگر مدعیان این وزن نام برد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
خب چرا فیلم کشتی ها یا خلاصه کشتی ها رو نمی زارین! این امکان برای همه نیست که بتونن از تلویزیون ببینن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
او دو تا مدال طلایی را هم که در وزنه برداری گرفتیم به خاطر دوپینگ و محرومیت وزنه برداران روس بود وگرنعپه او دو تا طلا را هم نداشتیم
رحیمی یک کلام ، قهرمان والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
بالاتر از قهرمان، او پهلوان است. ر
فتار انسانی‌ او با حریف شکست خورده از خود کشتی‌ لذت بخش تر است.
همین الانشم داورها بی خودی خیلی اخطار میدن بهمون. ببین دیگه چقدر آماده ایم که زور داور هم نمیرسه! خدا قوت دلاوران
تازه داریم حس می کنیم کشتی جانانه یعنی چی. مرسی. خسته نباشید
قرعه ژاپنی بهتر بود در بازی های قبلی. همچین اعجوبه ای نبود. بازی قبلی رحیمی سنگین تر بود. خسته نباشی دلاور
پاسخ ها
الی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
دقیقا.گل گفتی
به مدال رسیدن برامون شده بود آرزو

برنزت برا ما حکم طلا رو داره داداش. روحیه ایرانیمون داشته بهم میریخت دیگه از بس مدال نمیگرفتیم
خوبه
آفرین
اگه اون لعنتی نامردی نمیکرد الان 4طلا داشتیم
رحیمی در مقابل ژاپنی بیشتر غافلگیر شد و سر در گم مانده بود
کشتی ایرانی را زنده کردی خدا بهت برکت بده
ازاسلام ابادغرب چیاکو ،ازنظربنده مدالت طلاست وارزو دارم حقتو ازژاپنی پست وبدقیافه طوری بگیری که لذت ببریم خدا حفظت کنه نازار درقلب منی ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل