بازدید 2870

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

قیمت جهانی نفت در بازار معاملات روز جمعه در حالی با روند نزولی آغاز به کار کرد که همچنان بهای آن تقریبا نزدیک به بیشترین رقم در دو ماه اخیر است.
کد خبر: ۶۱۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 19 August 2016
قیمت جهانی نفت در بازار معاملات روز جمعه در حالی با روند نزولی آغاز به کار کرد که همچنان بهای آن تقریبا نزدیک به بیشترین رقم در دو ماه اخیر است.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، قیمت جهانی نفت در ساعات اولیه بازار معاملات آتی روز جمعه در منطقه آسیا با کاهش روبرو شد اما تقریبا نزدیک به بیشترین رقم در دو ماه اخیر باقی ماند.

این در حالی است که بهای طلای سیاه از ابتدای ماه جاری میلادی از رشد ۲۰ درصدی برخوردار شده است.

در همین حال قیمت نفت دریای برنت با ۹ کاهش به ۵۰ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه رسید ضمن اینکه قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۶ سنت کاهش در برابر ۴۸ دلار و ۲۸ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

به گفته تحلیل گران اقتصادی، کاهش قیمت نفت در ساعات اولیه بازار معاملات آتی امروز به افزایش قابل توجه بهای نفت در ساعات پایانی معاملات دیروز بر می گردد.
همچنین روند روبه رشد بهای نفت در ماه جاری میلادی با مطرح شدن موضوعاتی از قبیل طرح فریز نفتی و مذاکره بر سر پیدا کردن راه حل از سوی کشورهای تولید کننده بزرگ نفتی برای تقویت بازار کلید خورده است.

بر همین اساس برخی از کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که رسیدن به یک طرح حمایتی از سوی کشورهای تولید کننده نفت اوپک در نشست پیش رو این سازمان امکان پذیر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل