بازدید 2886

چه کسی آقای گل لالیگا خواهد شد؟

شاید برای جوان پرتغالی چندان خوشایند نباشد اما درخشش او به عملکرد همه خریدهای جدید باشگاه وابسته است؛ اما اگر ستاره سابق قرمزها موفق نشود که چشم ها را خیره کند، مجبور است که بار انتقاد ها را به تنها یی به دوش بکشد و مسئول نمایش ضعیف تیم شناخته خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۸۸ - ۲۱:۳۶ 24 August 2009
فصل جدید رقابت های دسته اول اسپانیا به زودی آغاز خواهد شد و ورود بازیکنانی مانند کریس رونالدو، کاکا و کریم بنزما و همچنین تداوم حضور بازیکنانی مانند سرخیو آگرو و داوید ویا، فصلی پرهیجان با بازی هایی تهاجمی را نوید می دهد.

در این فصل بازیکنان با استعداد زیادی در خط حمله تیم های مختلف حضور دارند که هر کدام مدعیانی جدی برای رسیدن به عنوان "ال پی چی چی" هستند. سایت گل جدی ترین مدعیان رسیدن به این عنوان را زیر ذره بین قرار داده است.


کریستیانو رونالدو (رئال مادرید)
CR9 که یکی از مشهورترین پیراهن های رئال را به تن می کند، به عنوان یک مهاجم با سفیدها قرارداد امضا کرده است اما او معمولا در کناره ها به کار گرفته می شود؛ با این وجود بسیار محتمل است که در ادامه فصل نقش مهاجم دوم را بازی کند.

شاید برای جوان پرتغالی چندان خوشایند نباشد اما درخشش او به عملکرد همه خریدهای جدید باشگاه وابسته است؛ اما اگر ستاره سابق قرمزها موفق نشود که چشم ها را خیره کند، مجبور است که بار انتقاد ها را به تنها یی به دوش بکشد و مسئول نمایش ضعیف تیم شناخته خواهد شد.

اما اگر بازیکنی بتواند در یک فصل 42 گل به ثمر برساند، می تواند این کار برای بار دوم نیز انجام دهد، فارق از این که کی، کجا و در چه تیمی بازی کند؛ و البته این بار مسئولیتی است که رونالدو در ادامه دوران بازی اش باید به دوش بکشد.

حتی اگر رونالدو نتواند عنوان "ال پی چی چی" را به دست بیاورد بدون شک یکی از مدعیان جدی عنوان آقای گلی خواهد بود.
پیش بینی ها: 23-20 گل


زلاتان ابراهیموویچ (بارسلونا)
خرید او توسط بارسلونا در واقع پاسخی بر خرید رونالدو به وسیله رئال مادرید بود. او کار دشواری برای پر کردن بازیکنی افسانه ای همچون ساموئل اتوئو دارد. مرد سوئدی باید ارزشهایش را به هواداران، که علاقه زیادی به مهاجم کامرونی شان داشتند و البته هم تیمی هایش ثابت کند.

روی کاغذ زلاتان کار دشواری برای هماهنگ شدن با تیم ندارد. سبک، توانایی های تکنیکی و ذهنیت او با فلسفه فوتبال پپ گواردیولا نزدیکی زیادی دارد. اما نباید فراموش کرد که کسی انتظار نداشت که تیری آنری بعد از جدایی از آرسنال و پیوستن به بارسلونا دچار چنان مشکلاتی شود.

همه فشار ها روی ابراهیموویچ خواهد بود که با 66 میلیون یورو به بارسلونا پیوست و از آنجا که تنها خرید بزرگ بارسلونا است، جایی برای مخفی شدن نخواهد داشت. تنها برتری که او نسبت به سایر مهاجمان- و مدافعان حریف – خواهد داشت، قامت بلند و قدرت بدنی اش در نبردهای هوایی است. و وقتی هم تیمی هایی مانند ژاوی، اینیستا و دنی آلوس داشته باشید که قادرند با چشمان بسته، ارسال های میلی متری انجام دهند، می توانید امیدوار باشید که در هر بازی یک یا دو گل بزنید.
پیش بینی ها: 19-17 گل


داوید ویا (والنسیا)
بعد از رونالدو و ابراهیموویچ، ویا بود که بازار نقل و انتقالات تابستانی فوتبال اسپانیا را گرم نگه داشت. در فصل 10-2009 نیز مانند فصول پیش امید های زیادی به اوست.

علیرغم همه ادعاها در مورد خروج او از مستایا، ویا به خفاش ها وفادار ماند و به تیم های خواهانش نه گفت. از سوی دیگر او باید فرم عالی اش را حفظ کند تا بتواند جایگاهش را در سال منتهی به جام جهانی در تیم ملی اسپانیا استحکام ببخشد. و اکنون که او به یک پدیده جهانی تبدیل شده، باید ثابت کند که می تواند زیر نگاه رسانه ها و هیاهوی بازار نقل و انتقالات بدرخشد؛ مسئله ای که تا تابستان گذشته از آن دوری می کرد.

او برای آقای گلی تنها به این نیاز دارد که به مشکلات خارج از زمین باشگاه فکر نکند و تنها به عملکردش در داخل میدان متمرکز شود. او باید امیدوار باشد که خوان ماتا و داوید سیلوا در تمام طول فصل آماده و سرحال باشند تا بتوانند او را به خوبی تغذیه کنند.
پیش بینی ها: 31-29 گل (پی چی چی)


سرخیو آگرو (اتلتیکو مادرید)
تصور می شد که آگرو مهاجم اول اتلتیکو مادرید خواهد بود اما او فصل پیش کاملا در سایه دیه گو فورلان قرار گرفته بود. اما بعد از هیاهویی که پیرامون او در بازار نقل و انتقالات تابستانی به وجود آمد، او مشتاق است تا به هواداران اتلتیکو و همچنین مربی تیم ملی آرژانتین، دیه گو مارادونا ثابت کند که می تواند مرد اول خط حمله هر تیمی باشد.

او که رقمی حدود 60 میلیون یورو را روی خود می بیند، این فصل می تواند از یک مهاجم بزرگ به یک تمام کننده در کلاس جهانی تبدیل شود؛ و برای ثابت کردن این مسئله راهی بهتر از آقای گل شدن در لیگی که پر از مهاجم بزرگ است، ندارد.
پیش بینی ها: 24-22 گل


لیونل مسی (بارسلونا)
در واقع سرخیو آگرو نه تنها توسط دیه گو فورلان در سایه قرار گرفت بلکه این لیونل مسی، مسی جادویی، بود که آگرو را کاملا محو کرد.

مسی به ویژه در نیم فصل اول فصل گذشته روی دور گلزنی بود و حتی به نظر می رسید که می تواند رکورد 42 گل در یک فصل کریس رونالدو را که فصل پیش از آن ثبت کرده بود را بشکند.

با جدایی ساموئل اتوئو، مسی اکنون می تواند به تنهایی ضربات پنالتی را بزند. اگر او بتواند توپ طلای اروپا و عنوان بهترین بازیکن فیفا را به خود اختصاص دهد، کسب عنوان پی چی چی می تواند برایش همچون گیلاس روی کیک باشد.
پیش بینی ها:29-27 گل


رقبا

کریم بنزما(رئال مادرید)
پدیده فرانسوی احتمالا یکی از گزینه های جدی خط حمله سفیدها خواهد بود اما این بازیکن جوان باید به بازی برای یکی از غول های اروپایی عادت کند؛ مسئله ای که رونالدو پیش از این آن را تجربه کرده است و همچنین باید به بازی خشن و اغلب تدافعی حریفان خو بگیرد.

چیزی که قطعی است این خواهد بود که او به خوبی توسط هافبک هایی در کلاس جهانی تغذیه خواهد شد.

با این وجود اگر او نتواند در چند هفته ابتدایی خود را ثابت کند،احتمالا به نیمکت ذخیره ها منتقل خواهد شد، به ویژه با تعدد گزینه هایی که روی نیمکت سانتیاگو برنابئو وجود دارد.
پیش بینی ها: 15-14 گل


دیه گو فورلان (اتلتیکو مادرید)
آقای گل فصل پیش لا لیگا و برنده کفش طلای اروپا تلاش می کند تا به اولین بازیکن بعد از اوگو سانچز تبدیل شود که برای دو فصل متوالی آقای گل لالیگا می شود.

مانند آگرو و داوید ویا، فورلان نیز بسیار به رئال مادرید و بارسلونا نزدیک شده و در آستانه پیوستن به این تیم ها قرار گرفته بود و همه چشم ها به این مهاجم 30 ساله و 35 میلیون یورویی بود تا ببینند که او چگونه به شایعات پاسخ می دهد.

او که در 10 بازی انتهایی فصل پیش 13 گل به ثمر رسانده بود، بسیار امیدوار است که بار دیگر به آنچه که فصل پیش به آن دست یافت، برسد. همچنین می توان انتظار داشت که ادامه همکاری او با آگرو در خط حمله اتلتیکو مادرید در این فصل به ثمر برسد و این دو زوج فوق العاده ای را تشکیل دهند.
پیش بینی ها: 20-18 گل


لوئیس فابیانو(سویا)
"آقای شگفت انگیز" نه تنها در جام کنفدراسیونها بلکه در تمامی بازی های ملی در طول فصل پیش بازی های فوق العاده ای برای تیم ملی برزیل انجام داد.

او مشتاق است که نشان دهد که می تواند با پیراهن سویا نیز بازیکنی زهر دار باشد. و همچنین می خواهد به مسئولان تیم میلان ثابت کند که ارزشی بیش از 14 میلیون یوروی پیشنهادی آنها را دارد.

اما اینکه فابیانو در مقابل دروازه حریفان چه نمایشی خواهد داشت بیش ازهمه به این بستگی دارد که مانولو خیمینز، سرمربی سویا، چه فوتبالی را ارائه خواهد داد و بازیکنانی مانند خسوس ناواس، دیه گو پروتی، دیه گو کاپل و دیدیه زوکورا چگونه او را تغذیه خواهند کرد.
پیش بینی ها: 20-18 گل


شگفتی های احتمالی

فرناندو یورنته (اتلتیکو بیلبائو)
یورنته مهاجم خوبی است اما در دو فصل اخیر آمار گلزنی مطلوبی برای بیلبائو ثبت نکرده است. اما در چند سال اخیر او بهتر شده و پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و دعوت شدن به تیم ملی و داشتن پیشنهادهایی از چندین تیم بزرگ اروپایی به او اعتماد به نفسی دوچندان داده است.

اگر او می خواهد دربین نفرات منتخب اسپانیا در جام جهانی 2010 جای داشته باشد، باید بیش از فصل پیش (14 گل) گلزنی کند.
پیش بینی ها: 19-17 گل


فردریک کانوته (سویا)
هرچند در فصل نقل و انتقالات تابستانی لوئیز فابیانو بیش از دیگر بازیکنان سویا مورد توجه قرار گرفت اما این مهاجم اهل مالی بود که فصل پیش با 10 گل زده بهترین گلزن تیمش بود.

رقابت های جام ملت های آفریقا در ابتدای سال 2010 برگزار می شود و کانوته به دلیل شرکت در این رقابت ها، میدان را به حریفان واگذار می کند اما اگر او بتواند فرمی را که فورلان در هفته های پایانی فصل پیش نشان داد، به نمایش بگذارد، دلیلی وجود نخواهد داشت که نتواند بر سر عنوان بهترین گلزن لالیگا رقابت کند.
پیش بینی ها: 20-18 گل


نیلمار (ویارئال)
گران ترین خرید تاریخ ویارئال رکورد گلزنی چشمگیری ندارد. او در دوفصل در 35 بازی 19 گل برای کورنتیانس به ثمر رساند و حتی بدتر از این بین سال های 2004 تا 2006 در 32 بازی برای لیون تنها دو بار گلزنی کرد.

اما اگر او بتواند در مسیر صحیح قرار گیرد، می تواند به یک تهدید جدی برای حریفان تبدیل شود.
پیش بینی ها: 13-11 گل
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل