بازدید 14580
۱
گزارش نخستین بازی والیبال ایران در ریو 2016؛

آرژانتین (3) - ایران (0) / شکست سنگین مقابل میزبان دوم المپیک!+ویدیو

نخستین تجربه المپیکی برای تیم ملی والیبال ایران تلخ بود. شاگردان لوزانو که برای تکرار دو پیروزی پیاپی شان مقابل آرژانتین در لیگ جهانی پا به میدان گذاشته بودند، صبح امروز با حریفی پرانگیزه روبه رو شدند که برای گرفتن انتقام، حمایت همه جانبه یک سالن پر از آرژانتینی را پشت سر خود می دید. بازی برای ایران در جوی شبیه مصاف با میزبان مسابقات، جریان داشت و این فشار در امتیازات سرنوشت ساز پایانی در ست های اول و دوم تأثیر خود را گذاشت. تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود، سه‌شنبه نوزدهم مرداد ماه باید مقابل لهستان قرار بگیرد.
کد خبر: ۶۱۲۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۸ 08 August 2016
تیم ملی والیبال ایران با ترکیبی متفاوت نسبت به لیگ جهانی راهی نخستین دیدارش در تاریخ المپیک شد؛ اما بازگشت بازیکنان مصدوم لوزانو هم موجب نشد تا شاگردانش در مقابل میزبان دوم المپیک و تشویق هوادارانش در سالن حتی یک ست بگیرند و هر سه ست را به حریف واگذار کردند.

به گزارش «تابناک ورزشی»، نخستین دیدار تیم ملی والیبال ایران در المپیک از ساعت شش و پنج دقیقه صبح امروز دوشنبه هجدهم مرداد در سالن اصلی والیبال المپیک برگزار شد و شاگردان لوزانو با ترکیبی متفاوت به مصاف آرژانتینی رفتند که با طرح و برنامه مشخص برای گرفتن انتقام لیگ جهانی به میدان آمده بود.

آرژانتین (3) - ایران (0) / شکست سنگین مقابل میزبان دوم المپیک!

آرژانتین (3) - ایران (0) / شکست سنگین مقابل میزبان دوم المپیک!

لوزانو در لیگ جهانی امیر غفور و فرهاد قائمی را در اختیار نداشت و در این فرصت بازیکنان را در پست های مختلف آزمایش کرد، ولی او در بازی های اخیر معمولا این ترکیب را به میدان می فرستاد: سعید معروف، شهرام محمودی، میلاد عبادی پور، مجتبی میرزاجانپور، محمد موسوی، عادل غلامی و مهدی مرندی.

البته فرهاد قائمی در این زمان فرصت کافی داشته است تا به ترکیب اصلی بازگردد، ولی او بعد از انتخابی المپیک در هیچ بازی رسمی شرکت نداشته و این چالش لوزانو بود که برای دریافت کننده ها چه برنامه ای خواهد داشت. مهدی مهدوی، حمزه زرینی، مصطفی شریفات و امیر غفور هم دیگر بازیکنان ایران را تشکیل می دهند که معمولا در بازی های اخیر ترکیب کلی ایران کمتر تغییر کرده است.

ست نخست (آرزانتین 25 - ایران 23)

بازی تا امتیاز هفت شانه به شانه پیش می رفت تا اینکه چند پاس سرعتی معروف و توپ گیری خوب بچه های ایران، موجب ایجاد اختلاف چهارامتیازه ایران با حریف شد؛ اما پیش از وقت استراحت فنی دوم این آرژانتینی ها بودند که با فشار و تشویق بی امان هموطنان خود که همسایه کشور میزبان المپیک محسوب می شوند، به امتیاز 16 بر 14 رسیدند.

از اینجا به بعد ولاسکو با استفاده از سرویس های عالی شاگردانش فاصله را بیشتر هم کرد تا جایی که 19 بر 15 هم روی تابلوها ثبت شد. وقت استراحتی که لوزانو دریافت کرد، به آرامی تأثیر خود را گذاشت و دفاع تور عالی تیم ایران بازی را بالاخره در امتیاز 23 با حریف برابر کرد.

تیم ایران شانس پیروز را کاملا در اختیار داشت؛ اما دو اشتباه عجیب شامل یک خطای جاگیری و یک توپ گیری ضعیف روی سرویس محکم حریف کار را همینجا تمام کرد تا ست اول نخستین بازی ایران در المپیک با باخت همراه باشد.

ست دوم (آرژانتین 26 - ایران 24)

فاصله عجیب 7 بر 2 در ابنتدای این ست موجب نگرانی لوزانو شد؛ اما با یک تایم استراحت و سرویس های مناسب در مناطق آسیب پذیر زمین آرژانتین، تیم ایران در بازگشتی عالی بازی را 8 بر 8 مساوی کرد!

آرژانتین (3) - ایران (0) / شکست سنگین مقابل میزبان دوم المپیک!

شاگردان لوزانو که با دو لغزش پیاپی بار دیگر فاصله 3 پوئن در تابلوی امتیازات را دیدند، با ورود فرهاد قائمی و سرویس های کوبنده او توپ گیری آرزانتینی ها را به هم ریختند و ایران قبل از حریف خود به امتیاز 16 رسید. سرویس بسیار بد موسوی و تعلل عبادی پور، بار دیگر آرژانتینی ها را پیش انداخت؛ اما تیم ایران با انگیزه بالا و حضور غفور در خط اسپک، بار دیگر ابتکار عمل را روی تور در دست گرفت و پیش از آرژانتین به امتیاز 20 رسید.

از اینجا به بعد اتفاق ست نخست تکرار و ایران باز هم در امتیاز 23 با آرژانتین برابر شد. کمبود سرویس های پرشی و قدرتی که بتواند توپ گیری حریف را با مشکل مواجه کند، باعث شد تا آرژانتینی ها در دو امتیاز پایانی بار دیگر با دقت بیشتری عمل کرده و فاتح این ست هم بشوند.

ست سوم ( آرژانتین 25 - ایران 18)

امیر غفور از ابتدای ست سوم در ترکیب جایگزین شهرام محمودی شد. تیم ایران این ست را کمی بهتر از ست‌های قبلی آغاز کرد؛ هرچند اشتباهات حریف هم در این راه به ملی‌پوشان ایران کمک کرد. در حالی که ایران از حریف پیش بود، ولی در امتیاز 9 بر 8 شاگردان ولاسکو بازهم به بازی برگشتند. ناهماهنگی در تیم ایران کاملاً واضح بود و توپ‌ها به خوبی در اختیار معروف قرار نمی‌گرفت و اگر هم قرار می‌گرفت وی پاس‌های خوبی را به سایر بازیکنان نمی‌داد. در امتیاز 14 بر 13میرزاجانپور جایگزین قائمی شد، ولی این تغییر نتوانست روند بازی را متحول کند. 

آرژانتین (3) - ایران (0) / شکست سنگین مقابل میزبان دوم المپیک!

در امتیاز 21 بر 16 لوزانو امید خود را از دست نداده بود و بازهم درخواست وقت استراحت فنی کرد تا شاید بتواند بازیکنانش را به جریان بازی برگرداند.

والیبالیست های ایران کمتر از دو ماه گذشته در عرض سه هفته دو بار آرژانتین را شکست داده بودند، اما بعد از هر باخت ولاسکو مدعی بود این بازی‌ها برای ما مهم نیست و تمام توان ما در بازی المپیک مقابل ایران خواهد بود. ولاسکو به وعده اش عمل کرد و در مهمترین میدان ایران را شکست داد تا تمام شکست‌های قبلی را تلافی کرده باشد.

آرژانتین (3) - ایران (0) / شکست سنگین مقابل میزبان دوم المپیک!


تعداد بازدید : 33
دانلود


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۱
باز هم نا داوری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل