بازدید 28473
شاگردان لوزانو از هشت تیم ریو، بالاتر نرفتند/ست اول حیف شد؛

ایتالیا (3) - ایران(0) / پایان کار والیبال ایران در نخستین المپیک با مقام پنجمی+ویدیو

تیم ملی والیبال ایران امشب در مصافی حذفی در المپیک ریو به ملاقات ستاره های سرشناس ایتالیای همیشه مدعی در والیبال جهان رفت و با اینکه در ست نخست با انگیزه مثال زدنی و بازی کم نقص، تا امتیاز31 رقیب نامدار را به چالش کشید؛ اما هر چه از زمان بازی گذشت، توان بازیکنان لوزانو برای ایستادگی مقابل سرویس های حریف کاهش یافت و دو ست بعدی را با اختلاف واگذار کردند. والیبال ایتالیا صاحب 13 طلا، 9 نقره، 10 برنز و مجموعا 32 مدال جهانی و المپیک است که در نیمه نهایی حریف آمریکا شد.
کد خبر: ۶۱۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۷ 18 August 2016
تیم ملی والیبال ایران در ششمین مسابقه المپیکی تاریخش از ساعت یک و نیم بامداد مقابل ایتالیا قرار گرفت و در حالی که ست نخست را عالی بازی کرد، در دو ست بعدی بسیار ضعیف ظاهر شد و سه بر صفر، به حریف اروپایی اش باخت؛ حریفی که با نمایش های کم نقص به عنوان صدرنشین گروه اول، راهی مرحله حذفی شد و یکی از مدعیان کسب طلای این بازی‌ها نشان داد.

ترکیب ایران: سعید معروف، مهدی مرندی، سید محمد موسوی، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور و عادل غلامی

ترکیب ایتالیا: جیانلی، زایتسف، خوانتورنا، لانزا، بوتی، بیرارلی و کولاچی

ست دوم/ ایتالیا(1) 21 - ایران(0) 17 / یک دقیقه غفلت و سه پوئن فاصله

ایران که مأموریت ذاتی و اصلی خود را به خوبی انجام داده بود و مقام پنجمی المپیک را برای خودش گارانتی کرد، در حالی به مصاف حریف پرآوازه‌اش رفت که تاکنون بهترین مقام تاریخ والیبالش را ثبت کرده است. ایتالیا سومین تیم رده بندی مدال آوران تاریخ والیبال جهان است که 13 طلا، 9 نقره، 10 برنز و مجموعا 32 مدال جهانی و المپیک کسب کرده است. عمده این مدال‌ها نیز از سال 1989 و با آغاز تغییر نوین در والیبال این کشور تحت تأثیر سرمربیگری خولیو ولاسکو به دست آمده است.



ست اول؛

دو تیم تا امتیاز 7 شرایط مساوی داشتند و تیم‌ها دو امتیاز سرویس از دست دادند. زمانی که فرهاد قائمی پشت خط سرویس قرار گرفت، ایران توانست 2 امتیاز متوالی به دست بیاورد تا نتیجه بازی 12 بر 10 به سود شاگردان لوزانو شود. این نتیجه و عملکرد موجب شد تا بلنجینی درخواست وقت استراحت فنی کرده و نکاتی را به شاگردانش گوشزد کند.

ایتالیایی‌ها بلافاصله پس از این وقت استراحت نتیجه را به تساوی کشاندند، اما در ادامه محمودی نتیجه بازی 13 بر 12 به سود ایران کرد.
تا امتیاز 16 هم تیم‌ها مساوی پیش رفتند، اما در ادامه ایتالیایی‌ها برای کسب امتیاز 18 از سرویسی که خوانتورنا زد درخواست بازبینی مجدد صحنه کردند که نظر آنها اشتباه بود و امتیاز 17 به ایران رسید تا بازهم بازی مساوی باشد.

ایتالیا(3) - ایران(0) / پایان کار والیبال ایران در نخستین المپیک بامقام پنجمی

هرچند دریافت ایتالیایی‌ها چندان مناسب نبود، بازیکنان این تیم برای کسب امتیاز به دقت زیادی به توپ ضربه می‌زدند. زمانی که شهرام محمودی، نتیجه بازی 22 بر 21 به سود ایران کرد، باز هم بلنجینی، سرمربی ایتالیایی‌ها درخواست وقت استراحت کرد تا اختلاف تیم‌ها بیشتر نشود. در امتیاز 23 بر 22 به سود ایران مجتبی میرزاجانپور جایگزین قائمی شد و پس از یک امتیاز قائمی به جای خود بازگشت.

در امتیاز 24 بر 23 به سود ایران مهدوی و غفور جایگزین محمودی و معروف شدند تا مهدوی شروع کننده بازی برای ایران باشد. زمانی که نتیجه بازی 25 بر 24 به سود ایتالیا شد، لوزانو درخواست وقت استراحت کرد. ایتالیایی‌ها با تک دفاع زایتسف به امتیاز 25 رسیدند. در امتیاز 28 بر 27 به سود ایران معروف و محمودی به جای خود بازگشتند و جایگزین مهدوی و غفور شدند.

لوزانو در امتیاز 29 بر 28 به سود ایتالیا باز هم درخواست وقت استراحت کرد. امتیازی که ایتالیایی‌ها به کمک تعویض روسینی، لیبروی سابق و دریافت کننده کنونی خود کسب کردند. این ست با نتیجه 31 بر 29 به سود ایتالیا خاتمه پیدا کرد.
 

ست دوم

ست دوم را ایران کمی بهتر آغاز کرد و امتیاز دوم با دفاع سید محمد موسوی برای ایران به ارمغان آمد، اما ایتالیایی‌ها بلافاصله بازی را به تساوی کشاندند.بازی در امتیاز 10 مساوی شد. بازیکنان ایران تا اینجای مسابقه 3 دفاع کامل انجام دادند.

در امتیاز 14 بر 14 بلنجینی درخواست بازبینی مجدد صحنه کرد که درخواست وی اشتباه بود و داور درست تشخیص داده بود. در ادامه زمانی که داور خطای دو ضرب را از سعید معروف گرفت و امتیاز 15 به ایتالیا رسید، لوزانو درخواست وقت استراحت کرد.

آنتونوف، بازین ایتالیایی برای دومین بار در جریان این مسابقه و در امتیاز 16 بر 15 به سود ایتالیا وارد زمین شده و پشت خط سرویس قرار گرفت. حضور این بازیکن امتیاز 17 را برای ایتالیا به ارمغان آورد.

ایتالیا(3) - ایران(0) / پایان کار والیبال ایران در نخستین المپیک بامقام پنجمی

زمانی که نتیجه بازی 18 بر 15 به سود ایتالیا شد، لوزانو درخواست وقت استراحت کرد تا مانع روند امتیازگیری لاجوردی‌پوشان شود و نکاتی را به شاگردانش تذکر بدهد. در امتیاز 19 بر 16 به سود ایران میرزاجانپور جایگزین قائمی شد. در ادامه و در امتیاز 21 بر 17 هم معروف و محمودی جای خود را به غفور و مهدوی دادند.

تیم ایران در ست دوم شرایط خوبی نسبت به ست اول نداشتند و ایتالیایی‌ها هم از این فرصت به خوبی استفاده کردند. میرزاجانپور نتیجه بازی را 23 بر 19 کرد و پشت خط سرویس قرار گرفت. این ست با نتیجه 25 بر 19 به سود ایتالیا پایان یافت.
 

ست سوم

ست سوم را هم ایران خوب شروع کرد، هرچند ایتالیایی‌ها برتری نسبی داشتند.جیانلی، پاسور جوان ایتالیایی‌ها تا امتیاز 9 بر 7 به سود لاجوردی‌پوشان یکی از ستاره‌های میدان بود. وی هم اسپک می زد، هم جا خالی می‌انداخت و هم در زدن سرویس به تیمش کمک کرد.

در امتیاز 11 بر 8 به سود ایتالیا لوزانو درخواست وقت استراحت کرد تا اختلاف تیم‌ها بیشتر نشود. ایتالیایی‌ها در ادامه هم به روند امتیازگیری خود ادامه دادند تا اینکه در امتیاز 13 بر8 حمزه زرینی و قائمی جایگزین میرزاجانپور و عبادی‌پور شدند. تعویض‌های پی در پی در تیم ایران ادامه داشت و میرزاجانپور و عبادی‌پور یک بار دیگر به جای خود بازگشتند.

ایتالیا(3) - ایران(0) / پایان کار والیبال ایران در نخستین المپیک بامقام پنجمی

در امتیاز 16 بر 10 به سود ایتالیا بازهم لوزانو درخواست وقت استراحت کرد تا شاید این وقفه‌ها دردی از ایران دوا کند. از ست دوم به بعد زایتسف شرایط متفاوتی داشت و در دفاع و حمله به داد تیمش رسید. وی بارها با تیزهوشی خود برای ایتالیا امتیاز آوری کرد. ست سوم هم با نتیجه 25 بر 17 به سود ایتالیا خاتمه پیدا کرد تا شاگردان لوزانو 3 بر صفر بازنده شوند و از المپیک خداحافظی کنند. به این ترتیب ایتالیا در مرحله نیمه‌نهایی حریف آمریکا شد.


تعداد بازدید : 69
دانلود

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل