بازدید 2892

بیشتر فرودگاه های ما زیان ده هستند

عضو کمیسیون عمران مجلس،با انتقاد از اصرار برخی مسئولان برای خرید هواپیما از شرکت بوئینگ و ایرباس با وجود بدعهدی های آن ها، گفت: اجاره هواپیما بهترین گزینه جهت نوسازی ناوگان هوایی کشور است.
کد خبر: ۶۱۰۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷ 30 July 2016
سیداحسن علوی در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور، گفت: الگوگیری از کشورهایی چون قطر و امارات در بحث اجاره هواپیما برای مدتی معین ،بهترین گزینه برای جبران فرسودگی ناوگان هوایی کشور است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بی توجهی به نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل هوایی این ناوگان را زیان ده خواهد کرد، افزود: باید با اتخاذ تدابیری مناسب در فضایی رقابتی کشوری مطمئن را برای عقد قرارداد برای اجاره یا خرید هواپیما انتخاب کنیم.

 

کاهش سفرهای هوایی و زیان ده شدن فرودگاه ها نتیجه ایمن نبودن ناوگان هوایی کشور

وی با اشاره به عمر بالای 20 سال هواپیماهای کشور، تصریح کرد: کاهش سفرهای هوایی در کشور و زیان ده شدن فرودگاه ها نتیجه ایمن نبودن ناوگان هوایی کشور است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری عقد قرارداد با شرکت های بوئینگ و ایرباس برای خرید هواپیما و بدعهدی مکرر آن ها،گفت: ضرورتی به خرید هواپیما از این دو شرکت وجود ندارد،از این رو نباید با وجود تکرار بدعهدی ها باز هم نسبت به خرید از این دو شرکت پافشاری صورت بگیرد.

 

شرکت های هواپیمایی بسیاری خواهان عقد قرارداد با ایران هستند

وی با بیان اینکه شرکت های بسیاری خواهان عقد قرارداد با ایران هستند، افزود: باید با خرید هواپیما از شرکت های دیگر دنیا ضمن امکان سنجی بهترین گزینه را انتخاب کنیم.

علوی با اشاره به عقد یک باره قرارداد با شرکت بوئینگ و ایرباس برای خرید تعداد زیادی هواپیما،تاکید کرد: در ابتدا باید قرارداد برای خرید تعداد محدودی هواپیما صورت بگیرد تا در صورت وفای به عهد از سوی کشورهای طرف قرارداد سایر خریدها صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه باید نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور هر چه سریع تر صورت بگیرد،افزود: ادامه این روند در آینده نزدیک صنعت هوایی کشور را زمین گیر خواهد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اظهارات اخیر وزیر راه و شهرسازی در خصوص اینکه از 60 فرودگاه کشور تنها 8 تا فعال است، ادامه داد: منظور وزیر به احتمال زیاد مبنی بر زیان ده بودن فرودگاه های کشور است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی