بازدید 10617

واکنش بانوان فوتبالیست ملوان به بیانیه باشگاه

یادم نمی‌رود که ایراندوست که حالا سرمربی این تیم است، به خاطر مسأله حجاب در خارج از کشور حاضر به بازی کردن نشد، آیا چنین فردی اجازه می‌دهد در تیمش مشکل اخلاقی وجود داشته باشد؟
کد خبر: ۶۱۰۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶ 01 August 2016
ماجرای انحلال تیم فوتبال بانوان ملوان بعد از بیانیه‌ای که این باشگاه صادر کرد، وارد فاز جدیدی شد و واکنش تندی را از سوی اعضای این تیم و حتی پیشکسوتان فوتبال انزلی به همراه داشت.
 
به گزارش شهروند، این‌که مسئولان باشگاه ملوان در بیانیه خود انحلال این تیم را به مسائل غیراخلاقی و غیرقابل انتشار ربط داده‌اند، به نظر بیشتر برای توجیه تصمیم خودشان بود، اما شاید فکر نمی‌کردند که این صحبت‌ها برایشان گران تمام شده و حتی کار را به مراجع قانونی بکشاند. حالا باید دید که بیانیه‌ای که بانوان فوتبالیست آن را توهین به تمام بانوان ایرانی می‌دانند، درنهایت چه تبعاتی برای باشگاه ملوان خواهد داشت.
 
واکنش تند یک پیشکسوت
 
بعد از بیانیه عجیب باشگاه ملوان مبنی بر این‌که مسائل مالی کمترین نقش را در انحلال تیم بانوان این باشگاه داشته است، نصرت ایراندوست پیشکسوت فوتبال انزلی و پدر مریم ایراندوست سرمربی این تیم اولین واکنش را از خود نشان داد. در بیانیه رسمی ملوان، از مسائل پشت پرده‌ای سخن گفته شده بود که ذهن‌ها را به سمت مسائل غیراخلاقی و حضور دوجنسه‌ها در این تیم برد. ایراندوست در واکنش به طرح این مسائل می‌گوید:   «قطعاً از باشگاه ملوان و مدیرانش به خاطر صدور چنین بیانیه اهانت‌آمیزی به قوه قضائیه شکایت می‌کنم. من گلایه‌ها و شکوائیه‌هایم را هم به رئیس‌جمهوری، وزیر ورزش و دادستان عزیز و محترم انزلی ارایه خواهم کرد. در این بیانیه به نوامیس بانوان فوتبالیست اهانت شده است.»
 
قنبرزاده: منتظریم مسائل پشت‌پرده را بیان کنند
 
مینا قنبرزاده، سرپرست تیم فوتبال بانوان ملوان درباره بیانیه باشگاه ملوان بعد از انحلال این تیم می‌گوید: «حتما ما صددرصد پولمان را گرفته‌ایم که آقایان می‌گویند به‌خاطر مسائل مالی تیم را منحل نمی‌کنند. بهانه آوردند که مصاحبه سارا قمی باعث شده تا ملوان دیگر تیمداری نکند اما بعد از این‌که دنیامالی با خود قمی صحبت کرد، قرار بود همه چیز درست شود. سپس گفتند چون سارا قمی از ملوان رفته، دیگر تیم را نمی‌خواهیم. ما بارها در ماه‌های اخیر نامه زدیم که برای زمین اقدام کنند اما در آخر به ما گفتند که تیم منحل شده است.» وی همچنین می‌افزاید: «فقط منتظریم دوستان بگویند که منظورشان از مسائل پشت پرده چه بوده است. واقعا برای این مدیریت جای تاسف دارد که چنین صحبت‌هایی را وسط آورده‌اند. بارها گفته بودند این بازیکنان مثل دختران ما هستند اما حالا کاری کردند که مردم پشت سرشان حرف بزنند. این موضوع را قطعا قانونی پیگیری می‌کنیم.»
 
نوری: چطور به خودشان اجازه چنین حرفهایی دادند؟
 
پگاه نوری، بازیکن قدیمی تیم فوتبال بانوان ملوان در واکنش به بیانیه باشگاه ملوان می‌گوید: «قرار بود در سایت رسمی باشگاه از ما عذرخواهی کنند اما این کار را نکردند. ما قطعا پیگیر این موضوع هستیم چون این مسائلی که مطرح شده، برای ما خیلی سنگین است. حتی تا به حال چنین شایعه‌ای هم به وجود نیامده بود اما مسئولان لطف کردند و چنین بحثی را مطرح کردند. اگر مسائل غیراخلاقی و حضور دوجنسه‌ها را می‌دانستند، چرا خودشان زودتر جلوی چنین مسائلی را نگرفتند؟ حالا که کار به انحلال کشیده شده، چنین مسائلی را مطرح می‌کنند. یادم نمی‌رود که ایراندوست که حالا سرمربی این تیم است، به خاطر مسأله حجاب در خارج از کشور حاضر به بازی کردن نشد، آیا چنین فردی اجازه می‌دهد در تیمش مشکل اخلاقی وجود داشته باشد؟»
وی همچنین می‌افزاید: «من نمی‌دانم رضاییان و دنیامالی چه فکری کردند که چنین بیانیه‌ای انتشار دادند اما فقط می‌دانم که با آبروی ما بازی شده است. انزلی شهر کوچکی است و همه یکدیگر را می‌شناسند، درست نیست که طرز فکر مردم نسبت به ما با یک بیانیه تغییر کند. من ازدواج کردم، زندگی دارم و بچه دارم و این حرف‌ها برایم خیلی سنگین است. از مسئولان و همه همشهری‌هایم می‌خواهم که این موضوع را پیگیری کنند. ما سفت و سخت پای شکایت‌مان می‌ایستیم تا دیگر هر کسی به خودش اجازه ندهد چنین صحبت‌هایی را مطرح کند. نمی‌دانید ما در یک دهه اخیر چقدر برای این تیم زحمت کشیدیم. برای یک زن سخت است که در سراسر گیلان دنبال زمین تمرین بگردد.»
 
قمی: از رئیس‌جمهوری می‌خواهم با این افراد برخورد کند
 
سارا قمی که در سال‌های اخیر در ترکیب تیم فوتبال ملوان گل‌های زیادی را به ثمر رسانده و چند روز قبل نیز در مراسم برترین‌ها توانست جایزه خود را به‌عنوان خانم گل این مسابقات را از آن خود کند، در واکنش به حاشیه‌های به وجود آمده بعد از انحلال تیم فوتبال ملوان می‌گوید: «می‌گفتند به خاطر مصاحبه‌ای که من انجام دادم قرار است تیم را منحل کنند اما در بیانیه خود اعلام کردند که با انحلال این تیم بارهای اضافی را از روی دوش خود برداشته‌اند. این صحبت هم پایان کار نبود و در بیانیه بعدی خود به همه ما توهین کردند و به خاطر همین تصمیم گرفتیم که این موضوع را پیگیری کنیم.»
 
او در بخش دیگری از صحبت‌هایش تأکید می‌کند: «اقدام باشگاه ملوان وقیحانه بوده و امیدوارم تنبیه سختی برای مسئولان باشگاه ملوان در نظر گرفته شود. از همین جا از رئیس‌جمهوری و وزیر ورزش می‌خواهم که با مدیران ملوان به‌خاطر توهین به بانوان ایرانی برخورد کنند. اکثر نفراتی که اکنون در این تیم هستند، ١٢، ١٣‌سال برای ملوان زحمت کشیده‌اند و حالا با این توهین‌ها از این تیم بدرقه می‌شوند. با این‌که دیگر عضو تیم ملوان نیستم اما مطمئنم در کنار سایر بازیکنان این مسأله را پیگیری می‌کنم.»
 
بحث غیراخلاقی در کار نبود
 
با این‌که فدراسیون فوتبال چند هفته قبل با مصوبه‌ای جدید سعی کرد تیمها را به سمت تیمداری دربخش بانوان ترغیب کند، باشگاه ملوان معکوس عمل کرد و بعد از منحل کردن تیم بانوان خود بیانیه‌ای صادر کرد که شاید برایش تبعات زیادی داشته باشد. برای اطلاع دقیق از ماجرا به سراغ نایب‌رئیس بانوان فدراسیون فوتبال رفتیم. الهه عرب عامری دراین‌باره به «شهروند» می‌گوید:   «من بیانیه باشگاه ملوان را خواندم اما منظورشان را متوجه نشدم. تا به امروز هیچ بحث غیراخلاقی درباره تیم ملوان حتی به گوشمان نرسیده و اگر چیزی بود، قطعا اولین نفر ما مطلع می‌شدیم. شاید بهتر باشد که با مسئولان این باشگاه و رئیس هیأت فوتبال گیلان حرف بزنم و دلیل صدور این بیانیه را متوجه شوم. فضایی که به وجود آمده اصلا مناسب نیست. البته بحث انحلال تیم ملوان چند ماهی است که مطرح شده اما مسائل جدید را تا قبل از این نشنیده بودم.» با توجه به صحبت‌های نایب‌رئیس بانوان فدراسیون فوتبال و تکذیب مسائل غیراخلاقی در تیم بانوان ملوان، حالا مسئولان این باشگاه باید پاسخگو باشند که چرا چنین مسائلی را مطرح کرده‌اند و آیا مدرکی هم دارند یا خیر.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی