بازدید 6793
گزارش میدانی سوریه؛

هدف بعدی حملات کردها پس از بیرون راندن داعش از «منبج»

به گزارش «تابناک»؛ هم اکنون خبرها حاکی از آن است که داعش در حال انتقال تجهیزات و نیروهای خود از جرابلس به شهر «الباب» است.
کد خبر: ۶۱۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶ 19 August 2016
پس از آزادسازی شهر منبج توسط نیروهای دموکراتیک کرد سوریه،تعدادی زیادی از نیروهای داعش به شهر مرزی جرابلس فرار کردند.

به گزارش «تابناک»؛ هم اکنون خبرها حاکی از آن است که داعش در حال انتقال تجهیزات و نیروهای خود از جرابلس به شهر «الباب» است.
 
در همین رابطه، پایگاه خبری شبکۀ العالم گزارش داد که پس از شکست و فرار از شهر منبج سوریه، گروه تروریستی داعش صدها پیکارجو و انبوهی از تجهیزات نظامی را از شهر جرابلس به شهر الباب منتقل کرد.
 
 پس از آنکه نیروهای دموکرات سوریه در روزهای گذشته از تشکیل شورای نظامی شهر الباب خبر دادند، داعش صدها تن از عناصر و انبوهی از تجهیزات نظامی را از شهر جرابلس در ریف شرقی حلب به شهر الباب فرستاده است تا جبهۀ خود در این منطقه را تقویت کند.

یک منبع نزدیک به نیروهای دموکرات سوریه در گفتگو با خبرگزاری آلمان گفت: «داعش صدها تن از نیروهای خود را با تجهیزات نظامی - که حدود 100 خودروی مجهز به تیربار در میان آن هاست - از شهر جرابلس در 35 کیلومتری شرق شهر منبج به سوی شهر الباب در غرب منبج اعزام کرده است».

این منبع که نام او افشا نشده است، تأکید کرد: «پس از آنکه داعش هفتۀ گذشته شهر منبج و دو روز پیش شهرک الراعی را از دست داد، اکنون در حال ارسال تجهیزات نظامی گسترده به شهر الباب است. بیشتر پیکارجویانی که در حال رفتن به سوی الباب هستند، خارجی هایی هستند که دو روز پیش از شهرک الراعی خارج شدند».
 
 
 
 
 اگرچه به نظر می رسد هدف بزرگ بعدی کردها شهر الباب باشد و به همین دلیل نیز داعش در حال انتقال تجهیزات به این شهر است، اما شهر مرزی جرابلس نقطه ای است که کردها ممکن است پیش از حمله گسترده به الباب، سعی در عقب راندن داعش از آنجا داشه باشند.
 
 اهمیت بازپسگیری شهر الباب از این جهات است که داعش با از دست دادن این شهر، محاصره می شود و ارتباط رقه به عنوان پایتخت خودخوانده اش با شمال سوریه و مرزهای ترکیه قطع می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی