بازدید 13573
۱
بازتاب

گزارش لوموندازمعروف؛ ریش بلند،هوش زیاد!

کاپیتان مشهور تیم ملی ایران که در رسانه‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار است در ریو نیز چشم‌ها را به خود خیره کرده است. او توانست با هوش و درایتش ایران را به المپیک برساند، او کسی جز سعید معروف نبود.
کد خبر: ۶۱۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۵ 10 August 2016
 تیم ملی والیبال ایران در بازی نخست خود در المپیک ریو برابر آرژانتین با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد.

به گزارش تابناک ورزشی، نشریه لوموند فرانسه در گزارشی درباره سعید معروف پاسور تیم ملی ایران به گزارشی از این بازیکن ارومیه‌ای پرداخته است.

اسطوره‌ای که تکرار نخواهد شد. کاپیتان مشهور تیم ملی ایران که در رسانه‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار است در ریو نیز چشم‌ها را به خود خیره کرده است. او توانست با هوش و درایتش ایران را به المپیک برساند، او کسی جز سعید معروف نبود.

گزارش لوموندازمعروف؛ ریش بلند،هوش زیاد!

بر خلاف فوتبال والیبال مدت‌ها در ورزش ایران شناخته شده نبود. هرچند جسته و گریخته تیم ملی والیبال ایران در مسابقه‌های داخلی و برون مرزی شرکت می‌کرد و رفته رفته توانست محبوبیتش را در بین مردم ایران کسب کند و اکنون می‌توان گفت والیبال محبوبیتی مثل فوتبال در ایران دارد. شور و شوق هواداران ایرانی در بازی با آرژانتین در المپیک این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد.

رشد والیبال ایران از سال ۲۰۱۱ آغاز شد جایی که رییس فدراسیون والیبال این کشور خولیو ولاسکو سرمربی آرژانتینی را که همراه ایتالیا دو بار در سال‌های ۱۹۹۰ و ۱۹۹۴ قهرمان جهان شده بود را به عنوان سرمربی به خدمت گرفت. بازیکنان جوان و استعدادهای بی‌نظیر وارد والیبال شدند و به تیم ملی دعوت شدند. نظم و انضباط حرف اول را در تیم زد. در همان سال ایران قهرمان آسیا شد.

زمانی که سعید معروف در تیم ملی والیبال ایران جایی نداشت و بعد از چند ماه غیبت، به تیم ملی دعوت شد و در سال ۲۰۱۴ توانست به عنوان بهترین پاسور لیگ جهانی والیبال لقب گیرد.

***
سعید معروف که نام خانوادگی‌اش به معنای مشهور در زمان فارسی است در ارومیه به دنیا آمد. شهری در شمال غرب ایران که به شهر والیبال خیزی معروف است.

سعید معروف بازیکن رک و باصراحتی است. این خصوصیت در کنار ویژگی‌های فنی او برای همه خبرنگاران آشناست. وقتی در سال ۲۰۱۵ از او سوال شد که ماشینی که سوار می‌شوید چیست، معروف پاسخ داد: سوال‌تان به زندگی شخصی من ربط دارد و پاسخ نمی‌دهم. خبرنگار دوباره پرسید که مرسدس یا بی‌ام‌و  سوار می‌شود که معروف پاسخی به این سوال‌ها نداد.

در جمهوری اسلامی ایران زندگی اشرافی گری مرسوم نیست و به همین خاطر ورزشکاران و افراد سرشناس زیر ذره‌بین مردم و رسانه‌ها قرار دارند. هرچند سعید معروف معتقد است همه دوست دارند چنین شرایط زندگی داشته باشند.

مردی با ریش‌های نسبتا بلند و چشمان مشکی غیر از زبان فارسی زبان دیگری نمی‌داند. صراحت و رک بودن باعث شده است تا او نزد والیبالی‌ها چهره محبوبی شود. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۱
اتفاقا معروف، زبان انگليسي را خيلي خوب حرف ميزند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار