بازدید 50744
سومین مدال کاروان ایران در المپیک ریو بدست شاگردان بنا

پایان روز پرحادثه کشتی فرنگی با برنز عبدولی و حذف تلخ کاپیتان سوریان+ویدیو

روز نخست کشتی فرنگی المپیک ریو برای اردوی ایران پراتفاق تمام شد و در پایان آن یک مدال برنز و یک خداحافظی از دنیای کشتی رقم خورد!حمیدسوریان کشتی گیر پرآوازه ایران که مسابقاتش در المپیک ریو را عصر یکشنبه با شکست مقابل شینوبو آغاز کرده بود، پس از فینالیست شدن این ژاپنی وارد شانس مجدد شد ولی در دومین کشتی به طرز عجیبی مسابقه 7 بر صفر برده را با ضربه فنی باخت! سعید عبدولی اما برخلاف کاپیتان ، از شانس مجدد استفاده کرد و به برنز ارزشمند المپیک رسید.
کد خبر: ۶۱۴۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷ 14 August 2016
المپیک ریو در روز نهم با آغاز به کار امیدهای طلای کاروان ایران در کشتی فرنگی شروع شد؛ اما در همان نخستین جدال، سوریان کاپیتان کم نفس تیم ملی فرنگی ایران به حریف ژاپنی باخت تا تنها در صورت فینالیست شدن این کشتی گیر شرق آسیا، شانس برنز پیدا کند. این اتفاق برای عبدولی هم افتاد و او مسابقه نخست را باخت تا منتظر شانس برنز باشد. هر دو حریف برنده، به فینال رسیدند تا شانس مجدد به شاگردان بنا چشمک بزند.

به گزارش «تابناک ورزشی»، کاپیتان حمید سوریان ستاره 59 کیلوگرم کشتی فرنگی از ساعت 17:30 با کشتی مقابل اوتا شینوبو ژاپنی کار خود را آغاز کرد. سوریان که در لندن طلسم ناکامی هایش در المپیک را با طلای ناب شکست، قصد داشت با فتح سکوی ریو، خود را در تاریخ ورزش ایران دست نیافتنی کند و تلافی سهمیه دشواری را که به دست آورد، دربیاورد.

دیگر کشتی گیر سرشناس فرنگی ایران ـ که روز نهم روی تشک خواهد رفت ـ سعید عبدولی فرنگی کار 75 کیلوگرم است. وی در دور اول استراحت داشت و در دور دوم از ساعت 18:05 مقابل مارک اورگارد دانمارکی قرار گرفت. سعید که در لندن مقابل چشم تماشاگران سالن و بینندگان تلویزیونی حقش را خوردند، این بار نمی خواست هیچ حرف و حدیثی برای رقبا و داوران باقی بگذارد اما از قضا همان داستان برایش تکرار شد و کشتی مساوی را باخت.

شکست کاپیتان سوریان در کشتی اول

حمید سوریان نماینده وزن اول کشتی فرنگی ایران در نخستین دیدارش مقابل حریف ژاپنی با نتیجه 5 بر 4 مغلوب شد. سوریان چند ماه پیش در مسابقات گزینشی قزاقستان هم مغلوب این کشتی‌گیر شده بود.

سوریان در سه دقیقه نخست با اجرای یک بارانداز بی نقص در خاک و همچنین یک پیش انداز و خاک حریف چغر، چهار امتیاز گرفت؛ اما در سه دقیقه دوم از نفس افتاد و کیلوهای زیادی که در کاهش وزن از دست داده بود، باعث روی آوردن به دفاع صرف و دریافت اخطارهای متعدد شد. با این حال، حریف ژاپنی در سر پا نتوانسته بود، کار خاصی انجام دهد و سرانجام با هل دادن و خراب کردن سوریان روی تابلوی امتیازات، دو پوئن گرفت تا کار در ده ثانیه مانده به پایان 5 بر 4 به سود ژاپنی شود.

سوریان 10 ثانیه از لحاظ بدنی کم آورد تا نشان دهد المپیک را باناآمدگی اش باخت.

شروع کابوس وار شاگردان محمد بنا در ریو/شکست سوریان و عبدولی در کشتی نخست!

تعداد بازدید : 295
وضعیت سوریان بعد از شکست در مقابل حریف ژاپنی

سکوت سوریان و محمد بنا پس از شکست

سوریان بعد از باخت به حریف ژاپنی از شدت ناراحتی روی زمین خوابیده بود و دقایقی طول کشید تا بلند شده و تشک را ترک کند.
شکست سوریان در اولین کشتی المپیک ریو به قدری برای وی و مربی اش سنگین تمام شد که هر دو سکوت کردند.بعد از اینکه سوریان تشک کشتی را ترک کرد، وی  توسط محمد بنا و کمک مربی تیم به خارج زمین هدایت شد و بدون کوچکترین اظهار نظری سالن را ترک کرد. مهر نوشته محمد بنا هم حاضر به هیچ اظهار نظری نشد.


حریف ژاپنی سوریان قزاق را هم برد و صعود کرد

شینوبو از ژاپن که حمید سوریان را شکست داده بود با برتری مقابل حریف قزاقستانی اش، راهی مرحله بعد شد تا همچنان شانس مدال برنز سوریان حفظ شود.

عبدولی هم باخت/در انتظار شانس دوباره

سعید عبدولی، فرنگی‌کار ملی‌پوش ایران در وزن 75 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست کشتی بازی‌های المپیک 2016 ریو در مرحله یک هشتم نهایی با مارک مادسن از دانمارک روبه‌رو شد که این کشتی با تساوی یک - یک به پایان رسید و با توجه به امتیاز آخر کشتی‌گیر دانمارکی، او تن به شکست داد.

با این شکست، عبدولی باید منتظر کشتی‌های مادسن باشد تا در صورت صعود این کشتی‌گیر دانمارکی به فینال، در گروه بازنده‌ها برای مدال برنز تلاش کند.

شروع کابوس وار شاگردان بنا در ریو/شکست سوریان و عبدولی در کشتی نخست!


تعداد بازدید : 202
شکست عبدولی در مقابل کشتی‌گیر دانمارکی


عبدولی و سوریان با فینالیست شدن مادسن و اوتا، شانس برنز پیدا کردند

با صعود فرنگی‌کاران ژاپنی و دانمارکی به فینال اوزان خود، دو کشتی‌گیر شکست خورده ایران در گروه بازنده‌ها، شانس کسب مدال برنز المپیک را پیدا کردند.
اوتا پس از شکست سوریان حریفانی از قزاقستان، نروژ و آذربایجان را شکست داد و فینالیست شد. کشتی‌گیر ژاپنی با غلبه بر روشن بایراموف، نماینده وزن 59 کیلوگرم آذربایجان موفق شد به فینال راه پیدا کند. او حریف نامدار خود را ضربه فنی کرد.حمید سوریان که دارنده طلای بازی‌های المپیک 2012 لندن است، در حال حاضر شانس کسب مدال برنز در گروه بازنده‌ها را دارد. او در اولین مسابقه خود برای کسب مدال برنز به مصاف آلمات کبستایف از قزاقستان می‌رود.
مادسن دانمارکی نیز پس از عبدولی دو کشتی دیگر را هم برد تا سعید به یک مدال برنز امیدوار شود.

سوریان ضربه فنی شد و با المپیک وداع کرد

فرنگی‌کار پرآوازه وزن ۵۹ کیلوگرم ایران در مصاف با حریف قزاقستانی ضربه فنی شد و با دو باخت در دو کشتی با المپیک ریو وداع کرد.
 حمید سوریان، فرنگی‌کار وزن 59 کیلوگرم ایران که پس از راهیابی شینوبو اوتا از ژاپن به فینال کشتی فرنگی المپیک 2016 در گروه بازنده‌ها قرار گرفت، در مصاف با آلمات کبستایف از قزاقستان ضربه فنی شد و باخت.

سوریان در حالی مقابل این کشتی‌گیر قزاقستانی تن به شکست داد که در فاصله دو دقیقه به پایان مسابقه 7 بر صفر پیش بود. 

سوریان کشتی7برصفر برده را ضربه فنی شد و با المپیک خداحافظی کرد


نخستین برد شاگردان بنا در چهارمین مسابقه
سعید عبدولی پس از راه‌یابی به گروه بازنده‌های وزن 75 کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های المپیک 2016 مقابل ویکتور نمس از صربستان قرار گرفت. این کشتی دشوار و نزدیک در پایان به نتیجه تساوی 2 - 2 انجامید، اما چون عبدولی امتیاز آخر را کسب کرده بود، دستش به‌عنوان فرد پیروز بالا رفت.

فرنگی‌کار ایران با پیروزی در این رقابت به دیدار رده‌بندی راه یافت و برای کسب مدال برنز باید به مصاف پیتر باکسی از مجارستان برود.عبدولی با شکست در نخستین رقابت خود مقابل مارک مادسن، فرنگی‌کار دانمارکی در مرحله یک هشتم نهایی از صعود به مراحل بالاتر بازماند تا منتظر حضور این کشتی‌گیر در فینال شود و به گروه بازنده‌ها راه پیدا کند.

عبدولی مدال برنز المپیک را به سینه زد

فرنگی‌کار ملی‌پوش ایران در وزن ۷۵ کیلوگرم در رقابت با کشتی‌گیر مجارستانی پیروز شد و گردن آویز برنز المپیک ۲۰۱۶ را کسب کرد.سعید عبدولی در دیدار رده‌بندی مقابل پیتر باکسی از مجارستان قرار گرفت که در این دیدار با نتیجه 5 بر 2 پیروز شد. 

با این نتیجه عبدولی موفق شد مدال برنز بازی‌های المپیک 2016 را کسب کند تا کاروان ورزشی ایران در این دوره از بازی‌ها به اولین مدال برنز خود و سومین مدال مجموع دست یابد.

عبدولی در حالی به مدال برنز وزن 75 کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های المپیک 2016 ریو رسید که حمید سوریان، نماینده پرامید کشورمان با دو شکست برابر کشتی‌گیران ژاپن و قزاقستان دواعی تلخ با المپیک داشت.برنز مشترک این وزن به هیه‌نوو کیم از کره‌جنوبی رسید که موفق شد با نتیجه 6 بر 4 بوزو استارچویچ کروات را شکست بدهد.


تعداد بازدید : 180
دانلود

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۲۳
خسته نباشی پهلوان، دلاور، چشم همه رو در آوردی!
البته مثل همیشه چیزی از شایستگی ورزشکار کم نمیکنه.

فلپس رو میبینی میاد مدال ها رو درو میکنه میره، چون امادگیش رو داره، نه شما که توی شورای شهری مهربون.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
حالا اگه آقای سوریان طلایی می شد این لفاظی 180درجه می چرخید. کمی متعادل تر...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
درود بر حمید سوریان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
درود بر حمید سوریان
بهروز
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
کرچ کردن در کشتی بسیار حساسه از طرفی کشتی گیری که باید یک وزن بالاتر بره باید تمرینات سخت تری رو متناسب با وزن جدید انجام بده . از طرفی ممکنه وزن جدید از قبل پر شده باشه که مربی ها ریسک تعویض وزن ر انجام نمیدن .... و
اقا برای چی یه نفر که تو کشتی اول نای راه رفتن نداره رو میبرین المپیک؟
پاسخ ها
iman
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
نه مثلیکه ازمحمد بنا هم کشتی بلدتر داریم تو کشور.. اینا همونهایی هستن که اگه سوریان میبرد میگفتن دم بنا گرم که دل مردمو شاد کردن. خدایی ما ایرانیا چ اعجوبه هایی هستیم
کریم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
چون دوستان تا روز آخر داشتن برای خدمت در شورای شهر تلاش می کردند ، این شوق خدمت ! نمی ذاشته تمرین کنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
درود بر حمید سوریان
واقعا اگه یه کشتی گیر جوانتر می رفت بهتر کشتی نمی گرفت؟ سوریان قدرت بلند شدن رو هم نداشت. باید قبول کرد که سوریان دیگه تموم شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
درود بر حمید سوریان
چقدر زود خسته شد !!!
آبرو ریزی بود که نمیتونست از جاش بلند شه .... عجیب بود واقعاً
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
درود بر حمید سوریان
از اول هم این پیر مرد را نباید می بردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
درود بر حمید سوریان
سوریان سال ها است نشان داده باید بازنشسته شود. این همه اصرار برای گنجاندن او در تیم ملی برای چه بود؟ بهتر نبود از جوانی استفاده شود تا آینده سازی هم شود؟!
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
داداش همچین میگی سالهاست انگار 60 سالشه بابا الان 31 سالشه 7 تا مدال طلای جهانی و المپیک هم داره دیگه چی میخوای؟ سهمیه المپیک رو هم که خودش تو استانبول بدست اورد پس مطمئن باشین سرمربی تیم ملی بهتر از ما کارشو بلده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
درود بر حمید سوریان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
درود بر حمید سوریان
به نظر میاد وقتش شده سوریان هم بازنشست شده وبرای وصول طلبهاوجایزه های مدال قبلی بفرستینش شورای شهرتهران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
درود بر حمید سوریان
به نظر من ورزشکاران ما باید مایکل فلیپس آمریکایی رو الگوی خودشون قرار بدن که تو اوج آمادگی از المپیک خداحافظی کرد. میدونین چرا؟
-چون میترسید که 4 سال دیگه تو المپیک مدال نیاره و اون همه خاطره خوش رو همه فراموش کنن.
سوریان هم قبل از المپیک باید از تیم ملی خداحافظی میکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
درود بر حمید سوریان
حیف شد ):
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
درود بر حمید سوریان
تا کی میخواین این خرافات جهان سومی خاورمیانه ای رو داشته باشید.؟ الان شما خبرگزاری هستین واقعا که میتونه رو فرهنگ مردم تاثیر بزاره؟ گربه سیاه یه گوجود بدبخته که با خرافات جهان سومی هایی مثل شما تو روز روشن اتیشش میزنن. واقعا متاسفم براتون اگر حتی یک گرم انسانیت داسته باشید فقط یک ذره همین الان تیترتونو تغییر میدین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
آفرین به تو هلندی باسواد و با کلاس! اصلا اینجا چکار می کنی اگر ما هستیم خرافاتی حهان سومی؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
آقا شما فازت چیه ؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
درود بر حمید سوریان
نباید روحیه دیگر کشتی گیران را خراب کرد همان بهتر که مصاحبه نکردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
درود بر حمید سوریان
عبدولی تلاش کرد و انصافا نباید الکی اخطار میدادن بهش اما سوریان زمان دوم رو از پیش باخته بازی کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
درود بر حمید سوریان
سوریان دو سال پیش تمام شده بود و بنا با اصرار خارج از عرف سوریان را در تیم نگه داشت و حق دیگر کشتی گیران را خورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
درود بر حمید سوریان
محمد بنا ، هر چه قبلا ساخت ، امروز باخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
درود بر حمید سوریان
انتظار داشتید سورزان بازی رو ببره؟؟!!!
پاسخ ها
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
وقتی 7 بر صفر جلو بود و اگر یه امتیاز دیگه می گرفت ضربه فنی می کرد ... اره ، انتظار داشتیم ببره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
درود بر حمید سوریان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
درود بر حمید سوریان
سوریان که بدنش خالی کرد. عبدولی هم خودش فنی نزد که امتیاز بگیره. البته قوانین داوری کشتی خیلی مسخره است. هر دو تا کشتی گیر یک اخطار کم کاری گرفتند. کشتی گیری اخطار رو آخر گرفته بازنده اعلام شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
به نظر من هم واقعا قوانین کشتی مسخره و من درآوردی است.
هر دو نفر یک اخطار دارند ولی کسی که اخطار آخر را گرفته برنده است در حالی که در امتیازها هم برابرند!!
تازه شانس آوردیم که از قوانین مزخرف تری مثل کلینچ و پا در اختیار حریف و ... دیگه خبری نیست.
بیخود نیست میخوان از المپیک این ورزش را حذف کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
درود بر حمید سوریان
مچکرم روحانی
پاسخ ها
بانو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
یعنی اگه احمدی نژاد بود این دو تا برنده می شدند؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
چه ربطی داره مگه تو المپیک قبلی دولت کاری کرد تو این مملکت نتایج ورزشی فقط به خود ورزشکار مربوطه دولت چکارس زیربنای ورزش مشکل داره- مدیری غیر ورزشی مشکل دارن که میان مدیر ورزشی میشن. مگه تو دولت قبلی علی آبادی کاری کرد برای ارتقای ورزش تازه الان داره گند کاراش درمیاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
به روحانی چه ربطی داره قربان؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
درود بر حمید سوریان
المپیک میدان همت است ، خوابگاه نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
درود بر حمید سوریان
واقعا که عبدولی یه فن نتونست بزنه سوریان هم با اون همه تجربه نتونست 20 ثانیه دفاع کنه نمیخوایم چشم به افتخارای گذشته شون ببندیم ولی این بازیها نشون داد المپیک جای بهترین هاست و شانس جایی نداره و مدال به کسی میدن که واقعا تلاش کرده باشه نه به ادعای الکی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
درود بر حمید سوریان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
درود بر حمید سوریان
چهار سال در مسابقات زفرتی یه مشت حلبی می برند اما در المپیک دیگه مشتشون باز میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
درود بر حمید سوریان
بیچاره این گزارشگر که مجبوره بعد از این باختها بازم بازی گزارش کنه. طفلک
چیزی بدتر از خنده مجری های صدا و سیما بعد از شکست تلخ ورزشکاران ایران نیست
و این جمله اعصاب خورد کن
با این باخت چیزی از ارزش های بچه های ما کم نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
درود بر حمید سوریان
بنا هنوز تو خواب لندن است و فقط یک سری نام را به ریو برده. سوریان در سه دقیقه دوم واقعا ترهم آمیز بود و عبدولی هم طبق معمول با داوران بحث وجدل می کرد و از وضع مالی بدش با داوران صحبت میکرد و میگفت حق زن و بجه ام را نخورید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
درود بر حمید سوریان
واقعا حیف شد
حیفففففففف
کشتی همیشه تو المپیک بگیر و نگیر داشته. در عوض وزنه برداری چند تا طلا را آورده
بابا میلیمتری به دوتا فینالیست باختند
عزاداری نکنید
غلمی کار نمیکنن که، هنوز مثل 30 سال پیش تمرین میکنن. ورزشکاران دیگه طوری همه چیز را تنظیم میکنن که روز مسابقه در شرایط ایده آل هستن، مال ما دو شب نخوابیده، یا 10 کیلو وزن کم کرده، آخرش با اینکه همه متخصص بدنسازی و تغذیه ما نتونستیم این مشکل اضافه وزن و سر وزن رسیدن را حل کنیم واقعا جای تاسف دارد، سوریان از قیافش معلوم بود خسته و داغون هست. اونطورف ژاپنیه کاملا فرش و سرحال بود. اینطوری که نمیشه اومد تو میدان المپیک...
پاسخ ها
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
یکی از چیزهایی که محمد بنا بهش معروفه شیوه تمرین دادن و اماده سازی تمیش هست . میشه گفت اون کسی بود که باعث ایجاد تغییر اساسی تو اماده سازی تیم های کشتی فرنگی در جهان شد.
خیلی زور داره بخدا که تو کشتی ورزشی که اصلا رگ و ریشه اش از ایران ماست جلوی کشتی گیرهای ژاپنی و دانمارکی ببازیم!
انشاالله بچه ها لااقل تو شانس مجدد جبران کنن
آخر این آقای سوریان که در انتخابی المپیک آن نتایج فوق العاده ضعیف را آورد را چرا اعزام کردید؟ لااقل یک جوان با انگیزه می فرستاتید تا تجربه کسب کند و المپیک بعدی برای کشورمان مدال طلا بگیرد. با این کار برای المپیک 2020 هم بی پشتوانه شدیم. متاسفانه در ایران به محض این که یک ورزشکار در یک المپیک یا جهانی یا آسیایی طلا می گیرد همه کاره تیم و فدراسیون می شود بخصوص که حواله پورشه از دکتر هم گرفته باشد.
آخر این آقای سوریان که در انتخابی المپیک آن نتایج فوق العاده ضعیف را آورد را چرا اعزام کردید؟ لااقل یک جوان با انگیزه می فرستاتید تا تجربه کسب کند و المپیک بعدی برای کشورمان مدال طلا بگیرد. با این کار برای المپیک 2020 هم بی پشتوانه شدیم. متاسفانه در ایران به محض این که یک ورزشکار در یک المپیک یا جهانی یا آسیایی طلا می گیرد همه کاره تیم و فدراسیون می شود بخصوص که حواله پورشه از دکتر هم گرفته باشد.
ورزش ایران در حد حضور در میادین بین المللی نیست.دلیل آن هم سیاسی کاری در ورزش است.مثلا چند گزینه رئیس جمهور محترم که افراد لایق و کاردانی بودند برای وزارت ورزش مجلس گذشته به آنها رای نداد؟گودرزی در حدی نیست که سکان ورزش حرفه ای کشور بدست گرفته است.
کیلوهای زیادی یا دودهای قلیان همه شبه
بدبودن باختن البته توبازی عبدولی داورهابی تاثیرنبودن ولی عبدولی بایدخودش کارراتمام میکرد.
واقعا بی شعوریرید یعنی این همه مدت سوریان گربه سیاه بقیه بوده
در دو دوره قبل ایران بهترین عملکردهای المپیکش رو داشت. المپیک هم که نشون دهنده قدرت و پیشرفت یک کشوره. احتمالا این دوره ایران کمتر میشه جایگاهش. تو ایرانم که زیربنایی کار نمیشه فقط 6 ماه مونده ب المپیک همه مسئولین ب جنب و جوش میفتن یعنی عملا رو اتفاقات ی دوره ما بهتر میشیم یه دوره بدتر و فرقی بین دولتها نیست . ولی حتم ندارم اگر این دوره بهتر میشدیم ی سری افراد بودن که بگن نشون میده دولت بهتر کار کرده. ایا الان که بدتر میشیم هم کسی میاد جلو؟
سوریان عزیز همچنان تنها مرد هفت مدال طلا کشتی ایران شما هستید خسته نباشید...
آقا کشتی ایران آلان باندبازی شده هرکس را دوست دارند آن را برای مسابقات می فرستند حق هادی را خوردند حذفش کردند کشتی این میشه.
علت باخت حمید سوریان:اگر به تصاویر حمید سوریان دقت کنید نشانه های حجامت به کرات بر روی بدن او مشاهده میشود،که خود باعث افت شدید بدنی فرد می شود،حال این نشانه ها حاکی از آن است که او در طی یکی دو روز قبل این کار را انجام داده ،لیکن اگر نیز میبایست این کار را حتما انجام می داد باید هفته ها قبل این کار را می کرد که متاسفانه نشانه های روی بدن او از تازگی این عمل خبر می دهد.و بی شک این عمل عامل اصلی افت بدنی در هر فرد خواهد شد زیرا مقدار فراوانی از خون بدن در آن واحد از بدن خارج می شود.
فدراسيون ايران بايد از فيلا درخواست مي كرد كه زمان كشتى هاى اقاى سوريان را فقط در وقت سه دقيقه اى بركزار بكنند جون ٦دقيقه براى اين اقا كه سى واندى سن دارد زياد است هرجند كه قبلا يكى از مربيانش دلايل قهرمان شدنش را توضيح داده بود
قهرمان هميشه قهرمان هست
سرت را بالا بگير قهرمان تاريخ افتخاراتت را فراموش نخولها كرد
سوریان دوستت داریم. ایشالله بر می گردی به اوج
فدای سرت. دوست داریم
این است نتیجه بی عدالتی و حق خوری. خدا جای حق نشسته اقای سوریان و بنا.
بنظرم بهتره عبدولي الان و قبل از بازي رده بندي تا رو اوجه از كشتي خداحافظي كنه!
در مسابقه دوم سوریان جدا عالی بود. 7 بر 0 جلو بود. .... ولی یک لحظه اشتباه و ضربه فنی ..... حیف
به هر حال ورزش قهرمانی یک روزی برای تمام ورزشکاران حرفه ای پایانی دارد و پایان کار سوران چنین بود.
این قهرمان بار ها و بارها پرچم ایران را در مسابقات جهانی و المپیک بالا برد و آنهم با مدال طلا و امروز نباید گذشته او را در نظر نگیریم...
قهرمان بابت تمام تلاشهایت و افتخاراتی که برای کشورم ایران بدست آوری از تو متشکرم ... خدا حافظ
خدا قوت قهرمان
تنها شانس با حميد يار نبود و نه هيچ چيز ديگه
كشتي گيري كه ٤ و يا ٧ امتياز جلو ميوفته ، و به اين زيبايي فنون كشتي را اجرا ميكنه ، هيچ مشكل فني و بدني نداشته.
حيف از اين ورزشكار،
كشتي فرنگي ايران ديگه كسي مثل حميد رو نميبينه
واقعا با غيرتي
ما كه از ديدن كشتي شما لذت برديم
واقعا كشتي ديديم
نه كه مثل بعضي فقط به يكديگر كله بزننيا هل بدن
حالا اگر سوریان را نمی بردن وباخت می اوردن همه شاکی بودن که چرا نبردنش دستش درد نکنه خدا قوت همیشه شعبون یه بار هم رمضون ما عادتمون که قهرمانانمون را تخریب کنیم
میخوام ببینم این سیل عظیمی که راه افتادن راجع به بازنشستگی و خستگی و نا نداشتن یکی از بهترین کشتی گیرهای تاریخ ایران صحبت میکنند کدومشون سابقه المپیک یا مسابقات جهانی یا حتی مسابقات کوچکتر رو دارن ، اصلن چندتاشون ورزشکارن که حالا شدن منتقد کشتی !!حمید سوریان تو شوک بود تکون نخورد چند ثانیه طول کشید بلند بشه یه عده افراد بیکار نشستن هر چیزی به زبونشون اومد بگن ، فرهیخته ای !!!! که به سوریان میگی پیر و پرچم فلپس رو بالا گرفتی از سن و سال فلپس هم اطلاع داری!!!!!!!!!
من میگم خسته نباشی مرد بابا هر چیزی اندازه داره سوریان دیگه او سوریان قبل نیست با ید جوانکرای کرد آقای مربی ما همیشه همینطوریم آنقدر ازش کار میکشیم تا نابود شود هر که میخواهد باشد
واقع ا داغونم يعني سوريان به اين وضع بايد بازي ميكرد
ماشاالله به غیرت عبدولی عالی جنگید ماشاالله جواب همه انتقاد هارو داد مدال المپیک گرفت مردشی برو بگیر
خداییش این همه پست یه جز یکی دو تا همه ناشی از توقعات بیجا از این عزیزان بخصوص قهرمان و پهلوان نامی سوریان بود.یادتان نره ا افتخارات این بزرگ کشتی شاید تا سالیان مدید دیگر برای یک کشتی گیر دیگر رخ ندهد .به همین زودی یادتان رفت .بگذارید کم و کاستیهای مسابقه را همانند خود انها به نقد بکشاند. عادت کردیم در باره همه امور تخصصی نطر غیر مربوط بدهیم.خسته نباشی سوریان شما برای ما همیشه قهرمانی.
این حمید سوریانی که امروز دیدیم، حتماً توی تمرینات هم همینطور بوده و لااقل مربیها فهمیده بودند که توان بدنیش پائینه و نباید اون رو وارد این بازیها میکردن. اگه یک ورزشکار مثل سوریان بخاطر غرورش از ورزش حرفه ای خداحافظی نکرد، بزرگان اون رشته و مربیهاش باید بهش بفهمونن تا اینجوری با آبروش بازی نشه.
این همه بقیه رو برد، یک بارم بقیه اون رو بردن
سوریان جان به خاطر همه اون هفت باری که مارو شاد کردی، این یک بارو ندیده میگیریم
او قهرمان است و قهرمان خواهد ماند
درود بر شرف فلپس که اینهمه کار برای آمریکا کرد ودر اوج وبا بجاگذاشتن افتخار فراوان برای آمریکارفت ولعنت برسیاستمدارن فاسدی چون اوباما که جز حرف کاری برای آمریکا ودنیا نکرد وبرنامه های توخالی وآمارهای تقلبی دولتش بعد از رفتن خودش وخانواده گوریلش از کاخ سفید برهمه دنیا روشن خواهد شد.رسانه های مزدور اوباما وحزبش می خواهند از این موش سیاه مولد تروریستها وناامنی دنیا و وخرابی اقتصاد دنیا وعامل عربستان که نه در سوریه ونه در کودتای ترکیه هیچ کاری نکرد، یک شیر آفریقایی بسازند.خدا خودش وخانواده اش را تا آخر عمر لعنت کند که به داد من ودنیا نرسیدند.
ما با یک باخت ،7 تا طلای جهانی و المپیک رو فراموش نمی کنیم.تو هنوز هم برای ما قهرمانی حمید سوریان
با احترام به آقای سوریان .سوریان اصلا آمادگی المپیک را نداشت شکستهای متوالی ایشان قبل از المپیک نشانه عدم آمادگی ایشان بود ولی فشار رسانه ها وکارشناسان کشتی باعث شد که ایشان به المپیک برود وحتی کسب سهمیه المپیک توسط ایشان را رسانه ها آنقدر بزرگ کردند که گویا مدال آورده است.تاسف از این بابت که چرا باید در پشت لقب ها بمانیم و حتی درکشتی هم انتخابها درست صورت نمی گیرد
حالا همه شدن کارشناس کشتی اره شماها بیشتر از بنا میفهمید
متاسفانه بعضی مربی ها،فرق نمیکنه کشتی ،فوتبال، والیبال...کم و بیش بخاطر شرایط خاصی (قرعه مناسب ،شانس،...) به موفقیت هایی میرسن و بعناوین "خاصی" مشهور میشن وشروع میکنن موج سواری، ناز کردن ،بالا بردن قیمت ،تکبر و غرور و.....بعدا در شرایط دیگری ثابت میشه که تبهر مربی عامل پیروزی های قبلی نبوده و فرد مذکور با پوز زمین میخوره.فلان تیم فوتبال بخاطر بکارگیری بهترین و گرانترین بازیکنان نتیجه میگیره ، میکن به به عجب مربی بزرگیه.یه تیم دیگه بخاطر دروازبان فوق العاده قوی نتیجه میگیره ،چپ و راست این مربی را تو بوق و تبلیغ میکنن.مربی والیبال تیمی را که 10 سال باهم بازی کردن و قهرمان جهان رده سنی شده را به موفقیت هایی میرسونه ،میگن عجب مربی با کلاس و فهمیده ایه،و وقتی میبینه پشتوانه ای واسه تیم نداره و موفقیتش تداوم نداره تیم را رها میکنه و میره..چرا ما اینطوری هستیم؟ جرا دقیقا پیروزیها و شکستهای تیمهای ما کارشناسی نمیشه؟ شاید هم میشه ولی جو موجود جرات ابراز حقایق را از کارشناسان سلب میکنه.کار روی قدرت بدنی و نفس ورزشکار نیاز به تخصص فوق العاده فنی رشته خاصی نداره.لازم نیشت بهترین مربی کشتی دنیا باشی تا بتونی قدرت بدنی را تقویت کنی.مگر کیانوش رستمی با مربی خاصی به اوج قدرت و توانایی رسید؟.......
چرا بزرگترها نگذاشتند امثال سوریان در اوج پیروزی خداحافظی کند ؟؟؟!!!...
درود برغیرت سوریان اوبا هفت طلا هنوز بهش بدهکاریم چقد قدر نشناسیم از حدادای ک بهتر بود
خوب شد قهرمان نشد وگرنه مدالشا به محمود تقدیم میکرد
شما مردم فقط پیروزی هارو میبینید و وقتی یکی شکست میخوره میزنین تو سرش وقتی سوریان داشت مدال های طلا سال های قبل رو میبرد همه دوسش داشتن اما الان نه واقعا متاسفم.
حمید جان تو برای ما همون سوریان هستی چه با مدتل المپیک ریو چه بدون ان
کشتی تخصص می خواهد و تفسیرش با استادان فن و علاقه مندان این رشته سنتی ایرانی.
ولی انتقاد بسیار بر این ورزشکاران وارد است که با بی نزاکتی و رفتار بدوی نام ایرانی را در سطح جهانی به .... می کشند.
اخلاق و کردار ورزشکاران به قهقرا رفته است.که البته بازده و نمونه اجتماعی است که در ان
زندگی می کنند و می کنیم.
هیچی از ارزش های بچه های ما کم نمیشه!
دوست داریم سوریان..
نامردی نکنین 4سال پیش که طلا گرفت خوب بود ولی حالا...به نظر من حمید سوربان همیشه برای ما قهرمان هست .امیدوارم هر جا که هستی موفق و پیروز باشی دلاور...
آقایونی که نظر میدید راجع به سوریان،ایشون هنوز هم عزیز ملت ایرانه و فاصله نفر دوم با حمید حتی نمیتونه تو آسیا مقام بیاره پس کارشناسی،داوری کنید.
قابل توجه آقای بنا " نتیجه لاف زدن همینه "
کدام قهرمانیست که گاهی هم شکست نخورده باشد ایین جوانمردی حکم میکند که در لحظات باخت هم چون روزهای پیروزی در کنار پهلوانانمان بایستیم والا فقط شریک شادیهای پیروزی بودن که بی ایینی است
دمت گرم حمیدخان.همگی خسته نباشین
تو ایران هر کسی باید در همان صندلی زمین گیر بشه تا یکی دیگه جاش بگیره
من زمانی که دیدم آقای سوریان قبل از اعزام به المپیک در رسانه ملی به دروغ گفت من در تقدیم مدالم به احمدی نژاد از خود اختیاری نداشتم همان لحظه قطعی می دانستم که او شکست خواهد خورد، دنیا دار مکافات است شکستی که به حذف از دنیای کشتی انجامید.
سوريان عزيز خسته نباشي هيچكس نميتونه مثل تو باشه همه ي اوناييم كه نظر ميدن و ازت انتقادهاي بي جا ميكنن هيچي نميفهمن تو قهرمان ما بودي و هستي و خواهي ماند
ورزشکاران المپیکی از نامها و عناوین رقیبانشان نمی ترسند...آنها فقط به آمادگی حریفانشان می بازن نه به افتخاراتشون.... آقای سوریان فقط با عناوینش رفت ریو... همین... خیلی ها هم الکی مهربون نشید... بد کشتی گرفت بگید بد بود... با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه...
ورزش قهرمانی یه سرش باخته سوریان دوازده سال دل ما را شاد کردی ممنون بخاطر همه اون سالها
این آقایونه کارشناس و متخصص در رشته کشتی بعید میدونم حتی برا 30 ثانیه ... !!! فقط 30 ثانیه بتونن در سطح خیلی پایین کشتی بگیرن ، که الان خیلی راحت میان و در مورد بزرگان کشتی ایران و جهان افاضات میفرمایند ... !!! معرفت و انصاف هم خوب چیزیه
ما اگه ادعا داریم در رشته کشتی بین 10 تیم برتر جهان قرار داریم باید بتونیم مدال طلا کسب کنیم
اقای سوریان قبل از این که به المپیک بیاد گفته بود اخرین بار است که برای ایران کشتی میگیرد و هیچ انگیزه ای برای برد نداشت چون طلای المپیک رو داشت . از طرفی عدم امادگی بدنیش باعث شد که کم بیاره و گرنه خودتون دیدین که اولش چه بلایی به سرشون میاورد . اون همه چسبو روی کمرش نفس نفس زدن در دقیقه چهار همش به دلیل عدم امادگی بود. اقای سوریان هر دو بازی رو با این حال خرابش با اختلاف یک امتیاز و در دقایق اخر واگذار کرد. هیچی از ارزشش کم نشد و چون با این خستگی و نا امادگی که داشت و اومد کشتی بگیره و میدونست که میبازه واقعا نشون داد که غیرت ایرانی داره. دمت گرم دلاور پرچمت همیشه بالاس
جایزه ی مدال طلا،نقره و برنز المپیک در ایران باید به اندازه ی دستمزد یک فصل یک فوتبالیست در تیمهای استقلال،پرسپولیس،تراکتور یا سپاهان باشه تا میان جوانان ورزشکار کشورمون رقابت و روحیه و اراده ی قوی بوجود بیاد ، امکانات مهمه اما قبل از اون رقابت و اراده مهم تره
واقعا که
دمت گرم اوس حمید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر