بازدید 33527
۹
بسته خبری «تابناک»؛

اظهارات عجیب یک نماینده درباره اجرای برجام/ رونمایی از یکی دیگر از عوامل ردصلاحیت ها/ ادعای کرباسچی درباره ثروت وزرای احمدی نژاد/ اظهارات جدید مایلی‌کهن علیه کی‌روش!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «واکنش مهران غفوریان به توهین نشریه یالثارات»، «هشدار منتجب‌نیا به اصلاح‌طلبان»، «راه علاج مسأله حجاب از نگاه احمد خاتمی»، «فروش رسوایی 2 چقدر بود؟»، «کالاهای کدام کشورها در ایران پرطرفدارتر است؟» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۱۰۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴ 30 July 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

رونمایی از یکی دیگر از عوامل ردصلاحیت

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان بابیان اینکه فیش‌های حقوقی بالای برخی از مدیران دولتی، «مصداق بارز اقدامات غیرقانونی و سوء استفاده از قانون است» و تاکید کرد: اگر تخلفی از کسی در مورد فیش‌های حقوق نجومی سر زده باشد، احراز صلاحیتش با مانع جدی روبرو خواهد شد. باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرد.


واکنش مهران غفوریان به توهین نشریه یالثارات

مهران غفوریان از بازیگرانی که عکسش به همراه همسرش در کنار تیتر تند نشریه یالثارات منتشر شده بود واکنشی متفاوت نسبت به این تیتر نشان داد. وی گفت: من در اعتراض به اهانت نشریه ای به هنرمندان، هر واکنشی نشان بدهم ارتباطی به شبکه های ماهواره ای معاند ندارد و هیچ وقت پاسخی به تماس این رسانه ها نداده ام.


ادعای کرباسچی درباره ثروت وزرای احمدی نژاد

یک کانال تلگرامی خبری از غلامحسین کرباسچی منتشر کرد و به نقل از وی نوشت: ثروت محصولی، علی‌آبادی وسعیدلو به عنوان سه تن از اعضای هیأت دولت احمدی‌نژاد بیش از تمامی وزرا و روسای جمهوردولت‌های گذشته است. ۳۰۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری در دوره خدمت احمدی‌نژاد مفقود شده و هیچ سندی مبنی بر چگونگی هزینه کرد این مبلغ هنگفت وجود ندارد اما شورای شهر ومجلس هم خط با شهرداری تهران اجازه ندادند که تحقیق و تفحص برای پیدا کردن این مبلغ انجام شود. این در حالی است که تحقیق و تفحص مذکور در کمیسیون‌های مجلس هفتم به تصویب رسیده بود اما آقای حداد عادل که دوست آقای احمدی‌نژاد هستند مانع از انجام آن شدند. ما هم اگر بخواهیم دزد بگیریم باید راجع به حضور پسر آقای احمدی‌نژاد در شستا و معاملات اقتصادی‌شان در کیش اشاره کنیم، آقای احمدی‌نژاد باید توضیح بدهد که چرا مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان از بودجه شهرداری را در شب پیروزی‌شان در انتخابات ریاست جمهوری، هزینه کرده و به مردم شیرینی دادند. پس از افشای این مسئله، آقای سعیدلو به سرعت آمدند و این پول را به شهرداری بازگرداندند. کانال تلگرامی یاران امید این خبر را منتشر کرد.


مسئولان دولتی منفعل، عافیت‌طلب و مرعوب هستند

محمود صادقی عضو فراکسیون امید گفت: انفعال، عافیت‌طلبی و بعضاً مرعوب بودن مسئولان دولتی یکی دیگر از دلایل برآورده نشدن مطالبه‌ها است. دولت حاضر نیست آن‌چُنان که وعده داده، مسئولیتی که برعهده گرفته‌ را به انجام برسانند و به نظر می‌رسد، این ضعف درونی دولت از اهمیت بیشتری نسبت به دلیل ساختاری که پیش‌تر مورد اشاره قرار گرفت، برخوردار است و قطعاً درصورتی که روسای دانشگاه‌ها، معاونت‌های دانشجویی و فرهنگی و به‌طورکلی مجموعه وزارت علوم و دولت فعال‌تر و با تمام توان خود اقدام کنند، بسیاری از این مشکلات حل خواهد شد، چرا که همان‌طور که دانشجویان نیز تاکید داشتند، مسئولان وزارت علوم با برخورد ضعیف خود به این مداخله‌هایی که از بیرون صورت می‌گیرد، تن می‌دهند. ایلنا این خبر را منتشر کرد.


هشدار منتجب‌نیا به اصلاح‌طلبان

منتجب نيا ياداور شد: تا پايان اين دوره رياست جمهوري اصلاح طلبان قطعا بايد حمايت خوداز دولت را بي چون و چرا ادامه دهند و در زمان نزديک به انتخابات احزاب اصلاح‌طلب درباره گزينه انتخابات رياست جمهوري 96 به جمع بندي رسيده و نهايتا در يک تصميم گيري جمعي اعلام نظر شود.وي با بيان اينکه امروز هر گونه ترديد و القای شبهه مي‌تواند موجب تضعيف دولت شود، افزود: من با بعضي دوستان که افراد ديگري را به عنوان گزينه اصلاح طلبان براي رياست جمهوري مطرح مي‌کنند، موافق نيستم و کار درستي نمي دانم. اين کار بازي در ميدان مخالفان دولت است، ما اکنون بايد به طور قاطع از آقاي روحاني حمايت کنيم البته حمايت کردن به معناي نداشتن انتقاد نيست بلکه مي‌توان انتقادات و نظرات را نيز به صورت منطقي اعلام کرد.قائم مقام دبيرکل حزب اعتماد ملي همچنين با اشاره به انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا گفت: اين انتخابات دست کمي از رياست جمهوري ندارد و بسيار حساس، سرنوشت ساز و مهم است.این مطلب در خبرآنلاین منتشر شده است.


انتقاد شدید امام جمعه قائمشهر از سیدحسن خمینی

مراسم پانزدهین سالگرد رحلت آیت الله صالحی مازندرانی در مصلای شهر قائم شهر با سخنرانی نوه گرامی امام برگزار شد.در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی سخنانی را ایراد کرد.در ابتدا نیز امام جمعه قائم شهر سخنانی را ایراد کرد که بخش هایی از آن انتقاداتی از بیت امام و یادگار گرامی امام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی را شامل می شد که با پاسخ حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی و دفاع وی از یادگار گرامی امام مواجه شد.در پایان نیز جمعیت حاضر در مصلای قائم شهر نسبت به نوه گرامی امام ابراز احساسات کردند.در پی سخنان امام جمعه قائم شهر؛ مردم این شهر، روحانیون و همچنین آقایان یونسی معاون سیاسی- امنیتی استانداری مازندران، هاشم زاده مدیرکل حوزه ریاست دفتر استاندار، محمدی فرماندار قائم شهر طی تماس تلفنی ضمن ابراز مخالفت جدی با سخنان امام جمعه از بیانات سید علی خمینی تقدیر کردند.این مطلب در جماران منتشر شده است.


راه علاج مسئله حجاب از نگاه احمد خاتمی

سید احمد خاتمی با اشاره به موضوع حجاب بانوان که متاسفانه در برخی از شهرهای کشور مورد کم‌توجهی قرار گرفته است، اظهار داشت: در این شکی نیست که بی‌حجابی و بدحجابی مصداق هجمه به ارزشهای اسلامی و انقلابی است.وی افزود: سخن این است که در رابطه با این آسیب چگونه باید برخورد داشت، ما معتقدیم این کار فرهنگی هم به عهده‌ حوزه‌های علمیه، نهادهای فرهنگی به ویژه صداوسیمای جمهوری اسلام ایران بوده و هم کار اجرایی است.عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مقصودم از کار اجرایی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که حدود 312 ماده دارد، گفت: این مصوبه برای 25 نهاد تکلیف تعیین کرده، بهترین مصوبه اجرایی در این رابطه همین مصوبه است و البته باید ستاد امر به معروف و نهی از منکر را که مصوبه مجلس است، تقویت کرد و تلاشها در پی اصلاح باشد.این مطلب در تسنیم منتشر شده است.


عمده اتهامات مرتضوی چیست؟

وکیل مدافع تعدادی از کارگران در پرونده تأمین اجتماعی گفت: عمده اتهامات مرتضوی در پرونده تأمین اجتماعی تخلفات کلان مالی است.مصطفی ترک همدانی در خصوص برگزاری دادگاه مرتضوی در تاریخ 14 شهریور ماه 95، گفت: این پرونده در ادامه رسیدگی به اتهامات مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی و دادستان سابق تهران است.این مطلب در فارس منتشر شده است.


بمب بزرگ نقل و انتقالات در آستانه انفجار

طبق ادعای روزنامه «سان» سرانجام دو باشگاه یوونتوس و منچستریونایتد بر سر انتقال پل پوگبای فرانسوی ازتورین به ورزشگاه اولدترافورد به توافق رسیدند. مبلغ مورد توافق طرفین 109.5 میلیون یورو عنوان شده و انتظار می‌رود تا جمعه خبر رسمی امضای قرارداد پوگبا با منچستریونایتد و تبدیل شدن او به گرانقیمت‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال اعلام شود.


هشدار دادستان شیراز به عرضه کنندگان منازل مبله

صالحی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس از برخورد قاطع با عرضه کنندگان منازل مبله خبرداد و گفت: با افرادی که خارج از ضوابط موجود اقدام به اجاره منازل خود می‌کنند برخورد می‌شود.وی افزود: با توجه به اینکه برخورد با این پدیده شوم مورد مطالبه شهروندان است، شعب ویژه‌ای در دادسرا و دادگاه تشکیل شده و این پرونده‌ها در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار می گیرند .دادستان عمومی و انقلاب شیراز گسترش فساد و فحشا را یکی از نتایج زیان بار منازل مبله دانست و تاکید کرد: منازل مبله به محلی امن برای مخفی شدن متهمین متواری و خطرناک تبدیل شده است .صالحی افزود: جهت مقابله با ناهنجاری های اجتماعی، مزاحمین نوامیس ، خودروهای مخل نظم و امنیت عمومی و مظاهر علنی فساد ، تهیه و توزیع مشروبات الکلی دستورات قاطعی خطاب به ضابطین صادر و بر روند رسیدگی به این پرونده ها در شعب ویژه بصورت دقیق نظارت می شود .این مطلب در میزان منتشر شده است.


اظهارات جدید مایلی‌کهن علیه کی‌روش

محمد مایلی‌کهن سرمربی اسبق تیم ملی ایران در گفت‌وگویی گفت: کارلوس کی‌روش فکر نمی‌کنم حتی وقت داشته باشد در فیس‌بوکش هم در مورد تیم ملی ایران مطلب بنویسد. سرمربی ملوان در مورد اینکه کی‌روش هم در فیس‌بوکش از حضور نکونام در تیم ملی به عنوان مربی خبر داده، گفت: به نظر نمی‌رسد که کی‌روش حتی در فیس بوکش هم برای تیم ایران وقت داشته باشد، او پدرش مریض است و دو ماه است که به‌خاطر ناراحتی پدرش رفته است و بعید است به چیزهای دیگر بتواند فکر کند، البته بعد از بازگشتش خیلی سریع حقوق ماهی دو میلیارد تومانی‌اش را مطالبه می‌کند، آن هم بابت عدم حضورش و کاری که نکرده است.مایلی‌کهن در مورد مربی‌گری نکونام در تیم ملی اظهار داشت: در مورد نکونام یکبار نظرم را گفتم، بازهم تکرار می‌کنم، سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز، مرده آن است که نامش به نکویی نبرند. جواد نکونام هم مرد نکونامی است، اما حضور در تیم ملی به عنوان مربی برای او زود است، زمانی کی‌روش علی کریمی را به عنوان مربی به تیم ملی برد که من گفتم کی‌روش سوپرچرچیل است، اکنون هم با انتخاب نکونام همان حرف را باید تکرار کنم.فارس این خبر را منتشر کرده است.


فروش رسوایی 2 چقدر بود؟

مسعود ده نمکی در یادداشت کوتاهی که در فضای مجازی منتشر کرد از خداحافظی «رسوایی 2»با فروش سه ونیم میلیاردی از سینماهای تهران خبر داد و نوشت: علیرغم همه تلاش ها برای دیده نشدن فیلم و شکست پیش بینی ها. نه دوپینگ ماهواره ای و رسانه ای با فیلم همراه بود و نه اراداه معطوف به قدرت. «رسوایی» نقد قدرت و ملت با هم بود و با این گفتمان همین مقدار استقبال یعنی مخاطب خاص طیف زیادی از مردم را در برگرفته است مردمی که به نقد جامعه و خود بها دادند و برعکس این مردم خواص پریشان از این نقد شدند. کف استقبال از رسوایی 2 سقف استقبال از دیگران است با همه عقبه هایشان. با این فیلم جمع فروش شش فیلم اخراجی ها تا رسوایی به 30 میلیارد تومان یعنی 10 میلیون مخاطب رسید.

کالاهای کدام کشورها در ایران پرطرفدارتر است؟

چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، ترکیه و هند به ترتیب اولین کشورهای مبدأ عمده واردات ایران طی چهار ماه نخست سال 1395 هستند.«اقتصادنیوز» افزود: آخرین گزارشی که گمرک ایران از کارنامه تجارت کشور منتشر کرده نشان می‌دهد عمده کشورهای طرف معامله ایران طی چهار ماهه آغاز سال جاری به ترتیب چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، ترکیه و هند هستند.بر این اساس، چین همچنان اولین مبداء واردات ایران است. آن‌طور که «دنیای اقتصاد» گزارش داده، از ابتدای امسال تا پایان تیرماه سال جاری، معادل 2 میلیارد و 942 میلیون دلار کالا از چین به ایران وارد شده است. امارات متحده عربی، دومین کشور عمده طرف معامله ایران در چهار ماه منتهی به تیرماه سال 95 است و در این مدت معادل 2 میلیارد و 104 میلیون دلار کالا از سوی این کشور به بازار ایران وارد شده است.


فاجعه در رستوران بین راهی

همیشه قبل از سفر توصیه می شود از رستوران ها و غذاخوری های بین راهی خرید نکنید. شاید ما کمتر به این موضوع توجه کرده باشیم. در تصویر زیر که در فضای مجازی دست به دست می شود عکسی از سرویس بهداشتی یکی از غذاخوری های بین راهی منتشر شده که محل نگهداری مواد غذایی است. آیا وقت آن نرسیده که بیشتر نظارت کنیم؟خبر آنلاین این عکس را منتشر کرده است.

اظهارات عجیب یک نماینده درباره اجرای برجام/ رونمایی از یکی دیگر از عوامل ردصلاحیت/ ادعای کرباسچی درباره ثروت وزرای احمدی نژاد/ اظهارات جدید مایلی‌کهن علیه کی‌روش

جمله‌ای که انیشتین درباره امام صادق(ع) گفت

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم بهاری، کارشناس مسائل مذهبی در گفتگویی در خصوص دوران خلافت امام صادق(ع) گفت: سال‌ها پیش پروفسور حسابی برای رفع شبهات علمی نزد انیشتین دانشمند بزرگ می‌رود، انیشتین از او می‌پرسد که چرا این همه راه را از وطنت تا اینجا پیمودی؟ حسابی می‌گوید: سوالاتی داشتم که می‌خواستم از شما بپرسم. انیشتین در جواب حسابی می‌گوید: شما کسی را در دینتان دارید که در پنج سالگی شبهات بطلمیوس دانشمند بزرگ غربی را حل کرده است، بعد برای جواب سوالات نزد من آمدی؟ پروفسور حسابی می‌پرسد که این شخص کیست که انیشتین جواب می‌دهد، امام صادق(ع)، بنابراین شهرت علمی این حضرت جهانی است.باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرده است.

واکنش توکلی به توهین یالثارات

احمد توکلی در کانال تلگرامی خود با عنوان « بازنده و بازنده‌تر» به نوع حجاب بازیگران شرکت کننده در جشن حافظ و تیتر هفته نامه یالثارات در مورد این جشن واکنش نشان داد.در بخشی از این یادداشت می خوانیم:« در این میان آن بازیگران و همسرانشان بازنده اند ولی یالثاراتی ها بازنده ترند. برادرانه هردو دسته را به توبه دعوت میکنم که "خداوند توبه کنندگان را دوست دارد. " ولی قبول توبه یالثاراتی ها منوط به گذشت بازیگران و همسرانشان است. متواضعانه از یالثاراتی ها میخواهم: برای اصلاح دنیا و آخرت خود از نسبت های ناروا پوزش بطلبید و این گذشت را درخواست کنید، حتی اگر کوچک شوید. کوچکی دنیا جبران پذیر است، خواری آخرت جبران ندارد. هنرمندان عواطف رقیق دارند و درمیگذرند. چرا که آنان هم به گذشت و بخشش خداوند نیازمندند، که قرآن در همان سوره نور، آیه ۲۲ می فرماید: "وَلْیَعْفُوا وَلْیَصْفَحُوا أَلَا تُحِبُّونَ أَنْ یَغْفِرَ اللَّهُ لَکُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ پس باید ببخشند و از مجازات درگذرند. آیا دوست نمیدارید که خدا از گناهان شما چشم بپوشد؟ و پروردگار بسیار آمرزنده و مهربان است. »


اظهارات عجیب یک نماینده درباره اجرای برجام

مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد نحوه اجرایی برجام در یک سال گذشته گفت:برجام مثل یک قراردادی است که مالکی که خانه کلنگلی دارد برای ساخت خانه خود قرارداد مشارکتی می بندد و دو طرف درآن دخیل هستند ،ماالان خانه مان را داده‌ایم، آنرا تخریب کرده‌اند.نماینده اصولگرای قم ادامه داد: فردو، اراک نطنز و ذخیره اورانیوم مان را داده‌ایم گود برداری شده است، آواره‌ایم و سرپناه هم نداریم اما طرف مقابل که سازنده است و باید مشارکت کند و آنرا بسازد نمی آید آنرا بسازد و اگر طرف مقابل بیاد و بسازد و به تعهداتش عمل کند برجام موفق است و اگر این اتفاق نیفتد برجام ناموفق است.عصر ایران این خبر را منتشر کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۹
اگراین مرغها را نمی شستند بهداشتی تر بودند ظاهرا اون وسیله ای که درکنار دیوار شطرنجی شده آفتابه است
ببخشید !!!!!کجای اظهارات ذوالنوری عجیب است؟؟میشه کمی توضیح بدید خواهشا؟؟!
منازل مبله به محلی امن برای مخفی شدن متهمین متواری و خطرناک تبدیل شده است.
خواهش میکنم در این مورد اظهار نظر نکنید من خودم به خاطر کارم مجبور بودم سه روز تو هفته برم یزد و بیام و یک خونه اجاره ای میخواستم که مبله باشه خانومم هم تو تهران توی خونه ی خودمون زندگی میکرد و به خاطر کارش و مدرسه بچه ها نمیتونست بیاد و سر این پیدا کردن خونه پوستم کنده شد خب اگه یکی بد استفاده میکنه دلیل نمیشه جلوی استفاده صحیح بقیه رو بگیرید
مایلی کهن قرارداد شما چقدر است؟
صاحب این رستورانو اگه حتی خودشو و خانوادشو جلو رستورانش اعدامم بکنن دل من یکی خنک نمیشه لعنت به اینجور پول در آوردنا
حجت السلام بهاری خواهشمند است منبع خبر صحبت انیشتین با پروفسور حسابی ذکر گردد؟
اقاى كرباسچى خجالت هم خوب چيزيه روتم ميشه در مورد ديگران اينگونه حرف بزنى خودتو يادت رفته حرف نزنى سنگين ترى
با سلام، احتراماً نوشته مربوط به ديدار اينشتين و دكتر حسابي و گفته مربوطه در مورد حضرت امام صادق (ع) كذب محض ميباشد. با انتشار اينگونه مطالب كاملاً دروغ، مطمئناً هيچ گونه كمكي به مكتب حقه تشيع جعفري نخواهيم كرد. مرحوم دكتر حساب به هيچ وجه ديداري اينچنيني با اينشتين نداشته اند كه بخواهند مفصلاً در چنين مواردي صحبت نمايند. نامبرده بر اساس اسناد دقيق (نه تخيلات مربوط به يك بنده خدايي كه با داشتن نسبت با مرحوم حسابي، داستان سرايي هايي از جمله جلسات متعدد ايشان با اينشتين و ... را بافته اند)تنها يكبار آنهم در جلسه اي عمومي دانشجويان با اينشتين در حد يك دست دادن و سلام و عليك ساده با ايشان ديدار داشته اند.
دروغ بافي هايي از جنس نوشته فوق و نشر گسترده آن در اينترنت و البته در ساليان گذشته در صدا و سيما، جز خسارت و عذاب قبر براي مرحوم حسابي چيز ديگري به همراه نخواهد داشت. البته بعد از سالها دروغ بافي و بزرگ نمايي دروغ در مورد ايشان، بالاخره صدا و سيما متوجه اصل موضوع شد و مدت زيادي است كه در مورد ايشان ديگر هيچ خبر خاص يا تحليل ماورايي ارايه نميشود. مرحوم حسابي يك استاد بسيار ساده و معمولي ( ونه نابغه) و بدون ادعايي بوده اند كه هيچگاه ادعاهايي اينچنين را شخصاً و در حضور هيچ رسانه اي مطرح ننموده اند.
خدايش بيامرزد.
جز تاسف چیز دیگر ی نیست وزیر بهداشت کجاست ؟مامورین بهداشت کجایند مگر حقوق انها از ما لیا تهای این مردم نیست چرا مسئولین فقط برای قدرت طلبی مجنگند و همه چیز را رها کرده اند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر