بازدید 2744
۲

پورمحمدی: زندان‌ها از نظر بهداشتی مشکل دارند

وزیر دادگستری با بیان اینکه زندان‌ها از نظر بهداشتی مشکلات جدی دارند، گفت: بدون شک یکی از دلایل عمده این وضعیت تجمع زیاد زندانیان است.
کد خبر: ۶۱۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸ 13 August 2016
وزیر دادگستری با بیان اینکه زندان‌ها از نظر بهداشتی مشکلات جدی دارند، گفت: بدون شک یکی از دلایل عمده این وضعیت تجمع زیاد زندانیان است.

به گزارش خانه ملت، مصطفی پورمحمدی، درباره وضعیت بهداشتی و درمانی زندان‌ها، گفت: وضع زندان‌ها از نظر بهداشتی مشکلات جدی دارد و با توجه به اینکه وزیر بهداشت از نزدیک بازدیدهایی از زندان ها داشتند متوجه معضلات در زندان‌ها شدند.

وی با بیان اینکه به وزیر بهداشت اعلام کردیم که زندان ها با بودجه خودشان نمی توانند بهداشت مناسب و درمان لازم را تامین کنند، ادامه داد: زندانیان باید برای اعمال جراحی و درمانشان بیمه شوند، همچنین نیاز است برای درمانگاه و امور بهداشتی زندان‌ها هزینه شود.

وزیر دادگستری تاکید کرد: ما به وزیر بهداشت پیشنهاد دادیم که زندان ها را به عنوان یک منطقه بهداشتی در نظر بگیرد و از بودجه عمومی برای بهداشت زندان ها هزینه کند که این پیشنهاد از سوی وزیر بهداشت پذیرفته شد.

پورمحمدی تاکید کرد: البته از سال گذشته تاکنون به جهت آنکه وزارت بهداشت با مشکل بودجه مواجه شد نتوانست این کمک را به زندان ها داشته باشد.

وی درباره علت مناسب نبودن وضعیت بهداشتی زندان‌ها، یادآور شد: یکی از دلایل عمده آن تجمع زیاد زندانیان است، زمانی که در یک اتاق 15 تا 20 زندانی زندگی می کند بدون شک اگر یک نفر بیمار شود به همه هم اتاقی‌های وی سرایت می‌کند که این خطرناک است.

وزیر داگستری تاکید کرد: البته تاکنون اقدامات خوبی برای بهداشت زندان‌ها صورت گرفته و هزینه های زیادی نیز انجام شده است اما برای رسیدن به آنچه که مطلوب ما است راه زیادی وجود دارد که دولت باید بیشتر در این زمینه کمک کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مگه نانوايي هاي ما بهداشتيند مگه تاكسيهاي ما بهداشتيند مگه ..... زندانيان خطا نكنند با زندان نروند ولي نان را نمي شود نخورد چرا كسي دلش به حال عموم مردم نمي سوزه؟
برای تودیع وثیقه یک هفته در زندان بازداشت بودم ... شپش در اطاقهای زندان بیداد میکرد ... در یک اطاق موقع خواب بالای 40 نفر زندگی میکردند ( زندان اصفهان )
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل