بازدید 1361

سيم‌خواه: قانونی برای پاسخگویی نداريم

تمام تيم‌ها براي المپيك 2012 برنامه‌ريزي مي‌كنند و امسال خانه تكاني خواهند كرد تا در المپيك در اوج باشند. به همين دليل رقابت‌هاي جهاني 2009 كاملا متفاوت با المپيك پكن و جهاني 2007 خواهد بود. قدرت واقعي همه كشورها را بايد در المپيك 2012 ديد، در حالي كه در بيشتر مواقع كشتي ايران در المپيك‌ها در اوج خود نبوده است.
کد خبر: ۶۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۲ 25 August 2009
سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي در المپيك پكن گفت: بايد اجازه داد محمد بنا كارش را در تيم ملي انجام دهد.

رضا سيم‌خواه در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: از نزديك با شرايط تيم ملي آشنا نيستم و نمي‌توانم درمورد اتفاقات و تصميمات اتخاذ شده نظري دهم. چون قانون خاصي هم بر كشتي حاكم نيست. نمي‌شود به كارها ايرادي گرفت و بايد اجازه داد محمد بنا كارش را انجام دهد.

وي ادامه داد: در زمان ما هميشه مسابقه انتخابي در مراحل مختلف گذاشته مي‌شد چون اگر انتخابي نگذاريم يعني پشتوانه‌سازي نكرده‌ايم. البته در آن زمان هر حركتي مي‌كرديم، باز از ما ايراد مي‌گرفتند و من به خودم اجازه نمي‌دهم كاري كه با خودم مي‌شد را در حق محمد بنا انجام دهم ولي در مجموع بايد فعاليتي در تيم ملي انجام شود كه به سود كشتي باشد.

سيم‌خواه با اشاره به روسيه در كشتي گفت: همواره در كشتي روسيه را مثال مي‌زنيم اما، هيچ گاه نگاه نمي‌كنيم كه آنها چه مسيري را در پيش مي‌گيرند. در روسيه يك قانون خاص وجود دارد و اگر سرمربي تيم ملي از آن تخطي كند بايد پاسخگو باشد ولي در ايران چنين قانوني وجود ندارد، به همين دليل نمي‌توان به كار سرمربي ايرادي گرفت. آنها چون حساب شده كار مي‌كنند، حتي 11 مربي هم با شرح وظايف به المپيك مي‌فرستند ولي ما براي اعزام يك مربي بدنساز با مشكل روبرو هستيم.

سيم‌خواه در اين رابطه كه «به نظر مي‌رسد مسابقات جهاني امسال راحت‌تر از دوره‌هاي قبل باشد» گفت: تمام تيم‌ها براي المپيك 2012 برنامه‌ريزي مي‌كنند و امسال خانه تكاني خواهند كرد تا در المپيك در اوج باشند. به همين دليل رقابت‌هاي جهاني 2009 كاملا متفاوت با المپيك پكن و جهاني 2007 خواهد بود. قدرت واقعي همه كشورها را بايد در المپيك 2012 ديد، در حالي كه در بيشتر مواقع كشتي ايران در المپيك‌ها در اوج خود نبوده است.

وي ادامه داد: دليل اين مساله اين است كه برنامه‌ريزي كلي و كلان نداريم. همان طور براي جام جهاني يا مسابقات آسيايي آماده مي‌شويم كه براي مسابقات جهاني و المپيك هم به آن شكل عمل مي‌كنيم. با اين شرايط تنها تك ستاره خواهيم داشت و فشار كار بر دوش سه نفر مي‌افتد كه نتيجه‌گيري در آن شرايط نيز دشوار مي‌شود.

سيم‌خواه در پايان بر برخوردهاي اشتباه در ورزش اشاره كرد و گفت: يك ورزشكار كه قهرمان آسيا مي‌شود را آن قدر بزرگ مي‌كنيم كه سقف آرزوهايش كوتاه مي‌شود. سوريان را براي المپيك اشباع شده و بي‌انگيزه ديديم كه از مسير اصلي‌اش خارج شد. دليل آن هم برخوردهاي اشتباه بود. همچنين در موقع پيروزي فقط به ورزشكار توجه مي‌شود. مثلا هادي ساعي طلا گرفت يك بار نامي از مهماندوست كه مربي تيم بود، آورده نشد. در مقابل وقتي هم كه سوريان باخت من را تنها محاكمه نكردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل