بازدید 81007

جزئیات تلخ خودکشی دو دختر نوجوان در جنت‌آباد

کد خبر: ۶۱۴۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰ 15 August 2016
گوشه زمین خاکی‌ای که دورتادورش را ساختمان‌هایی با پنجره‌های کوچک و بزرگ فراگرفته دو جنازه افتاده. پاهای کوچک جنازه‌ها که از زیر بالاپوش سفیدرنگ بیرون آمده می‌گوید که هر دو دختر و نوجوان هستند؛ دخترانی ١٣، ١٤ ساله، یکی سیما نام دارد و دیگری آیدا.

به گزارش اعتماد، مادر آیدا با صدای جیغ و فریاد همسایه‌ها از ماجرا باخبر شده و حالا روبه‌روی زمینی که جنازه‌ها روی آن افتاده، نشسته. فریاد می‌زند و دخترش را صدا می‌کند: «آیدا مامان پاشو! چشماتو بازکن!» اما مادر سیما هنوز خبر ندارد. ناگهان زنی با کیسه‌های پر از گوجه و خیار و کرفس از پیچ کوچه وارد می‌شود. یکی از مردهای همسایه زن را با دست نشان می‌دهد و می‌گوید: «مادر اون یکیه.» زن کیسه‌ها را در دست گرفته و عرق‌ریزان پیش می‌آید. از دیدن چشم‌های متعجب اطرافیان می‌هراسد. صدای فریادهای مادر آیدا را می‌شنود و چشمش به دو تا جنازه‌ای می‌افتد که پای ساختمان افتاده‌اند. کیسه‌ها را رها می‌کند و به سمت مادر آیدا می‌دود.

یکی از میان جمع می‌گوید: «سیما و آیدا دست همدیگه رو گرفتن و خودشونو از بالای ساختمون انداختن پایین.» زن رنگش مثل گچ سفید می‌شود و به سمت جنازه‌ها می‌دود. ماموران پلیس جلویش را می‌گیرند اما به شرط یک دیدار کوتاه به زن اجازه می‌دهند تا جنازه دخترش را ببیند. مادر جلوی دخترش می‌افتد و مبهوت فقط تماشا می‌کند. زن‌های همسایه به کمک هم او را از روی جنازه بلند می‌کنند و به محوطه بیرون از زمین خاکی می‌برند. زن رو به جمعیت می‌گوید: «بچم دست و پاش خونی شده.» حالا یک ساعت از آغاز ماجرا گذشته و صدای فریادهای مادر سیما از داخل آپارتمان‌شان می‌آید.

سلفی قبل از خودکشی


ساعت ٤:٤٥ روز شنبه سیما و آیدا دو دختر نوجوان یکی ١٣ و دیگری ١٤ ساله در حالی که دست‌های همدیگر را گرفته بودند خودشان را از طبقه ششم ساختمان به پایین پرتاب کردند و همانجا جان سپردند. بازپرس می‌گوید که آنها قبل از مرگ با دوربین گوشی‌های‌شان دوتایی سلفی گرفته‌اند.

تیم بازپرسی و پزشکی قانونی بالای سر جسدها مشغول انجام کارهای‌شان هستند. دست‌های دو جنازه روی هم افتاده و صورت‌های‌شان رو به همدیگر است. انگار با چشم‌های بسته همدیگر را تماشا می‌کنند. آیدا جوراب سفیدرنگ به پا دارد و معلوم است که در خانه سیما مهمان بوده. سیما بلوز سورمه‌ای رنگ با گل‌های ریز قرمز به تن دارد و آیدا یک بلوز سفید پوشیده. سیما شلوار راحتی به پا دارد و شلوار آیدا جین آبی کمرنگ است. روی زمین خون زیادی نریخته و تنها دست و پای دو جنازه کمی خونی است. پزشکان زنی که از پزشکی قانونی آمده‌اند یکی‌یکی در حال بررسی جنازه‌ها هستند و بازپرس پرونده در حال جمع‌آوری اطلاعات است.

آیدا مامان پاشو بریم خونه بخواب!


اما طرف دیگر حفاظ فلزی ماجرا جور دیگری است. پدر و برادرهای سیما و آیدا را با تلفن خبر کرده‌اند و یکی یکی از راه می‌رسند. پلیس برای ادامه تحقیقات به هیچ کسی اجازه نزدیک شدن و دست‌زدن به جنازه‌ها را نمی‌دهد. پدر سیما هق‌هق می‌زند و سرش را به تنه درخت کاج روبه‌روی خانه‌شان می‌کوبد. مادر آیدا روی خاک‌های کنار محوطه باز نشسته و مات و مبهوت جنازه دخترش را از دور تماشا می‌کند. گاهی ناگهان دست‌هایش را بالای سرش می‌برد و فریاد می‌زند: آیدا، آیدا مامان کجا رفتی خوابیدی؟ بیا بریم خونه ... .

مادر و پدر آیدا چشم‌های‌شان اشک ندارد و فقط با دست بر سرشان می‌کوبند و فریاد می‌زنند. هنوز در نخستین لحظه‌های شوک ماجرا هستند. مادر آیدا فریاد می‌زند: «پاشو بیا بریم دیگه!» زنی از اقوام آیدا ماموران را کنار می‌زند و خودش را تا نزدیکی جنازه‌ها می‌رساند. چشم‌هایش از حدقه بیرون می‌زند، دست روی دهانش می‌گذارد و بلند و پشت سر هم جیغ می‌زند. لرزش دست‌ها و شانه‌هایش از فاصله دور دیده می‌شود. می‌گوید: «آیدا! چیکار کردی؟»

نامه‌ای قبل از خودکشی


یک ساعت از زمان خودکشی گذشته و هرلحظه به انبوه جمعیت داخل کوچه اضافه می‌شود. همسایه‌های روبه‌رو یکی در میان بالای بالکن‌های‌شان ایستاده‌اند یا سرهای‌شان را از پنجره بیرون آورده‌اند و با موبایل عکس می‌گیرند و فیلمبرداری می‌کنند. یکی از زن‌های همسایه آپارتمان‌های روبه‌رو صحنه خودکشی را دیده و می‌گوید: «رو بالکن ایستاده بودم. خیال کردم بند رخت افتاده پایین. اما وقتی صدای فریاد شنیدم اومدم دیدم خودکشیه.» بازپرس پرونده برای معلوم شدن علت خودکشی دستور داده تا موبایل‌ها، کامپیوترها و دفترچه خاطرات دخترها را به اداره پلیس ببرند. به گفته بازپرس یک نامه با دستخط یکی از دخترها پیدا شده که در آن علت خودکشی را مشکلات شخصی‌اش عنوان کرده است.

زن‌های همسایه دور هم جمع شده‌اند و هر کدام تحلیل خودشان را از علت حادثه می‌گویند. چشم‌های‌شان از شدت گریه قرمز شده. یکی‌شان دختر ١٤ ساله کنارش را نشان می‌دهد و می‌گوید: «من به دخترم می‌گم، هیچ دوستی واسه آدم بهتر از مادر نیست، این دخترا هم باید مشکلشونو به مادرشون می‌گفتن.»

دختر چشم‌های مادرش را نگاه می‌کند و سکوت می‌کند. پلیس مدام به مردم اخطار می‌دهد که با موبایل‌های‌شان از صحنه فیلم یا عکس نگیرند. اما هنوز عده‌ای با دوربین‌های‌شان مشغول شکار عکس از جسدها هستند.

موقع انتقال جسدها به آمبولانس پزشکی قانونی، یکی از عابران پیاده گوشی موبایلش را از داخل جیبش بیرون می‌آورد و شروع به فیلمبرداری می‌کند. پلیس دستنبد به دستش می‌زند و او را داخل ماشین منتقل می‌کند.

دو جنازه در دو آمبولانس


نزدیک غروب است و هوا رو به تاریکی است. آمبولانس‌های پزشکی قانونی از راه می‌رسند تا جنازه‌ها را برای کالبدشکافی ببرند. برادر بزرگ‌تر آیدا فریاد می‌زند: «یعنی رفتی؟ یعنی دیگه تموم شد؟ یعنی دیگه نمی‌بینیمت؟» ماموران پزشکی قانونی کاورهای مشکی حمل جسد را باز می‌کنند تا جنازه‌ها را داخلش بگذراند. پدر آیدا بالای جسد دخترش می‌رود و بهت‌زده او را تماشا می‌کند. روی زمین می‌افتد. هرکدام از جنازه‌ها وارد یکی از آمبولانس‌ها شده و میان شلوغی جمعیت گم می‌شود.

* توضیح: آیدا و سیما اسامی مستعار هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۱۲۶
روحشان شاد.
خدا رحمتشون کنه.
خسته نباشی از این همه جزییات!
پاسخ ها
محمد قاسمی
| - |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
به قول این عزیز ، چه لزومی داشت که این جزئیات را بنویسید؟نوشتن آنها چه نتیجه مثبتی دارد؟
به کجا چنین شتابان می رویم؟ چرا کسی به فکر نیست؟ چرا مسئولانمان در خوابند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
اخه مسئولین عزیز با این همه مشغله چه بکنن .هر روز در حال لغو کنسرت هستن .هر روز در حال زدن مشت محکم بر دهان اسکتبار هستن چه توقع بیجایی داری شما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
چه ربطی داره به مسئولین!
نکنه اگه بچه شما با بچه همسایه توی کوچه دعواشون بشه هم باید مسئولین پاسخ بدهند پس وظیفه شما در قبال فرزندانتان چیست ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
مسئول به فکر فیش حقوقی خودشه
ناشناس
| Australia |
۰۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
حل مساله سواد می خواد.
محمد قاسمی
| - |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
مسوولین مشغول دعواهای انتخاباتی اند نه لغو کنسرت و...
حجت
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
مسئول محترم در حال خوردن شیشلیک است،‌سکوت را رعایت فرمایید.
یکی از عابران پیاده گوشی موبایلش را از داخل جیبش بیرون می‌آورد و شروع به فیلمبرداری می‌کند. پلیس دستنبد به دستش می‌زند و او را داخل ماشین منتقل می‌کند.
دست پلیس نکنه یعنی چی تا یه اتفاقی میفته سریع موبایلشونو در میارن شروع میکنن به فیلمبرداری کردن
پاسخ ها
کمالوندی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
پلیس مطابق کدام قانون به فیلمبردار دستبند زده است مگر اینجا هندوستان است ؟
ناشناس
| Australia |
۰۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
پلیس ما دستبندش برای جرمهای سنگین ....آماده است اما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
.ممکنه خبرنگار باشه
حجت
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
من بودم همون موبایلو می کردم تو حلقش
عجب داستانی!!! این همه طول و تفسیر اخر هم علت مرگ مشخص نشد
چه مشکل شخصی میتونه منجر به مرگ دو دختر نوجوان بشه!؟
چرا اسامی مستعارتون چیزی دیگه نیست.گرفتی منظورمو؟
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
آدم بد هاهمه اسم هاشون فارسی است .
چرا ؟
خداااااااااااای من !
به جای ذکر هر روزه آمار تیراندازی در آمریکا در بخشهای مختلف خبری یکی بیاد این آمار خودکشی ها رو اعلام کنه و بررسی کنه ببینه علت افزایش این آمار چیه؟
چقدر سخت و دردناكه.چرا خانواده ها اينقدر از بچه هاي اين نسل دورن؟
چرا از بچگي بهشون نميفهمونن كه خودكشي هيچ مشكلي رو حل نميكنه و راه حل مشكلات پاك كردن صورت مساله نيست؟
آخه يه بچه 13 ساله به چه بن بستي ميتونه برسه كه تصميم به خودكشي بگيره؟نه بار مسوليت زندگي رو دوششه كه بگيم گروني و مسائل اقتصادي امونشو بريده نه هنوز به سن ازدواج رسيده نه سد كنكور آزارش داده. فضاي مجازي رو كه چك ميكني پره از عكس كودكان و نوجواناني كه عكس دستهاي خودشون رو در حالي كه قصد بريدن رگهايشان را داشته اند منتشر كرده اند.براي اين نسل زندگي يك بازي كودكانه و مسخره بيشتر نيست.حتي ارزش حيات را كه بزرگترين لطف الهي است درك نميكنند. اين ضعف فرهنگي مشكل ساز خواهد شد.بايد فكري كرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
چشم و دل پدر مادرا روشن با این تربیت و فرهنگ
خدای من
مسئولین عزیز مجدا یک خودکشی دیگر باز هم تبریک به این غیرت ایرانی و اسلامی مسئولین به خدا قسم باید جواب گو پیامبر اسلام و امام عصر باشید
تا کی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
تا وقتی ملت بی سواد بمانند
واااووو...
خدا قسمت هيچ پدر و مادرى نكنه. واقعا اشك امانم را بريده
یاحسین.خدا به خانوادشون صبربده
خدا به بازماندگان، پدر و مار علی الخصوص صبر بده. خیلی سخته...
عزیز من داستان نوشتی ؟؟؟ این چجور نوشتن خبره آخه ؟؟؟
داغ زدی ب دلمون ک
بنویس خودکشی کردن این چجور نوشتن آخه
از کجا معلوم خودکشی باشه شاید شوخی شوخی همدیگه رو هل دادن افتادن!
پاسخ ها
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
همدیگه رو هل دادن!!!همدیگه رو کشتن بهتر نیست؟خدایا آنرا که عقل دادی چه ندادی؟
موقع انتقال جسدها به آمبولانس پزشکی قانونی، یکی از عابران پیاده گوشی موبایلش را از داخل جیبش بیرون می‌آورد و شروع به فیلمبرداری می‌کند. پلیس دستنبد به دستش می‌زند و او را داخل ماشین منتقل می‌کند.

احسنت به سرعت عمل و این اقدام سنجیده پلیس.
موقع انتقال جسدها به آمبولانس پزشکی قانونی، یکی از عابران پیاده گوشی موبایلش را از داخل جیبش بیرون می‌آورد و شروع به فیلمبرداری می‌کند. پلیس دستنبد به دستش می‌زند و او را داخل ماشین منتقل می‌کند.

احسنت به سرعت عمل و این اقدام سنجیده پلیس.
فرهنگ 2500 ساله ما این را می گوید. بعضی افراد تاکی می خواهند آدم شوند.در اکثر صحنه های تصادف می بینیم که افرادبی سواد و بی فرهنگ و یا بهتر بگویم افراد هیچ چیز. موبایل به دست عکس از افراد مجروح و یا کشته می گیرند.افرادی از غم دارند می سوزند و این افراد در حال گرفتن عکس. خجالت بکشید. تا کی می خواهید آدم شوید. کمی به خود بیایید.روزی هم می رسد دیگران بالای سر شما شروع به عکس گرفتن بشوند.حالم از چنین افرادی به هم می خرود . اینها انسان نیستند از حیوان پست ترند.بی فرهنگی تا کجا؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
آفرین . دقیقا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
فرهنگ 2500 ساله ؟؟؟؟؟ بیخیال بابا از توهم بیا بیرون عزیز
پس چرا علت خدکشی رو ننوشتی تابی؟
واقعا چقدر بد و ناراحت کننده.. علت خودکشی مشکلات شخصی آخه یه دختر 13 14 ساله واقعا چقدر مشکل شخصیش بزرگ بوده که خودکشی کرده...یعنی اینقدر تحمل آدمها پایین امده...خدایا به ما مردم ایران اینقدر صبر بده تا بتونیم تا موقعی که خودت میدونی تو این دنیا با سر بلندی زندگی کنیم...
این خبر بود یا عزاداری؟؟!!!!
به خدا قسم در دیار کفار از این حوادث به راحتی نمی گذرند
چطور توانستیم وضع روحی مردم را به اینجا برسانیم.
یعنی به عاقبت امور و خدایی خدا ایمان داریم ؟!!!!!!

مسئولین چه قدیمی چه جدید چه اصولگرا چه روشنفکر خدا رت فراموش کردند
این حوادث چوب داره ای عاقل چوب داره
خدا رحمتشون کنه. خیلی غم انگیز بود خدایا به تو پناه میبرم
انهايي كه خود را مسول مي دانند توجه نميكنند ؟
استغفرالله، خدا به خانواده هاشون صبر بده، خدایا خودت رحم کن دخترک 13 یا 14 ساله که اوج هیجان و نشاط چرا خودکشی؟
شنا هم خوب بلدین مردمو بذارین سرکار.همچین نوشتین جزییات خودکشی،چند خط داستان سرهم کردین که اشک مردمو در بیارین.از اون کسی که این خبر را کار کرده بپرسین کدام جزییات را اعلام کرده؟نه محل مسخصه،نه علت خودکشی رو نوشتین،نه نظر پلیس و هیچ چیر دیگر.شاید هم جزییات یعنی همان پاشو بریم خونه بخواب
متاسفانه واقعیت اینه که تو بد سرازیری ایی افتاده این جمعیت ایرانی .....

خدا عاقبت همه ما را بخیرکند .
به نویسنده این مطلب پیشنهاد می کنم هر چه سریعتر به روانپزشک مراجعه کنه.
همدیگه رو دوست داشتن
این چرت و پرت ها چیه
اصل ماجرا رو می نوشتید
خدایا جگرم کباب شد. به پدر و مادرش ون صبر بده
ای بابا ، چه خبره؟خسته شدیم
علت خودکشی چی بوده؟ نوشتین که نامه نوشته بودند درباره علت خودکشی... لطفا خبرها را کامل بنویسید...
اندر عجبم !!!!
هزار و یک دلیل برای بی شمار بیماری های روانی ای که نسل جوان امروز درگیر آن هستند می توان آورد، مشکلات خانوادگی، فقر، بحران هویت، آینده مبهم، بیکاری و ..... خدا همه ما رو به خاطر قصوراتمون ببخشه
احتمال اینکه تحت تاثير قرار گرفته باشند هست
بنظرم باید بررسی شود
احتمال اینکه تحت تاثير قرار گرفته باشند هست
بنظرم باید بررسی شود
کمبود شادی .دولت باید اجازه برگزاری کنسرت ونمایش های شاد در محلات را بده .بخدا داریم تو خودمون خفه میشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
فرمودند هر کی کنسرت می خواد از مشهد بیرون بره احتمالا هر کسی کنسرت می خواد باید از ایران بیرون بره حالا یا به خارج از کشور یا اگر نشد به اون دنیا
یعنی چه؟ چرا؟
عجب نویسنده روانی دارین
رضا واقعا چه کشف بزرگی کردی
سکوت علامت رضاست اما سکوت من از تعجبه چی شده چه خبره یکی بیاد شرح بده بشر داره کجا میره
ناراحت شدم ، خدا رحمتشون کنه . امیدوارم شیطنت پسرها باعث این اتفاق نشده باشه ..
دونفر در یاسوج حالا یه چند سالی بزرگتر !
پناه بر خدا از چنین مصیبتهایی...
خدا به پدر و مادر بچه ها صبر و توان بده...
لا اله الا الله...
دليلش شايد محدوديتهايي بلشه كه خانمهاتو ايران دارن، قبول كنيم كه آينده براي خانمها سخته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
مطمئن باش خانمها اینجا از چیزی که تو اونجا داری محدودیتشون کمتره
نبودی ندیدی بیخود حرف نزن
همین مسئولین این روز سیاه را برایمان رقم زده اند تو ی ابله آز آنها میخواهی برایت کاری کنند . وای بر ما
در نزدیکی شهرسوسنگرد روستای ابوحمیظه یک زن بعد از طلاق از همسرش به دنبال انتقام از شوهرش سر کار شوهرش رفته و اورا با اسلحه میکشد و بعد از دقایقی در خیابان اقدام به خودکشی میکند..تابناک این خبر چرا ننوشتی
در نزدیکی شهرسوسنگرد روستای ابوحمیظه یک زن بعد از طلاق از همسرش به دنبال انتقام از شوهرش سر کار شوهرش رفته و اورا با اسلحه میکشد و بعد از دقایقی در خیابان اقدام به خودکشی میکند..تابناک این خبر چرا ننوشتی
نحوه نگارش خبر خیلی افتضاح است ، بیشتر شبیه توضیح در مورد یه فیلم بود تا یه گزارش حادثه
آقا جون اسم یکی از دخترها آتنا است نه آیدا
با تحقیق داستان بنویسید.
جا دارد آسیب شناسان اجتماعی علل اینگونه اتفاقات را بررسی نمایند
واقعا دستاوردهای شما چی بوده؟چی به مردم ایران دادید؟اعتیاد؟فقر؟بیکاری؟گرانی؟واقعا براتون متاسفم اقایون دولتمرد
سلام من از دوستان نزدیک یکی از بچه ها هستم.تمام مشخصات درست است اما اسم اندو سیما و ایدا نیست.من با شناختی که از این ۲ دارم خانواده های بسیار خوبی داشت و همچنین فقیر نبودند.یکی از اون ها دیگری رو تحریک کرده.من عکس بهد از مرگشونو دیدم.قبل از پریدن خودزنی کردن و یکی از اهدافشون این بوده که تا اخر عمر با هم باشند
فقر، بیکاری، نا امیدی
از بس تابی خبر خودکشی میزنه اسم سایت عوض کنه بذاره خودکشی ناک.یه فکر بکری ها
آخر این چه شیوه نگارش راجع به یک فاجعه بزرگه؟
واويلااااااا.داغون شدم!!!!
کم کم ما هم باید خودکشی کنیم با این وضع اقتصادی
شاید داشتن سلفی میگرفتن بخدا مد شده باید موبایل ها رو رها کنیم
وضعیت جامعه بدلیل اختلاف شدید طبقاتی ،نبود شغل و عدم توزع عادلانه ثروت،فضای دلگیر و ناشاد جامعه،درآمدها کفاف مخارج و خواسته ها را نمی دهد
ضمن عرض سلام.
واقعا تاسف می خورم وقتی می شنوم بعضی از ما از صحنه های دلخراش حوادث عکس می گیرند. اخه با چه انگیزه ای و با چه هدفی عکس می گیرند؟ به این فکر کنند که هیچ تضمینی نیست که فردا این حادثه برای من و شما اتفاق نیفته.
وحشتناکه ... خدا به پدر و مادراشون صبر بده
اینارو ول کنید مهم جشن حافظ هست که مسئولین باید رسیدگی کنن چه معنی داره شادی و جشن در این مملکت؟!!
sgh
بحران قرن بیست و یکم بحران پوچ گرایی
خب که چی؟
دلیل خاصی نداره جز کمبود توجه بهشون ..
البته نسل جدید نسل عجیبین خانواده 100 % بهشون میرسه ولی اینا به سن 13 که میرسن یه جوری افسردگی مادرزادی دارن انگار
کافیه یه سر به فضای مجازی الوده مثل اینستاگرام بزنید یه چرخ تو پیج دختر -پسرای 13 تا 15 بزنید امکان نداره عکس دست های خط خطی شدشون با تیغ به چشمتون نخوره و..........

این یه بیماری روحی واگیر داره که داره جامعه رو میگیره
مردم نسبت به 10 سال پیش دیگه شاد نیستن
زندگی ها خاکستری شده مردم مثل مرده های متحرک خشک شدن فقط سرشون تو گوشی و ...

یه فکر و فرهنگ سازی باید بشه
با سلام
واقعاً اين صحنه درد ناك بود، مخصوصاً اينكه از همسايگان ما هستند ،و اين اتفاق مانند شوكي به اهالي منطقه بود، خواهشمند است علت خودكشي اعلام شود، مادرش با اين شرايط حرفي نميزنه،برادر نيز سكوت كرده است
همسایه ما بودن! آتنا و شیما، این اسامی ذکر شده دروغه.
متاسفانه خودکشی بود، درب پشت بام قفل کرده بودن، جای تیزی روی دست بود، بریدن رگها
سلام دوستان عزیز من بستگان یکی از این مرحومین هستم اصلا این اطلاعات واقعیتی نداره و بازارگرمی مطبوعات که پیگیری میشه برای این اطلاعات غلطی که گذاشتن این بچه ها رفتن عکس سلفی بگیرن که پرت میشن پایین اصلا هم قصد خودکشی در کار نبوده پدر مادر یکی از این مرحومین عین چشماش مراقبت میکرده ازش و این اتفاق کمتر از 5 دقیقه لطفا قضاوت نکنید
به درک
سونامی سرطان ،سونامی طلاق ،سونامی خودکشی ...............تازه اولشه .....بدتر از اینها پیش خواهد اومد ......ما ایرانیا هم که همیشه میگیم خدا رو شکر که برای ما پیش نیومد ....غافل از اینکه این چرخه معیوب قسمت شکسته ش به ما هم میرسه
عاغا انقد حادثه رو قشنگ تصویرسازی کردی یه لحظه احساس کردم به اون آمبولانس تکیه دادم دارم اشک میریزم!
نمیگم در شهرهای دیگه خودکشی نیست ولی نسبت به تهران خیلی کمه، زندگی در تهران واقعا باعث افسردگی میشه
تو رو خدا انقدر مردم رو به بچه دار شدن تشویق نکنید. بچ دار شدن مسئولیت، مراقبت، رسیدگی مادی ومعنوی، تربیت و آگاهی، آموزش و ..... می خواهد، در غیر اینصورت ....................
مسولین بی فکر
چون آیدا جوراب سفید به پا داشت نتیجه گرفتی خونه سیما مهمون بوده؟؟
من بابای ایسان علی با بای هستم که در ابان ماه گزشته خودکشی کرد ان موقع علت خو دکشی را خواندن کتاب فلسفی و تدریس در مدرسه ومشکل اموزش وبرورش اعلام کروم که هیچ کس وهیچ ارگان دولتی توجه نکروه ونه برسیدن خرت به چند تا در اخرین امتهان در مدرسه شهرک عرب دختر خودکشی میکندواگاهی علت را فلسفی میداند حالا اگر دیر بجنبیم بدتر از ایها را شاهد خواهم بود من خودم درد کشیده حاصرم به همکاری واعطلا رانی هستم
بیکاری فقر نبود آینده روشن محدودیت و هزاران چیز دیگه توو ایران ببینید به کجا رسیده که بچه۱۳ساله دست به خودکشی میزنه.... بجای حرکات قهرمانانه جمع آوری ماهواره و حجاب به فکر آینده مردم باشید
فقط بگم ک دلیل خودکشی اینا بحث عشق و عاشقی نبوده
یسری کانال و شبکه اجتماعی مزخرف بود
واای اخه دختربچه 13 ساله چه مشکلی میتونه داشته باشه؟؟؟؟؟؟ممکنه تجاوز کرده باشن بهشون یا ممکنه تحت تاثیر پستها وعکسایی ک توفضای مجازی پخش میشه قرار گرفته باشن
هرچی هست خیلی صحنه ی دردناکیه
خودکشی بدترین حالت مرگه
اگر دنیا و زندگی در آن به نظر ما تیره و تار می آید، بعد از خودکشی نیز این روحیه تیره و تار را به سمت دیگر خواهیم برد
بابا خيلى بى احساس بود من طوطيم مرد بيشتر از أينا جيغ جيغ كردم اونطورى كه بوش مياد
دو تا جقل بچه این همه جرات
اونوقت من احمق نشستم ببینم کی معجزه میشه
لعنت به من
خدا لعنت کنه امریکارو.
خودکشی دیگه چیه؟؟واقعا ک اینا ک خودکشی میکنن اصلا ب فکرخانوانواده یا ملتشون نیستن میدونم ازدست ملتو زندگی خودکشی میکنن اما ایا دلیل قانع کنندی هست همش بچه بازیه!!
واسه ی اینا ک هیچ چیزی مهم نیست ماشالله خیلی خوب توضیح دادن افرین تبریک میگیم ک حادثه ی ی هموطنی رو تین طورمیدین
منم کم کم داره ازسنم میگذره بایدخودکشی کنم فعلاا
خدا منم بیامرزه...
امیدوارم
همه این کار بر میگرده به مسءولین
در اینده نزدیک میبینمتون :)
خدا بیامرزه هم اونا رو و هم منو ک حتما یه روزی مجبورم این کارو کنم
خدا صبر بده ب خانوادش
آخه چرا اا
مسكل دوستپسر بوده!
خدا رحمتشان کند
حیف...
چقدر نوجوان بودن!!
واقعاااا سخته واسه خونواده هاشون.خدا بهشون صبر بده انشاالله..
چه عجیب یکم اومدن تو حوادث خودمون.. الآنم چون تو تلگرام و هزار جای دیگه پر میشه رسانه ایش کردن این حادثرو.اگه نه نمیگفتن! آخه همه چی آرومه...
خدا به خانواده هاشون صبر بده داغ جوون خیلی سخته
خدا به خانواده هاشون صبر بده داغ جوون خیلی سخته
تقصیر موسوی و کروبیه
واقعا تلخه....خیلی تلخ....۱۴ ساله :-(
دست در دست هم......
انگار علاوه بر تاثیری ک از کانال خودکشی تلگرام گرفتن ی چیز دیگه هم بوده...ک البته نمیشه قضاوت کرد
مشکل اصلی اینجاست که الان بین ما نوجوان ها خودکشی یه جور کلاس داره هرکی خودکشی کنه و رگ دستش بزنه خیلی باکلاس و با حاله
خدا رحمت کنه ولی همه ای اینها بر می گرده به مشکلات جامعه داخل خانواده اگه مشکل نباشه هیچ خودکشی انجام نمیشه الان تو این دوره میبینی یکی با هزار زحمت خرج خانواده رو در میاره یکی بچه اش با ماشین ی میلیارد ی میفرسته مدرسه نوجوانها هم روشان اثر میذاره به جای شکر خدا که به نامرد محتاج نیستن خودکشی میکنند الان بیشتر خودکشیها به علت فاصله ای طبقاتی است
منم چن وقت پیش شنیدم یه دختره به خاطراینکه مادرش گوشیشو گرفته تا به دوس پسرش زنگ نزنه نوشابه فاسد خورده ،،13ساله! اونم سر کلاس درس پاشم با تیغ زده، اصن. چه دورو زمونه ای شده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس