بازدید 27521
کشتی فرنگی با چهارمین مدال کاروان، روی زخم شکست ها مرهم گذاشت

قاسم رضایی برنز حیثیتی را از چنگ سوئدی درآورد و بر سینه زد+ویدئو

قاسم رضایی، مطمئن ترین شانس کشتی ایران برای کسب مدال طلا در المپیک ریو، به برنز بسنده کرد. او به رغم شروع قدرتمندانه اش با پیروزی هشت بر صفر و چهار بارانداز پیاپی، در دور سوم به کشتی گیر کوبایی باخت و با راهیابی این کشتی گیر به فینال، به جدول شانس مجدد راه پیدا کرد. این مازندرانی خوش اخلاق و کم حرف در نخستین دقایق روز چهارشنبه حریف چینی را هفت بر صفر شکست داد و برای برنز حریف چغر و پر زور سوئدی را در حالیکه چهار امتیاز عقب بود، 4 بر 4 برد و دومین نشان المپیکی اش را بر سینه زد.
کد خبر: ۶۱۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴ 16 August 2016
وقتی نام قاسم رضایی در کشتی فرنگی به میان می آید، خاطر کارشناسان و کشتی دوستان از نمایش های مطمئن و بی نقص و اشتباه این مازندرانی کاربلد راحت است؛ اما حتی این قهرمان پرآوازه هم در ریودوژانیرو قدرت همیشگی اش را نداشت.

به گزارش «تابناک ورزشی»، رضایی نماینده وزن 98 کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان در بازی‎های المپیک 2016 ریو عصر امروز (سه‎شنبه) به مصاف لوئیس پرز از ونزوئلا رفت و تنها در یک دقیقه، حریفش را با نتیجه هشت بر صفر شکست داد و راهی دور بعدی شد.

قاسم که دقایقی برای گرم کردن بدنش وقت لازم داشت، در نخستین فرصت اخطار به حریف، او را در خاک نشاند و با چهار بارانداز پیاپی مسابقه را هشت بر صفر برد.

شکست و ناکامی محض کشتی فرنگی ایران در المپیک/ شانس برنز برای قاسم رضایی+ویدیو

درادامه این کشتی گیر آملی، به مصاف کابررا از کوبا رفت و در حالی که بیشتر دقایق مسابقه را مشغول پیدا کردن راهی برای خاک کردن او بودن، با یک غافلگیری و پیش انداز استادانه، حریف خاک شد و چهار بر صفر باخت. با فینالیست شدن این کوبایی در مصاف با حریف سوئدی، قاسم به گروه شانس مجدد راه یافت.

تعداد بازدید : 234



تعداد بازدید : 200




تعداد بازدید : 223



 

در وزن 98 کیلو قاسم رضایی، قهرمان المپیک لندن نماینده کشتی ایران است؛ کشتی گیری که پیش از آغاز المپیک محمد بنا در مورد او گفته بود: «ما از بابت مدال قاسم رضایی مطمئن هستیم و فقط به دنبال بهترین رنگیم». با این اطمینان، بعد از دو روز انتظار، که هیچ ایرانی راه به فینال پیدا نکرده است، چشم ها منتظر درخشش قاسم رضایی خواهد بود تا او با تکرار طلای المپیکی خود، یک بار دیگر کاروان ایران را شادمان کند.

مرد طلایی 98 کیلوگرم فرنگی در سیدبندی سرگروه بود و در دور اول استراحت کرد. او در دور دوم به مصاف پرز از ونزوئلا می‌رود. برنده این مسابقه به مصاف برنده دیدار ژیائو ئو از چین و دانیل کابررا از کوبا می‌رود.

رضایی قرعه بسیار خوبی هم دارد و کشتی‌گیرانی مانند آرتور الکسانیان قهرمان جهان از ارمنستان، اسلام ماگومدوف از روسیه و جنک ایلدم از ترکیه در بالای جدول قرار گرفته‌اند و در مقدماتی به رضایی برخورد نمی‌کنند.


راهیابی قاسم رضایی به دیدار رده بندی

قاسم رضایی فرنگی‌کار کشورمان در دسته 98 کیلوگرم با پیروزی 7 بر صفر مقابل حریف چینی راهی دیدار رده بندی شد.رضایی پس از قبول شکست در مبارزه با حریف کوبایی در مرحله یک‌چهارم نهایی، به جدول بازنده‌ها رفت.حریف کوبایی رضایی توانست فینالیست شود و به همین علت کشتی‌گیر کشورمان شانس مجدد برای کسب مدال برنز را نصیب خود کرد.

او در جدول بازنده‌ها ساعت 23:50 مقابل دی‌ژیائو از چین روی تشک رفت. در سه دقیقه نخست، قاسم رضایی موفق شد با گرفتن اخطار از حریف خود و انجام یک بارانداز، دو امتیاز بگیرد و به عنوان برنده زمان استراحت را آغاز کند.

در سه دقیقه دوم، باز هم این قاسم رضایی بود که با تمرکز بالا مقابل حریف چینی که کشتی را با خشونت زیادی ادامه می‌داد، کار را دنبال کرد و با یک بارانداز دیگر، رقیب خود را با شکست 7 بر صفر مواجه کند. با این نتیجه،‌ قاسم رضایی به رده‌بندی رسید و برای مدال برنز باید با حریف سوئدی خود استفان شونه مبارزه کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۴۰
این چه وعضشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
همون وعض درسته
شما خودت را عصبی نکن
کودتای عمله های فیلا علیه محمد بنا
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
وقتی کشتی گیران ما قدرت بدنی ندارند و کم می آرند چرا پای فیلا را وسط می کشید؟اینها اصلا درست بدنسازی نشده اند. انگار خوابند. کسی که می خواهد طلای المپیک ببرد باید فن بزند
من از اول هم گفتم که بنا مغرور و تو خالی هست وقتی بهش گفتن انتخابی برگزار کن گفت نه من تصمیم میگیرم که کی باشه و من خودم جوابگو خواهم بود وقتی بهش گفتن اینا پیر شدن نیروی جوون بیار قهر میکرد میرفت آنقدر مردم به خادم فشار آوردن رسول مجبور شد قبول کنه و به قول معروف بنا تحمیل شد تو رو خدا نباید بگید بنا المپیک قبلی 3 طلا آورد نباید بهش خورده بگیرید بابا بنا به غرورش باخت هیچ کس رو قبول نداشت فقط میگفت من حرف اول آخر میزنم بنا چند سال مربی تیم بوده تو کارنامش فقط همون 3 مدال لندن رو داشت و دیگر هیچ مربی خوب کارنامه خوب هم داره و بیچاره جوون های فرنگی که موندن پشت نام های بزرگ و پیر فقط آقای بنا تاسف و معذرت به هیچ درد ما نمیخوره چون شما خودتون تصمیم گیرنده بودید و هیچ کس رو قبول نداشتید و به قول خودتون باید جوابگو باشید به تمام مردم ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
شما اصلا کی هستی که ازت معذرت خواهی کنند بنا و بچه ها سعی خودشون رو کردند چند تا داوری هم مزید برعلت شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
مشکل فقط تو کشتی فرنگی نیست. مشکل کلا تو ورزش کشوره. به فوتبال به صورت فضایی بها میدن اما نتیجه ای جز فساد و بی بند و باری نمیگیرن. ولی تو ورزش های پایه ای و دیگر بها نمیدنت در صورتی که استعداد های بالقوه ای دارند و باید شکوفا بشه اما با بی توجهی اینجئری در نطفه خفه میشه همه چیز. این یعنی عدم مدیریت صحیح در امر ورزش حرفه ای در سطوح مختلف
ناشناس
| United States |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
درخت بزرگ وقتی می افتد، تبرزن زیاد میشه. شما وقتی یکی از مدالهای بنا رو تو المپیک آوردی بعد تشریف بیار در مورد استاد اینجور صحبت کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
مگر ما قبل از بنا در کشتی فرنگی چقدر شانس داشتیم؟ همین الان هم در اوج ناکامی باز دو تا مدال برنز گرفتند. کم نیست
این سطح توقع رو خود بنا ایجاد کرده. کمی منصف باشیم
كودتا چيه؟ اين چه حرفاى بى اساسى هست؟ كاروان ورزشى رو بايد با آمادگى و شايستگى فرستاد، با قسم و دعا و اين نام و اون نام همونطور كه كشور شكست خورده تيم هاى ورزشى هم شكست مى خورند. سوء مديريت داره همه چيز مارو از بين مى بره!
فوتبال ملیاردی و بقیه ورزشها با امید ملیارد رسیدن و ملیارد پرستی خلاف انقلاب زهد و تقوای امام رض است
حمید عزیز چه کودتایی آخه وقتی کشتی گیرای ما رمق نداشتن خیلی هاشون تو مسابقه هاشون یه فن نتونستن بزنن از لحاظ بدنی کم می آوردن ما به خودمون باختیم نه داورها المپیک جای بهترین ها و پر تلاش هاست نه خوابگاه و بخور بخواب
به امید قهرمانی تیم ملی سالمندان در بازیهای پیک نیک!
فرنگی کاران ایران در المپیک دو قسمت بودند :
1- زور داشتند ، عقل نداشتند 2- عقل داشتند ، زور نداشتند!
تیم کشتی فرنگی تیم پیر مردها بود
مشکل تیم ایران سن بالا و رفتن به یک وزن بالاتر است
به هر حال محمد بنا خیلی برای کشور زحمت کشید
یادم هست چند سال پیش کشور اذربایجان پیشنهاد میلیاردی بهش داد نرفت و دستیارش به اذربایجان رفت تا با حقوق در حدود 800 میلیون کار کنه
ایشون اون زمان سالی 14 میلیون دستمزد می گرفت
چقدر سخت است که اینقدر زحمت بکشی حالا همه ازت طلبکار باشند
بغیر از دوره قبل در 70 سال حضور کشتی فرنگی در المپیک فقط دو تا مدال گرفته که طلا هم نبوده
تقصیر خود بنا است که توقعات مردم رو بالا برد
اگر مثل شوتبالیستا می رفتند با ترکمنستان و ... مساوی می کردند انوقت با یک برد برابر قطر و ... همه راضی بودند
الآن تقصیرراگردن داوران مسابقه بیاندازیم
این حرفا همیشه بعد المپیک هستش.
یه مدت که بگذره همه فراموش می کنن بعد باز دستای پشت پرده همین مربی میاد و باز المپک رو به گ.. میکشن .
این روی ریپیت.هی تکرار میشه.عادت کردیم.
بنا غرور بیجا داشت. فواره چون بلند شود سرنگون شود
آقای بنا به جای خودشیرینی کردن موقع وزن کشی که میری جای پرچم ها رو عوض میکنی فکری وتسه تیم میکردی....حقتونه
با سلام خدمت دوستان عزیز
در پاسخ به آقای علی ج باید بگم دوست عزیز محمد بنا از بهترین مربیان کشتی فرنگی دنیاست این مرد اینقدر توانا است که نتیجشو ما در المپیک قبل دیدیم باید ببینیم واقعا ما به همون اندازه که امکانات میدیم که انتظار مدال از ورزشکارام داشته باشیم دیدیم حسن رحیمی توی مصاحبش گفت شب تمرینات قبل المپیک بهشون تن ماهی میدن آخه این چجور نگاه حرفه ای به المپیکه دوستان محمد بنا کشتی فرنگی ما رو از هیچ به اینجا رسوند کسی که پیشنهاد میلیاردی آذربایجان رو به خاطر کشورش رد کرد پس به قول علیرضا حیدری استاد سرتو بالا بگیر ملت ایران قدر شما آدما رو میدونه و مطمئن هستش که محمد بنا با قدرت ایران رو به جایگاهش در المپیک میرسونه
اگر من جز نفرات اعزامی کشتی فرنگی بودم با آقایان چه تفاوتی داشتم.؟در مسابقه اول روی تشک دراز می کشیدم و ضربه فنی میشدم دست حریف رو می بردند بالا.
عوضش آقا بنا جای پرچم ایران رو از کنارِ پرچم رژیم اشغالگر به یک جای دیگه انتقال داد!!! این مهمه، مدال و مقام چه اهمیتی داره!؟
نه به روز بودیم نه آماده. فقط دلمون به سبقمون خوشه. تقریبا تو همیه زمینه ها همین جوری هستیم...
جایزه ی مدال طلا،نقره و برنز المپیک در ایران باید به اندازه ی دستمزد یک فصل یک فوتبالیست در تیمهای استقلال،پرسپولیس،تراکتور یا سپاهان باشه تا میان جوانان ورزشکار کشورمون رقابت و روحیه و اراده ی قوی بوجود بیاد ، امکانات مهمه اما قبل از اون رقابت و اراده مهم تره
همش تقصير وزارت ورزش بخصوص بخصوص برادران خادم هستش
انصاف نیست کشورهای دیگه کلی خرج ورزشکاهاشون کنند بعد ما که سر حقوقشون هم حتی مشکل داریم پیروز باشیم همش هم نمیشه رو غیرت حساب کرد
قبل از اینکه اینگونه در مورد اقای بنا قضاوت کنید ،به خودتان زحمت بدهید و کارنامه مربیگریشان را در المپیک قبلی و جامهای جهانی متعدد ببینید ،همین تیم در جام جهانی گدشته امریکا که سطحش بسیا پایینتر از المپیک بود با اقای پازاج و بابک چه نتیجه ای گرفت؟،زحمات گدشته اقای بنا را نباید نادیده گرفت و دلایل این شکست را باید منصفانه و کارشناسانه و بدور از تخریب ایشان بررسی کرد.
اقای بنا ماههاست شب و روزش برای تیم زحمت کشیده ،مردی نبود فتاده را پای زدن ،
کشتی گیر چین خشن نبود ، وحشی بود
شورای شهرها را هم از دست دادن البته شاید.چون مردم خوب میدونن یک مدالی المپیکی یا جهانی چه وزنه بردار .غیره تجربه ای هم اگه داشته باشه در زمینه ورزش داره نه شهرسازی وغیره.به امید روزی که هر کس در تخصص خودش برای خود و مردم کار کنه!
مدال برنز پهلوان قاسم رضائی ، معجزه دعای مادر است
واقعا غیرتی بازی کرد
خسته نباشی دلاور خدا قوت پهلوان
بنا ی عزیز الکی گریه نکن هیچ فایده نداره اگه مث آدم حرف تو سرت میرفت اینجور نمیشد که رضایی بدبخت با جونو دل بازی کن تا بشه سوم واقعا این حقش بود؟!

خیلی بی انصافید همه تا زمانی بدردتون می خورند احترام دارند خدانکند آسیاب در جهت دلخواه ما نچرخد همه ی اخلاقیات و انصاف را زیر پا می گذاریم. بعضی موقع ها از این که دراین فرهنگ رشد کرده ام خجالت می کشم.
داورها هم تو بازنده کردن کشتی گیرهای ایران دست داشتند و به هدفشونم رسیدن.
اولویت حق خوری ها:
1- بهداد سلیمی (وزنه برداری) ضایع کردن نقره حداقل
2- مجتبی عابدینی(شمشیر بازی) ضایع کردن نقره حداقل
3- قاسم رضایی(کشتی فرنگی) ضایع کردن نقره حداقل
4- حبیب اخلاقی(کشتی فرنگی) جداول آسان بعدی
5- امید نوروزی (کشتی فرنگی) جداول آسان بعدی
6- احسان روزبهانی (بوکس) حداقل در 4 تا
افرین افرین افرین عالی بود خسته نباشی مدال پر ارزشی گرفتی .خیلی مهمه توی این چند سال همیشه خودتو اماده نگه داشتی از تو واستادت تشکر مکنیم که اینقدر زحمت کشیدید اینها که بیرون تشک واستادن از سختیهای المپیک چیزی نمیدونن تعداد کمی توان این کارو دارن که توی دو تا المپیک مدال بیارن حالا از هر رنگش و تو یکی از اونا بودی افرین.
علی راست میگه کشتی گیرهای جوون و با انگیزه ای بودن که میشد ازشون استفاده کرد.اینها دیگه سنشون بالاست و رنج سنی مدال حدودا از22تا27ساله.متاسفم که با این فضاحت باختن و متاسفتر هستم برای جوونهایی که میتونستن بدرخشن و حالا تا4 سال دیگه سنشون بالاتر میره و توی این فراز و نشیب شاید هیچوقت نتونند خودشون رو در میدان المپیک اثبات کنن.آقای بنا رو باید آورد و محکومش کرد.ولی یه چیز جالب که همه میتونن ازش درس بگیرند اینه که همیشه مشورت و شور کردن با افراد لایق و ازشون نظر خواستن باعث پیروزی میشه و هیچوقت یدندگی باعث پیروزی نمیشه
اقا مسعود افراد لایق مورد نظرتان را هم دیدیم که در جام جهانی امریکا که سطحش بسیار بسیا پایینتر از المپیک بود چهارم شدند بنا بارها افتخار افرینی کرده و یک بار نتوانسته توقعات را براورده کند ،حالا اگر ان جوانان بی تجربه را می برد و نتیجه نمیگرفت باز مواخده نمیشد ؟درود بر شهامت و صداقت و غیرت اقای بنا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار