بازدید 17608
گزارش زنده و لحظه به لحظه وزن 66 کیلوگرم کشتی فرنگی ریو 2016؛

صحنه سازی داوران فیلا برای حذف امید ایران مقابل حریف گرجی/شانس برنز نوروزی هم پرید+ویدیو

قهرمان طلایی کشتی ایران در المپیک لندن و یکی از دو شانس مسلم کسب مدال از المپیک ریو در رشته فرنگی، در سومین دور رقابت های ریو 2016 با قضاوت بحث برانگیز و مشکوک داوران مقابل حریف گرجی بازنده شد و با توجه به شکست این حریف مقابل کشتی گیر صرب از جدول حذف شد. امید نوروزی که برای تکرار قهرمانی به ریو آمده بود، با دسیسه واضح داوران مواجه شد و در حالی که در سراسر کشتی، فرد برتر و هجومی بود با دو اخطار داور وسط و تأیید رئیس تشک دو امتیاز از دست داد...
کد خبر: ۶۱۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲ 16 August 2016
امید کشتی ایران که در دور اول استراحت کرده بود، در دور دوم به مصاف ریواس اسپینوزا از ونزوئلا رفت و با پیروزی نزدیک و پر استرس دو بر یک، در دور بعد با بولکواتزه از گرجستان کشتی گرفت.

به گزارش «تابناک ورزشی»، بولکواتزه در رقابتهای قهرمانی اروپا در لتونی برنز گرفت. وی کشتی گیر خطرناکی است اما مقابل نورورزی یکپارچه در لاک دفاعی فرو رفت و هر چند به نظر امید نوروزی برای برتری برابر چنین کشتی گیرانی نباید مشکلی داشته باشد، با رأی داوران و امتیازهای عجیب و غریب بازانده شد. این گرجی در دور بعد مقابل حریف صربستانی ضربه فنی شد تا زمینه ساز حذف نوروزی از جدول مسابقات شود.

داوران ابتدا بر خلاف جریان مسابقه، در وقت دوم یک اخطار به نوروزی دادند تا با یک امتیاز فنی به حریف گرجی اش برسد؛ اما در ادامه و در حالی که سراپا حمله شده بود ،نزدیک دو دقیقه هیچ تذکری به بولکادزه ندادند تا در مسابقه ای که حیرت کشتی شناسان را در پی داشت، قهرمان المپیک لندن حذف شود.

پیروزی دشوار و نفسگیر امید نوروزی مقابل حریف گمنام ونزوئلایی



بدون شک، مهمترین مدعی وزن و حریف نوروزی، فرانک استابلر آلمانی، قهرمان سال گذشته جهان بود. استابلر سال قبل با برتری مقابل ریو هان سو کره ای قهرمان جهان شد. این کشتی گیر آلمانی در جهانی 2013 بوداپست برنز گرفت و در المپیک لندن هم پنجم شد. رسول چونایف از جمهوری آذربایجان نفر سوم جهان و قهرمان سال گذشته رقابت های جهانی که از 71 کیلوگرم به این وزن آمده، از دیگر نفرات شاخص و خطرناک این وزن است.

تاماش لورنژ مجار و نیز اسلام بیک آلبیف، قهرمان بزرگ روس را هم باید در جدول مد نظر داشت. رقابت های 66 کیلو گرم برای ما ایرانی ها دیدنی تر  هم خواهد بود، البته اگر امید نوروزی دوست داشتنی با کسب نشان طلا شبی به یاد ماندنی را رقم بزند.



تعداد بازدید : 84
دانلود

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۵
جوان های بدبخت و فقیر را انداختند در این میدان المپیک با وعده پاداش چند صد میلیونی. این بیچاره ها هم برای برد همه کار می کنند. بعد هم باخت و سراب المپیک و ناامیدی.
آقو بریم پیج این داورو رو پایین بیاریم که دیگه حق کشتی گیر ما رو نخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
چه حقی کشتی گیری که فن نزند و تصور کند چون یک امتیاز اخطار داده حالا باید داور بر عکس به او بدهد تا برنده باشد حقش همین است
بنده خدا چندین ثانیه منتظر بود تا کادر فنی به اخطار دوم که بی دلیل بود اعتراض کنند . اما کادر فنی انگار نه انگار
این کشتی فرنگی کلاً از اساس مشکل داره
80 درصد رقابت ها برنده را داور مشخص می کنه !!!!
محمد بنا این سالمندان کم نفس ، پر مدعا را چقدر عذاب میده!
ورزش ما خسر الدنیا و الاخره است
هم مدال هم اخلاق را باختیم
خدا به بهداد سلیمی رحم کند
تیم ملی کشتی فرنگی امسال وضع خوبی نداشت. به جای پرداختن به این فرضیه ها بهتر تمرین کنند.
اين حرفا چيه؟ تا كى شكست هامون رو با اين توهمات ناداورى و دشمنى و ... مى خواهيم توجيه كنيم؟
مثل اب خوردن جلو چشمان ملیونها نفر حق کشی میکنند باید گفت داخل کشورمون هم همینطور حق کشی میشه وحق بپول بواسطه وبنفوظ میدن انجا هم همینطور
اینهم جزیی از ورزش امروزه دنیا است و وقوع آن برای ما نتیجه عدم دقت،همیت و دور نگری مسئولین بلند پایه ورزشی ما در ادوار گذشته است.
پس بجای مقصر دانستن این و آن با گرفتن درس لازم از این تجربه سعی نماییم تا با داشتن نماینده در مجامع تصمیم گیرنده بین المللی ورزشی از وقوع چنین اتفاقاتی در آینده جلو گیری نماییم.
جایزه ی مدال طلا،نقره و برنز المپیک در ایران باید به اندازه ی دستمزد یک فصل یک فوتبالیست در تیمهای استقلال،پرسپولیس،تراکتور یا سپاهان باشه تا میان جوانان ورزشکار کشورمون رقابت و روحیه و اراده ی قوی بوجود بیاد ، امکانات مهمه اما قبل از اون رقابت و اراده مهم تره
این چرندیات چیه میزنید تو سایتتون؟؟؟؟؟
مقصر اصلی در ناکامی این جوانان فقط و فقط فدراسیون ها و سازمان ملی ورزش ایران هست و بس. اینکه میگید داور و نمیدونم دشمنی هیات المپیک و مسایل حاشیه ای ورزش و این حرف ها فقط مغلطه بافی و عذر بدتر از گناهه. وقتی قهرمان اسبق کشتی فرنگی ایران 3 دقیقه فقط بدنش دوام میاره برای یک مسابقه 6 دقیقه ای و از دقیقه 4 امیاز را میده و واگذار میکنه و دست آخر ضربه فنی میشه این نشان از عدم توجه به قدرت بدنی این قهرمان بوده یعنی بدنش کم میاره. نبود سایکولوژیست در تیم های المپیک ما کاملا مشهوده. نبود پزشک متخخصص تغذیه و مشاور ورزشی خوب در تیم های المپیک ما مشهوده. الان ورزش هم حرفه ای و علمی شده ما هنوز علم ورزش کردن را نداریم. بازیکن مسابقه میده بدون وجود مربی. بازیکن 3 سال در بیابان میاد و تمرین میکنه. بازیکن اصلا مربی مربوط به خودش را نداره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این ها یعنی اینکه برای سازمان ورزش و فدراسیون ها موفقیت جهانی بچه ها بی ارزشه. از طرف دیگر هم ندادن حقوق و پاداش مکفی به این عزیزان و قهرمانان ملی و بها دادن صرفا به یک مشت فوتبالیست بی غیرت باعث میشه تو المپیک به این نتایج متاسفانه برسیم.

میدونم چاپ و درج نمی کنید. ولی حقیقت همیشه تلخ بوده و هست. باید انتقاد پذیر بود و از انتقادهای سازنده درس گرفت
با توجه به ناداوریهای انجام شده در کشتی و وزنه برداری رد پای ال سعود هم شاید در کار باشد . اینها در هیچی عرضه ندارند فقط با پول خرج کردن مانع تراشی میکنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل