بازدید 18970
گزارش نیمه نهایی تاریخی سابریست ایران در ریو

برق شمشیر ایران به مدال المپیک نرسید+ویدیو

مجتبی عابدینی شمشیرباز سابریست کشورمان پس از ثبت سه پیروزی پیاپی و نمایش های درخشان و خیره کننده، بامداد پنجشنبه در چهارمین دیدار خود در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو برابر نماینده عنوان دار آمریکا ایستاد و به رغم کشیدن بازی به نتیجه تساوی 14 بر 14، روی یک اتفاق ورزشی حضور در فینال المپیک را از دست داد تا شگفتی ساز روز پنجم المپیک کارش را نیمه تمام بگذارد. عابدینی در رده بندی هم مغلوب سرعت حریف کره ای شد تا دست ورزش انحصار زده ایران از مدال رشته ای به جز کشتی ، وزنه برداری، تکواندو و پرتاب، کوتاه بماند.
کد خبر: ۶۱۳۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵ 10 August 2016
سابریست کشورمان در سومین دیدار خود در مسابقات شمشیربازی بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو نماینده فرانسه را در مصافی سنگین و نفسگیر با شایستگی هر چه تمام تر از پیش‌رو برداشت و به جمع 4 شمشیرباز برتر المپیک راه یافت .
 
صعودتاریخی عابدینی به جمع4 نفر برترالمپیک ریو 
به گزارش تابناک ورزشی، در پنجمین روز از بازی‌های المپیک 2016 ریو مجتبی عابدینی، بازیکن اسلحه سابر در نخستین دیدار خود در این رقابت‌ها و در مرحله یک سی‌ودوم به مصاف آندری یاگودتا نفر نوزدهم رنکینگ جهانی از اوکراین رفت و در پایان با نتیجه 15 بر 9 برابر این حریف به پیروزی رسید و راهی دور بعد شد.

  در ادامه مجتبی عابدینی در دومین دیدار خود در این رقابت‌ها برابر چو از کره جنوبی فاتح طلایی المپیک لندن را 15 بر 12 شکست داد و به جمع 8 نفر پایانی راه یافت.
بعد از این مرحله  مجتبی عابدینی شمشیرباز خوب کشورمان که دو بازیکن قدرتمند اوکراینی و کره‌ای را شکست داده بود، در جمع 8 بازیکن برتر مقابل «وینسنت آنستت» نایب قهرمان اروپا از فرانسه قرار گرفت.

در این بازی نماینده کشورمان که در حال حاضر جزو بزرگان دنیا محسوب می‌شود، مقابل این بازیکن فرانسوی پایاپای پیش آمد و از امتیاز هفت به بعد تا پایان مسابقه اجازه کم شدن امتیازها را نداد. در نهایت روی ضربه استادانه در آخرین امتیاز، این عابدینی بود که 15 بر 13 پیروز شد.

عابدینی با این نتیجه راهی نیمه نهایی شد و یک گام تا اولین شمشیربازی در المپیک فاصله دارد.

مرحله نیمه نهایی مسابقات شمشیربازی المپیک 2016 ریو برگزار شد که مجتبی عابدینی، شمشیربازی موفق و شگفتی ساز کشورمان به مصاف داریل هامر از ایالات متحده آمریکا رفت.عابدینی که برای تکمیل شگفتب و رسیدن به این مرحله قهرمانان جهان و اروپا را شکست داده بود، در این بازی جدال حساس و نفسگیری را پشت سر گذاشت و در نهایت 15 بر 14 نتیجه را واگذار کرد.

پیش از این آرون ژیلاگی از مجارستان با شکست 15 بر 12 کیم از کره جنوبی به فینال راه یافت.عابدینی برای کسب مدال برنز باید به مصاف نماینده کره برود.

عابدینی در دیدار نیمه نهایی به مصاف حریف کره ای رفت و در یک بازی بی انگیزه و البته تدافعی مقابل سرعت حریف شرق آسیایی بازی را واگذار کرد. او تا امتیاز شش حتی یک امتیاز هم نگرفته بود.

تعداد بازدید : 30
دانلود

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها