بازدید 4109

وجود یک میلیون و دویست هزار حاشیه‌نشین در خراسان

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از وجود یک میلیون و دویست هزار حاشیه نشین در خراسان رضوی، بر لزوم ساماندهی سکونت های غیررسمی از سوی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد.
کد خبر: ۶۱۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸ 07 August 2016
روح الله بابایی صالح در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد اظهارات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه 19 میلیون در شهرهای کشور در حاشیه شهرها و بافت‌های فرسوده بی‌کیفیت در وضعیت بدی زندگی می‌کنند، گفت: ضروری است وزیر راه و شهرسازی برنامه‌ریزی مناسبی را  در فرآیندی منطقی و اصولی به منظور افزایش کیفیت زندگی این قشر و مدیریت حاشیه نشینی داشته باشد.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم ساماندهی و مدیریت سکونت های غیررسمی از سوی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد و ادامه داد: اگر وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ریزی دقیق و منظمی را برای مدیریت حاشیه‌نشینی داشته باشد به طور قطع می‌توان از گسترش حاشیه‌نشینی جلوگیری کرد ولی اگر نسبت به این مساله بی توجه باشد به طور حتم رها کردن این معضل شیوع آن را در پی خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از وجود یک میلیون و دویست هزار حاشیه نشین در خراسان رضوی، گفت: تعداد زیادی از این حاشیه نشینان اتباع بیگانه هستند بنابراین وزارت راه و شهرسازی باید به این موضوع ورود و از ساخت و ایجاد سکونت‌های غیررسمی از سوی اتباع بیگانه جلوگیری کند.

بابایی صالح با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از گسترش معضل حاشیه نشینی و ساخت سکونت های غیررسمی وزارت راه و شهرسازی باید به صورت مستقیم وارد عمل شود، تصریح کرد: این دستگاه باید به عنوان متولی جلوگیری از ساخت سکونت های غیررسمی با افرادی که اقدام به ساخت و ایجاد سکونت های غیررسمی بی کیفیت می کنند به صورت قاطع برخورد کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی در مجلس دهم، ایجاد صنایع کوچک و متوسط را در روستاها در جلوگیری از شیوع حاشیه نشینی موثر خواند وگفت: اگر دولت به ساخت این صنایع در جهت توسعه اشتغال روستاییان توجه کند اکثر جوانان در مزارع و روستاها مشغول به کار شده و به حاشیه نشینی روی نمی آورند البته این موضوع از جمله مواردی است که مقام معظم رهبری هم نسبت به آن تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه افراد به دلیل نبود اشتغال مناسب در روستاها به اجبار به سمت کلانشهرها مهاجرت می کنند، یادآور شد: روستاییان به علت مشکلات اقتصادی و بالا بودن هزینه های شهری به حاشیه شهرها روی آورده و زیر سایه عدم نظارت شهرداری شبانه اقدام به ساخت سکونت های غیررسمی کرده و به شیوع حاشیه نشینی دامن می زنند.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم توجه وزارت راه و شهرسازی به نوسازی بافت های فرسوده تاکید کرد و افزود:  وزارت راه و شهرسازی باید با ارائه وام با سود و بهره کم به صاحبان بافت های فرسوده نسبت به ایجاد شهرک های مقاوم با رعایت معماری ایرانی- اسلامی اقدام کند.

عضو هیات رئیسه کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت برنامه ریزی منسجم و مناسب برای ساماندهی معضل حاشیه نشینی در کشور تاکید کرد و ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی باید تسهیلات مناسبی را در اختیار صاحبان بافت‌های فرسوده برای مقاوم سازی قرار داده و در کنار این از ایجاد و ساخت سکونتگاه‌های غیررسمی از سوی حاشیه نشینان جلوگیری کند./
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر