بازدید 287458

پولدارهای ایران چه شغل‌هایی دارند؟

ما قرار است در این گزارش شما را با شغل هایی آشنا کنیم که فیش حقوقی ندارند اما درآمدهای عجیب و غریبشان در مخیله هیچ کدام از ما نمی گنجد.
کد خبر: ۶۱۳۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 11 August 2016
یک روز چشم باز کردیم و دیدیم یک فیش حقوقی عجیب و غریب در شبکه های اجتماعی بازنشر می شود و بحث ها درباره اش شدت می گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، واقعیت این بود که رقم فیش حقوقی به چشم خیلی از ماها آشنا نبود. اصلا فیش های نهایت دو میلیونی ما آدم های عادی کجا و حقوق ماهیانه هشتصد میلیون تومان کجا؟ در ذهن خیلی های ما این فیش حقوقی شبیه به یک شوخی بود. شوخی خنده داری که احتمالا فوتوشاپ هم می توانست در آن دخیل باشد.

با همه این وهم و خیالات اما ماجرای فیش های حقوقی کم کم جدی شد و کار به افشاگری های بیشتر رسید.

حقوق های میلیاردی؛ پاداش های آنچنانی، آن هم برای کسانی که پشت میزنشینی و البته ریاست تنها ویژگی بارزشان بود. تب فیش های حقوقی آنقدر بالا گرفت که به برکناری عده ای منجر شد و البته به همین سادگی ها هم فروکش نکرد.

با گذشت یک ماه از برملا شدن اولین فیش حقوقی نجومی در شبکه های اجتماعی هنوز بازار افشاگری داغ است.

هر کسی تصویر جدیدی رو می کند و پس از آن خیلی ها مجبور به پاسخ گویی می شوند و ماجرا ادامه دارد البته اشتباه نکنید! سوژه این گزارش به هیچ وجه قرار نیست به این موضوع بپردازد. احتمالا شما هم در جریان جزییات اخبار هستید، پس سعی می کنیم از تکرار مکررات به دور باشیم.

ما قرار است در این گزارش، بر اساس پایان نامه دکترای یک یاز دانشجویان در ایران، شما را با شغل هایی آشنا کنیم که فیش حقوقی ندارند اما درآمدهای عجیب و غریب شان در مخیله هیچ کدام از ما نمی گنجد.

شغل های پردرآمدی که بعضی از آنها در نگاه اول خیلی ساده و پیش پا افتاده به نظر می رسند. پس این گزارش را تا انتها بخوانید و زود قضاوت نکنید.

جراحان پلاستیک در صدر


دکتر فوق تخصص جراحی پلاستیک و دکتر متخصص قلب در سال هشت میلیارد تومان درآمد دارند البته ارقامی که در این گزارش به آنها اشاره می شود متوسط درآمد سالیانه در سال 93 است.

با گذشت دو سال و با احتساب تورم، شما به راحتی متوجه می شوید که این ارقام کمی بالاتر رفته و درآمدها بیشتر شده است البته جراحی پلاستیک در ایران یک شغل پردرآمد به سحاب می آید و در دیگر کشورها این تخصص در مراتب پایین تری از درآمد پزشکان قرار گرفته است.

با این حال پزشکان فوق تخصص قلب و جراحی پلاستیک بیشترین درآمد را بر اساس دانش و تجربه و تحصیلات خود در ایران به دست می آورند البته این رقم در مقابل فیش های حقوقی منتشر شده خیلی عجیب و غریب نیست اما مبنای ما در این گزارش، شغل هایی است که از راه های قانونی و حلال کسب درآمد می کنند.

فوتبالیست ها هم از قلم نمی افتند


حدس شما کاملا درست است حتی مطمئنیم که خیلی ها در ذهن شان رتبه یک را به این شغل اختصاص می دادند اما خب واقعیت این است که فوتبالیست و مربی (البته از نوع درجه یک آن) در رتبه بعدی قرار دارند و با کسب درآمد به میلیارد در سال، جایگاه دومین شغل پردرآمد در ایران را به دست آورده اند.

گرچه نمی توان به طور کلی این موضوع را به کل فوتبالیست ها تعمیم داد اما باید قبول کنیم که درآمد سالیانه سه میلیارد تومان برای خیلی از فوتبالیست ها عادی است.

توجه داشته باشید که دیگر ورزشکاران در هیچ جای این جدول قرار ندارند و حقوق آنها به حدی نیست که بتوان آنها را جزیی از پردرآمدترین گروه ها قرار داد.

رقابت تنگاتنگ سه شغل

رتبه سوم و چهارم و پنجم در این جدول به سه شغل متفاوت از هم و جالب تعلق می گیرد. شغل هایی که هیچ قرابتی با یکدیگر ندارند.

متوسط درآمد یک دندانپزشک که فوق تخصص دارد با یک طراح لباس عروس و یک مدرس کنکور زیست شناسی به یک اندازه است.

متوسط سالیانه آنها یک میلیارد و دویست میلیون تومان است و آنها جزو پردرآمدترین افراد در ایران هستند.

جالب اینجاست که کار طراحان لباس عروس در یک دهه اخیر رونق گرفته و آنها را در گروه پردرآمدترین شغل ها قرار داده است.

با این حال باید قبول کرد که هنر طراحی لباس عروس در کنار تخصص دندانپزشکی و البته تدریس آن هم به صورت ویژه در رشته زیست شناسی سه رقیب جدی برای یکدیگر هستند.

چه کسی گفته در هنر پول نیست؟

رتبه هفتم هم باز به هنر تعلق می گیرد. البته بهتر است از فضای میلیاردی خارج شوید. در این بخش از این پایان نامه درآمد یک بازیگر درجه یک در سال، هشتصد میلیون تومان تخمین زده شده است.

جالب اینجاست که زمانی ادعا می شد در هنر هیچ پولی نیست حال آن که این روزها هنرمندان وضع به مراتب بهتری نسبت به سایر گروه ها دارند.

خیلی از بازیگران هم به خاطر حضور کوتاه خود در فیلم ها توانستند درآمد خوبی داشته باشند. آنها سوپراستارهایی هستند که می توانند گیشه را با حضورشان تسخیر کنند و البته در مقابل این کار قراردادهای گرانی هم ببندند.

تعمیرکارها را فراموش نکنید


رتبه های هشتم و نهم و دهم هم جالب اند. البته یکی از آنها ممکن است خیلی بیشتر شما را متعجب کند.

تعمیرکاران خودرو با درآمد سالیانه 600 میلیون تومان جزو 10 شغل پردرآمد در ایران هستند. تعمیرکاران که در ذهن بیشتر ما افرادی زحمتکش با دست ها و لباس های روغنی بوده اند حالا یکباره تغییر شکل می دهند.

آنها ماهیانه پنجاه میلیون درآمد دارند و با مدرسان کنکور ارشد و مهندسان و دکترهای کارخانه های صنعتی در یک رده قرار می گیرند.

جالب اینجاست که خیلی از تعمیرکارها احتمالا تحصیلات ویژه ای هم ندارند اما تخصص و مهارت دو ویژگی مهمی است که آنها را جزو پردرآمدها و هم ردیف افرادی با مدرک تحصیلی دکترا قرار داده است.

علم تا اینجا بازنده نیست


دندانپزشکان عمومی در سال، 400 میلیون درآمد دارند. تا اینجای گزارش، وزنه تحصیلات با مهارت و تخصص برابر بوده است. بیشتر پزشکان در ایران درآمد مناسبی دارند و این نشان می دهد در نبرد میان علم و ثروت، علم خیلی هم بازنده نبوده است.

پس توصیه می شود پدر و مادرها همچنان آرزو داشته باشند که فرزندان شان پزشک شوند. خدمات زیبایی دندانپزشکی هم در این سال ها رونق خوبی داشته است.

انواع و اقسام ارتودنسی ها و حالا ایمپلنت و از همه مهم تر طرح «اصلاح لبخند» به دندانپزشکان کمک کرده تا درآمد خوبی داشته باشند.

طرح اصلاح لبخند که به سفید کردن و مرتب سازی دندان ها گفته می شود به مراتب هزینه ای بیشتر از یک عمل بینی در کشور ما دارد.

خلبان ها و آرایشگران زنان در یک ردیف!


اینکه خلبان ها افراد پولداری باشند دور از ذهن نیست. یک خلبان درجه یک در سطح جهانی در سال 300 میلیون درآمد دارد.

ویژگی شغل خلبانی این است که آنها هر روز پرواز ندارند بلکه ممکن است در هفته دو الی سه پرواز داشته باشند البته شغل حساس و پرخطر خلبانی باعث شده خیلی از خلبانان از این میزان درآمد چندان هم راضی نباشند چرا که درآمد آنها با آرایشگرهای زنان و برنامه نویسان کامپیوتر در یک رده قرار می گیرد.

این سه شغل با درآمد سالانه سیصد میلیون تومان، همچنان در ایران وضع خوبی دارند البته با شدت گرفتن دوره های گریم و آرایش تخصصی، آرایشگاه های زنانه وارد فاز تازه ای شده اند.

فازی که علاوه بر داشتن پرستیژ شغلی مناسب، آنها را در رده پولدارترین ها قرار داده است.

آشپزی و پول پارو کردن


سرآشپزان حرفه ای و نویسندگان مشهور هم درآمد بدی ندارند. تقریبا ماهی بیست میلیون تومان یا در سال 250 میلیون تومان، رقمی است که برای این گروه ثبت شده است اما باز لازم است دو نکته مهم را اینجا گوشزد کنم.

نخست این که همه ارقامی که اینجا از آن یاد می کنیم بر اساس درآمد سال 93 تعیین شده است و دوم این که در مورد هر تخصص و شغل، میزان درآمد افراد «حرفه ای» مد نظر بوده.

در واقع یک بازیگر سینمای درجه یک، یک فوتبالیست حرفه ای و یک سرآشپز خاص می توانند چنین درآمدهایی داشته باشند، پس افراد درجه دو و سه هرگز نمی توانند چنین درآمدهایی داشته باشند.

نصابانی با درآمدهای آنچنانی


این بخش از گزارش احتمالا برای شما هم جالب خواهد بود. شما فکر می کنید بعد از سرآشپزهای حرفه ای و نویسندگان چه گروهی قرار دارند؟ خب ما به شما می گوییم که نصاب های ماهواره در ایران با درآمد سالانه 200 میلیون تومان به این جایگاه رسیده اند. جالب این که درآمد استادتمام دانشگاه و گوینده های حرفه ای اخبار در رده های پایین تر قرار دارد و آنها سالیانه 50 میلیون کمتر از نصابان ماهواره درآمد کسب می کنند.

اگر قرار باشد مبنای درآمد خوب را ماهیانه 10 میلیون تومان در نظر بگیریم، پزشکان عمومی آخرین قشر از این رده بندی هستند که با درآمد سالیانه 120 میلیون تومان در این جدول قرار گرفته اند.

شغل های پردرآمد در این گزارش از رصد میان 200 شغل در تهران به دست آمده است. نتایج در برخی مواقع قابل حدس و در مواقعی دیگر حیرت آور است.

این که در دو دهه گذشته خیلی از شغل هایی که در این گزارش بررسی شده اند احتمالا کار و کاسبی نداشته اند، مهم ترین چیزی است که می توانیم روی آن تمرکز کنیم و علت های آن را بررسی کنیم.

در بیست سال گذشته، نصابان ماهواره هیچ جایگاهی در این لیست نداشتند و فوتبالیست ها درآمدهای نجومی شان به این اندازه نبود.

قبول داریم که حتی درباره بعضی شغل ها هم کم لطفی شده است. مثلا در روزگاری که گران ترین بازیکن فوتبال ایران سالیانه هفت میلیون یورو درآمد دارد، «سه میلیارد» یک شوخی خنده دار است که می تواند به دیگر بازیکن ها تعلق بگیرد.

ضمن این که حتی بعضی شغل ها در همین یک سال گذشته ظهور کرده اند؛ مثلا کانال های تلگرام که از طریق تبلیغات درآمد کسب می کنند، درآمدهای حیرت انگیزی دارند.

یکی از این کانال ها ماهیانه درآمد سی میلیون تومانی هم دارد. در واقع بر این اساس فردی که در خانه نشسته و تنها از طریق بازنشر مطالب و وب گردی کسب درآمد می کند می تواند با دندانپزشکان عمومی رقابت کند و یا درآمدی به مراتب بیشتر از خلبان ها داشته باشد.

آنچه در دنیای وب می گذرد، اتفاقات عجیب و غریبی است که می تواند در پنج سال آینده، این جدول را به طرز شگفت آوری تغییر دهد!

دست از جستجو کردن بردارید


البته ممکن است شما با خواندن این گزارش حساب و کتاب کردن را شروع کنید و با ضرب و تقسیم به دنبال این باشید تا درآمد افرادی که در اطراف تان چنین شغل هایی دارند را با این گزارش مقایسه کنید.

مثلا این که در فامیل، دندانپزشکی داشته باشید و کنجکاو شوید که از حقوق ماهیانه اش برای تطبیق آن با این گزارش سر در بیاورید. ما به شما حق می دهیم که این کار را بکنید اما توصیه می کنیم اگر به مبلغی کمتر از این برخورد کردید منکر صحت گزارش ما نشوید.

بارها اشاره شد که این گزارش بر اساس یک پایان نامه دکترا نوشته شده و کسانی که در این گزارش به شغل شان اشاره شده از برترین های این حرفه ها هستند، پس صبور باشید، از پرسیدن حقوق دیگران خودداری کنید و سعی نکنید از درآمد دیگران سر در بیاورید.

در عوض به فیش های حقوقی فکر کنید که قرار است هر روز رونمایی شوند و هیجانی تازه با تحلیل هایی تازه داشته باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶۲
انتشار یافته: ۱۱۲
رانتخوار دولتی
و مایی که 30 سال است تولید کننده هستیم به گرد پای این آرایشگران هم نمی رسیم. دخترم به من گفت که در جایی ابرو هاشور میزنند که نمیدانم چیست نفری 700 هزار تومان میگیرند، روزی 10 نفر را بیشتر قبول نمیکنه زنگ هم میزنیم برای هفته بعدش وقت میده. یعنی اگر 4 جمعه را هم تعطیل باشه یعنی ماهیانه یکصد و هشتاد و دو میلیون تومان. بعد منی که در دانشگاه آریامهر مهندسی برق خواندم و 30 سال است که تولید کننده هستم، امروزه یک دهم این خانم هم درآمد ندارم. بهتر بگم کل مخارج کارخانه ما این روز ها به این رقم نمیرسد.
پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی.
ایران بهشت پزشکان دنیا.
دلال ها رو نگفتی
دندانپزشکی علمه؟ پس چرا دندانپزشکان تجربی بهتر کار میکنن؟
واقعا کارمندان با این همه زحمت که می کشند و این حقوق ثابت که می گیرند یا باید فکر شغل دوم باشند یا به همین حقوق کم بسنده کنند.
البته كساني كه از همه ي اينها پولدارترند و پول دار مي مانند دلال ها هستند كه در ليست شما نيستند.
اونوقت اینها مال ایرانه؟؟؟
پاسخ ها
مانا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
بله دیگه
يعنى برج سازان تجارى كه در يك سال ٧٦/. ساخت و ساز را به خوداختصاص داده اند و تهران را از شهردارى پيش خريد كرده اند ، جزو كم درآمدها هستند ؟ به قيمت زمين گير كردن تهران درآمد آن ها درسال چقدراست ؟
اين گروه هاي كه گفتيد هيچكدوم به اندازه من كارمند ماليات نمي دن !!!!!!!!!!!!!!!!!!11
اعداد و ارقام
چرت و پرت بود
این وسط ما مهندس ها باختیم
پاسخ ها
پویا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
اقا شما نباختین زحمت نکشیدین چرا من که مهندس برقم ماهی 20 میلیون در میارم
آقازاده ها و رانت خوارها را در صدر از قلم انداختیتد
داروخانه دار ها را از قلم انداخته اید در صدر جدول قرار دارند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
من بیچاره خالم داروخانه داره کجاش درامد داره هیچی قبلن وعض خوب بود بیمه میداد الان اصلن به درد نمیخوره عزیزان توصیه میکنم نرید دنبالش
چرت وپرت و دروغ بود
پاسخ ها
مانا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
چراچرت وپرته شما ک خبرنداری
قبول دارم، اما در پایتخت. به شهرهای کوچک هم سر بزنید دکتری را میبینید که حتی پول برای اجاره مطب نیز ندارد. چرا همه چیز را در پایتخت میبینید. کودکان بی گناه محتاج تکه نانی که از دستان پینه بسته پدرش آویزان است هستند، اما عرق شرم بر جبین پدر. واقعا چرا؟ چرا ملت دو قسم شدند؟ قسم اول به قول خودشون لاکچری و قشر دوم گشنه. خواهش میکنم درج کنید
البته همین عزیزان را اگر بررسی بفرمایید کمترین مالیات را میدهند.
خواهشمند است یک گزارش هم از این مورد تهیه بفرمایید
باید مالیات زیادی از پزشکان نجومی دریافت کرد من که با حقوق اداره کاری و کمی بیشتر مالیات میدهم ولی پزشک از زیر ان در میرود ....
الان که دارم اینو میخونم خونه یکی از فامیلها هستم که تعمیرکار است. تعمیرکار واردی هم هست تو تهران و خیابان سورنا. صاحبخانه اجاره را کزده 1 میلیون و الان عزا گرفته اند
مهندسان ماهانه 50 ميليون درامد؟
=>برنامه نویسان کامپیوتر درامد هم اندازه خلبان و ارایشگر دارند: 300 میلیون!!!!!!!!!!!
دلال های میدان تره بار و صاحبان مغازه های آنها را بحساب نیارودید!
توليد كننده بي نوا و صادرةننده درمانده و كارآفرينان بيكار كلا عناصر مخل اقتصاد كشور هستند !!
به نظرم فوتبال ازهمه مزخرفتره که اینقددرآمد٬اونم ازبیت المال داشته باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
????
لطفا این کامنتو بذارین :یه شغل پر در آمد که از قلم افتاده شغل " معلمی" هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
کجاش درامد داره خودتو بکشی ماهی 1.5 میلیون
نصاب ماهواره و مدرس زیست شناسی عجیب بود.
آی کاش درآمد فرهنگیان رو هم در این لیست قرار میدادید.حتما اول میشدیم.البته از آخر
مداحان را فراموش كردي؟
اگر سیستم مالیاتی ما اینقدر ضعیف نبود این بی عدالتی ها پیش نمی آمد
وکلا ؟
کارمندان وزارت نفت را که همگی حقوق نجومی می گیرند از قلم انداختید
پارتی دارها و نفت فروشان 600 میلیون دلار در سال درآمد دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Saudi Arabia |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
چه بسا خیلی بیشتر
لطفا مامورین گمرگ و ممیزین مالیاتی را از قلم نیاندازید.
بعد اونوقت گیر دادن به حقوق دو سه میلیونی یه کارمند که کلی هم ازش مالیات میگیرن.با کلی هم اضافه کاری
هرکی توحرفش بهترین باشه مسلما درامدخوبی هم داره
مهندساي بيچاره
اي من بينوا ، من و هركي اطرافمه رشته هاي فني و رياضي خونديم. طايفه بينوايان
مرده شور ها رو جا انداختی
والا کارگر ساختمانی رو نگفتید شما هم ازشان خوشت نیامده لابد
بعد اونوقت 1معلم بدبخت که این همه تلاش میکنه و جون میکنه حقوقش باید ماهی 1500000تومان باشهواقعا این انصاف نیست و بی عدالتیه محضه
سردفتران اسناد رسمی از نظر درآمد در رتبه اول قرار دارند
چه خوش خیال مطلب نوشته همین طوری قیمت زده واس خودش
اونوقت‌یه‌‌سرهنگ‌ارتش‌که‌هشت‌سال‌جبهه‌ودوسال‌پس‌ازان‌درمناطق‌جنگی‌بوده‌وشیمیایی‌شده‌میگیره‌دومیلیون
میلیونر های جدید.
مشاورین املاک یا همون بنگاهی ها هم جزو پردرآمدها هستن من خودم خیلیها رو دیدم که از شهرستان با حداقل امکانات اومدن تهران و با این کار بعد از 3-4 سال صاحب خونه و ویلا و باغ و ماشینهای مدل بالا شدن
نتوورکر ها ازقلم افتادند
خب بالفرض که بررسی کردین
توی ایران چی عوض میشه؟؟؟؟
البته همه جای دنیا اینطوریه
قاچاقچی های کالا چی؟
کسیوسراغ دارم با30میلیون 3سال پیش وارداینکارشده الان بالای1میلیاردداره اماحلال نیست وای به حال زن وبچه های این ادما چی میشن بانون حروم
تواین مملکت هیچ در آمدی ب درامد فرهنگیا نمیرسه ماشاالله .خدا نکنه اون فرهنگی اقا باشه کمر اون زندگی میشکنه و همیشه یه فکر مشغولی هست.
لطفا مامورین شهرداری رو هم حساب کنید....
به نظر مياد نويسنده عزيز رو دوز ترامادول يا كلونازپام بوده
به نظرمن قاچاق چی ها از همه بیشتردرامددارند.
رشوه بگیران از همه پولدار ترن
ب نظرم خیلی ضعیف بود. جالبه ک حرفی از وکلا هم نبود!!!!
ب نظرم خیلی ضعیف بود. جالبه ک حرفی از وکلا هم نبود!!!!
فکر کنم اینارو میگن که حواس مردم از فیشهای نجومی غافل بشه.
سلام.من یک خیاط کت و شلوار دوز هستم. سی و یک سال با احتساب دوسال سربازی کار کردم و شب و روز زحمت کشیدم .ولی متاسفانه هر چه بیشتر زحمت کشیدم بیشتر عقب افتادم . یا اجاره مغازه یا مالیات یا پول برق وگاز و آب و اجاره خونه و دکتر و درمون و هزار بد بختی دیگه
با این همه زحمت کشی الان ماهی دومیلیون درآمد ندارم
و هیچ امیدی هم به آینده ندارم
در عوض بزرگترین بلا رو دارم ناامیدی
خوبه
قشنگ چرت محض بودا برنامه نویس به اندازه خلبان یعنی ماهی 20 تومن درآمد داره؟ برنامه نویس انداره کارمند حقوق میگیره :| چرت میگید چرا
الان فقط آقازادگی
درآمد شواراهای شهر رو فراموش کردی
اونجای آدم دروغگو .من تعمیرکارم تازه سنگین کارم هستم با تجربه وسر شناس تو کار خودم. عمرا بیشتر از ماهی 7 تومن تازه تو شلوغی کار برای خودمون نمیمونه اگه600 ملیون تومن در سال گیرمون بیاد که دو سه سال بیشتر کار نمیکردیم. پس معلومه همش چرت و پرته. داداش اشتباه چرتکه مال مردمو میندازی
دامداران و از قلم انداختی پرورش 200 راس گوساله سالی چقد میشه . یه گوساله گوشتی یک و نیم ساله به قیمت الانی 4 الی 5 تومن پولشه
تاكسي تلفني ها شبانه بيشترين درامد دارند
به خدا اگر مهندسی نباشه گند میخوره به جامعه
پس مسافر کشای بدبختو چی میگید
ای کاش صراف ها رو زودتر از دیگران مینوشتید... و ای کاش ها
مهندسی!!عجب
من با دولتیا کار ندارم ولی تو بازار یعنی شغل آزاد هر کی نون زحمت و تلاش و عقل خودشو میخوره
خیلی چرت و پرت بودواقعا
من رتبه اولم. با درامد ماهی 1100000 یک میلیون و صد هزار تومن کارخانه کفش کار میکنم
باسلام.من یه مقاله ای راخوندم براکشورامریکابودوبرداستی که ازاون کردم اینه که مابه درس به عنوان شغل وبه عنوان اینکه کارمنددولت بشیم نگاه میکنیم.من خودم فوق لیسانس بالینی دارم ولی شغلم نون فانتزی باماهی هشت تومن درامد.هیچوقت نبایدادم خودشومحدودکنه وکارگردولت بشه.متاسفانه این دیدگاه واینکه اکثرخانوادهاباشنیدن اسم کارمندذوق زده میشن باعث شده نتونیم پیشرفت کنیم ادم بایدخودش ب فکرچاره باشه نه دیگران.
پاسخ ها
نیما منصوری
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
قویترین دوره راز ثروتمند شدن در بازار بورس
روزانه و بصورت 100% تضمینی در بورس سود نمایید
نگران سرمایه گذاری در بازار بورس نباشید
نظامی ها و ارتشی ها که جونشون کف دستشونه رو نگفتید که ۲تومن هم نمیگیرند
سذرینینصلنسسخص
سلآم ... آقا جوانان بیکار رو یادتون رفته تو لیست بیارین ...
بالاترین درامد با کمترین تخصص
استفاده کردیم از مطالب والبته نظر دوستان
ممنون
پدرهای آقازاده ها باعث این بلاها و این ظلم ها و اختلافات شده اند.
وخودشان در صدر لیست هستند.
کی گفته دارمد تعمیرکاران خودرو 600 میلیون دوست خودم تعمیرکار خودرو هستش الان نزدیک 10 که حتی یه خونه هم از خودش نداره ماشین نداره تازه یه پراید خریده مکانیک خودرو بستگی به شهر داره
پاسخ ها
نیما منصوری
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
قویترین دوره راز ثروتمند شدن در بازار بورس
روزانه و بصورت 100% تضمینی در بورس سود نمایید
نگران سرمایه گذاری در بازار بورس نباشید
بیکاریم شغله خوبیه فقط یکم درامدش پایینه.لطفا رسیدگی شود
با این درامدای غیر واقعی ک گذاشتین
بابام شما همگیتون ماشالله پولدارین من بدبخت ام دی افکارم کار ندارم پول ندارم ولی اصلا هم ناراضی نیستم
قویترین دوره راز ثروتمند شدن در بازار بورس
روزانه و بصورت 100% تضمینی در بورس سود نمایید
نگران سرمایه گذاری در بازار بورس نباشید
پاسخ ها
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
دوست عزیز، شما اگه راه ثروتمند شدن رو میدونستی الان داشتی پول میشموردی، نه اینکه تبلیغ یه سری حرف مفت رو بکنی.
من پیک موتوریم البته براش زحمت کشیدم که به اینجا رسیدم..... لیسانس برق و پایان خدمت !!! ماهی هم بترکونه 2 تومن... تازه اگه یه تریلی از روت رد نشه
بچه های با استعداد و باهوش دوران تحصیل در مقطع متوسطه ریاضی فیزیک میخونن و مهندس میشوند و در چرخه مدیریت جامعه هیچکاره و بی پول ...
و بلعکس

سیستم تحصیل - کار - توانایی - تاثیرگذاری و درآمد در کشور ما جای خود را به پول و پارتی داده است .
من رفیقم مکانیک بود از دست قرض فرار کرد الانم معلوم نیست کجاست
لیسانس دارم کارمندشرکتی ام با5سال سابقه .کاره 3نفرروانجام میدم ماهی هم 700هزارتومان میگیرم.
مملکت ما تی چند سال اینده با این وضعیت دچار جنگ داخلی میشه
خوبه باز شما یه شغلی دارین من چی بگم اخه
بیکار تو خونه نشستم
حرف‌مفته‌
کلا از زندگی نا امید شدم. زیاد هم چرت ننوشته. تا حدی واقعیت داره
خدایی غیر از این بود من سرمو ب دیوار میزنم
چرا من میکانیک روزی 50تومن در امد ندارم
دوستان ميشه از مهندسين برق مملكت بگين؟
خدانکنه
خیلی جالب بود....
به نظرم دلال ها خیلی از بقیه در اقتصاد جلوترند
جمش کن بابا
فقط همیناا
البته ناگفته نماند که طلا و جواهریا و آهن فروشان هم درآمد عاااااااااااااالی دارن...و همچنین تولیدکنندگان عمده پسته
با سلام
من یک معلم این مملکتم ک از مهرماه ۹۶ شروع بکارم هس هم اکنون ترم آخر دانشگاه هستم
همکارانی ک سال ۹۵ شروع ب کار کردن ۱۲۰۰میگیرن
لطفا یک شغل اول مناسب درکنار معلمی برام پیشنهاد بدین؟
سپاس
همه جای دنیا مهندسان که باعث پیشرفت اقتصاد میشن و جزو موفق ترینا هستن تو ایران اینقدر خارش کردن که هر کسی حوصلش سر میره میاد مهندسی میخونه
دندانپزشکا تو ایران کمکم یه امپراتوری واسه خودشون راه میندازن تو انگلیس اصلا دندانپزکو پزشکی حسابش نمیکردن نمیدونم چرا کلا برعکسیم ما
میگن هر جا دیدی آدمای کوچیک سایشون بزرگ شد بدون غروبش نزدیکه...
همگی برید و خدارو شکر کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی