بازدید 4389

حمله پ.ک.ک به پایگاه نظامی ترکیه در «حکاری» ناکام ماند

ارتش ترکیه ۳۵ عضو حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را که تلاش داشتند به پایگاهی در استان حکاری در جنوب شرق این کشور حمله کنند از پای درآورد.
کد خبر: ۶۱۰۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۹ 31 July 2016

به گزارش مهر به نقل از رویترز، این حمله بامداد امروز شنبه ساعاتی پس از آن صورت گرفت که در درگیری میان شبه نظامیان حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و نیروهای ارتش در منطقه چوکورجه در استان حکاری، هشت تن از سربازان ارتش کشته شدند.

به گفته مقامات امنیتی ترکیه، سهگروه از شبه نظامیان کرد تلاش داشتند تا یک پایگاه نظامی را در استان حکاری تصرف کنند اما پس از شناسایی هوایی آنان، مواضع شبه نظامیان هدف بمباران قرار گرفت و ۲۳ تن از آنان کشته شدند.

مقامات امنیتی ترکیه گفتند، همچنین چهار شبه نظامی کرد دیگر در عملیات زمینی ارتش ترکیه کشته شدند. بعلاوه ۸ شبه نظامی کرد نیز در درگیری با نظامیان ارتش ترکیه در منطقه چوکورجه کشته شدند.

به گفته مقامات امنیتی ترکیه، در درگیری های روز جمعه در منطقه چوکورجه همچنین ۲۵ نیروی دولتی زخمی شدند.

ترکیه پ‌ک‌ک را گروهی تروریستی می‌داند که به دنبال خودمختاری مناطق کردنشین این کشور است.

چند دهه درگیریِ دولت ترکیه و پ‌ک‌ک بیش از ۴۰ هزار کشته بر جای گذاشته است، اما از تیر ماه سال ۱۳۹۴ و در پی شکسته شدن آتش ‌بس دو ساله میان دولت ترکیه و پ‌ک‌ک، درگیری در مناطق کردنشین جنوب شرق این کشور به شدت تشدید شد.

در درگیری‌های ماه‌های گذشته میان نیروهای تُرک و شبه نظامیان پ‌ک‌ک در مناطق کردنشینِ ترکیه، بیش از هزار نفر که عمدتاً شامل اعضای پ‌ک‌ک بودند، کشته شدند.

احزاب سیاسیِ مخالف رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، می‌گویند در ناآرامی‌های اخیر ترکیه بین ۵۰۰ تا یک هزار غیرنظامی که اغلب ساکن مناطق کردنشین در جنوب شرق این کشور بودند، کشته شده‌اند.

از تابستان سال گذشته تاکنون چندین بمب گذاری در ترکیه رخ داده است که گروه تروریستی داعش و برخی گروه‌های مرتبط با پ‌ک‌ک مسئولیت آنها را بر عهده گرفته‌اند.

پس از وقوع این حملات، درگیری در مناطق کُردنشینِ ترکیه افزایش یافت و آنکارا حملات هوایی خود را به مواضع داعش در سوریه و پایگاه‌های پ‌ک‌ک در عراق آغاز کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار